Bedankt voor de tip. Heb ernaar gekeken.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:42 schreef A_Fortiori het volgende:
John van de heuvel gaat zo zijn zegje doen over het boek, bij rtl boulevard
Ik moet het boek nog lezen, maar heb dat interview intussen beluisterd. Daarin wordt gezegd dat Steffens gezegd zou hebben dat Kris nog in leven zou zijn.quote:Op donderdag 22 april 2021 17:20 schreef Trieste het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)en-lisanne-in-panama
wat ik in mijn vorige post bedoelde heeft de presentatricevan NPO Radio Mischa Blok uitstekend en kritisch bij de 9:20 verwoord:
''Laten in het midden?Het gaat niet om een literaire thriller .Het gaat om de echte zaak.Waarom zou je dan in het midden laten....(We willen het leesplezier niet bederven...).Leesplezier?''( meiden zijn dood)
4:53 Jurgen :''Ze zijn in april verdwennen in de jungle''
heeft hij het bewijs van dat ze in de jungle verdwennen zijn?
10:22 Marja:''De meiden hebben de nachtfotos gemaakt''
heeft zij het bewijs van dat de meiden die fotos zelf hebben gemaakt?
Kris leeft nog?
https://i.ibb.co/mzLG0mV/index.png
Dat laatste was me ook opgevallen. Maar er is nog veel meer uit dat enorme dossier niet naar buiten gekomen.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:54 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik moet het boek nog lezen, maar heb dat interview intussen beluisterd. Daarin wordt gezegd dat Steffens gezegd zou hebben dat Kris nog in leven zou zijn.
In tegenstelling tot wat in de gescande pagina staat: dat Kris in theorie nog in leven zou kunnen zijn.
Da's wel een verschilletje ...
En aan de landkaarten te zien, zou ook Lisanne's broek zijn gevonden.
Ben benieuwd....
Dank voor je inhoudelijke bijdrage!quote:Op donderdag 22 april 2021 22:47 schreef LaLynz het volgende:
Vanmiddag ontvangen en net uit, het leest als boek prima weg in ieder geval. Persoonlijk denk ik wel dat het voor degenen minder of niet bekend met deze zaak, hier en daar wat onduidelijk kan zijn qua hoeveelheid namen etc. Over de inhoud kan ik kort zijn, ik heb er absoluut geen andere inzichten door gekregen. Ik had toch ergens wel verwacht dat ik in ieder geval aan het twijfelen zou zijn gebracht.
Ik ben heel benieuwd wat jij ervan vind, gewoon als user van het eerste uur hier met een andere visie dan dat ik heb op deze nare zaak.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat laatste was me ook opgevallen. Maar er is nog veel meer uit dat enorme dossier niet naar buiten gekomen.
Ik ga mijn exemplaar morgen ophalen. Ben ook benieuwd.
Weet je nog dat we die tas gevonden hadden? Dat was een snowboard rugzak, waterafstotend maar niet waterdicht.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef RapaNui het volgende:
De foto van FvdG dat nummer 05 draagt, is bij de 1eKB genomen.
(De beschrijving die erbij staat op de site van VidJ is vaag, maar de plek is gewoon bij de 1eKB)
Verder iets opvallends. In het geval van Lotte die op tragische en gemene wijze omgekomen/omgebracht is in een Hollands slootje, werd dit beschreven:
Aan de hand van de gegevens van haar kapotte telefoontje kon later bij benadering het tijdstip worden vastgesteld, waarop Lotte in het water terecht kwam.
NWS / Lichaam meisje (14) gevonden in water bij Almelo, twee aanhoudingen
De telefoons van K&L hebben de woeste Changuinola met al haar rotspartijen overleefd?
En straks maar beginnen met lezen!
Dat er flinke ontwikkelingen waren rond 10-17 mei, dat denk ik ook. In die periode gingen de ouders van lisanne hals over kop die kant op.quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:53 schreef LaLynz het volgende:
Omdat de meeste het nog moeten gaan lezen, wil ik nog wel oppervlakkig blijven. Bepaalde uitspraken die er instaan kan ik het totaal niet mee eens zijn. Zoals iemand uitsluiten als verdachte omdat diegene zelf contact opnam met de politie voor het geven van informatie.
Het is keer op keer gebleken in andere zaken dat daders dit gewoon doen om verschillende redenen.
Er is ook een tip die binnenkwam rond half mei 2014 waar helaas totaal niet over gesproken wordt en waar ik toch altijd wel een bepaald gevoel bij had omdat het zo specifiek was.
Betzaida vertelt in het boek dat de rugzak nat en beschadigd was (blz. 197)quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet je nog dat we die tas gevonden hadden? Dat was een snowboard rugzak, waterafstotend maar niet waterdicht.
Ben benieuwd wat je eruit gaat halen en of er überhaupt nieuwe informatie in staat.
Zo lees ik het ook. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het verschil in locatie tussen die 2 dichtgelopen wordt gedurende die kilometer die beschreven wordt op blz 215. Zoals ik het nu lees is de locatie die hierboven wordt aangegeven met locatie nachtfoto,s inderdaad anders dan de beschrijving van FvdGquote:Op vrijdag 23 april 2021 17:22 schreef RapaNui het volgende:
Een kaart in het boek toont de locatie van de nachtfoto's. De locatie bevindt zich vóór de 2eKB.
Merkwaardig want daar vlakbij bevindt (bevond) zich een grote finca.
Eigen kaartje gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik ben nog niet tegengekomen op basis waarvan die specifieke plek aangewezen wordt. Misschien komt dat nog.
Zoals ik het lees, beschrijft FvdGoot namelijk een ándere plek (blz. 215).
Stroomafwaarts langs de 1eQ (zeg maar, richting H13 en ten zuiden daarvan) "waarvan het bladerdek overeenkomsten heeft met dat op de nachtfoto's".
Hoe lezen andere lezers de beschrijving door FvdG?
Vidj p.119 onderaanquote:Megan Hine (...) die ook wel ‘de mannelijke Bear Grylls’ wordt genoemd
FvdG beschrijft de afdaling van de 1eQ met gebruik van touwzekeringen. De gids die mee is, kapt regelmatig vegetatie weg om verder te kunnen. Na 1 km wordt de bedding te steil om verder te gaan en ze keren terug. Het lijkt mij dat die ene km niet in verbinding staat met de nachtlocatie in de kaart van VidJ. Zie satelliet kaarten.quote:Op vrijdag 23 april 2021 20:30 schreef LaLynz het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het verschil in locatie tussen die 2 dichtgelopen wordt gedurende die kilometer die beschreven wordt op blz 215. Zoals ik het nu lees is de locatie die hierboven wordt aangegeven met locatie nachtfoto,s inderdaad anders dan de beschrijving van FvdG
Heb je het boek al uit?quote:Op vrijdag 23 april 2021 23:52 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb nog wel meer kanttekeningen. Maar het is interessant en goed leesbaar
Ik ook niet hoor. Ik zit op éénderde.quote:Op zaterdag 24 april 2021 07:31 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Heb je het boek al uit?
Ik nog lang niet!
quote:Op zaterdag 24 april 2021 09:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Ik zit op éénderde.
Gefeliciteerd? Is het kindje er al?quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb hem zojuist als kraamcadeau gekregen... via bol.com.![]()
Mensen weten bij een nummer vijf blijkbaar van gekkigheid ook niet meer wat te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |