Waarbij de mensen de "basisregels" niet moeten vergeten. Want dit zijn eigenlijk het voornaamste.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er een specifieke maatregel zou zijn die van een positieve trend een negatieve kan maken, was-ie allang ingevoerd. Het probleem is dat zoiets niet bestaat. Er is geen silver bullet. Het enige dat we kunnen is een opeenstapeling van maatregelen die allemaal een beetje helpen, om hopelijk samen tot een pakket te komen dat voldoende werkt.
Na een paar weken ben je al niet anders gewend, zal weinig uitmaken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:39 schreef senesta het volgende:
[..]
En wellicht is dat ook wel deels het beoogde effect, met mondkapje op ga je minder snel gezellig winkelen omdat dat gewoon niet prettig is met dat ding op.
Mondkapje in de jas- of broekzak, ff snel op als je winkel in gaat, daarna weer terugproppen in de zak. Zo gaat dat intussen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Na een paar weken ben je al niet anders gewend, zal weinig uitmaken.
klopt, wel blij dat ik stoffen heb gekocht, dan gaat dat wat makkelijkerquote:Op vrijdag 11 december 2020 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mondkapje in de jas- of broekzak, ff snel op als je winkel in gaat, daarna weer terugproppen in de zak. Zo gaat dat intussen.
Ja het is hier super druk in de stad vandaag, kapjes op en af.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mondkapje in de jas- of broekzak, ff snel op als je winkel in gaat, daarna weer terugproppen in de zak. Zo gaat dat intussen.
Yep, ik ook. Laatst ff een keer in een bak water gelegd om te spoelen maar dat was ook de eerste keer sinds tijden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
klopt, wel blij dat ik stoffen heb gekocht, dan gaat dat wat makkelijker
Maakt niet uit, ze helpen goed.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja het is hier super druk in de stad vandaag, kapjes op en af.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep, ik ook. Laatst ff een keer in een bak water gelegd om te spoelen maar dat was ook de eerste keer sinds tijden.
https://www.oogtv.nl/2020(...)fie-en-pauzeruimtes/quote:AZNN: ‘Relatief veel besmettingen in koffie- en pauzeruimtes’
10 december 2020 12:46 door Tom Veenstra
nieuws
Foto: Valentina Jori from FreeImages
Mensen moeten de coronaregels goed in acht blijven nemen op het werk. Het Acute Zorgnetwerk Noord-Nederland laat donderdagmiddag weten dat relatief veel besmettingen nu worden opgelopen in koffie- en pauzeruimtes.
Volgens het AZNN stijgt het aantal besmettingen onder de ‘actieve populatie’ (mensen tussen de dertig en zestig jaar) sterk. “Op de werkvloer is het van belang dat medewerkers de regels, zoals de anderhalve meter afstand en het dragen van mondkapjes, goed in acht blijven nemen”, zo schrijft het AZNN. Koffie- en pauzeruimtes zijn volgens het AZNN plekken waar relatief veel besmettingen plaatsvinden.
De testbereidheid van mensen in Noord-Nederland is wel groot. Zo wordt de XL-teststraat in MartiniPlaza goed bezocht. Daarom worden in december nog eens twee kleinere testlocaties (L-teststraten) geopend in Leeuwarden en Assen.
Ja echt een wondermiddel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:05 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ze helpen goed.
Na 3x wassen is het effect van zo'n ding 0.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]ik was ze wel, ik heb er 3 dus zo'n beetje om de 2/3 dagen een andere.
Ik gebruik ze amper. Eens in de 3 weken naar de supermarkt en toevallig vorige week weer eens langs de kapper. Dat is het wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]ik was ze wel, ik heb er 3 dus zo'n beetje om de 2/3 dagen een andere.
Hopelijk voor altijd, wat een uitvinding.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:08 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja die maatregel houden we erin tot de zomer.
Lekker warm ook met deze kou.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hopelijk voor altijd, wat een uitvinding.
Ik zag net in de winkel dat ze al speciale cases verkopen om je lapje in te bewaren.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Lekker warm ook met deze kou.
Sportschool dagelijks, al is het maar 30 seconden naar binnen en 30 seconden naar buiten, supermarkt ga ik zo'n beetje 2 keer, bakker 1 en groothandel 1 keer per week.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik gebruik ze amper. Eens in de 3 weken naar de supermarkt en toevallig vorige week weer eens langs de kapper. Dat is het wel zo'n beetje.
Ik bewaar 'm op mijn hoofd.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zag net in de winkel dat ze al speciale cases verkopen om je lapje in te bewaren.
Ik denk het niet. Mensen zonder klachten mogen zich nu laten testen, maar mensen zonder klachten die zich echt wilden laten testen deden dat gewoon altijd al onder het mom van lichte verkoudheidsklachten. IMOquote:Op vrijdag 11 december 2020 15:03 schreef _serial_ het volgende:
Er wordt momenteel z'n 25-30% meer getest doordat er nu ook mensen getest worden die voorheen niet getest worden.
Hopelijk liggen ze vanaf volgend jaar achter glas als een museumstuk.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zag net in de winkel dat ze al speciale cases verkopen om je lapje in te bewaren.
Nee man eerst nog tijdje met 30 graden zo'n ding op.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopelijk liggen ze vanaf volgend jaar achter glas als een museumstuk.
Ik zou ze iet weggooien, dit wordt het nieuwe normaal.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopelijk liggen ze vanaf volgend jaar achter glas als een museumstuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |