abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2020 @ 09:25:56 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196632790
quote:
5s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:18 schreef vosss het volgende:
Zijn er eigenlijk nog wachtrijen bij de GGD's als je je wil laten testen, of is dat vandaag bellen vandaag langskomen?
Ik kon vorige week dezelfde dag terecht. Was 1 auto voor me bij inrijden, er stond een rij bij uitrijden....

quote:
Of.... testen we gewoon meer?
Eerder hebben experts geopperd, en ook minister De Jonge hintte daarop, dat het hogere aantal besmettingen verband kan houden met meer testen. Sinds kort kunnen mensen uit de directe omgeving van een besmet persoon getest worden.
Goh, logica.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196632793
quote:
Zijn er eigenlijk nog wachtrijen bij de GGD's als je je wil laten testen, of is dat vandaag bellen vandaag langskomen?
In mijn geval geen wachtrij gister. Om 7u afspraak gemaakt. Keuze uit 3 locaties. Kon om 11u al terecht om de hoek. Wel druk. Wat een kut test trouwens.
pi_196632804
In Engeland mondkapjes misschien nog tot eind 2021:

quote:
COVID-19 vaccine: Chief scientific adviser urges public to stick to social distancing rules during vaccine rollout

Sir Patrick Vallance says masks could still be needed for some time because it is unclear if the vaccine prevents transmission.

By Tom Gillespie, news reporter

Tuesday 8 December 2020 13:15, UK

The government's chief scientific adviser has urged Britons to continue to adhere to social distancing guidance - as it remains unclear whether Pfizer's vaccine stops transmission of coronavirus.

Sir Patrick Vallance also hailed the beginning of the vaccine rollout as a "tremendous day", but added things will not start returning to normal in the UK until spring next year.

He added face masks could still be needed late into 2021.

Sir Patrick told Sky News it takes time for the "immune system to kick in" after the vaccine, and said it can take a month or longer before a person has full immunity.

He continued: "It is important that we all stick to the rules... the rules are what's keeping the virus down now, we need to keep the virus down while we allow the vaccine programme to roll out.

"It may be that next winter, even with vaccination, we need measures like masks in place - we don't know yet how good all the vaccines are going to be at preventing the transmission of the virus."

Sir Patrick continued: "It's going to take quite a long time to make sure everybody in the at-risk groups and all of the groups that are difficult to reach get vaccinated as appropriate."

When asked about when life might return to how it was before the pandemic, Sir Patrick said: "It's very important that we understand this is the start of something. It's going to take quite a long time to get the vaccines out very widely.

"I would anticipate that if the vaccines arrive, and if the AstraZeneca vaccine gets approved, that you start to see enough people having been vaccinated in spring some time to start thing 'yes this is returning towards normal'.

"But when it becomes completely normal, and completely normal across the whole world is going to take longer."

He added: "So I would expect sort of springtime, April, something like that, you start to see more return towards normality, and thereafter its going to take a while before we're back to full normality."

The Pfizer vaccine is being rolled out while the Oxford/AstraZeneca being produced in the UK is yet to have had approval.

Sir Patrick has said scientists are looking at whether it will be possible to combine different COVID-19 vaccines to boost the results.

He continued: "It's a pretty standard way of boosting the immune system, so-called heterologous prime-boost.

"What it means is that you give one vaccine to get the immune system triggered up and another one to then boost it further with a different vaccine - that's an established way of getting the immune system geed up."

Sir Patrick also said he hopes vaccines which are easier to store and distribute than the Pfizer vaccine will become available soon.

The vaccine has to be stored at between -70C and -80C and can only be transported at elevated temperatures a limited number of times.

Sir Patrick said: "We do need to make sure, going forward, there are vaccines that are easier to distribute and deploy."

Sir Patrick added it was important to recognise this morning's rollout was not about "vaccine nationalism", despite the UK becoming the first country to use the Pfizer vaccine outside of trials this morning.

He continued: "It's a really tremendous day... (but) it's important to recognise that the vaccine effort has been a global one - there are countries and scientists everywhere trying to make vaccines and it looks like lots are going to be successful, which is the really good news about this."

Sir Patrick said the UK's vaccine taskforce has been vital in ensuring that the country is able to monitor and get access to vaccines being developed all over the world, as well as supporting home-grown efforts.

He continued: "This isn't about vaccine nationalism. The UK has done well to get itself set up and access vaccines and it is brilliant we are in a position to vaccinate someone today."
https://news.sky.com/stor(...)ine-rollout-12154975

In Nederland houdt iedereen hier nog wijselijk zijn mond over. 'Soort van normaal' is natuurlijk heel wat anders als dat betekent nog heel 2021 de anderhalvemetersamenleving maar dan met mondkapjes.
pi_196632807
quote:
Ik heb vanochtend via digi d een afspraak gemaakt, over een uurtje kan ik terecht.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196632813
Nog steeds een beetje beduusd van de persco gister.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196632821
Google heeft even op een rijtje gezet waarom 2020 zo'n ongelooflijk kutjaar is :')
pi_196632823
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
In welk opzicht?
pi_196632835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Horeca nog dicht tot sowieso half januari is ook gewoon klote ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_196632857
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:29 schreef Luke83 het volgende:

[..]

In welk opzicht?
Dat men zegt "het gaat niet goed" maar er vervolgens dus NIETS wordt gedaan om het zo snel mogelijk in te dammen. Ik dacht dat we het samen moesten doen? Ze zeggen vrolijk dat het een maand is opgeschoven en hopen dat we mid Januari wel op aanvaardbare cijfers zitten, maar hoe gaan we dat halen als we niets doen om die cijfers daadwerkelijk naar beneden te drukken? Alsof ze zoiets hebben van: we gunnen de mensen nog even hun kerst samen en daarna gaan we wél in een lockdown die weken te laat komt.

-O-
pi_196632865
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:30 schreef vosss het volgende:

[..]

En ik voorspel dat het zeker t/m maart gaat duren. Althans ik denk niet dat het aantal besmettingen echt zal gaan dalen. Op zijn best een status quo. Wellicht dat ze de droge horeca onder zeer strenge voorwaarden open gaan gooien half januari, maar dat zal niet komen door veel lagere cijfers.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 09:34:38 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196632873
Volgens mij is meeste plekken < 24h voordat je langs kan komen, dus testen gaat op dit moment goed. Het heeft even geduurd, maar lijkt er nu echt op dat testcapaciteit onder controle is.
pi_196632891
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:30 schreef vosss het volgende:

[..]

De horeca gaat op deze manier dus echt niet open half januari..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 09:36:25 #138
416575 crew  Evenstar
pi_196632903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:33 schreef aartstyle het volgende:

[..]

En ik voorspel dat het zeker t/m maart gaat duren. Althans ik denk niet dat het aantal besmettingen echt zal gaan dalen. Op zijn best een status quo. Wellicht dat ze de droge horeca onder zeer strenge voorwaarden open gaan gooien half januari, maar dat zal niet komen door veel lagere cijfers.
Als men nu niet in wil grijpen verwacht ik eigenlijk dat wij in januari weer in een lockdown zoals in maart/april gaan komen. Cijfers stijgen nu al en daar komen nog de cijfers van Black Friday, Sinterklaas, kerstvakantie en oud & nieuw bij.

Ik zou echt heel verbaasd zijn als het zonder extra maatregelen goed gaat, dan mag niemand meer zeggen dat de burgers niet luisteren ....
pi_196632928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als men nu niet in wil grijpen verwacht ik eigenlijk dat wij in januari weer in een lockdown zoals in maart/april gaan komen. Cijfers stijgen nu al en daar komen nog de cijfers van Black Friday, Sinterklaas, kerstvakantie en oud & nieuw bij.

Ik zou echt heel verbaasd zijn als het zonder extra maatregelen goed gaat, dan mag niemand meer zeggen dat de burgers niet luisteren ....
Dat laatste lijkt me nu ook al niet handig overigens.
pi_196632944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:34 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij is meeste plekken < 24h voordat je langs kan komen, dus testen gaat op dit moment goed. Het heeft even geduurd, maar lijkt er nu echt op dat testcapaciteit onder controle is.
twitter
pi_196632950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat men zegt "het gaat niet goed" maar er vervolgens dus NIETS wordt gedaan om het zo snel mogelijk in te dammen. Ik dacht dat we het samen moesten doen? Ze zeggen vrolijk dat het een maand is opgeschoven en hopen dat we mid Januari wel op aanvaardbare cijfers zitten, maar hoe gaan we dat halen als we niets doen om die cijfers daadwerkelijk naar beneden te drukken? Alsof ze zoiets hebben van: we gunnen de mensen nog even hun kerst samen en daarna gaan we wél in een lockdown die weken te laat komt.

-O-
Zelfde gevoel heb ik ook. Zelfde maatregelen als 3 weken terug met het doel/verwachting/hoop om half december iets te kunnen versoepelen. Nu zelfde maatregelen en we zitten in een stijgende lijn en met de feestdagen in aantocht er op hopen dat half januari er iets open kan. Yeah, sure :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 09:40:04 #142
416575 crew  Evenstar
pi_196632954
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:39 schreef Nober het volgende:

[..]

[ twitter ]
Wat is je punt precies?
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 09:40:06 #143
5428 crew  miss_sly
pi_196632955
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:21 schreef Gunner het volgende:

[..]

We praten een beetje langs elkaar heen denk ik ;)
Maar daarvoor zou je dat stukje bij Beau even moeten bekijken voor de context van Willemsen. Die natuurlijk belangen heeft dat is me natuurlijk wel duidelijk.
Heb ik gezien. Maar het kan zomaar zijn dat mijn oordeel gekleurd is door mijn mening over de heer Willemsen ;)
quote:
Verder vind ik het vreemd dat Rutte de memo van EZK niet kent;
[..]
Ik weet niet of dat vreemd is. Het was geen officiele memo, als ik het goed heb begrepen, maar een op persoonlijke titel gemaakt opzetje van een medewerker van het ministerie? Of heb ik dat dan weer verkeerd begrepen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 december 2020 @ 09:41:34 #144
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196632969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:40 schreef miss_sly het volgende:

Ik weet niet of dat vreemd is. Het was geen officiele memo, als ik het goed heb begrepen, maar een op persoonlijke titel gemaakt opzetje van een medewerker van het ministerie? Of heb ik dat dan weer verkeerd begrepen?
Wiebes wist er wel van, dus het was niet zomaar iets.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196632973
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat is je punt precies?
Wij van wc eend.

twitter
pi_196632978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:39 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Zelfde gevoel heb ik ook. Zelfde maatregelen als 3 weken terug met het doel/verwachting/hoop om half december iets te kunnen versoepelen. Nu zelfde maatregelen en we zitten in een stijgende lijn en met de feestdagen in aantocht er op hopen dat half januari er iets open kan. Yeah, sure :')
En mocht nu het nu plots wel gaan dalen Wat ik niet verwacht), kun je je ook afvragen of dat dan wel echt door de maatregelen komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 09:42:43 ]
pi_196632980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dit is wel een leuk stukje uit het artikel.

Voor de voetbalwedstrijden met publiek wordt gedacht aan de Johan Cruyff Arena, het Goffert Stadion of het Rat Verlegh Stadion Breda.

Maar Feyenoord die een samen met het Erasmus Ziekenhuis een heel plan had en begonnen was met onderzoeken moest stoppen omdat er geen publiek meer bij voetbal mocht. Dus ja het loopt weer lekker langs elkaar heen.
In de Kuip valt natuurlijk niets te regelen, die bak pleurt al bijna uit elkaar.
pi_196632989
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

In de Kuip valt natuurlijk niets te regelen, die bak pleurt al bijna uit elkaar.
Goede ventilatie toch.
pi_196632998
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:43 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Goede ventilatie toch.
Ja, dat is er wel :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 09:44:09 #150
416575 crew  Evenstar
pi_196633000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Wij van wc eend.

[ twitter ]
De vraag is of zijn adviezen kloppen. Als dat het geval is zie ik niet zo'n groot probleem om eerlijk te zijn. Zou fijn zijn als er totaal onafhankelijk zouden zijn, maar soms kan het misschien niet anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')