abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196647888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, en hoe ga jij dan bepalen wat de "juiste natuurlijke verhoudingen" zijn, eigenlijk? Wat houdt dat begrip uberhaupt in?
:)
Als ik het wist mag je me ook God noemen of gewoon "de natuur".
Ik geloof niet dat wij mensen in staat zijn om te bepalen hoe ons verblijf op aarde exact verloopt en dat wordt gestaafd door natuurlijke rampen waar wij zelf geen invloed op hebben zij het een Tsunami of een virus, de natuur spoelt het over ons mensen uit en sommigen overleven en anderen niet..... mooi systeem wat al eeuwen zo werkt.
  donderdag 10 december 2020 @ 00:54:44 #202
14505 OProg
A Life in Music
pi_196647894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt mij onmogelijk omdat die 2 miljoen geen geregistreerde gevallen zijn maar een berekening van het waarschijnlijke aantal covid gevallen in Nederland. Een deel daarvan weet mogelijk niet eens dat ze het al gehad hebben.

Tezijnertijd zal iedere Nederlander vermoedelijk wel een uitnodiging ontvangen voor een covid vaccinatie.
Dat klopt. Maar inmiddels heeft er ook een groep een positieve test gehad. Die zouden misschien als response dan kunnen laten weten dat er al een positieve test is geweest waardoor ze op dit moment nog wachten op het vaccin.

Ik verwacht het ook niet hoor maar het zijn best interessante dingen om over na te denken hoe je zoiets zou kunnen inregelen. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196647907
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat weten we, bij benadering, wel degelijk. 2 miljoen en dat is een aanname gebaseerd op data en statistische modellen en die kloppen vrij aardig.
Vrij aardig.... wat is de bandbreedte van mogelijke afwijkingen in die uitspraak?
Overigens is dat verouderde data en het moment waarop je tot die conclusie kwam ook ergo inmiddels kan er met een nieuwe variabele waar geen rekening mee is gehouden een enorme afwijking zijn ontstaan die je nooit had verwacht.
  donderdag 10 december 2020 @ 00:56:20 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196647911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:50 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Hier heb ik veel verschillende gevoelens bij en ik ben in ieder geval falikant tegen een verplichte vaccinatie omdat ik het recht op eigen wilsbeschikking het belangrijkste goed van het mens-zijn vind.
Er is totaal geen sprake van verplichte vaccinatie.
pi_196647912
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:53 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

:)
Als ik het wist mag je me ook God noemen of gewoon "de natuur".
Ik geloof niet dat wij mensen in staat zijn om te bepalen hoe ons verblijf op aarde exact verloopt en dat wordt gestaafd door natuurlijke rampen waar wij zelf geen invloed op hebben zij het een Tsunami of een virus, de natuur spoelt het over ons mensen uit en sommigen overleven en anderen niet..... mooi systeem wat al eeuwen zo werkt.
Ja, da's dus wel een erg wollig verhaal waar ik weinig mee kan maar heb je wel eens van de Deltawerken gehoord? Als er een bewijs is dat wij wel degelijk heel veel zelf kunnen bepalen dan is dat er wel een.
pi_196647921
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar inmiddels heeft er ook een groep een positieve test gehad. Die zouden misschien als response dan kunnen laten weten dat er al een positieve test is geweest waardoor ze op dit moment nog wachten op het vaccin.

Ik verwacht het ook niet hoor maar het zijn best interessante dingen om over na te denken hoe je zoiets zou kunnen inregelen. :)
Zou toch gek zijn als je positief bent getest en nergens last van hebt en dus immuniteit hebt opgebouwd om daarna nog een vaccin erbij te nemen?
  donderdag 10 december 2020 @ 00:58:11 #207
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196647929
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, da's dus wel een erg wollig verhaal waar ik weinig mee kan maar heb je wel eens van de Deltawerken gehoord? Als er een bewijs is dat wij wel degelijk heel veel zelf kunnen bepalen dan is dat er wel een.
Ook een goed voorbeeld: alle bestaande vaccins die we hebben. Een eeuw geleden overleden kinderen nog aan de mazelen, nu weten mensen nauwelijks wat het is.
pi_196647930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:56 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Vrij aardig.... wat is de bandbreedte van mogelijke afwijkingen in die uitspraak?
Overigens is dat verouderde data en het moment waarop je tot die conclusie kwam ook ergo inmiddels kan er met een nieuwe variabele waar geen rekening mee is gehouden een enorme afwijking zijn ontstaan die je nooit had verwacht.
Nee, zo werkt dat niet.
pi_196647931
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er is totaal geen sprake van verplichte vaccinatie.
Mwoah, het dreigen met "je mag dan niet dit of dat" is een poging om indirect mensen te bewegen zich te laten vaccineren en dat is wat mij betreft hetzelfde.
pi_196647943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:58 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Mwoah, het dreigen met "je mag dan niet dit of dat" is een poging om indirect mensen te bewegen zich te laten vaccineren en dat is wat mij betreft hetzelfde.
Keuzes hebben consequenties. Simpels.
  donderdag 10 december 2020 @ 01:00:46 #211
14505 OProg
A Life in Music
pi_196647954
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:57 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Zou toch gek zijn als je positief bent getest en nergens last van hebt en dus immuniteit hebt opgebouwd om daarna nog een vaccin erbij te nemen?
Daar gaat het me helemaal niet om. Je kan twee dingen doen, je brief in de papierbak sodemieteren waardoor je officieel niet in de dekkingsgraad zit of zorgen dat mensen een signaal terug kunnen sturen - en erop vertrouwen dat dit wel ongeveer klopt - waardoor er een beter totaalbeeld ontstaat van de immuniteit.

Op deze schaal is deze situatie nieuw, dus dit zijn best zaken om over na te denken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196647959
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ook een goed voorbeeld: alle bestaande vaccins die we hebben. Een eeuw geleden overleden kinderen nog aan de mazelen, nu weten mensen nauwelijks wat het is.
Mazelen is helaas weer aan een kleine come back tour bezig vanwege de "wakkere ouders".
pi_196647960
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:05 schreef SmaRTeY het volgende:

Dat moet je uitleggen, omdat een volk zich onvoldoende aan maatregelen houdt (of aan maatregelen die misschien onvoldoende hout snijden?) ben je niet in staat om iets te onderzoeken? En wat betekent dat het een natuurlijk reservoir vormt in potentie?

Ik probeer je frustratie te begrijpen en vermoed dat die werk gerelateerd is en maar moeilijk verder komen maar de wereld draait toch echt om meer dan alleen dat?
Ik bedoel, wanneer het volk zijn verantwoordelijkheid zou nemen op een wijze die noodzakelijk is met een virus als dit, dan zou het mogelijk zijn dat je dan her en der kleine uitbraken gaat zien op plekken zonder dat er sprake zou zijn van mens op mens overdracht.

Er zijn 70 nertsenfokkerijen besmet geraakt, zonder dat de oorzaak daarvan bekend is bij 68 daarvan.

De oorzaak zou kunnen zijn een natuurlijk reservoir; in het wild levende muizen, konijnen, vogels of marter achtigen die besmet zijn, al sinds april in dat geval en het virus direct of indirect naar de fokkerijen hebben gebracht. Het is ook mogelijk dat mensen op die manier heden besmet raken, maar er wordt op dit moment alleen gekeken naar de menselijke besmettingsroute omdat deze als primair wordt gezien, terwijl vaststaat dat dat niet de enige route is.

Er is tevens een risico dat een natuurlijk reservoir mutaties voortbrengt die onwenselijk zijn, waar een vaccin geen vat op heeft en waar ook jongeren met gezonde immuunsystemen niet tegen opgewassen zijn.

Desondanks is de overheid druk om mensen toch vooral te matigen met hun kerstinkopen gedrag, geknuffel en andere randzaken zonder efficiėnt te werk te kunnen gaan.
pi_196647971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Deltawerken is vrij recht toe recht aan en het werkt omdat het aantal overstromingen door extreem hoe vloed gewoon erg weinig voorkomt en het principe van Deltawerken best wel eenvoudig is, de uitvoering iets lastiger maar daar zijn we inventief genoeg voor en dat is mooi. De vraag is hoe lang het nog werkt en of het voldoende is om met de huidige opwarming en smeltend ijs een eventuele extreme vloed te weerstaan in de toekomst. Ja wij kunnen veel maar de natuur bepaalt uiteindelijk en niet de mens. Ik ben niet gelovig overigens hoor maar dat is hoe ik naar de wereld kijk.
pi_196647983
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is niet waar, op de wereld sterven nog steeds mensen aan mazelen maar ik geef toe dat vaccinatie wel een positief effect heeft op de overlevingskans. Gelukkig is die verder niet verplicht ook en levert dat ook verder weinig problemen op.
  donderdag 10 december 2020 @ 01:03:55 #216
12221 Tijn