ik slik gewoon netjes mn dagelijkse vitamines, spreek over jezelfquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:35 schreef Selenophilia het volgende:
En rest van Nederland ook. Badum tss.
Gefeliciteerd.
Ga je die Davitamon vitamine D innemen? Of krijg je ampullen zoals de mossel?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Mijn vriendinnen zeggen wel eens voor de grap dat ik een vitamine D (dick) tekort heb, maar nu heb ik dus vandaag mijn huisarts gebeld blijkt dat ik daadwerkelijk een vitamine D tekort heb (geen onzin) en dat al mijn klachten dus (waarschijnlijk) daar vandaan komen. Badum tss
Janken.
Doei!
Kech? Mevrouw Kahba voor jou.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:41 schreef KillemWieft het volgende:
Je bent een kech omdat je een vitamine D tekort hebt. Uhhh okay.
Tekort was nog niet zo erg dus mag nu proberen met van die hoge dosering pillen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:40 schreef stokj het volgende:
[..]
Ga je die Davitamon vitamine D innemen? Of krijg je ampullen zoals de mossel?
Heb ook bloed laten prikken via de telefoon. Was beetje moeilijk want die naald was niet zo heel lang, maar uiteindelijk wou het wel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:47 schreef Scuidward het volgende:
Knap dat hij dat via de telefoon kan zien.
Aha, ja kijk het even aan dan. Alles goed verder? Al voorbereid voor kerst met de kids?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:47 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Tekort was nog niet zo erg dus mag nu proberen met van die hoge dosering pillen.
Dan over een tijdje weer laten controleren en anders die ampullen.
Ja, alles goed verder. Bijna kerstvakantie dus lekker ontspannen. De kids hebben er ook zin in. Baba heeft ook al zo'n witte kerstboom opgezet met van die gekleurde lichtjes erin enz. Past goed bij het witte leren bankstel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:48 schreef stokj het volgende:
[..]
Aha, ja kijk het even aan dan. Alles goed verder? Al voorbereid voor kerst met de kids?
Ah gaat dat via bloed. Ik dacht dat hij via Facetime al wel kon zien dat er een en ander mis was.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:48 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Heb ook bloed laten prikken via de telefoon. Was beetje moeilijk want die naald was niet zo heel lang, maar uiteindelijk wou het wel.
Hmm echt een D tekort? Hoor je niet vaak dat daar echt op getest wordt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:48 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Heb ook bloed laten prikken via de telefoon. Was beetje moeilijk want die naald was niet zo heel lang, maar uiteindelijk wou het wel.
Aha, wat fijn! Werk er maar fijn naar kerst toe met de kids.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:51 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ja, alles goed verder. Bijna kerstvakantie dus lekker ontspannen. De kids hebben er ook zin in. Baba heeft ook al zo'n witte kerstboom opgezet met van die gekleurde lichtjes erin enz. Past goed bij het witte leren bankstel.
En met jou, stokske?
Bij sommige patiënten kan je dat inderdaad vanaf het gezicht al zien.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:52 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah gaat dat via bloed. Ik dacht dat hij via Facetime al wel kon zien dat er een en ander mis was.
Ik denk dat hij na het zien van mijn gezicht gelijk komt voorrijden met een lijkwagen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:53 schreef stokj het volgende:
[..]
Bij sommige patiënten kan je dat inderdaad vanaf het gezicht al zien.
Ik pak helemaal niks aan. Uiteindelijk zal de oplossing mij vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hmm echt een D tekort? Hoor je niet vaak dat daar echt op getest wordt.
Maar hoe pak je het Dick tekort nu aan?
Lengte, breedte, gezicht type en oogkleur graag?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:57 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ik pak helemaal niks aan. Uiteindelijk zal de oplossing mij vinden.
Doet me denken aan ditquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:54 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik denk dat hij na het zien van mijn gezicht gelijk komt voorrijden met een lijkwagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat betekent dat is er een nichtje of neefje bij krijg.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:46 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Sorry, je vader was je voor.
Schijnt hier op Fok! zo te zijn dat ik een man uit Kanaleneiland ben, maar als dat je type is:quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lengte, breedte, gezicht type en oogkleur graag?
Dit is niet bestquote:Op zaterdag 12 december 2020 00:00 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Dat betekent dat is er een nichtje of neefje bij krijg.
Wat fijn, Stok. Wat ga je allemaal zeggen in je toespraak? Of moet dat topsecret blijven.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:52 schreef stokj het volgende:
[..]
Aha, wat fijn! Werk er maar fijn naar kerst toe met de kids.
Hier alles zoals gewoonlijk. Volgende week komt een eerste conceptversie van mijn kersttoespraak.
Dat is iets wat alleen mij moeder weet. Ik durf het d'r niet te vragen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:03 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Tenzij je vader je vader niet is.
Snap ik. Het is bijna kerst.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:08 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Dat is iets wat alleen mij moeder weet. Ik durf het d'r niet te vragen.
De taal die op Kanaleneiland gesproken wordt, beheers je echter verdacht goed.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:04 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Schijnt hier op Fok! zo te zijn dat ik een man uit Kanaleneiland ben, maar als dat je type is:
1.168cm lengte
2. 90cm-66cm- 94 cm breedtematen
3. gezicht type: bolle toet
4. oogkleur: groen
5. beschikbaar for another fuckboy: nee.
Dat is slechts 1 van mijn vele kwaliteiten, mijnheer.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
De taal die op Kanaleneiland gesproken wordt, beheers je echter verdacht goed.
Maar in vitamine D slikken ben je niet zo goed, begrijp ik!?quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dat is slechts 1 van mijn vele kwaliteiten, mijnheer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Ik ga kijken of ik tijd heb om een speciale FOK! kersttoespraak te maken. Het zal er grappend serieus aan toe gaan (want zo ben ik). Grappige dingen zeggen met een serieuze boodschap erin.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:06 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Wat fijn, Stok. Wat ga je allemaal zeggen in je toespraak? Of moet dat topsecret blijven.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:56 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Maar in vitamine D slikken ben je niet zo goed, begrijp ik!?Nou, de grap is dus dat ik al vitamine D bijslikte, maar dat heeft dus niet mogen baten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onverzadigbaarquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:06 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Nou, de grap is dus dat ik al vitamine D bijslikte, maar dat heeft dus niet mogen baten.
Klojoquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Onverzadigbaar![]()
Maar hoeveel microgram slikte je dan!? Een supplement van 10 microgram per dag zou genoeg moeten zijn, lees ik. Het zit immers ook in bepaalde voeding. Tevens maak je het in de zomermaanden zelf aan en sla je het op in je vet (daar heb je ook een klein voorraadje van, las ik)
Welke klachten had jij dan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 03:30 schreef mr.klojo het volgende:
Zonder vita D kun je behoorlijk in een dip terecht komen. Ik eet van die pillen.
Een paar maanden lang 100 ug per dag en dan nog een vitamine-D-gebrek!??quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:34 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Klojo
Ja geen idee. Ik nam 100ug per dag (maximale dagdosering is dat in NL). En dat deed ik al een paar maanden, omdat ik al zo'n vermoeden had (mijn zusje heeft ook vit. D tekort).
In de zomer neem ik denk ik wel genoeg op en daarnaast ben ik zomer + winter elke dag minstens een uur buiten. Vette vis (zalm, tonijn) eet ik ook genoeg.
Dus ik snap er ook niks van.
Oververmoeidheid, depressie en de gevolgen daarvan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:35 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Welke klachten had jij dan?
Ik zou dan wel gaan voor capsules op oliebasis. Vitamine D uit pillen wordt n.l. slecht opgenomen door je lichaam.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:47 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Tekort was nog niet zo erg dus mag nu proberen met van die hoge dosering pillen.
Dan over een tijdje weer laten controleren en anders die ampullen.
Ja, had al een bijbehorend topicje maar toen kon ik mijn klachten nog niet herkennen.quote:
Ja die heb ik ook, danku.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:00 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik zou dan wel gaan voor capsules op oliebasis. Vitamine D uit pillen wordt n.l. slecht opgenomen door je lichaam.
#ervaringsdeskundige
Kijk eens bij de Hema. Daar zijn ze 5 euro per potje.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:26 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ja die heb ik ook, danku.
Heb mijn nier wel moeten verkopen op marktplaats voor die krengen van Lucovitaal.
Je bent vatbaarder voor COVID-19 als je een vitamine D tekort hebt. Zorg ervoor dat het zo snel mogelijk aangevuld wordt door middel van vitamine D supplementatie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Mijn vriendinnen zeggen wel eens voor de grap dat ik een vitamine D (dick) tekort heb, maar nu heb ik dus vandaag mijn huisarts gebeld blijkt dat ik daadwerkelijk een vitamine D tekort heb (geen onzin) en dat al mijn klachten dus (waarschijnlijk) daar vandaan komen. Badum tss
Janken.
Doei!
Ja de grap is ook nog dat ik deze hele week op de COVID afdeling staquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:26 schreef LangeJanSancties het volgende:
[..]
Je bent vatbaarder voor COVID-19 als je een vitamine D tekort hebt. Zorg ervoor dat het zo snel mogelijk aangevuld wordt door middel van vitamine D supplementatie.
Oom Mark zal jou dankbaar zijn als COVID-19 achter de rug is.quote:Op woensdag 16 december 2020 07:28 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ja de grap is ook nog dat ik deze hele week op de COVID afdeling sta
(Alhoewel ik het idee heb dat ik daar nog beter beschermd ben dan op openbare plekken waar mensen schijt hebben)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |