Goeie vraag, ik heb een afspraak met een cv monteur voor het plaatsen van een nieuwe thermostaat staan op 12 januari. Ben benieuwd wat dat wordt.quote:Op maandag 14 december 2020 16:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Contactberoepen zoals loodgieters, timmermannen of cv monteurs. Mogen die gewoon doorwerken?
Tsja balen, geen verwarming in huis. Hoe lang denk je dat een bejaarde dat volhoudt in de winter? Of een lekkage over je laminaat, nou na een maand heb je behoorlijke schade hoorquote:
En jij denkt dat andere winkels wel ineens alles online kunnen bezorgen? De levertijden van IKEA zijn nu al veel langer dan normaal, maar dat wordt als iedereen online moet bestellen en ook nog in de december maand natuurlijk nog veel langer. PostNL heeft het ook gigantisch druk. Nou zou ik zeggen dat 1 weekje op een matras op de grond slapen misschien niet heel essentieel is maar je moet wel ergens een grens trekken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en nee, op zich heb je gelijk maar het probleem is meer dat de supermarkten niet in staat zijn om alle boodschappen aan huis te brengen. Thuisbezorgd is geen vervanging voor de supermarkt, natuurlijk, IKEA verkoopt echter wel een hele reeks bedden (en anderen volgens mij) die ze aan huis leveren
Klusjesman is nu bij mij m'n toilet en badkamer aan het verbouwen. Moet ik zeker in de gootsteen pissen en in een teiltje met borstel badderenquote:Op maandag 14 december 2020 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik heb een afspraak met een cv monteur voor het plaatsen van een nieuwe thermostaat staan op 12 januari. Ben benieuwd wat dat wordt.
We hebben het over een maandje he...geen 1,5 jaar.quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tsja balen, geen verwarming in huis. Hoe lang denk je dat een bejaarde dat volhoudt in de winter? Of een lekkage over je laminaat, nou na een maand heb je behoorlijke schade hoorals je dak niet instort.
[..]
En jij denkt dat andere winkels wel ineens alles online kunnen bezorgen? De levertijden van IKEA zijn nu al veel langer dan normaal, maar dat wordt als iedereen online moet bestellen en ook nog in de december maand natuurlijk nog veel langer. PostNL heeft het ook gigantisch druk. Nou zou ik zeggen dat 1 weekje op een matras op de grond slapen misschien niet heel essentieel is maar je moet wel ergens een grens trekken.
Ja als de cijfers blijven stijgen gewoon langer natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
We hebben het over een maandje he...geen 1,5 jaar.
Doe even een maandje geen verwarming aan danquote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zo erg is het allemaal niet. Vooralsnog heb ik nog geen horrorverhalen gehoord en die verwacht ik deze maand sowieso niet te horen. Ik denk dat je versteld van gaat staan hoe erg dit allemaal gaat meevallen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Doe even een maandje geen verwarming aan danof laat een lekkage even een maand doordruppelen.
In de zin dat het levensmiddelen verkopen, want daar gaat het toch om?quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe is dit in vredesnaam essentieel?
Hangt er ook vanaf wat de regels gaan worden.... we gaan het zien. Ik ben altijd wel in voor een beetje chaosquote:Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zo erg is het allemaal niet. Vooralsnog heb ik nog geen horrorverhalen gehoord en die verwacht ik deze maand sowieso niet te horen. Ik denk dat je versteld van gaat staan hoe erg dit allemaal gaat meevallen.
Ha! Ik stiekem ook wel. Ben heel benieuwd.quote:Op maandag 14 december 2020 16:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf wat de regels gaan worden.... we gaan het zien. Ik ben altijd wel in voor een beetje chaos
in duitsland (Rheinland-Pfalz) vallen bv ook opticiens en gehoorapparatenwinkels eronderquote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
Merk rondom mij heen en ook online dat er nogal verschillende meningen zijn betreft wat nu wel en geen essentiële winkels zijn. Zeker omdat in België het begrip essentiële winkel behoorlijk uitgebreid is.
Voor mij weten zijn essentiële winkels in Nederland:
- Supermarkten (en andere winkels waar ze eten en drinken verkopen)
- Drogisterijen
- Apotheken
- Dierenwinkels
- En als uitzondering de Oliebollenkraam.
En de winkels op een station, waar je een kop koffie kunt halen blijven toch ook open?
De rest is toch geen essentiële winkel?
Maandje dicht, maandje open, maandje dicht weer maandje open. Niets aan de handquote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Precies.quote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Maandje dicht, maandje open, maandje dicht weer maandje open. Niets aan de hand
De lijst met uitzonderingen die open mogen wordt zo lang dat geen BOA het nog kan volgen waar hij bonnen kan schrijven.quote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
in duitsland (Rheinland-Pfalz) vallen bv ook opticiens en gehoorapparatenwinkels eronder
alswel baby-winkels, bouwmarkten, banken, benzinestations, postkantoren en boekhandels met een postfunctie, krantenkiosken, reinigings- en wassalons, en ook plaatsen voor de kerstboomverkoop
Dus eigenlijk bijna alles openquote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
in duitsland (Rheinland-Pfalz) vallen bv ook opticiens en gehoorapparatenwinkels eronder
alswel baby-winkels, bouwmarkten, banken, benzinestations, postkantoren en boekhandels met een postfunctie, krantenkiosken, reinigings- en wassalons, en ook plaatsen voor de kerstboomverkoop
Jaquote:Op maandag 14 december 2020 17:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk bijna alles open
Ohh zoquote:Op maandag 14 december 2020 15:47 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja ze blijven wel gewoon hun normale werk uitvoeren. Maar ook zij weten neem ik aan nog niet welke winkels precies zullen gaan sluiten. Lijkt mij ook dat ze een winkel met afhaalpunt niet kunnen dwingen om open te blijven voor alleen de PostNL werkzaamheden. In winkels worden die werkzaamheden uitgevoerd door het winkelpersoneel, dat is geen personeel van PostNL.
Al zou het kunnen dat ze inmiddels op de hoogte gebracht zijn en achter de schermen dingen al regelen.
Edit: zie nu dus net bijvoorbeeld ook weer een bericht voorbij komen, iemand die een lijst wil van welke pakketpunten open blijven en welke dicht gaan. Je kunt imo niet verwachten dat ze dat nu al paraat hebben.
eigenlijk is vrijwel alles dan gewoon openquote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik werk gewoonquote:Op maandag 14 december 2020 17:16 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ohh zo
Ja nee als de winkel dicht is, dan is het geen afhaalpunt meer.
Heb hier bij de shop nu ook een notitie bij afhalen bij postNL dat de klant toch echt zelf verantwoordelijk is voor het goede afhaalpunt kiezen en dat sommige gesloten kunnen zijn.
Maar to be fair, je zit toch thuis en geen fuck te doen, neem dan maar gewoon je pakje aan ook![]()
Sowieso als je kijkt naar een hornbach tijdens de eerste 'lockdown'... man man man wat een zooi is het daar, en zo taffus drukquote:Op maandag 14 december 2020 17:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja
Als je bouwmarkten open laat hou je deze cijfers.
Ik doe ook alsof ik werkquote:
Eten kan je niet online kopen ?quote:Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Jimbo het volgende:
[..]
eigenlijk is vrijwel alles dan gewoon open
Vind dat zo'n onzin, niks behalve vreten en schijten is echt essentieel imho. 99.9% van de andere meuk kan je gewoon online kopen.
Ja dat zijn de besmettingshaarden. Nee dan doen we dierentuinen maar weer dicht.....quote:Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Sowieso als je kijkt naar een hornbach tijdens de eerste 'lockdown'... man man man wat een zooi is het daar, en zo taffus druk
Zowel vers als voorgebakken gaat dat ook prima.quote:
Dit sowieso. Maarja mensen gaan als ze thuis zijn opeens massaal verbouwen ook he. Mensen die er eindelijk achter komen dat hun huis taffus lelijk is met dat riviera maison bordje aan de muur.quote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat zijn de besmettingshaarden. Nee dan doen we dierentuinen maar weer dicht.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |