Als het geen probleem is met honderen tegelijk te winkelen moet het wel meevallen.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar ontken ik dat dan? Nogmaals, het was een reactie op een post waarin de user aangaf dat er een groot gevaar schuilt in samenkomsten.
Goed om te horenquote:Op donderdag 10 december 2020 11:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja gaat op zich prima. .
We bezorgen bij tourbeurt de boodschappen aan de deur, hij voelt zich toch niet helemaal comfortabel in winkels en hij kan ook geen mondkapje op, dus dat maakt het allemaal nog wat lastiger, ook als mensen hem daarop menen te moeten aanspreken etc
Aardig dat je er naar vraagt. Hoe gaat het met jouw ouweheer? Komt hij er een beetje doorheen zo?
Nee, want in een winkel ben je niet langdurig opeen maar vluchtig.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als het geen probleem is met honderen tegelijk te winkelen moet het wel meevallen.
Heel herkenbaar ja, wij hebben ook bij bepaalde eigenschappen waarvan je denkt is dat nou door ziekte of was dat er al? Wel fijn dat het in elk geval redelijk goed met hem gaat als in dat het niet verslechterd, en voor jou dat de interactie nog redelijk als vanouds is, want dat is vaker niet dan wel met een herseninfarct. Mensen kunnen echt bizar veranderen.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goed om te horen. Vooral dat sociale aspect van mondkapjes is best lastig ja.
Mijn vader zit wel op een plateau qua herstel. Denk dat wat het nu is wel zo blijft. Al met al er nog goed vanaf gekomen denk ik, lopen gaat niet helemaal zoals het was, maar vooral qua denken merk je niet direct iets aan 'm, en daar ben ik wel blij mee. Af en toe het vermoeden dat ie wat in de war is, of iets vergeet, maar kan ook zijn dat dat gewoon altijd zo was maar ik nu de link onterecht met z'n herseninfarct leg.
Goed, nu weer /ontopic.
Met een paar honderd.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want in een winkel ben je niet langdurig opeen maar vluchtig.
Nee, want je staat niet in de buurt van een paar honderd maar van een paar. Wat er verderop in de winkel gebeurt is niet relevant.quote:
Ze hebben jou en vele andere verloren omdat je niet wil begrijpen hoe het virus zich verspreidt en dus neem je de overheid het kwalijk dat ze niet naar je niet-existente expertise hebben geluisterd.quote:Het maakt niet uit, ze hebben mij en een heleboel anderen verloren op een bepaald moment op een bepaalde zwarte vrijdag door niet goed in te grijpen. Dat is onherstelbaar, voor mij.
Ik ben van zowel kerst als black friday niet onder de indruk. Het blijven incidenten. Met restricties voor één of een paar dagen win je weinig t.o.v. slimme structurele veranderingen. Dus verlies je ook weinig als het 'misgaat'. Is er überhaupt al aangetoond dat de drukte van toen merkbaar heeft bijgedragen aan een toename in besmettingen?quote:Op donderdag 10 december 2020 12:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Met een paar honderd.
Het maakt niet uit, ze hebben mij en een heleboel anderen verloren op een bepaald moment op een bepaalde zwarte vrijdag door niet goed in te grijpen. Dat is onherstelbaar, voor mij.
Je kan nou eenmaal niet iedereen tevreden houden. Ik denk dat ze er echt niet wakker van liggen.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Met een paar honderd.
Het maakt niet uit, ze hebben mij en een heleboel anderen verloren op een bepaald moment op een bepaalde zwarte vrijdag door niet goed in te grijpen. Dat is onherstelbaar, voor mij.
Ik heb met zeer grote verbazing zitten kijken naar de enorme mensenmassa's die zich niet eens aan de regels konden houden.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:05 schreef VoMy het volgende:
Ze hebben jou en vele andere verloren omdat je niet wil begrijpen hoe het virus zich verspreidt en dus neem je de overheid het kwalijk dat ze niet naar je niet-existente expertise hebben geluisterd.
Bedoel je te zeggen.
Ligt wettelijk gevoelig en lastig.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
waarom sluiten ze de kerken enzo niet? is daar een maatschappelijk nut van zoals een school?
Die hebben blijkbaar nog steeds voldoende macht.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
waarom sluiten ze de kerken enzo niet? is daar een maatschappelijk nut van zoals een school?
Die mensen die naar IKEA etc gaan houden zich wel aan de regels, want het wordt ze mogelijk gemaakt er naartoe te gaan. Die dranghekken en lange rijen ontstaan door de regelgeving daaromheen. De denkfout zit 'm in het feit dat de regering denkt dat we allemaal massaal thuis blijven zoals in maart/april.. dat gebeurt simpelweg niet meer.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik heb met zeer grote verbazing zitten kijken naar de enorme mensenmassa's die zich niet eens aan de regels konden houden.
Dranghekken bij de Ikea, tientallen meters. Zelfde voor bouwmarken etc.
Maar als ik een paar mensen thuis ontvang gaan we allemaal dood. Natuurlijk. Dan kan ik ook prima mijn eigen afwegingen maken.
ja hallo, we hebben een Pandemie, dus dan moet het maar wijken, zoveel landen hebben online kerkdiensten of lopen ze dan een leerachterstand op?quote:Op donderdag 10 december 2020 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt wettelijk gevoelig en lastig.
Volgens die logica doe ik ook niets fout.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die mensen die naar IKEA etc gaan houden zich wel aan de regels, want het wordt ze mogelijk gemaakt er naartoe te gaan.
Prima, gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Volgens die logica doe ik ook niets fout.
Bizar dat we qua godsdienst nog in de jaren 50 zitten. Moet gewoon op de schop. Die sprookjesverhalen doe je maar lekker online of voor jezelf thuis.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja hallo, we hebben een Pandemie, dus dan moet het maar wijken, zoveel landen hebben online kerkdiensten of lopen ze dan een leerachterstand op?
Dat laatste was ik vrij bang voor eigenlijk. Ik ging er af en toe heen, toen ie in het revalidatiecentrum zat, maar daar moet je niet te vaak komen. Of juist wel, want dat je zelf dan nog helemaal goed bij bent ga je dan toch net even wat meer waarderen.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel herkenbaar ja, wij hebben ook bij bepaalde eigenschappen waarvan je denkt is dat nou door ziekte of was dat er al? Wel fijn dat het in elk geval redelijk goed met hem gaat als in dat het niet verslechterd, en voor jou dat de interactie nog redelijk als vanouds is, want dat is vaker niet dan wel met een herseninfarct. Mensen kunnen echt bizar veranderen.
Nee, dat zeg ik niet. Ik maak mijn eigen afwegingen waarbij volksgezondheid niet per se op één staat. De overheid geeft in dat opzicht het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima, gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.
Als je denkt dat bedrijven zich niet aan de regels moet je dat melden. Het geeft jou in ieder geval geen vrijbrief om dat ook te doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik heb met zeer grote verbazing zitten kijken naar de enorme mensenmassa's die zich niet eens aan de regels konden houden.
Dranghekken bij de Ikea, tientallen meters. Zelfde voor bouwmarken etc.
Maar als ik een paar mensen thuis ontvang gaan we allemaal dood. Natuurlijk. Dan kan ik ook prima mijn eigen afwegingen maken.
Prima toch... Of wil je een schouderklopje dat je je er niet meer aanhoudt?quote:Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik maak mijn eigen afwegingen waarbij volksgezondheid niet per se op één staat. De overheid geeft in dat opzicht het goede voorbeeld.
Nee, dat mag niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Prima toch... Of wil je een schouderklopje dat je je er niet meer aanhoudt?
Denkt? Je ziet het.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je denkt dat bedrijven zich niet aan de regels moet je dat melden. Het geeft jou in ieder geval geen vrijbrief om dat ook te doen.
Dit is wel een beetje waar de schoen wringt wat betreft het kabinetsbeleid. Aan de ene kant is er een hoop open en mogelijk, aan de andere kant wordt het gebruik en bezoek ervan ontmoedigd.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die mensen die naar IKEA etc gaan houden zich wel aan de regels, want het wordt ze mogelijk gemaakt er naartoe te gaan.
Ik weet niet wat jij allemaal doet? Maar uit jouw tekst maak ik vaak op: Ja ze doen het allemaal, dus dan doe ik het ook. En ja maar daar kom je ook bij elkaar en dus kan het bij mij thuis ook.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Volgens die logica doe ik ook niets fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |