vaste prijs 8500 euro
wil je dit niet besteden, reageer dan svp ook niet
alleen serieuze liefhebbers.
mail naar: flyingvr6@wanadoo.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Blanko op 22-01-2003 22:54]
quote:Als je je foto's al digitaal hebt kun je eens op deze link kijken .....
Op woensdag 22 januari 2003 22:48 schreef Blanko het volgende:
Ik weet niet echt hoe...ben niet zo handig met de pc
http://vwfreaks.endoria.net/gallery.php?id=2&start=108&aantalperpag=12
quote:Wow da's ook wel een mooi karretje!
Op woensdag 22 januari 2003 22:58 schreef Blanko het volgende:
Mijn foto's staan bij iemand op de website
Klik op de link voor de foto's.http://vwfreaks.endoria.net/gallery.php?id=2&start=108&aantalperpag=12
Dit is duidelijk een auto waar aandacht aan besteed is geworden, zit wel een boel poets werk op
quote:Dat wilde ik nou net vragen, durf je die auto wel overal neer te zetten, wetende dat zelfs een stonede junk je Golf open kan breken.
Op woensdag 22 januari 2003 23:06 schreef Blanko het volgende:
Ik heb heb afgelopen 3 jaar slechts 18000 km gereden, ik durf hem niet overal mee naar toe te nemen...
In verband met gezinsuitbreiding stap ik over naar een brave Audi Avant 1.6 , zeg maar rustig een brave huisvaders auto..:'(
quote:Wavje
Op woensdag 22 januari 2003 23:22 schreef Blanko het volgende:
*knip*
Groep A uitlaatsysteem zonder kat
quote:Met terugklop
Op donderdag 23 januari 2003 00:10 schreef Netanyahu het volgende:[..]
Wavje
?
(nee ik ga niet prijsgeven waar ik die informatie weg heb )
(stom, is op de foto ook te zien, 2xdrie bougie-draden )
[Dit bericht is gewijzigd door BYM op 23-01-2003 22:41]
Wanneer je een 6 cilinder in een golf type 2 bouwt, kun je het beste als basis een Golf II G60 gebruiken, het remsysteem, de ophanging voldoet dan aan de wettelijke eisen, verder moeten er nog wat aanpassingen worden verricht in de motorruimte.
Daarna komt de RDW keuring en als het tegenzit een dure Lelystad-keuring, dit is nodig om ook 6 cilinder op het kenteken te krijgen.
Gemiddeld kost een ombouw en keuring ca 4500 euro, ligt er aan of je een oude of jonge motor kiest.
Daarnaast is het tunen van een Vr6 motor zeer prijzig, als ik alles had geweten dan had ik voor 4000 euro een turbo laten monteren op mijn toen nog standaart 2.8 liter motortje had ik ministens net zo veel pk's gehad en ook nog voor minder geld..
[Dit bericht is gewijzigd door Blanko op 24-01-2003 02:32]
quote:Benzineverbruik boeit mij totaal niet, en ik rij slechts 5000 km per jaar, meest van de tijd staat ie stil en wordt er gepoetst.
Op zaterdag 25 januari 2003 12:05 schreef Bulls-Ass het volgende:
[offtopic]sorry hoor maar ik moet dit gewono even vragen. Hoeveel verbruikt dit ding van je per 100km?[/offtopic]
quote:Nou dan zie ik je vanzelf volgende maand????
Op woensdag 22 januari 2003 22:47 schreef BladePHQ het volgende:
Wordt volgende maand 18 en heb geldZou je aub wat foto's neer kunnen zetten?
Tevens is het zo dat je nooit een 6 Cil op een 4Cil kenteken krijgt, hoelang je ook bij de RDW zeurt en lieve dingen tegen ze zegt hoe mooi die mensen wel niet zijn enzz enzz enzz
HET LUKT JE GEWOON NIET OMDAT ER VOOR DAT TYPE AUTO GEEN TYPEGOEDKEURING IS VOOR EEN 6 CIL !
Oftwel mensen die dit kopen, pas op want bij de volgende APK zou het wel eens fout kunnen gaan als iemand eens goed onder de kap kijkt !
quote:Ben normaal niet snel in om commentaar te geven maar in dit geval....
Op dinsdag 1 april 2003 22:58 schreef matboy het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn maar KONI dempers zijn altijd gasdempers en geen oliedempers. En Group A voor een golf bestaat niet, dus waar je die uitlaat gekocht hebt hebben ze je flink geneptGroup N zou mogelijk kunnen zijn.
Tevens is het zo dat je nooit een 6 Cil op een 4Cil kenteken krijgt, hoelang je ook bij de RDW zeurt en lieve dingen tegen ze zegt hoe mooi die mensen wel niet zijn enzz enzz enzz
HET LUKT JE GEWOON NIET OMDAT ER VOOR DAT TYPE AUTO GEEN TYPEGOEDKEURING IS VOOR EEN 6 CIL !
Oftwel mensen die dit kopen, pas op want bij de volgende APK zou het wel eens fout kunnen gaan als iemand eens goed onder de kap kijkt !
quote:Wel eens van rommelen met kentekens gehoord ?? Ik geef hier ook niet snel commentaar maar dit vind ik toch wel wat lucher. Als je namelijk een 6 cil in een 4 cil mocht bouwen dan ken ik redelijk wat mensen die dat met renault ook zouden doen, maar helaas: het mag gewoonweg niet !
Op dinsdag 1 april 2003 23:46 schreef win2k het volgende:[..]
Ben normaal niet snel in om commentaar te geven maar in dit geval....
Het kan wel degelijk ik weet uit betrouwbare bron dat dit kan. Tevens werd al in een reply gezegt volgens kenteken een 6 cylinder eronder ligt. Ik ben de link zo kwijt dus kan niet zelf kijken. Maar voordat je wegblaat controleer dan eerst je eigen gegevens. Tevens moet ik hier wel bij zeggen dat ze sinds kort niet meer toelaten om in een golf 2 een 6 cylinder te bouwen.
quote:Elke serieuze schokdemper is oliegedempt en gasgevuld. Vraag anders maar eens naar bij http://www.proflex-shockabsorbers.com/ één van de belangrijkste schokdemperfabrikanten voor de autosport, of bij Koni zelf, die trouwens niet echt een serieuze rol spelen in de autosport.
Op dinsdag 1 april 2003 22:58 schreef matboy het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn maar KONI dempers zijn altijd gasdempers en geen oliedempers.
quote:FIA Homologatie A-5295 is de Golf 2 16V, A-5483 is de golf 3 16V. Waar denk je nou waar die 'A' voor staat, bijdehand ?
En Group A voor een golf bestaat niet, dus waar je die uitlaat gekocht hebt hebben ze je flink geneptGroup N zou mogelijk kunnen zijn.
quote:Als je nu iets beter leest, staat er al iets over een 'Lelystad' keuring. Dat is een kentekenkeuring voor auto's die geen typegoedkeuring hebben.
Tevens is het zo dat je nooit een 6 Cil op een 4Cil kenteken krijgt, hoelang je ook bij de RDW zeurt en lieve dingen tegen ze zegt hoe mooi die mensen wel niet zijn enzz enzz enzzHET LUKT JE GEWOON NIET OMDAT ER VOOR DAT TYPE AUTO GEEN TYPEGOEDKEURING IS VOOR EEN 6 CIL !
Jij weet echt heel erg goed waar je het over hebt, is het niet ?
Volgens mij ben je gewoon stikjaloers !
quote:Je bedoelt ongetwijfeld 'louche' ?
Op woensdag 2 april 2003 00:22 schreef matboy het volgende:[..]
Wel eens van rommelen met kentekens gehoord ?? Ik geef hier ook niet snel commentaar maar dit vind ik toch wel wat lucher.
quote:Het mag niet zondermeer, maar als jij een auto aanpast, op een verantwoorde manier, kun je daar een aangepast kenteken voor krijgen.
Als je namelijk een 6 cil in een 4 cil mocht bouwen dan ken ik redelijk wat mensen die dat met renault ook zouden doen, maar helaas: het mag gewoonweg niet !
Ik heb bij een garage gewerkt, waar ook een aantal van die omgebouwde golfjes in onderhoud waren, en daar stond overal braaf 'aantal cylinders: 6' op het kenteken.
Dus dat jouw vrienden het niet voor elkaar krijgen betekent waarschijnlijk dat ze niet van plan om de auto opnieuw te laten keuren (wat ik me met een renault ook voor kan stellen )
quote:Amen
Op vrijdag 4 april 2003 08:25 schreef Makkinen het volgende:[..]
Je bedoelt ongetwijfeld 'louche' ?
[..]Het mag niet zondermeer, maar als jij een auto aanpast, op een verantwoorde manier, kun je daar een aangepast kenteken voor krijgen.
Ik heb bij een garage gewerkt, waar ook een aantal van die omgebouwde golfjes in onderhoud waren, en daar stond overal braaf 'aantal cylinders: 6' op het kenteken.
Dus dat jouw vrienden het niet voor elkaar krijgen betekent waarschijnlijk dat ze niet van plan om de auto opnieuw te laten keuren (wat ik me met een renault ook voor kan stellen
)
Useful...
Wanneer je een aanpassing doet ivm inbouw naar grotere motor dan verlies je de typegoedkeuring, je krijgt dan een basis typegoedkeuring en vervolgens kan het zo zijn dat de auto getest moet worden in Lelystad (geluidstest, remtest, buigtest,weggedragtest etc)
Wat dus belangrijk is bij een motorwijziging, is dat de spoorbreedte niet te veel mag afwijken, de remmen moeten aangepast worden en........de maximale aslasten van de basis typegoedkeuring mag niet worden overschreden.
Dat betekent dat het werkelijke gewicht op de voor- en achteras niet hoger mag zijn dan het max dat staat aangegeven in de typegoedkeuring, is dat wel zo?? dan moet je dus het subframe aanpassen (overzetten van of verstevigen) en lukt het niet dan komt ie niet door de keuring.
Daarom is een 6 cilinder in golf type 1 een zeldzaam iets, er zullen hooguit 6 rondrijden die toch in het verleden door de keuring zijn gekomen, echter het wordt steeds moeilijker om dat te doen aangezien de regelwetgeving elk kwartaal iets veranderd.
Veel gasten met 6 cilinder in golf type 1 zullen dus bijna hun max aslast bereiken en krijgen daardoor bepaalde vermeldingen op hun kenteken.
En geloof het of niet onderstaande tekst bestaat echt.
" achterzitting dient te zijn verwijderd alsmede de rechter voorzitting tevens dient het gewicht van de bestuurder max 75kg te zijn."
Hoop dat ik iets heb verduidelijkt...........
Heb dus 6 cilinder op kenteken, heb een keuring gehad van 2300 piek, mijn verzekeringsmaatschappij deed niet moeilijk en heb hem all risk verzekerd op basis van taxatie rapport (24000) voor maar 23 euro per maand (75% no claim korting)
Verder verkoop ik de auto niet meer, sterker nog ik ben met turbo kit bezig en hoop over paar week te kunnen testen en verwacht dat er ca 350 paardekrachten zullen komen.
[Dit bericht is gewijzigd door Blanko op 22-05-2003 23:04]
[Dit bericht is gewijzigd door matboy op 22-05-2003 23:08]
quote:Ik "onthoud" je ff als je het niet erg vindt, misschien heb ik je in de toekomst eens nodig
Op donderdag 22 mei 2003 22:59 schreef Blanko het volgende:
Jee ik lees nu pas wat een achterlijk gezeik er afgelopen maand is geplaatst.
Vooral die ene gast met zijn IQ van -120 weet echt niet waar die over praat.
Ik werk godomme zelf bij het testcenrum in Lelystad en heb veel contact met verzekeringsmaatschappijen en politie en de hele Nederlandse wegen en verkeerswet en alle typegoedkeuringen zitten allemaal in mijn hoofd.......WIE IS HIER NOU DE EXPERT??????????
quote:Jij praat heel dom, ik ga ook niet op jou reageren manneke.
Op donderdag 22 mei 2003 23:03 schreef matboy het volgende:
Je zegt het zelf al. alle typekeuringen zitten in je hoofd. ik heb ze liever zwart wit op papier met een paar leuke handtekeningen erbij
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 23:15 schreef Blanko het volgende:[..]
Jij praat heel dom, ik ga ook niet op jou reageren manneke.
Je lult over dingen waar je geen verstand van hebt, hou je kop en hou je bij je computertje daar heb je blijkbaar wel verstand van (gezien je reacties in vraag en aanbod)
quote:als jij alles zo goed wist dan weet je ook dat de politie en jou geweldige verzekering niet de bevoegdheid heeft om te beslissen of het blok er wel of niet in mag
Ik werk godomme zelf bij het testcenrum in Lelystad en heb veel contact met verzekeringsmaatschappijen en politie
P.S. toch reageer je op me
quote:Het blijft er op neerkomen dat JIJ offtopic aan het lullen bent en dat mag hier niet, dus ga maar lekker naar PTA
Op vrijdag 23 mei 2003 00:02 schreef matboy het volgende:[..]
[..]als jij alles zo goed wist dan weet je ook dat de politie en jou geweldige verzekering niet de bevoegdheid heeft om te beslissen of het blok er wel of niet in mag
P.S. toch reageer je op me
Ik kon het niet laten, ik zal verder mn bek houden....
maar het blijft een pracht van een auto klaar
quote:Nee maar beiden WETEN in ieder geval wel wat wel en niet mag. Jij loopt hier de expert uit te hangen terwijl ongeveer alles wat jij zegt niet waar blijkt te zijn. Ik vind 't eigenlijk wel lachwekkend.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:02 schreef matboy het volgende:[..]
[..]als jij alles zo goed wist dan weet je ook dat de politie en jou geweldige verzekering niet de bevoegdheid heeft om te beslissen of het blok er wel of niet in mag
PS Lijkt me ontzettend gaaf om in die bak te rijden.
Je koopt hier een halfgeprepareerde auto waar je van kunt zien dat het luchtfilter al een imitatie is en geen K&N of dergelijk goed spul....... Stroeve Motorsport verkoopt die luchtfiltertroep ook voor de man met wat minder geld
Hoe meer die glimt hoe harder die gaat zullen we maar zeggen
Maar doe je voordeel ermee als hij hem nog verkopen wil.....
Succes mensen
BTW scan je kenteken deel 1 eens in (zonder fotosoep aub
)
En waarom ga jij zo vreemd schelden in je eigen topic ?? Als je zo sterk in je schoenen staat dan hoef je niet te schelden en kan je normaal je verhaal doen ! Ik zeg niet dat het niet gebouwd kan worden, dat is al vaker gedaan maar de vraag is of het echt allemaal wel zo "legaal" is. Wanneer heb jij hem zo op kenteken gekregen ?? Dat zijn vragen die mij resten. Waarom ??.... je zegt zelf ookal dat het moeilijk wordt de laatste jaren.
Tevens zeg ik niets over vermogen. Dit is zeker goed mogelijk en je 350 PK is ook zeker haalbaar omdat dit ook al proven is.
Woorden zoals "Sport remschijven" is in mijn ogen maar praat..... je zegt hoe groot ze zijn, en geboord/gegroefd of beide. Waarom ?? Dit is essentieel bij de ombouw. (Het merk vertel je namelijk wel.) Ik neem aan dat je je remklauwen, blokken, enz ook hebt aangepast bij deze vermogens en snelheden ??
Je zegt zelf tevens ergens dat je het beste de basis van een Golf G60 Type II kunt gebruiken. Iets later in dit topic heb je het er ineens over dat je een Golf Type 1 omgebouwd hebt
Zet nou eerst eens duidelijk op papier wat je hebt dan en kom eens met een goed overzicht wat je gedaan hebt, hoe en waarom en niet met verhalen van de politie die nooit iemand gelooft........
Overigens snap ik het nog steeds niet dat jij het over maximaal 6 stuks hebt die door deze keuring heen gekomen zullen zijn en een ander forum-figuur er ook ineens een aantal in onderhoud had in zijn voormalige werk met 6 cil. op het kenteken.... Laten we het er dan maar op houden dat de wereld klein is
[Dit bericht is gewijzigd door matboy op 23-05-2003 02:23]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |