abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196650577
Beste leden,

Ik heb al meer dan een jaar een erg fijne en stabiele relatie. Mijn vriendin en ik passen heel goed bij elkaar en we hebben bijna nooit conflicten. Toch heb ik nu een heftige ruzie met haar gehad en het is maar de vraag of het nog goed komt. Ik wil graag van jullie weten of ik juist/verkeerd heb gehandeld.

Mijn vriendin praat soms met anders jongens. Niks mis mee. Ik praat ook af en toe kort met meiden via die ik uit het verleden ken. We vertrouwen elkaar en ik wil mijn vriendin ook absoluut niets verbieden. Mijn vriendin praat echter al een paar maanden lang vrij intensief met 2 jongens, een van hen heeft ze in het verleden ontmoet via tinder en met hem is ze ook 2 keer op een date geweest voordat ze mij kende. Ze praat soms zo intensief met hem dat ze tot 1 of 2 uur ’s nachts non stop online is. De hele avond. Ik heb haar meerdere malen aangegeven dat ik het niet erg vind dat ze soms met jongens praat, maar dat ik het niet fijn vind dat ze zo intensief en tot zo laat in de nacht met ze praat. Ik heb het gevoel dat ze dat wel begrijpt, maar na een maand of twee gebeurt het toch weer opnieuw.
Nu ging het de afgelopen 2 maanden gewoon weer heel erg goed tussen ons. Totdat ze mij gisteren uit het niets vroeg of ik het goed vind dat ze met de jongen die ze via tinder kent koffie gaat drinken. Ondanks dat ik het natuurlijk waardeer dat ze dit aan mij vraagt, was ik enorm verbaasd hierover. Ik ben namelijk van mening dat je in een relatie niet afspraakjes gaat inplannen met jongens/meiden waarmee je in het verleden op date mee bent geweest en alleen via tinder kent. Ik heb dan ook netjes aangegeven dat ik het niet fijn vind als ze dat doet, maar dat het haar eigen keuze is.
Ik snap ook niet dat ze dit aan mij vraagt. Een maand geleden vroeg iemand aan mij of ik samen met haar wilde koken, omdat ik af en toe met haar recepten uitwissel. Ik ken haar al meer dan 6 jaar en ik heb ooit met haar in de klas gezeten. Ik heb toen uit mezelf tegen haar gezegd dat ik dit niet ga doen omdat ik een relatie heb. Voor mij is zoiets vanzelfsprekend. Ondanks dat het mij gezellig lijkt om met haar te koken, heb ik geen behoefte om tijdens mijn relatie af te spreken met andere meiden.
Begrijp me niet verkeerd. Als mijn vriendin een medestudent of een collega van haar werk toevallig tegenkomt en koffie met hem drinkt dan heb ik daar geen problemen mee. Maar afspreken met een voormalige tinderdate met wie ze soms tot 2 uur ’s nachts appt vind ik gewoon te ver gaan. We hebben nu heftige ruzie, omdat we het hierover niet eens zijn geworden. Zij vind het blijkbaar echt normaal om dit tijdens een relatie te doen en ze wil dat ik concessies doe of compromissen met haar sluit. Ik heb aangegeven dat ik dat absoluut niet van plan ben te gaan doen. Ik heb gezegd dat ze het uit moet maken als ze wil afspreken met voormalige tinderdates en dat ik haar voorlopig niet hoef te spreken.

Vinden jullie dat ik juist heb gehandeld? Of is het echt normaal om tijdens een relatie zo intensief met iemand van tinder te praten en zelfs te willen afspreken?
pi_196650615
Beetje raar is het wel.

Van je vriendin dan, niet van jou
pi_196650619
Ik vind dat je goed hebt gehandeld. Het is in een relatie niet logisch dat er nog zo intensief wordt gechat met anderen. Hierdoor krijg ik het idee dat je niet exclusief voor haar bent. Het is nu aan haar om aan te tonen wat de relatie waard is.
  donderdag 10 december 2020 @ 10:21:50 #4
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_196650621
Ik snap je frustratie maar ik zou toch proberen het los te laten en dr dr gang te laten gaan, geef haar dat vertrouwen en als ze er misbruik van maakt is dat haar verlies

Maar echt verbieden geloof ik niet zo in
  donderdag 10 december 2020 @ 10:22:24 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196650624
Mag je haar gesprekken met hem lezen? (niet dat je dat moet doen maar laat ze het toe?)
Je kan ook vragen of je mee mag, kijken hoe ze daarop reageert?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 10:22:27 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196650627
Wat normaal is moet ieder voor zich beslissen. De situatie die jij beschrijft vind ik persoonlijk niét normaal. In mijn ogen is ze actief nieuwe schoenen aan het zoeken. Dit is niet 'gewoon afspreken voor de leuk', hier zit meer achter.

Wat hier verder achter zit denk ik is dat jouw vriendin jullie relatie niet zo perfect vindt dan jij lijkt te denken.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 10 december 2020 @ 10:22:34 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196650629
Zou het je ook zo dwars zitten als ze zo intensief met een vriendin appt?

Het zou mij verder niet boeien of m'n vriend wil afspreken met iemand waar hij ooit op een date mee is gegaan. Zou niet eens verwachten dat hij mij om toestemming vraagt. Je vertrouwt elkaar of je vertrouwt elkaar niet.
pi_196650708
Kan het zeker begrijpen dat je niet accepteert dat ze dit doet. Zou ik ook niet doen.

Lijkt me niet gek als je af en toe appt met iemand die je nog kent van vroeger maar om dat intensief te doen en ook tot afspreken overgaan, zou voor mij te ver gaan. Ook omdat je niks weet over de intentie van die tinder dude.

Zegt ze ook waarom ze dit zo graag wil?
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 10:32:42 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_196650764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:29 schreef TucoRamirez het volgende:
Kan het zeker begrijpen dat je niet accepteert dat ze dit doet. Zou ik ook niet doen.

Lijkt me niet gek als je af en toe appt met iemand die je nog kent van vroeger maar om dat intensief te doen en ook tot afspreken overgaan, zou voor mij te ver gaan. Ook omdat je niks weet over de intentie van die tinder dude.

Zegt ze ook waarom ze dit zo graag wil?
Mannen die niet in een relatie zitten en veel tijd en energie investeren in een vrouw doen dat doorgaans niét omdat ze alleen maar een platonische relatie willen.
pi_196650769
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:22 schreef kwiwi het volgende:
Zou het je ook zo dwars zitten als ze zo intensief met een vriendin appt?

Het zou mij verder niet boeien of m'n vriend wil afspreken met iemand waar hij ooit op een date mee is gegaan. Zou niet eens verwachten dat hij mij om toestemming vraagt. Je vertrouwt elkaar of je vertrouwt elkaar niet.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Je kan wel zeggen je vertrouwt elkaar of niet, maar zij doet er natuurlijk ook niet veel aan zo om het vertrouwen te kweken. Je appt niet intensief met een ander als daar geen duidelijke reden achter zit. En ik denk dat TS als man zijnde heel goed weet dat de meeste mannen dit niet als vriendschappelijk zien, ook al doen ze dit zo voorkomen.
pi_196650790
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mannen die niet in een relatie zitten en veel tijd en energie investeren in een vrouw doen dat doorgaans niét omdat ze alleen maar een platonische relatie willen.
Exact, ik benoemde het toevallig ook al in mn volgende post :P

No way dat hij het doet om tot in de eeuwigheid koffie te blijven drinken en te kletsen.
  Spellchecker donderdag 10 december 2020 @ 10:35:30 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196650804
Ik zou het niet oke vinden.

Goeie beslissing TS.
  donderdag 10 december 2020 @ 10:38:41 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196650851
Die hoer trap je toch gelijk je huis uit man _O- Ik schuif al dat schattige en kotswaardige geouwehoer hier over vertrouwen en meer van dat soort gelul finaal opzij: Dit gaat je gewoon zeer doen.

Niemand die plots de hele dag tot zelfs diep in de nacht met een ander gaat chatten zonder dat er enige interesse is. ZEKER niet wanneer er in het verleden al seksuele aantrekkingskracht is geweest. En dan gewoon effe een bakkie doen bij de lokale starbucks om de hoek zeker? :D Bitch please. Ga jij maar een ander voor de gek houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dven op 10-12-2020 10:43:47 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196650965
Van jullie is het beide heel raar dat jullie zo intensief met andere omgaan.

Maar 100% dat je vriendin vreemd gaat/zal gaan.
  donderdag 10 december 2020 @ 10:59:50 #15
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196651150
Beste Jim,

Een spannende fase in je relatie lees ik.
Elkaar dingen gaan verbieden is meestal geen goed ding, lees ik vaak in dit subforum.

Maar dit is wel een ding en zou ik, en zo te lezen boven mij ook anderen, ook niet accepteren.
Dat hele avonden chatten is al wel vreemd eerlijk gezegd zelfs al was dat gewoon een vriendin.

Je hebt tot nu toe netjes gehandeld vind ik en wij mannen weten uiteraard zijn intentie wel.
Die ander ruikt al een nat poesje (bloed vind ik een minder gepaste beeldspraak in dit geval) vanaf het moment dat hij al avonden met haar chat.

Je hebt niet de berichten gelezen wat ik netjes vind en je laat haar in haar waarde.

Ik zou persoonlijk aangeven dat je het haar niet wil verbieden maar dat je het verre van leuk gaat vinden en je de waarde van jouzelf in de relatie zou moeten herbepalen als ze hier mee door gaat.

Ik heb dit ook gedaan in het begin van mijn relatie, mijn vriendin was erg naief en zag niet in dat andere mannen een heel andere intentie hadden dan koffie drinken.
Zij heeft toen er voor gekozen door echt kenbaar te maken gelukkig in een relatie te zitten en die contacten zijn toen snel gestopt.
Maar het kwartje kan ook de andere kant op vallen en haar in zijn armen duwen.

Je kan aanbieden mee te gaan, als ze dat niet wil weet je ook meteen hoe het zit. En als ze prima vindt dan heb je hem in ieder geval gecockblocked.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 10 december 2020 @ 11:02:17 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196651190
Ik zou d'r de deur wijzen hier heb ik geen vertrouqen meer in.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 10 december 2020 @ 11:05:38 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196651246
Net nog wel even het laatste stukje nogmaals gelezen.

Je geeft haar nu wel de kans om er "over te denken" of te wel stiekem toch koffie te gaan drinken en als die gast toch niks blijkt zegt ze gewoon dat ze jullie toch meer waard vind.
Of het is wel wat en ze verbreekt inderdaad jullie relatie.

Geen idee of je d'r echt vertrouwt en ze tot zulke dingen toe in staat is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 10 december 2020 @ 11:12:54 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_196651335
Zeg dat het heel goed is dat ze vrienden heeft en dat je wil dat het ook jouw vrienden zijn en dat je voortaan graag altijd met haar mee gaat.
En dan zo aan het tafeltje zitten.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 11:17:00 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_196651404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:59 schreef nils7 het volgende:
Beste Jim,

Een spannende fase in je relatie lees ik.
Elkaar dingen gaan verbieden is meestal geen goed ding, lees ik vaak in dit subforum.

Maar dit is wel een ding en zou ik, en zo te lezen boven mij ook anderen, ook niet accepteren.
Dat hele avonden chatten is al wel vreemd eerlijk gezegd zelfs al was dat gewoon een vriendin.

Je hebt tot nu toe netjes gehandeld vind ik en wij mannen weten uiteraard zijn intentie wel.
Die ander ruikt al een nat poesje (bloed vind ik een minder gepaste beeldspraak in dit geval) vanaf het moment dat hij al avonden met haar chat.

Je hebt niet de berichten gelezen wat ik netjes vind en je laat haar in haar waarde.

Ik zou persoonlijk aangeven dat je het haar niet wil verbieden maar dat je het verre van leuk gaat vinden en je de waarde van jouzelf in de relatie zou moeten herbepalen als ze hier mee door gaat.

Ik heb dit ook gedaan in het begin van mijn relatie, mijn vriendin was erg naief en zag niet in dat andere mannen een heel andere intentie hadden dan koffie drinken.
Zij heeft toen er voor gekozen door echt kenbaar te maken gelukkig in een relatie te zitten en die contacten zijn toen snel gestopt.
Maar het kwartje kan ook de andere kant op vallen en haar in zijn armen duwen.

Je kan aanbieden mee te gaan, als ze dat niet wil weet je ook meteen hoe het zit. En als ze prima vindt dan heb je hem in ieder geval gecockblocked.
Zo zal zij het uitleggen ja, maar TS duwt momenteel helemaal niets, en in plaats van dat zij die tijd aan TS besteed zit ze tot 2 uur snachts met die gozer te chatten in plaats van met haar vriend. Dat doet ze toch echt zelf. Voor mij is het wel duidelijk.

Daarnaast geeft TS aan hoe hij daar in staat, hij dwingt haar tot niets etc etc. De keuze is heel simpel. Degene waar je een relatie mee hebt zou nummer 1 moeten zijn. Als die aangeeft zich bij iets onprettig te voelen en dat goed kan onderbouwen dan wordt de keuze voor haar effectief 'wil ik met iets wat ik doe wat voor mij verder to-taal niet belangrijk is degene die mijn nummer 1 is een onprettig gevoel geven'.

Het antwoord op die vraag zou moeten zijn 'sorry 'vriend', maar als ik moet kiezen kies ik voor mijn relatie'. Dat doet zij niet. Dan kan ze wel een rookgordijntje opgooien over 'gewoon vrienden' etc etc, maar zit ze ook met haar vriendinnen tot 2 uur snachts te appen met grote regelmaat? Nee? Waarom met hem dan wel? Iets leidt er toe dat ze dat doet, en dat is niet gewoon maar 'vrienden zijn belangrijk'.

Nou, voor mij zou het wel duidelijk zijn. Dan nog kun je haar niets verbieden etc, maar wat je wel kunt doen is voor jezelf de waarde van je relatie heroverwegen. Wil je echt een relatie waarbij jullie belang niet voorop staat maar jij van ondergeschikt belang bent?

Het antwoord daarop is dat je dat niet wil, maar ja, dan moet je wel bereid zijn om de relatie op te geven, en ik denk niet dat TS daar bereid toe is, want daarom is dit topic er. Wat er gaat gebeuren als je niét bereid bent de relatie op te geven is dat je een soort van blaffende hond wordt die niet bijt. Zij zal dat oppikken voor wat het is, namelijk; je klaagt wel, maar als het er op aan komt doe jij verder niets behalve wat sputteren, en er zijn verder voor haar geen nadelige consequenties aan haar handelen, dus ze komt er mee weg, en zal er dus niet mee ophouden.

Dat betekent dat als het deze gozer niet is, er wel een volgende gast zal komen waarbij dit zich opnieuw gaat herhalen. Is dat écht wat je wil van een relatie TS?
  donderdag 10 december 2020 @ 11:29:15 #20
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196651657
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:38 schreef Dven het volgende:
Die hoer trap je toch gelijk je huis uit man _O- Ik schuif al dat schattige en kotswaardige geouwehoer hier over vertrouwen en meer van dat soort gelul finaal opzij: Dit gaat je gewoon zeer doen.

Niemand die plots de hele dag tot zelfs diep in de nacht met een ander gaat chatten zonder dat er enige interesse is. ZEKER niet wanneer er in het verleden al seksuele aantrekkingskracht is geweest. En dan gewoon effe een bakkie doen bij de lokale starbucks om de hoek zeker? :D Bitch please. Ga jij maar een ander voor de gek houden.
Dit.. hoe achterlijk denkt ze dat je bent?

Koffiedate is prima.. maar neem meteen effe je zooi mee :W
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196651898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:17 schreef Jim976 het volgende:
Ik heb gezegd dat ze het uit moet maken als ze wil afspreken met voormalige tinderdates en dat ik haar voorlopig niet hoef te spreken.

Vinden jullie dat ik juist heb gehandeld?
wat betreft het duidelijk aangeven dat je het niet prettig vind, vind ik je houding heel begrijpelijk

Wat ik wél opvallend vind, is dat je vervolgens tegelijkertijd die date verbied , maar ook zelf aangeeft 'dat je haar voorlopig niet hoeft te spreken'.

Als bv de wens van haar kant te spreken met andere jongens zou komen dordat er iets niet zo lekker zit in jullie relatie (wat ik waarschijnlijk acht), is het volgens mij het laatste dat je moet doen om te gaan zeggen: "dat je haar voorlopig niet wil spreken"..
volgens mij stoot je daarmee haar enkel verder af.

Juist dat moment lijkt me een goed moment om wel eens wat extra te spreken over hoe je je relatie ziet en wat jullie wensen en ook verwachtingen zijn.
Als je vriendin niet afspeekt met ex-dates, enkel omdat jij dat verbied, maar dat wel heel graag wil en ook heel graag zolang met die mannen chat en contact houd, is dat geen goed teken... wat je vermoedelijk vooral wil bereiken is dat zij dat ook niet meer wil, los ervan of jij het verbied of niet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196652039
Je vertrouwd je vriendin niet, leuk dat hele verhaal eromheen maar dit betreft dus vertrouwen en jaloezie. Je kan ook denken leuk dat mijn vriendin een vriend heeft met wie ze goed kan praten en gezellig koffie kan drinken. Zet je ego opzij. Als je vriendin vreemd wil gaan dan spreekt ze wel stiekem met hem af en nu is ze eerlijk en open hierover.
  donderdag 10 december 2020 @ 11:57:33 #23
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_196652114
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:53 schreef magrec het volgende:
Je vertrouwd je vriendin niet, leuk dat hele verhaal eromheen maar dit betreft dus vertrouwen en jaloezie. Je kan ook denken leuk dat mijn vriendin een vriend heeft met wie ze goed kan praten en gezellig koffie kan drinken. Zet je ego opzij. Als je vriendin vreemd wil gaan dan spreekt ze wel stiekem met hem af en nu is ze eerlijk en open hierover.
Och hou op. Altijd dit soort reacties bij deze situaties.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_196652145
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:53 schreef magrec het volgende:
Heeft ze al uitgesproken dan vreemd te gaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 10 december 2020 @ 12:02:09 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196652198
Waar wil ze koffie gaan drinken nu dan?

Want openbaar of niet maakt wel wat verschil.
Net zoals is hij vrijgezel of niet verschil maakt. Staan ze bv open voor ook contact met partners of is dit echt iets van ‘hun’?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')