Klopt toch. Altijd grappig wanneer ik spreek met halve-activisten die kennelijk de aaibaarheidsfactor van een dier een maatstaf vinden om vervolgens hun kreeftjes smakelijk te kraken of oestertjes te slabberen.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo van: "een koe en een kip zijn vergelijkbaar want ze worden allebei o.a. voor het vlees gefokt."
Beste Vallon, ik bedoel in het wild levende dieren anders dan nertsen.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:26 schreef Vallon het volgende:
Benieuwd of en hoeveel fretten er in Nederland in het wild kunnen overleven en die dan zg met mensen in aanraking komen. Het is spijkers op niet (meer) bestaand water zoeken. Het veronderstelde probleem van de fretten is nu opgelost.
Leuke oplossing!quote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man heeft een fles champagne en twee glazen thuisgestuurd gekregen en heeft vrijdag een online event wat eindigt met een proost met de bewuste champagne, eventueel met partner.
In plaats van het jaarlijkse personeelsfeest dat altijd half december wordt geregeld.
Afhankelijk van het jaar begint dat toch meestal wel ergens in november flink op te lopen, al ligt het zwaartepunt (logischerwijs) ergens in het midden van de winter. Doch kan je al vanaf september zeggen dat de incidentie flink begint op te lopen.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Griepseizoen moet ook nog komen, hè. Dus dat er nu niet veel griep is, lijkt me logisch.![]()
Over een half uur weten we hetquote:Op donderdag 10 december 2020 13:47 schreef Benny het volgende:
Zullen de cijfers vandaag over de 7000 gaan?
Denk er net onder nog. 6900 of zo. En dan morgen, zaterdag en zondag steeds wat erbij.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:47 schreef Benny het volgende:
Zullen de cijfers vandaag over de 7000 gaan?
1,5 uur volgens mij. Vanaf vandaag toch 15.15?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Over een half uur weten we het
Hoezo dat?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
1,5 uur volgens mij. Vanaf vandaag toch 15.15?
Ik had je opmerkingen gisteren gelezen en was nog wat aan het spitten gegaan. Weet dat ze onderzoek deden naar ratten in de omgeving, maar nooit meer wat van gehoord. Ik kwam niet verder dan de volgende (onbevredigende) link:quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Za het volgende:
[..]
Beste Vallon, ik bedoel in het wild levende dieren anders dan nertsen.
Marterachtigen, muizen, ratten, konijnen, vogels wat dan ook.
Gezien de besmettingsbron bij de nertsen van plusminus 68 farms onbekend is, kan het in principe op hen overgedragen zijn door dieren die bv 's nachts in de farms op zoek zijn gegaan naar voedsel.
Stel dat er in Brabant bij in het wild levende marterachtigen een covid reservoir is, dat zich verder uitbreidt, wellicht muteert omdat het al maanden rondgaat, dan is er geen opgelost probleem.
Nee. Dat is de open data, de files.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
1,5 uur volgens mij. Vanaf vandaag toch 15.15?
aaahquote:Op donderdag 10 december 2020 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dat is de open data, de files.
De gewone data blijft op dezelfde tijd.
Begreep ik.
Ik neem de data van Kuipers, uit die sheet.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Afhankelijk van het jaar begint dat toch meestal wel ergens in november flink op te lopen, al ligt het zwaartepunt (logischerwijs) ergens in het midden van de winter. Doch kan je al vanaf september zeggen dat de incidentie flink begint op te lopen.
Overigens mooi te zien dat de griep dit jaar zo rond de kleine lockdown ook weer terug begon te lopen
[ afbeelding ]
Misschien is het dat wel, konijnen zijn ontvankelijk voor het virus en kunnen het verspreiden:quote:Op donderdag 10 december 2020 07:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind dat ook vrij bijzonder. En waarom is het niet overgeslagen op andere pelsdieren? Ik noem even konijnen.
Zwarte cijfers zijn meestal goed. Rode cijfers zijn slecht.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:24 schreef Benny het volgende:
Alle cijfertjes en data mensen hebben nog steeds al hun data op zwart staan
Het griepseizoen was al voorbij voor de lockdown begon.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:47 schreef Dven het volgende:
Overigens mooi te zien dat de griep dit jaar zo rond de kleine lockdown ook weer terug begon te lopen
Wat is "de gewone data"?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dat is de open data, de files.
De gewone data blijft op dezelfde tijd.
Begreep ik.
Fijn dat je het een beetje behapbaar voor ons houdt!quote:Op donderdag 10 december 2020 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zwarte cijfers zijn meestal goed. Rode cijfers zijn slecht.
Die op de site van het RIVM. De gewone aantallen.quote:
Ik weet nog steeds niet over welke getallen je het hebt. Het RIVM rapporteert geen data op woensdag?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Die op de site van het RIVM. De gewone aantallen.
Ze zijn zeer vergelijkbaar, in die zin dat ze beiden bevattelijk zijn voor het virus en het kunnen overdragen.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:41 schreef Dven het volgende:
Zo van: "een koe en een kip zijn vergelijkbaar want ze worden allebei o.a. voor het vlees gefokt."
Zoals ik het van Van Dissel begreep kan de incubatietijd precies samenvallen met de tijd tussen oud en nieuw. De mensen die met kerst besmet raken, kunnen anderen besmetten met oud en nieuw.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zo werkt het toch niet echt, je bent over het algemeen niet zo heel lang heel erg besmettelijk.
Toppie. En dan begin januari lekker met z'n allen de ziekenhuizen overspoelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:08 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Zoals ik het van Van Dissel begreep kan de incubatietijd precies samenvallen met de tijd tussen oud en nieuw. De mensen die met kerst besmet raken, kunnen anderen besmetten met oud en nieuw.
Hij waarschuwde niet voor niks zo expliciet, we stevenen op een ramp af na de feestdagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:08 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Zoals ik het van Van Dissel begreep kan de incubatietijd precies samenvallen met de tijd tussen oud en nieuw. De mensen die met kerst besmet raken, kunnen anderen besmetten met oud en nieuw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |