abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2020 @ 21:30:11 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zeker wel. Gevoelsmatig ligt dat voor mij totaal anders.

Als dadelijk alles onder controle is doordat mensen vrijwillig zijn gevaccineerd en er is nog steeds sprake van een testsamenleving?

Ik heb overigens 1 keer in mijn rijbewijsleven a 15 jaar moeten blazen. Met drank op achter het stuur iemand van de sokken rijden vind ik gevoelsmatig echt van heel andere orde dan iemand mogelijkerwijs aansteken net wat voor het overgrote deel verloopt als geen symptomen tot griepachtige symptomen.

Kom even niet helemaal lekker uit mijn woorden denk ik om me goed uit te drukken zoals ik het bedoel.
Dit zie ik als goedpraterij.

Er is geen ondenkbeeldige kans dat je iemand aansteekt die wél op de IC belandt en sterft. Dus de kans op een "dodelijk ongeluk" is hier net zo goed. Al zal het ook hier vaker goed dan fout gaan, net al bij rijden met alcohol achter de kiezen. Maar daarom is hetnog niet wenselijk. De gevolgen kunnen enorm zijn. Zowel voor de besmette persoon als voir de zorgcapaciteit (waar het om draait).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:31:06 #152
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196644664
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan je op een briefje geven dat dat niet gratis wordt. Een sneltest à 50 euro of welk bedrag dan ook wordt gewoon opgeteld bij je ticketprijs natuurlijk.
Heb het er serieus voor over.

Als ik in 2021 weer concerten kan bezoeken en dan maar ¤150 voor een ticket moet betalen i.p.v. ¤100 is het helemaal prima. Ik wil weer naar concerten.

Daarnaast heb ik al drie events staan voor 2021, dus die ticketprijzen zijn al binnen :P
  woensdag 9 december 2020 @ 21:31:46 #153
14505 OProg
A Life in Music
pi_196644676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van Haga roept al weken hetzelfde, dat de PCR test fout is. Samen met die clubjes die roepen dat er geen Covid-19 is, dat de PCR fout is en dat dit gewoon een heftige influenza is.

Zum kotsen.
Die Haga was eigenlijk nooit opgevallen behalve gedoe met vastgoed en opgepakt worden wegens bezopen achter het stuur zitten en nu valt hij me helaas wel op.

Dan vraag ik me eigenlijk wel af hoe zo'n iemand bij de VVD binnen wist te glippen op de kamerlijst. Hoewel ik begreep dat het mede was door steun uit Haarlem waar ze dachten dat hij de regio op de kaart zou zetten of zoiets.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 9 december 2020 @ 21:31:52 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit ging over een festival.
Dus je gaat niet-gevaccineerden niet toelaten omdat je andere ook niet-gevaccineerden - die op één of andere duistere manier dan wel naar binnen mogen - niet wil besmetten? Klinkt logisch.
Huh? :?
pi_196644680
Volgens de Telegraaf sowieso geen extra maatregelen met de Kerst.
pi_196644683
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit zie ik als goedpraterij.

Er is geen ondenkbeeldige kans dat je iemand aansteekt die wél op de IC belandt en sterft. Dus de kans op een "dodelijk ongeluk" is hier net zo goed. Al zal het ook hier vaker goed dan fout gaan, net al bij rijden met alcohol achter de kiezen. Maar daarom is hetnog niet wenselijk. De gevolgen kunnen enorm zijn. Zowel voor de besmette persoon als voir de zorgcapaciteit (waar het om draait).
Griepprik ook maar verplichten dan. Schenen ook mensen aan te overlijden.
I'll give you something to do
pi_196644687
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat nieuws zal ik met grote korrel zout nemen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:32:48 #158
416575 crew  Evenstar
pi_196644691
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Die komen pas na kerst. Voor kerst heeft toch geen zin, want men gaat zich er en niet aan houden en je gaat economie nog meer schaden.
pi_196644695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het proces wat je beschrijft klopt niet helemaal ;) maar los daarvan.

Het bezwaar ziet er dus op dat de persoon die de test uitvoert geen overheidsambtenaar is? Dat vind ik ten eerste nogal gezocht en ten tweede wel oplosbaar.
Ik weet niet wat de situatie is als je een TIA hebt gehad, weet alleen dat mijn opa eens in de zoveel tijd gekeurd moet worden, daar laat ik me graag in corrigeren :)

Nee, mijn bezwaar ziet erop dat de persoon die bepaalt of jij wel of niet voldoet aan de eisen om toegang te kunnen krijgen zelf niet voldoet aan de eisen om die gegevens te mogen hebben. Indien ze een testsamenleving willen laat je de hele bevolking desnoods iedere maand ofzo door het GGD testen of wie dan ook, maar een verplichting van een negatieve test om toegang door een poortje te krijgen vind ik best ver gaan. Afhankelijk van het soort test dat gedaan wordt helemaal, want de gemiddelde beveiliger gaat echt geen wattenstaafje mn keel in rammen met zn onbehouwen houthakkerspoten.

Daarbij, dan word je getest, ben je asymptomatisch positief. Dan heb je al een half uur in de rij gestaan voordat je getest bent, dus heb je al een hele club mensen kunnen besmetten.

Nee, ik vind het geen zaligmakend idee, klinkt meer als een paniekoplossing om toch maar open te kunnen.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:33:03 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644698
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Die Haga was eigenlijk nooit opgevallen behalve gedoe met vastgoed en opgepakt worden wegens bezopen achter het stuur zitten en nu valt hij me helaas wel op.

Dan vraag ik me eigenlijk wel af hoe zo'n iemand bij de VVD binnen wist te glippen op de kamerlijst. Hoewel ik begreep dat het mede was door steun uit Haarlem waar ze dachten dat hij de regio op de kaart zou zetten of zoiets.
Vastgoed"magnaat". Juiste achtergrond. Etc.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:33:29 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196644704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:29 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb het niet over een vaccinsamenleving. Dat vind ik een heel ander verhaal dan is het recht op lichamelijke integriteit veel meer in het geding.
Ik had het duidelijk over testen én vaccineren in de reactie waar je op reageerde en aangaf dat je het anders overweegt.
So we just called him Fred
  woensdag 9 december 2020 @ 21:34:13 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644710
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Ik niet. Men probeert de kerst en O&N zo veel mogelijk te ontzien.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:34:13 #163
416575 crew  Evenstar
pi_196644711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef galantis het volgende:

[..]

December 2020 en mensen hebben het nog steeds over overlijden.

De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg. COVID-19 wel. Snap dat nou toch een keer. Als je iets vaak genoeg blijft zeggen wordt het echt niet opeens wel waar. Vraag maar na bij van Haga. Die roept ook al maanden hetzelfde, maar heeft nog steeds ongelijk.
pi_196644717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan je op een briefje geven dat dat niet gratis wordt. Een sneltest à 50 euro of welk bedrag dan ook wordt gewoon opgeteld bij je ticketprijs natuurlijk.
Grote kans ja. Voor een vliegticket zou ik dat er wel voor over hebben, maar voor evenementen dan weer niet. Benieuwd hoe ze dat in de horeca voor zich zien. Daar gaat al helemaal niemand zoveel neerleggen voor een test natuurlijk.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:34:49 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Levert geen landelijke zorgcapaciteitsproblemen op.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:35:07 #166
408813 crew  trein2000
pi_196644725
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de situatie is als je een TIA hebt gehad, weet alleen dat mijn opa eens in de zoveel tijd gekeurd moet worden, daar laat ik me graag in corrigeren :)

Nee, mijn bezwaar ziet erop dat de persoon die bepaalt of jij wel of niet voldoet aan de eisen om toegang te kunnen krijgen zelf niet voldoet aan de eisen om die gegevens te mogen hebben. Indien ze een testsamenleving willen laat je de hele bevolking desnoods iedere maand ofzo door het GGD testen of wie dan ook, maar een verplichting van een negatieve test om toegang door een poortje te krijgen vind ik best ver gaan. Afhankelijk van het soort test dat gedaan wordt helemaal, want de gemiddelde beveiliger gaat echt geen wattenstaafje mn keel in rammen met zn onbehouwen houthakkerspoten.

Daarbij, dan word je getest, ben je asymptomatisch positief. Dan heb je al een half uur in de rij gestaan voordat je getest bent, dus heb je al een hele club mensen kunnen besmetten.

Nee, ik vind het geen zaligmakend idee, klinkt meer als een paniekoplossing om toch maar open te kunnen.
Oh een privacy-bezwaar. Tja ik weeg dat anders. Ik vind dat hier het algemeen belang zwaarder weegt, maar daar kun je anders over denken hoor. Geen probleem :)
zie email 27 oktober
pi_196644730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Doet vermoeden dat het een quote van Rutte is.

https://www.telegraaf.nl/(...)kerst-worden-ontzien
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:35:35 #168
408813 crew  trein2000
pi_196644731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:33 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik had het duidelijk over testen én vaccineren in de reactie waar je op reageerde en aangaf dat je het anders overweegt.
Ik gaf in mijn eerste reactie duidelijk aan dat ik daar een onderscheid tussen maak.
zie email 27 oktober
pi_196644733
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die komen pas na kerst. Voor kerst heeft toch geen zin, want men gaat zich er en niet aan houden en je gaat economie nog meer schaden.
Volledig eens hoor.
pi_196644735
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef Vallon het volgende:
Tweede Kamer debat Mondkapjes: de uitzondering die je aan een "BOA" moet tonen of bewijze, laat staan mensen zich moeten verantwoorden . Vraag mij af waar het verstand hier die van nuchterheid heeft verlaten.

Hugo snapt kennelijk niets van privacy van kwetsbare groepen wanneer hij aankomt dat je als bewijs een verwijsbrief, medicatie of hulpmiddelen moet gaan tonen dat een persoon geen mondkapje kunt verdragen. Hoe iemand je dat met PTSS of een angststoornis dat doet, is hem kennelijk ontschoten.
En een BOA hoeft een zelfgeschreven uitzondering wettelijk niet te accepteren.
Geweldig en intriest hoe populistische wetgeving wide-eyes-shut tot stand komt.

Hugo begin in de problemen te komen en wordt aast lak, erg vergeetachtig.
Ik vind het ook nog steeds onvoorstelbaar dat dit gebeurt. Ik ben zo iemand, met paniekstoornis (wist je waarschijnlijk al vanuit het andere topic).

En ja, hier op het forum praat ik daar op meerdere vlakken in alle openheid maar anoniem over. In sub Psychologie o.a. omdat hier ook wat lotgenoten zitten etc. Er zijn een paar users hier die ik in rl ken of ooit ontmoet heb. Die er dus ook van kunnen weten, geen geheimen an sich in die context.

Als het toevallig ter sprake komt is dat zo.

Het wordt voor mij van een totaal andere orde wanneer ik een voor mij onbekend persoon in functie als BOA of agent moet gaan uitleggen en proberen te overtuigen dat ik dat heb en daardoor echt niet kan. Zo iemand heeft 0 met mijn medische situatie te maken en is niet geschoold om te bepalen of het op basis daarvan gerechtigd is dat ik geen mondkapje draag.

Achter de hand heb ik een medische verklaring van mijn behandelend arts en medisch dossier in geval ik in bezwaar moet bij de rechter tegen de boete.

Maar wat gebeurt er nu?
Ik kan midden in een overvolle supermarkt, ten overstaan van allemaal anderen die mijn medische situatie geen kont aan gaat, een niet daarvoor geschoold iemand gaan overtuigen waarom dit voor mij een no go is. Ik woon in een durp, heb een eigen zaak. Ten overstaan van al die mensen mag ik even op mijn knieen hardop verantwoorden waarom ik een uitzondering ben.

Walgelijk.

Gelukkig is het nog niet zo ver gekomen bij mij, maar bij een hoop anderen wel (o.a. op NOS voorbij gekomen, geen bs).

[ Bericht 1% gewijzigd door Evenstar op 09-12-2020 21:37:27 ]
  woensdag 9 december 2020 @ 21:35:58 #171
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196644738
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:22 schreef capricia het volgende:
Prima. Ga je niet.
Ik vind het maar eng dat er zo makkelijk wordt geroepen om mensen uit te sluiten.

Doet me toch denken aan een donkere periode in onze geschiedenis waarin mensen werden uitgesloten omdat ze op zaterdag in het verkeerde gebouw samen kwamen.
So we just called him Fred
pi_196644743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg. COVID-19 wel. Snap dat nou toch een keer. Als je iets vaak genoeg blijft zeggen wordt het echt niet opeens wel waar. Vraag maar na bij van Haga. Die roept ook al maanden hetzelfde, maar heeft nog steeds ongelijk.
Ik snap dat wel. Maar exact dat argument werd gebruikt waar ik op reageerde.
I'll give you something to do
pi_196644758
quote:

[..]

Maar laten we die nuance ook eens 2 kanten op pakken. De reden dat Covid-19 deze druk op de zorg geeft is omdat het een nieuwe ziekte is, waar nog geen grootschalige immuniteit voor is. Dat is logisch, je probeert 1000 liter water per minuut door een kraan die 6 liter aan kan te duwen.

Influenza heeft ~7000 overlijdens gemiddeld per jaar, met grootschalige immuniteit door het oplopen ervan én door vaccins. Als we op dit moment een pandemie met de reguliere Influenza hadden gekregen en dat nog nooit eerder hadden gehad hadden we net zo'n groot probleem als nu.

Nee, het is geen griep, maar de mortaliteit van dit virus is er niet naar om het groter te maken dan het is. Als de druk op de zorg voldoende afgenomen is (door groepsimmuniteit - goed werkend vaccin) is er prima te leven met dit virus.
pi_196644761
quote:

[..]

En ik zeg al 8 maanden lang .. stop dan met pleisters plakken en pak het probleem bij de kern aan (= capaciteit vergroten)

En stop met 'ja maar het duurt 6 jaar om iemand op te leiden'

We beginnen niet eens!
  woensdag 9 december 2020 @ 21:37:52 #175
14505 OProg
A Life in Music
pi_196644764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vastgoed"magnaat". Juiste achtergrond. Etc.
Dat zijn factoren, maar er zijn meer idioten met vastgoed en geld die je gewoon eigenlijk niet in je partij wil hebben op een prominente plaats omdat er weinig zinnigs uitkomt. Het is ook niet voor lul dat hij in twee jaar uit de VVD-fractie vertrokken is.

En als ik hem constant zo zie vraag ik me echt af hoe want het is echt uitsluitend stront wat er uit komt. Er zitten bij Harry Mens ook allemaal figuren met contacten en geld die ook wel zouden willen gok ik.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')