quote:In Duitsland is een akkoord bereikt over een strengere lockdown. De nieuwe maatregelen gaan woensdag in en duren tot 10 januari. Bondskanselier Merkel vindt dat het huidige pakket aan maatregelen niet voldoende is om het aantal besmettingen terug te dringen.
"Er moet dringend actie worden ondernomen", zei Merkel na afloop van een spoedoverleg met de premiers van de deelstaten. Merkel maakte na dat overleg bekend dat niet-essentiële winkels dicht moeten en ook scholen mogelijk zoveel mogelijk sluiten. Leerlingen en kinderen die naar de opvang gaan moeten zoveel mogelijk thuisblijven.
Ook de kappers gaan dicht. Daarnaast mag er buitenshuis geen alcohol gedronken worden en moeten mensen zoveel mogelijk thuiswerken. De verkoop van vuurwerk wordt verboden.
Gedeeltelijke lockdown
Er was al een gedeeltelijke lockdown van kracht in Duitsland. Zo was de horeca al dicht, maar bleven scholen en winkels open. Toch komen er dagelijks nog tienduizenden nieuwe besmettingen bij. Dat zorgde voor druk op de politiek om met nieuwe maatregelen te komen.
Het aantal geregistreerde besmettingen steeg de afgelopen 24 uur met ruim 20.000. In totaal zijn er nu meer dan 1,3 miljoen mensen besmet met het longvirus. Bijna 22.000 mensen stierven aan de gevolgen van het virus.
Zegt iemand zonder schoolgaande kinderen...quote:Op zondag 13 december 2020 11:52 schreef Banaanvragen het volgende:
Daar hebben ze het begrepen, nu wij nog, met name de scholen, flikker ze dicht. bron van besmetting
Forse toename besmettingen tussen de 13 en 22 jaar, goh hoe zou dat nou komen
Onder de 13 ook alleen testen ze die niet.quote:Op zondag 13 december 2020 11:52 schreef Banaanvragen het volgende:
Daar hebben ze het begrepen, nu wij nog, met name de scholen, flikker ze dicht. bron van besmetting
Beetje laat, het meeste is al hier zo te horen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:01 schreef spinazieruiker het volgende:
Dat ook Duitsland de verkoop van vuurwerk verbiedt maakt de handhaving in Nederland wel een stukje makkelijker
Er is al meer dan genoeg in omloop.quote:Op zondag 13 december 2020 12:01 schreef spinazieruiker het volgende:
Dat ook Duitsland de verkoop van vuurwerk verbiedt maakt de handhaving in Nederland wel een stukje makkelijker
Dat klopt en ik ben het met je eens dat ze best wat explicieter mogen zijn over de keuzes en afwegingen die gemaakt worden. Want die zijn er uiteindelijk wel en het virus betekend vooral dat neit alles tegelijk kan.quote:Op zondag 13 december 2020 12:31 schreef GemMagic het volgende:
Wat ze niet echt hard op zeggen, is dat geopende scholen maatschappelijk te waardevol wordt geacht, zeker met in acht name van de implicaties van sluiten voor de veelal werkende ouders. De besmettingen en alle gevolgen worden geaccepteerd. Dit is een keuze van het kabinet. Er is een bepaalde hoeveelheid capaciteit in de zorg, dat betekent dat je een bepaalde hoeveelheid besmettingen kunt toelaten zonder dat alles vast loopt.
Het kabinet beslist feitelijk over de besteding van deze zorgcapaciteit. Ze kan deze besteden aan bepaalde burgelijke vrijheden of economische sectoren. Ze kiest momenteel voor een enorme hoeveelheid besmettingen door het openhouden van de scholen en probeert die ruimte vrij te maken door zo streng mogelijk allerlei andere activiteiten en sectoren te beperken.
Zie het probleem niet als de basisscholen wel gewoon open blijven.quote:Op zondag 13 december 2020 12:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zegt iemand zonder schoolgaande kinderen...
Precies. Voortgezet onderwijs kan idd online, maar basisonderwijs echt niet.quote:Op zondag 13 december 2020 12:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Zie het probleem niet als de basisscholen wel gewoon open blijven.
Volgens mij doelde Banaanvragen daarop, want die had het nadrukkelijk over besmettingen tussen de 13 en 20 jaar.quote:Op zondag 13 december 2020 12:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Precies. Voortgezet onderwijs kan idd online, maar basisonderwijs echt niet.
Zoals de horeca, bedoel je?quote:Op zondag 13 december 2020 11:55 schreef Fugue het volgende:
De verkiezingen komen eraan. Je denkt toch niet dat Mark nu ondernemers gaat aanpakken
Eens, volgens mij leveren openbare ruimten grotere risico's op dan een avond thuis zitten met 4 mensen die je allemaal vaker tegen komt.quote:Op zondag 13 december 2020 11:52 schreef Banaanvragen het volgende:
Ik zie dit inderdaad gebeuren. Volgens mij gaan de besmettingen ook vooral via de middelbare scholen en niet via de basisscholen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Zie het probleem niet als de basisscholen wel gewoon open blijven.
Dan volgen ze maar onderwijs van achter de laptop. Jammer als je je kinderen niet graag thuis hebt maar dan had je er niet aan moeten beginnen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Godskolere wat word ik moe van het argument: dan had je er maar niet aan moeten beginnen. Extreem kortzichtig, dom en achterlijk. En deze mensen hebben Covid niet als excuus voor hun achtergestelde intelligentie en inzicht. Te triest voor woorden, echt.quote:Op zondag 13 december 2020 12:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan volgen ze maar onderwijs van achter de laptop. Jammer als je je kinderen niet graag thuis hebt maar dan had je er niet aan moeten beginnen.
Godskolere wat word ik moe van het argument: je hebt zelf zeker geen kinderenquote:Op zondag 13 december 2020 12:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is je punt, Mod? Het is wel zo dat er makkelijk wordt geroepen door mensjes hier op t forum dat de scholen maar dicht moeten, zonder dat ze zelf enig benul hebben wat dat betekend, zowel financieel als op werkgerelateerd gebied.quote:Op zondag 13 december 2020 13:07 schreef Fugue het volgende:
[..]
Godskolere wat word ik moe van het argument: je hebt zelf zeker geen kinderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |