abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196652770
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Denkt? Je ziet het.
Heb je het gemeld?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196652822
hoe kan de Jonge nu een vaccinatie datum noemen, terwijl het vaccin nog goedgekeurd moet worden of is dat al in de backdoor channels besproken en de rest is voor de show?
pi_196652856
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:39 schreef THEFXR het volgende:
hoe kan de Jonge nu een vaccinatie datum noemen, terwijl het vaccin nog goedgekeurd moet worden of is dat al in de backdoor channels besproken en de rest is voor de show?
Omdat het in de lijn der verwachting ligt dat het goedgekeurd wordt op 29 december. Dat is geen zekerheid uiteraard, maar de kans is groot.
pi_196652915
quote:
Waarom zouden de woorden die je kan zeggen afhangen daarvan dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196652989
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het is meer dat er nu weer commotie is dat het volledig uit de hand kan lopen als mensen niet keihard de adviezen volgen, maar zelf ga ik er vanuit dat het weinig invloed heeft als mensen een paar mensen extra op bezoek hebben.

Mensen zien elkaar nu ook, in de supermarkt op school, bij de action etc.
Ja lekker met de hele familie aan het kerstdiner en daarna oud&nieuw vieren, opa en oma uitnodigen, gaat helemaal goedkomen🤣
pi_196653012
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:39 schreef Mortaxx het volgende:
Zou het virus zich met opzet een paar weken koest hebben gehouden om straks met de feestdagen keihard toe te kunnen slaan?
:D even krachten sparen en dan BIEM!
Go hard or go home
pi_196653027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:50 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Ja lekker met de hele familie aan het kerstdiner en daarna oud&nieuw vieren, opa en oma uitnodigen, gaat helemaal goedkomen🤣
Het zou soms handig zijn dat mensen wie hier minder van begrepen hebben zouden luisteren naar de mensen die hier toevallig wel wat meer kennis van hebben. Alleen weten veel mensen niet van zichzelf dat ze er niks van snappen. Wellicht snap ik het zelf ook allemaal wel niet, maar zolang ik dat zelf niet weet is dat niet erg, snappen jullie het nog? ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 12:56:47 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653080
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:39 schreef Mortaxx het volgende:
Zou het virus zich met opzet een paar weken koest hebben gehouden om straks met de feestdagen keihard toe te kunnen slaan?
Dat virus ligt nou lekker te chillen op een warm strand om op krachten te komen 8-)
All inclusive, dat dan weer wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196653101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:50 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Gebeurt niks heh als je geen corona symptonen hebt. En als je ziekjes voelt ga je natuurlijk niet, lijkt me logisch.

Ze doen het hier in Zwitserland schappelijker, uitzondering tijdens de 2 kerstdagen, en oud en nieuw max. 10 man in totaal.
Normaal is het 5.

Raar dat zoiets hier wel mogelijk is, en in Nederland niet. Gelukkig kom ik eind volgende week naar Nederland om de familie te besmetten.
  donderdag 10 december 2020 @ 13:00:05 #160
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196653134
quote:
Omdat De Jonge heel wat slagen om de arm houdt. Onder andere dat het vaccin goedgekeurd wordt.
pi_196653173
Zijn er hier mensen die zich aan het maximum van 3 personen houden als het om het kerstdiner gaat.
Bij de sterreclames zie ik hele andere scenario's.
En bij mij zal het ws 5 worden. O jee. Zijn er hier meer mensen die boven de 3 uitkomen?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196653177
Als een groot deel van de mensen die besmettelijk zijn met kerst gemiddeld 2 mensen aansteekt, en die mensen steken vervolgens met oud en nieuw ook 2 mensen aan, dan ben je dus in een week twee verdubbelingen verder. Aangezien onze RIVM experts niet bepaald paniekzaaiers zijn, maar dit wel als een reëel scenario zien denk ik dat we dat best serieus kunnen nemen.

Daarbij denk ik zelf dat het grote probleem niet gevormd wordt door de mensen die zich toch al niet aan de regels houden want dat is een minderheid. Het grotere risico zit hem in de mensen die zich normaal best redelijk aan de regels houden maar nu een stuk losser zijn want kerst. Daar zitten de grote aantallen denk ik.
pi_196653201
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zijn er hier mensen die zich aan het maximum van 3 personen houden als het om het kerstdiner gaat.
En bij mij zal het ws 5 worden. O jee. Zijn er hier meer mensen die boven de 3 uitkomen?
3 hier.
Maar dit was al wel een beetje de verwachting voordat Rutte dat aantal bekend maakte. Gezien de besmettingsaantallen.

Dus de plannen waren al zo gemaakt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196653242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Jazeg het volgende:
Als een groot deel van de mensen die besmettelijk zijn met kerst gemiddeld 2 mensen aansteekt, en die mensen steken vervolgens met oud en nieuw ook 2 mensen aan, dan ben je dus in een week twee verdubbelingen verder. Aangezien onze RIVM experts niet bepaald paniekzaaiers zijn, maar dit wel als een reëel scenario zien denk ik dat we dat best serieus kunnen nemen.
Als DL in lockdown gaat na de kerst, waar Merkel op voorsorteerde, dan denk ik dat wij daarna gaan volgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196653249
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]

3 hier.
Maar dit was al wel een beetje de verwachting voordat Rutte dat aantal bekend maakte. Gezien de besmettingsaantallen.

Dus de plannen waren al zo gemaakt.
Die 5 gasten zijn trouwens wel 3 huishoudens. Maar dat maakt natuurlijk niks uit mbt de toelaatbaarheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196653275
quote:
Maakt het uit wat anderen doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 10 december 2020 @ 13:09:02 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196653291
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Als DL in lockdown gaat na de kerst, waar Merkel op voorsorteerde, dan denk ik dat wij daarna gaan volgen.
En voor hoe lang en wat is precies het strijdplan achter een lockdown in januari?
pi_196653356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maakt het uit wat anderen doen?
Niet zo flauw, he? Hij wil ff zijn gelijkgestemden uitsorteren. ;)
pi_196653366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En voor hoe lang en wat is precies het strijdplan achter een lockdown in januari?
Eén momentje, vraag het ff na aan Mark... ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 13:14:30 #170
3542 Gia
User under construction
pi_196653382
quote:
Meld!

Op 2de kerstdag komt mijn oudste zoon met zijn vriendin.
Met oudjaar gaan we, ik, man en jongste zoon, naar mijn schoonouders, waar dan verder niemand is. (Gaan allemaal op andere dagen.)
Wij brengen het diner mee en gaan rond 20.00 uur naar huis.

Voor de rest zijn we met z'n drieën thuis.
Kan zijn dat de buurman met oud/nieuw na 12 uur nog langs komt.

Mijn moeder kiest ervoor om op kerstavond met 13 familieleden (6 huishoudens) in één huis te gaan zitten.
Daar gaan we dus vóór de kerst even langs. Ze ziet me daarna voorlopig niet.

Ze moet ook niet ziek worden, want ik ga er niet naartoe. Ze zoekt het zelf op. Mogen mijn zussen dan opknappen.

Sorry, ben hier best een beetje boos over. 😣
pi_196653388
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gebeurt niks heh als je geen corona symptonen hebt. En als je ziekjes voelt ga je natuurlijk niet, lijkt me logisch.

Ze doen het hier in Zwitserland schappelijker, uitzondering tijdens de 2 kerstdagen, en oud en nieuw max. 10 man in totaal.
Normaal is het 5.

Raar dat zoiets hier wel mogelijk is, en in Nederland niet. Gelukkig kom ik eind volgende week naar Nederland om de familie te besmetten.
10 man :o Het was leuk je gekend te hebben.
I'll give you something to do
  donderdag 10 december 2020 @ 13:15:20 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196653393
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Jazeg het volgende:
Als een groot deel van de mensen die besmettelijk zijn met kerst gemiddeld 2 mensen aansteekt, en die mensen steken vervolgens met oud en nieuw ook 2 mensen aan, dan ben je dus in een week twee verdubbelingen verder.
Zo werkt het toch niet echt, je bent over het algemeen niet zo heel lang heel erg besmettelijk.
Antifa
  donderdag 10 december 2020 @ 13:17:07 #173
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196653412
quote:

[..]

Ik zou daar niet zo 1-2-3 vanuit gaan. Tot nu toe lijkt Nederland niet echt een land specifiek meer te volgen dan andere landen, dus waarom zou dat nu opeens anders worden. Volgens mij kijken ze gewoon naar de situatie in Nederland en wordt er dan bepaald wat er gebeuren gaat, en staat dat los van wat er in Duitsland gaande is.
Antifa
pi_196653426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Normaal is het 5.
Alsof ook maar iemand zich aan die tekentafelregulerinkjes houdt. Harm-de-ambtenaar kan dat wel leuk bedenken, maar daar komt natuurlijk niets van terecht.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_196653444
quote:

[..]

Dat denk ik ook

Heb me er maar vast bij neer gelegd dat de kinders waarschijnlijk (een deel van) januari thuis zijn.

Lang leve Netflix, Disney etc.

De vorige ronde konden ze lekker buiten spelen weet ik nog. Tuindeuren open, trampoline gekocht (er komt GEEN tampoline in mijn huis ... fail).
Dat zal nu wel anders zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')