Klinkt als een doorsnee gezellige fenixwijk. Nu een jaartje niet. Wat sneu.quote:Op zondag 13 december 2020 17:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Wij drinken elkaar Champagne op straat met de buurtjes met de vuur korven gezellig aan.
Maar ja je moet maar net in zo’n gezellig wijkje wonen zoals wij.
In een kansenwijk gaat dat niet.
Slaapzak meequote:Op zondag 13 december 2020 17:58 schreef Fred het volgende:
[..]
Wachten tot de avondklok weer afgelopen is.
Dat zie je volgens mij in België, dat bepaalde winkels wel open mogen blijven maar i.v.m. anders oneerlijke concurrentie alleen essentiële artikelen mogen verkopen en geen andere zaken.quote:Op zondag 13 december 2020 14:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
+ dingen die je er puur voor je lol zou kunnen kopen tijdelijk de winkel uit.
Sommige mensen hebben blijkbaar wel mensen waar ze welkom zijn, Henk.quote:Op zondag 13 december 2020 17:52 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Enige maatregel waar ik voor ben. Wat moet je anders nu met oud op nieuw op straat. Naar vuurwerk kijken wat er niet is?
Moet je blijven slapen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar mag je ook niet naar buiten met avondklok bij oud en nieuw? Hoe kom ik weer thuis dan?
De totale lockdown is er over 3 dagenquote:Op zondag 13 december 2020 18:04 schreef klipper het volgende:
![]()
![]()
Totale lockdown
![]()
![]()
![]()
Als horeca had ik allang de rijkswegen dichtgegooid onder het motto: wij thuis, jullie ook.
Klopt morgen alquote:Op zondag 13 december 2020 18:05 schreef quirina het volgende:
Morgen persconferentie zei Frits wester ( oude zuipschuit)
Moet je weer een lijst maken met wat essentieel is en wat niet. Flessen drinken e.d. niet, water kunnen we allemaal uit de kraan halen. Al het "luxe" eten ook niet. Droog brood, rijst, blikvoedsel?quote:Op zondag 13 december 2020 18:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat zie je volgens mij in België, dat bepaalde winkels wel open mogen blijven maar i.v.m. anders oneerlijke concurrentie alleen essentiële artikelen mogen verkopen en geen andere zaken.
''Vuurwerk kijken wat er niet is?'' Hoeveel mensen denk jij dat naar het buitenland toegaat om vuurwerk te kopen?quote:Op zondag 13 december 2020 17:52 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Enige maatregel waar ik voor ben. Wat moet je anders nu met oud op nieuw op straat. Naar vuurwerk kijken wat er niet is?
Schoot ook al door mijn hoofd. Weekendsluiting. Dan is immers steeds die drukte.quote:Op zondag 13 december 2020 18:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Andere optie is niet essentiële winkels beperkt open laten.
Maar dat gaat ook weer drukte geven.
Nee, daarmee bedoel ik dus beslist geen eten of eten. Je kan denken aan een Kruidvat die naast medicijnen en maandverband ook bijvoorbeeld speelgoed verkoopt.quote:Op zondag 13 december 2020 18:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Moet je weer een lijst maken met wat essentieel is en wat niet. Flessen drinken e.d. niet, water kunnen we allemaal uit de kraan halen. Al het "luxe" eten ook niet. Droog brood, rijst, blikvoedsel?
Voor Duitsland moeten ze snel zijn, daar is per woensdag een verkoopverbodquote:Op zondag 13 december 2020 18:08 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
''Vuurwerk kijken wat er niet is?'' Hoeveel mensen denk jij dat naar het buitenland toegaat om vuurwerk te kopen?
Maar dan krijg je dus een lijst van wat voor producten mogen welke winkels wel verkopen. Pannen of planten bij de AH bijvoorbeeld? Wie gaat zo'n lijst maken van "niet essentiële" producten?quote:Op zondag 13 december 2020 18:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nee, daarmee bedoel ik dus beslist geen eten of eten. Je kan denken aan een Kruidvat die naast medicijnen en maandverband ook bijvoorbeeld speelgoed verkoopt.
quote:Op zondag 13 december 2020 18:06 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De totale lockdown is er over 3 dagen![]()
Totale economie om zeep helpen
Waar kan ik heenquote:Op zondag 13 december 2020 18:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor Duitsland moeten ze snel zijn, daar is per woensdag een verkoopverbod
Willst du den totalen Lockdown?quote:Op zondag 13 december 2020 18:06 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De totale lockdown is er over 3 dagen![]()
Totale economie om zeep helpen
Een broek lijkt me geen primaire levensbehoefte als je thuiswerktquote:Op zondag 13 december 2020 15:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nope, wat betreft vele andere artikelen doe ik dat (ook zonder coronasituatie) inderdaad, maar ik pas mijn broeken graag voordat ik ze koop. Natuurlijk kan ik er ook een boel online bestellen en dan terugsturen, maar a. de bezorgdiensten zijn ook zonder extra maatregelen nu al overbelast en b. er was ook nog iets met een beter milieu waar we aan moesten werken, en ik (en anderen) even op de fiets naar het centrum twee kilometer verderop is in dat licht wat gunstiger dan dat je tig busjes de hele dag moet laten rondrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |