quote:
Op donderdag 10 december 2020 10:59 schreef nils7 het volgende:Beste Jim,
Een spannende fase in je relatie lees ik.
Elkaar dingen gaan verbieden is meestal geen goed ding, lees ik vaak in dit subforum.
Maar dit is wel een ding en zou ik, en zo te lezen boven mij ook anderen, ook niet accepteren.
Dat hele avonden chatten is al wel vreemd eerlijk gezegd zelfs al was dat gewoon een vriendin.
Je hebt tot nu toe netjes gehandeld vind ik en wij mannen weten uiteraard zijn intentie wel.
Die ander ruikt al een nat poesje (bloed vind ik een minder gepaste beeldspraak in dit geval) vanaf het moment dat hij al avonden met haar chat.
Je hebt niet de berichten gelezen wat ik netjes vind en je laat haar in haar waarde.
Ik zou persoonlijk aangeven dat je het haar niet wil verbieden maar dat je het verre van leuk gaat vinden en je de waarde van jouzelf in de relatie zou moeten herbepalen als ze hier mee door gaat.
Ik heb dit ook gedaan in het begin van mijn relatie, mijn vriendin was erg naief en zag niet in dat andere mannen een heel andere intentie hadden dan koffie drinken.
Zij heeft toen er voor gekozen door echt kenbaar te maken gelukkig in een relatie te zitten en die contacten zijn toen snel gestopt.
Maar het kwartje kan ook de andere kant op vallen en haar in zijn armen duwen.
Je kan aanbieden mee te gaan, als ze dat niet wil weet je ook meteen hoe het zit. En als ze prima vindt dan heb je hem in ieder geval gecockblocked.
Zo zal zij het uitleggen ja, maar TS duwt momenteel helemaal niets, en in plaats van dat zij die tijd aan TS besteed zit ze tot 2 uur snachts met die gozer te chatten in plaats van met haar vriend. Dat doet ze toch echt zelf. Voor mij is het wel duidelijk.
Daarnaast geeft TS aan hoe hij daar in staat, hij dwingt haar tot niets etc etc. De keuze is heel simpel. Degene waar je een relatie mee hebt zou nummer 1 moeten zijn. Als die aangeeft zich bij iets onprettig te voelen en dat goed kan onderbouwen dan wordt de keuze voor haar effectief 'wil ik met iets wat ik doe wat voor mij verder to-taal niet belangrijk is degene die mijn nummer 1 is een onprettig gevoel geven'.
Het antwoord op die vraag zou moeten zijn 'sorry 'vriend', maar als ik moet kiezen kies ik voor mijn relatie'. Dat doet zij niet. Dan kan ze wel een rookgordijntje opgooien over 'gewoon vrienden' etc etc, maar zit ze ook met haar vriendinnen tot 2 uur snachts te appen met grote regelmaat? Nee? Waarom met hem dan wel? Iets leidt er toe dat ze dat doet, en dat is niet gewoon maar 'vrienden zijn belangrijk'.
Nou, voor mij zou het wel duidelijk zijn. Dan nog kun je haar niets verbieden etc, maar wat je wel kunt doen is voor jezelf de waarde van je relatie heroverwegen. Wil je echt een relatie waarbij jullie belang niet voorop staat maar jij van ondergeschikt belang bent?
Het antwoord daarop is dat je dat niet wil, maar ja, dan moet je wel bereid zijn om de relatie op te geven, en ik denk niet dat TS daar bereid toe is, want daarom is dit topic er. Wat er gaat gebeuren als je niét bereid bent de relatie op te geven is dat je een soort van blaffende hond wordt die niet bijt. Zij zal dat oppikken voor wat het is, namelijk; je klaagt wel, maar als het er op aan komt doe jij verder niets behalve wat sputteren, en er zijn verder voor haar geen nadelige consequenties aan haar handelen, dus ze komt er mee weg, en zal er dus niet mee ophouden.
Dat betekent dat als het deze gozer niet is, er wel een volgende gast zal komen waarbij dit zich opnieuw gaat herhalen. Is dat écht wat je wil van een relatie TS?