Is het 't kzoijn of het raam (in het kozijn) wat je dicht wilt maken?? Okoume plaatmateriaal is beregoed, qua isolatie een PIR/PUR plaat, i.v.m. stevigte.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:26 schreef jasperve het volgende:
Hallo mensen,
Ik ben aan het klussen bij mijn zus. Ze krijgt binnenkort een nieuwe keuken welke deels voor een raam komt te staan.
Nu wil ik dit raam dichtmaken door het dubbel glas te vervangen door plaatmateriaal. Hierna kan het raam verder afgetimmerd worden.
Zou okoume een goede optie zijn?
Het raam vervangen door plaatmateriaal.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Is het 't kzoijn of het raam (in het kozijn) wat je dicht wilt maken?? Okoume plaatmateriaal is beregoed, qua isolatie een PIR/PUR plaat, i.v.m. stevigte.
Doen!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:49 schreef jasperve het volgende:
Het raam vervangen door plaatmateriaal.
Welk houten plaatmateriaal heeft dan een Rd-waarde van 4 of hoger?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:25 schreef phoenyx het volgende:
Als je plaatmateriaal gebruikt heb je het al behoorlijk goed geïsoleerd in het algemeen.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:25 schreef phoenyx het volgende:
Als je plaatmateriaal gebruikt heb je het al behoorlijk goed geïsoleerd in het algemeen.
helemaal mee eens hoe ga je vochtwerking en schimmel tegen?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:04 schreef Skevdude het volgende:
Enige goede optie is een nieuw (kleiner) raamkozijn erin. Al het andere is prutswerk
hier hout in zetten gaat kieren/werken daar gaat vocht in en dan rot en schimmel dus of laten zitten ie opmerking hierboven of dicht metselenquote:Op donderdag 10 december 2020 12:47 schreef jasperve het volgende:
We hebben het hier over een klein raam onder een groter raam. Dit is een geheel en bestaat uit een kozijn.
Opmerkingen dat de enige juiste optie de volledige gevel open leggen, te gaan metselen en volledig nieuwe kozijnen te plaatsen voegen mijn inziens niets toe. Ik begrijp dat dit een optie is. Echter denk ik niet dat dit een reeele optie is ten aanzien van de kosten en tijd die hier bij komen kijken.
Alle andere opties als prutswerk bestempelen voegt ook weinig toe. Liever hoor ik hier wat de mogelijke problemen zijn die ik met vocht zou kunnen krijgen als ik het glas zou vervangen door hout en wat mogelijke oplossingen hiervoor zouden kunnen zijn.
om het verder op te helderen; het gaat om de onderste 2 kleine raampjes onder de grotere ramen. hier komt de keuken voor.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |