abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196630738
Café's zijn slecht geventileerde ruimtes waar mensen dicht op elkaar staan. Slaat nergens op om te denken dat ze wel weer open kunnen.
pi_196631704
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef capricia het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)en-van-economie.html

Horeca is geen bouwsteen van de economie.
Ze dragen 2 procent bij aan het BBP.
En de de banen zijn vaak bijbaantjes.
Oh 2% maar. Dat is maar 16 miljard. Schijntje.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 06:51:30 ]
pi_196632026
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 06:51 schreef babylon het volgende:

[..]

Oh 2% maar. Dat is maar 16 miljard. Schijntje.
Het is ook een soort eindpunt van de economie: Consumenten geven er geld uit dat ze over hebben. Sinds de horeca dicht is, wordt dat geld bij de Gamma of de Praxis besteed. Dus netto boeit het nog minder.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196632056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het is ook een soort eindpunt van de economie: Consumenten geven er geld uit dat ze over hebben. Sinds de horeca dicht is, wordt dat geld bij de Gamma of de Praxis besteed. Dus netto boeit het nog minder.
Oh, alleen maar een shift van 16 miljard. Dat zou vast geen kwaad kunnen.

Overigens komt het voer en de drank niet zo maar uit de lucht vallen. Ook de horeca moet inkopen.
pi_196632324

broddelwerk dus, zoals voorspeld.
pi_196634315
Horeca alweer open?
Love is in the air!
pi_196634328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:42 schreef Gehrman het volgende:
Café's zijn slecht geventileerde ruimtes waar mensen dicht op elkaar staan. Slaat nergens op om te denken dat ze wel weer open kunnen.
We zien ook maar beperkt effect van algehele sluiting.

En daarnaast. Waarom cafés en restaurants op één hoop gooien?
Love is in the air!
pi_196634393
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef capricia het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)en-van-economie.html

Horeca is geen bouwsteen van de economie.
Ze dragen 2 procent bij aan het BBP.
En de de banen zijn vaak bijbaantjes.
Klopt inderdaad, je ziet het ook terug, want de rest van de bedrijven die niks met horeca of evenementen hebben draaien nog altijd overuren na overurrn en velen weigeren opdrachten omdat ze vol zitten. Uitzonderingen daargelaten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196634405
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Omdat de wet dat ook doet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:19:37 #85
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_196634426
Eigenlijk is alleen maar de Reca gesloten, Ho is nog gewoon open gebleven.
pi_196634559
Horeca gaat op korte termijn open. Zeker restaurants is het prima 1.5 meter afstand te houden. Perfect
Love is in the air!
  woensdag 9 december 2020 @ 11:29:52 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196634585
quote:
Ook maar hier om alle onzin uit de wereld te halen. Internationaal onderzoek dat restaurants/horeca wel als een significante bron ziet.
pi_196638240
Het RIVM heeft ook een grove berekening gemaakt van de gevolgen van de heropening van de horeca en culturele instellingen. Op langere termijn zou dat leiden tot zo'n 800 ziekenhuisopnames en 140 mensen extra op de IC.

En dat op 18.000.000 Nederlandsers. Economie weg.
Love is in the air!
pi_196638250
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:29 schreef Momo het volgende:

[..]

Ook maar hier om alle onzin uit de wereld te halen. Internationaal onderzoek dat restaurants/horeca wel als een significante bron ziet.
[ afbeelding ]
Ja, als je er niet volgens de regels mee om gaat. Hadden al die restaurants 1.5 meter afstand en beperkte capaciteit?
Love is in the air!
pi_196638315
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
Restaurants wellicht, café's zeker niet. Toch zet ik mijn vraagtekens bij dit onderzoek. In de VS blijkt juist dat flink wat besmettingen te herleiden zijn naar eetgelegenheden.

https://www.npr.org/secti(...)estaurants-cdc-study
Volgens mij zegt dit onderzoek ook niet dat restaurants 100% veilig zijn, maar dat het alternatief: afspreken thuis erger is. Voor de meeste mensen is het niet te doen om elkaar een jaar niet te zien, dus dan kan je de sociale drang maar beter in goede banen leiden. Was met mijn ouders uit eten in de laatste dag voor de nieuwe lockdown en dat was een stuk veiliger dan in mijn appartementje aan een veel kleiner tafeltje.
pi_196638611
Sinds de horeca dicht is het nog steeds slecht en hoge cijfers. Schandalig dat ze dicht zijn! Volkomen onterecht en ze zijn puur dicht om de bevolking het gevoel te geven dat ze wat doen.

Tel daarbij die notitie van het RIVM bij op, het is gewoon een grote schande. Natuurlijk wordt die notitie ontkracht want dat komt Rutte en Hugo de Jonge natuurlijk niet uit. Alleen hun waanbeelden en beleid werkt en hier dient niet van afgeweken te worden. Ze hebben last van een "gedrag- en horecatunnelvisie". Sowieso ziet het CDA de horeca en evenementensector wel graag verdwijnen. Alleen maar werken, naar de kerk en voor de rest op stal.

https://www.metronieuws.n(...)-strijd-tegen-drugs/

quote:
Minister Ferdinand Grapperhaus is al een tijd bezig met zijn strijd tegen drugscriminaliteit in Nederland. Volgens de minister moet het aantal festivals omlaag, om er zo voor te zorgen dat de politie beter op kan treden tegen drugsgebruikers. Volgens Grapperhaus moet je met elkaar kritisch kunnen zijn en zeggen: „kunnen we dit met zijn allen aan?" Maar hoe de minister dan het aantal festivals wil terugschroeven of hoeveel feesten de politie aankan, wordt niet duidelijk.
Het is helemaal niet vergezocht dat bepaalde partijen een eigen agenda erop nastreven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196639295
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Vermoedelijk omdat er een geen exacte scheiding is tussen cafés en restaurants. Je hebt kroegen zoals wijnbars waar iedereen netjes aan een tafel zit en je hebt wokrestaurants waar iedereen door elkaar heen loopt op weg naar het buffet. Het gemiddelde sterrenrestaurant zal niet zo'n probleem zijn maar ik was van de zomer ook in een wat massalere eetgelegenheid (type waar je met een bedrijfsuitje naar toe gaat) waar de 1,5 m wel erg creatief gemeten waren en behalve een zeeppompje bij de ingang vrij weinig van corona te merken was.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 9 december 2020 @ 17:06:07 #93
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_196639945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:42 schreef Gehrman het volgende:
Mijn dorpskroeg daarom niet, daar waai je uit je broek van de ventilatie.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')