Ik vraag me ook af hoe de Zweden dit zelf beleven. Is er daar veel discussie bijvoorbeeld over hoe de overheid het aanpakt?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze stappen in Zweden ook af van die losse adviezen, en gaan voor hardere maatregelen. Scholen dicht, alcohol verkoop beperken etc.
https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/a4hKYJcimD
[..]
En veel horeca valt om, omdat er geen financiėle support programma's zijn vanuit de overheid (ze waren immers niet gedwongen te sluiten).
Ze hebben zich al ingedekt door te zeggen dat ze 24-26 december 'vrij houden' van eventuele strengere maatregelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, 23 december (persco 22 december, maatregelen 23 december ingaan)
Zijn dit dan dezelfde mensen die ondanks een positieve test niet in quarantaine gaan of is dit weer een ander beestje denk ik dan?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-aan-tafel~aa48b593/
Bijna 80k stemmen, kwart is niet van plan zich aan de regels te gaan houden wat betreft groepsgrootte en nog eens 16% moet er over nadenken.
Lockdown in januari?
Ah die had ik gemist, thanks. Oke, dan lockdown vanaf 27 decemberquote:Op donderdag 10 december 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben zich al ingedekt door te zeggen dat ze 24-26 december 'vrij houden' van eventuele strengere maatregelen.
Met kerst komen er sowieso geen extra maatregelen heeft Rutte gezegd.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, 23 december (persco 22 december, maatregelen 23 december ingaan)
Qua draagvlak is het denk ik ook niet heel handig om bij kerstdiners langs de huizen te gaanquote:Op donderdag 10 december 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben zich al ingedekt door te zeggen dat ze 24-26 december 'vrij houden' van eventuele strengere maatregelen.
Wie?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Met kerst komen er sowieso geen extra maatregelen heeft Rutte gezegd.
Ze gaan sowieso niet langs de huizen.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Qua draagvlak is het denk ik ook niet heel handig om bij kerstdiners langs de huizen te gaan
Natuurlijk wel kerst is bij uitstek moment waarop oud en jong samenkomen, omaatje die hele jaar in isolatie heeft gezeten die mag aanschuiven bij het diner en zulks.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:21 schreef OProg het volgende:
Ik heb de indruk dat de mensen die gewoon door gaan met samenklitten dat nu ook al maanden doen. Dus ik vraag me eigenlijk af of de kerst zo gigantisch veel invloed gaat hebben.
'quote:Op donderdag 10 december 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-aan-tafel~aa48b593/
Bijna 80k stemmen, kwart is niet van plan zich aan de regels te gaan houden wat betreft groepsgrootte en nog eens 16% moet er over nadenken.
Lockdown in januari?
En zelfs als dat zo is, dan gaat het om slechts twee avonden. Als dat doorwerkt dan zou je een eenmalige toename verwachten, geen structurele.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:21 schreef OProg het volgende:
Ik heb de indruk dat de mensen die gewoon door gaan met samenklitten dat nu ook al maanden doen. Dus ik vraag me eigenlijk af of de kerst zo gigantisch veel invloed gaat hebben.
Klinkt meer als gewoon logisch al je bij wil gaan houden wat het resultaat qua dekking, werking en weet ik het allemaal, is.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:23 schreef THEFXR het volgende:
klinkt als een experiment
"Ziekenhuisapothekers en het bijwerkingencentrum Lareb willen dat wordt vastgelegd wie welk coronavaccin krijgt toegediend. Dat is belangrijk bij het toedienen van de tweede dosis, maar ook voor het registreren van bijwerkingen of terugroepacties, zegt Tjalling van der Schors, ziekenhuisapotheker en bestuurslid van de Europese Vereniging van Ziekenhuisapothekers.
https://nos.nl/artikel/23(...)-heeft-gekregen.html
Oh echt? Dus die slotgracht kan ik ook weer dichtdonderen hier?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze gaan sowieso niet langs de huizen.
Je ziet vanaf kerstavond t/m oud en nieuw voornamelijk veel verschillende mensen. Als men dat dit jaar zoals ieder jaar gaat doen is dat in potentie een katalysator voor veel nieuwe besmettingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:21 schreef OProg het volgende:
Als iedereen daarna binnen blijft zitten ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:25 schreef galantis het volgende:
[..]
En zelfs als dat zo is, dan gaat het om slechts twee avonden. Als dat doorwerkt dan zou je een eenmalige toename verwachten, geen structurele.
Als iedereen blijft doen wat ie voor de kerst ook deed.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als iedereen daarna binnen blijft zitten ja.
Sinterklaas, 2 kerstdagen, oud en nieuw dat zijn er al 4. Bovendien zitten we al in de situatie dat de trend helaas weer stijgende is dus ga er maar vanuit dat we het terug gaan zien.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:25 schreef galantis het volgende:
[..]
En zelfs als dat zo is, dan gaat het om slechts twee avonden. Als dat doorwerkt dan zou je een eenmalige toename verwachten, geen structurele.
Mjah. Hier in de buurt weet ik van wat ouderen die normaal samen plakken in de plaatselijke horeca dat ze eind van de zomer in plaats van in de kroeg nu met zijn allen bij iemand in een huis in Zeeland zaten. Allemaal rond de zeventig. Dat is dan een groep van 12 ofzo.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk wel kerst is bij uitstek moment waarop oud en jong samenkomen, omaatje die hele jaar in isolatie heeft gezeten die mag aanschuiven bij het diner en zulks.
Gedeelte van de mensheid is gewoon echt verloren.
Dat ontken ik ook niet maar zo lang het niet gaat om structurele verwaarlozing van regels (bovenop de eventuele bestaande verwaarlozing) dan zal het effect ook beperkt zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinterklaas, 2 kerstdagen, oud en nieuw dat zijn er al 4. Bovendien zitten we al in de situatie dat de trend helaas weer stijgende is dus ga er maar vanuit dat we het terug gaan zien.
Zal wel net als de volle stranden en volle bossen worden, volgens mij gaat het weinig verschil maken of je nu met 3, 5 of 8 mensen samen komt. Grote groepen rond kerst 20+ man zal toch wel nauwelijks voorkomen.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Tenminste zijn de scholen 2 weken dicht. Dat scheelt hopelijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je ziet vanaf kerstavond t/m oud en nieuw voornamelijk veel verschillende mensen. Als men dat dit jaar zoals ieder jaar gaat doen is dat in potentie een katalysator voor veel nieuwe besmettingen.
Zo werkt het niet. Er worden dan veel nieuwe zaadjes geplant in het land, die nog voor veel meer besmettingen gaan zorgen. Exponentiele groei..quote:Op donderdag 10 december 2020 11:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet maar zo lang het niet gaat om structurele verwaarlozing van regels (bovenop de eventuele bestaande verwaarlozing) dan zal het effect ook beperkt zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |