abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196705052
Zijn het geen klustervliegen?

https://beestjeskwijt.nl/blog/klustervliegen
pi_196705076
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:24 schreef gijsie24 het volgende:

Daar hebben wij ook al aangedacht, aangezien de beschrijving heel sterk op dat van ons lijkt. Echter zijn dit grotere vliegen, die van ons zijn maar 1mm ongeveer.
pi_196705098
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:24 schreef gijsie24 het volgende:

Jaa lijkt er wel op!
pi_196705127
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 13:26 schreef Fugue het volgende:

[..]

Jaa lijkt er wel op!
Qua beschrijving wel, maar niet qua grootte. De onze zijn echt maar 1mm ongeveer
pi_196705208
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:28 schreef romina1357 het volgende:

[..]

Qua beschrijving wel, maar niet qua grootte. De onze zijn echt maar 1mm ongeveer
Oké 1 mm is wel echt heel klein.
pi_196777491
Iedereen nog bedankt voor de reacties.

Ik denk ondertussen dat het toch rouwvliegjes gaan zijn.

We hebben 1 plant waar heel veel rouwvliegjes in zitten. Dus het zou best kunnen dat het hier van komt.
Het rare is wel dat in het begin deze plant niet eens in huis stond. Dus het lijkt me raar dat het hier van komt. Plus het is ook boven begonnen. Hier heeft deze plant al helemaal niet gestaan. Wat misschien wel zou kunnen is dat deze plant het heeft gekregen van de vliegen die boven zaten.
Maar de vliegjes zijn wel kleiner die aan de ruiten zitten dan de rouwmugjes bij de plant. Maar aangezien de vliegjes maar een 2tal dagen leven, zijn dit misschien de vliegjes die nog maar 1 dag oud zijn.

Allesinds ik heb kaneel water aan de plant gegeven. En ik heb met plastiek folie de potgrond afgedekt (zodat de vliegjes niet weg kunnen). Dit waren 2 tips die ik op het internet heb gevonden. Sinds de dag erna had ik in huis geen vliegjes meer.

Dus laten we hopen dat het dit gaat zijn. En dat het probleem niet over een paar dagen opnieuw gaat beginnen.
pi_196781406
Als het rouwmugjes zijn, dan kun je lucifers in de potgrond steken, dus met het zwavel naar beneden. Had ze hier ook, had een nieuwe zak potgrond gekocht en helaas zaten ze hier in. Toen kwam iemand met dat advies, gewoon luciferhoutjes erin steken, de zwavel vinden ze niet leuk. Ik was eerst sceptisch en lacherig van ja ja en dan ik straks voor lul staan met in elke plantenbak lucifers, maar het werkt echt. Heel heel af en toe kom ik er nog een tegen en wissel dan de lucifers om voor nieuwen.
pi_196864998
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:58 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Als het rouwmugjes zijn, dan kun je lucifers in de potgrond steken, dus met het zwavel naar beneden. Had ze hier ook, had een nieuwe zak potgrond gekocht en helaas zaten ze hier in. Toen kwam iemand met dat advies, gewoon luciferhoutjes erin steken, de zwavel vinden ze niet leuk. Ik was eerst sceptisch en lacherig van ja ja en dan ik straks voor lul staan met in elke plantenbak lucifers, maar het werkt echt. Heel heel af en toe kom ik er nog een tegen en wissel dan de lucifers om voor nieuwen.
Dat had ik inderdaad nog niet eerder gehoord. Maar het lijkt nu wel gedaan te zijn, door kaneelwater en de plastiekfolie. Ik heb gisteren de folie vervangen. Hier zaten heel veel vliegjes in. Maar tot nu toe zie ik geen nieuwe vliegjes in de pot. En gelukkig ook nog altijd niet terug aan de vensters.

Maar moest ik de vliegjes toch terug krijgen, ga ik zeer zeker deze tip gaan testen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')