Oh ik heb nog pennen genoeg, dat is het punt is. Ik wil alleen weten of er een trucje is om te checken of de insuline het nog doet.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:53 schreef vosss het volgende:
Huisarts bellen lijkt me het verstandigst
Of een patiėntenforum.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:00 schreef Dven het volgende:
Topic is rijp voor een slotje en een snelle doorverwijzing naar je arts.
Ik weet hoe ik moet spuiten, dit is mij goed uitgelegd. M'n enige vraag was of je bij kortwerkende insuline erachter kan komen of ie werkt of niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:41 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Spuit je vaak op dezelfde plekken? Er kan dan een soort verlittekening optreden waardoor er kleine abcesjes (= mini holtes) ontstaan waar de insuline in blijft zitten en dan krijg je het dus niet in je bloedbaan.
Dit heeft je huisarts of je endocrinoloog als het goed is ook al verteld.
Je kan ook controleren of de naaldjes het uberhaupt goed doen, door een keer 'in de lucht' te spuiten. Zie je een naaldje komen en komt er insuline uit, is het goed.
Maar neem ook even contact op met je HA of internist, want het kan van alles zijn. Alleen de 2 bovenstaande dingen zien wij ook nogal vaak op de poli.
Ik heb niets anders dan normaal gedaan. De 1e keer spuiten met die pen werkte ook gewoon goed. Ik zat naarmate de nacht vorderde prima in het groen.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je anders dan normaal gegeten?
Minder dan normaal bewogen?
Ben je niet fit/ziek?
Er zijn zoveel meer oorzaken voor een ontregelde bloedsuiker dan ‘kapotte’ insuline.
Dan ligt het denk ik niet aan de punten die ik opnoemde, en is dit denk ik een zaak die je z.s.m. met je huisarts/endo/POH moet bespreken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:05 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik weet hoe ik moet spuiten, dit is mij goed uitgelegd. M'n enige vraag was of je bij kortwerkende insuline erachter kan komen of ie werkt of niet.
[..]
Ik heb niets anders dan normaal gedaan. De 1e keer spuiten met die pen werkte ook gewoon goed. Ik zat naarmate de nacht vorderde prima in het groen.
En ik doe het op de goede manier. 's Avonds voor het spuiten bloedsuiker meten en van daaruit berekenen wat ik moet spuiten.
Kan het zo zijn dat kortwerkende insuline (die ik heb) gewoon niet of minder goed werkt bij mij?
Maar is je verminderde insuline gevoeligheid ook op de een of andere manier berekend dan? En kan het niet zo zijn dat je lichaam zelf minder insuline aanmaakt (met name later in de nacht) als reactie op die kortwerkende insuline?quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:05 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik weet hoe ik moet spuiten, dit is mij goed uitgelegd. M'n enige vraag was of je bij kortwerkende insuline erachter kan komen of ie werkt of niet.
[..]
Ik heb niets anders dan normaal gedaan. De 1e keer spuiten met die pen werkte ook gewoon goed. Ik zat naarmate de nacht vorderde prima in het groen.
En ik doe het op de goede manier. 's Avonds voor het spuiten bloedsuiker meten en van daaruit berekenen wat ik moet spuiten.
Kan het zo zijn dat kortwerkende insuline (die ik heb) gewoon niet of minder goed werkt bij mij?
Waarom niet?quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:41 schreef -Ferb- het volgende:
(De dokter/DVK bellen over dit is door omstandigheden geen optie.)
Goede vraag, ben benieuwd!quote:
Dat is heel zorgelijk als je dat net voor het eerst voorgeschreven hebt gekregen..quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:41 schreef -Ferb- het volgende:
(De dokter/DVK bellen over dit is door omstandigheden geen optie.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |