abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196618737
https://www.ad.nl/politie(...)smettingen~ad200472/
In de Tweede Kamer wordt met verbazing gereageerd op een gelekte notitie van het ministerie van Economische Zaken: daarin staat dat het openen van restaurants het aantal coronabesmettingen eerder zal doen dalen dan stijgen.

twitter

twitter

Wat veel mensen dus al vermoeden, is dus gewoon waar. In de horeca kan veel beter gecontroleerd worden. En nu die dicht is, gaan mensen onveilig thuis tekeer. Net op tijd voor vanavond? Toch open met kerst?
pi_196618767
Maar nee joh ... gevalletje BNW ( ;()
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:01:49 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196618796
Tja restaurants hadden gewoon open kunnen blijven als je het mij vraagt. De kroeg is een ander verhaal.
pi_196618988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Tja restaurants hadden gewoon open kunnen blijven als je het mij vraagt. De kroeg is een ander verhaal.
Dit.

Had liever beperkingen in het alcoholverkoop bij de horeca gezien dan dat de horeca compleet moet sluiten. Want gasten die onder invloed (vanwege drank) maling krijgen aan de maatregelen was onderdeel van het hele idee achter het sluiten van de horeca.

Dan hou je de restaurants open met beperkingen in het verkoop van alcohol (denk aan max. aantal alcoholische bestellingen per gast of een andere gewenste eenheid) en café's, discotheken en kroegen gewoon dicht zoals het nu is. Veel beter dan de hele sector aanpakken. Genoeg restaurants waar 1,5 meter afstand mogelijk is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Erasmus op 08-12-2020 15:23:21 ]
pi_196619036
Restaurants wellicht, café's zeker niet. Toch zet ik mijn vraagtekens bij dit onderzoek. In de VS blijkt juist dat flink wat besmettingen te herleiden zijn naar eetgelegenheden.

https://www.npr.org/secti(...)estaurants-cdc-study
pi_196619066
Dit lijkt me selectief shoppen tussen allerlei cijfertjes. Dan vind je wel wat.
pi_196619087
Het ligt allemaal aan gedrag van individuen. Je kan alles dicht of open gooien. Maar als mensen weigeren afstand te houden, drukke plekken/momenten te vermijden, mondkapjes te dragen en aan persoonlijke hygiëne te doen, maakt het allemaal niet heel veel uit.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:23:46 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196619095
Och nee, de domste fractievoorzitters van Nederland hebben iets gelezen en nu gaan ze erover twitteren. Leuk zeg.
Antifa
pi_196619126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
Och nee, de domste fractievoorzitters van Nederland hebben iets gelezen en nu gaan ze erover twitteren. Leuk zeg.
_O-
pi_196619131
Ik heb me in het restaurant veiliger gevoeld dan als ik boodschappen moet doen.
Grootste nonsens het dichtgooien van de restaurants.
Kroegen is een ander verhaal.
pi_196619151
Verdeel en heers.
pi_196619166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
Henk en Ingrid lezen mee :)
pi_196619174
Geert vindt een memo belangrijker dan de wekelijkse update waar Van Dissel tekst en uitleg geeft plus beschikbaar is voor vragen, al meer dan een halfjaar.

Ow God. Heerlijk dat populisme en de schaapjes die er op stemmen
pi_196619182
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
Restaurants wellicht, café's zeker niet. Toch zet ik mijn vraagtekens bij dit onderzoek. In de VS blijkt juist dat flink wat besmettingen te herleiden zijn naar eetgelegenheden.

https://www.npr.org/secti(...)estaurants-cdc-study
Kanttekening is wel dat de Amerikaanse coronamaatregelen op federaal niveau zo goed als afwezig zijn. Alles wordt gedaan door de staten.

Zo heb je de ene staat waar je niet in mag zonder 14 dagen quarantaine, de andere staat met een lockdown (Californië nu) en in staat XYZ kan je je klem zuipen in het restaurant en lekker knus met je gast(-en) zitten. En dat laatste zal zeker zorgen voor een grotere kans op besmetting.

Ik twijfel niet aan de cijfers, maar de verschillen in het coronabeleid in de VS zijn aanzienlijk waardoor het onderzoek een beetje vertekend kan zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 08-12-2020 15:31:28 ]
pi_196619183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:27 schreef Chanel5 het volgende:
Restaurants zijn alleen veilig wanneer het rustig is en er goede ventilatie is. Zonder goede ventilatie kan een besmet iemand via aerosolen anderen in de ruimte besmetten.
pi_196619268
pi_196619435
quote:
Als dat voor minder dan duizenden doden zorgt wel ja.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:59:37 #18
65846 Bocaj
47th President.
pi_196619639
Rutte: 'Nee joh, nee joh! Niks van waar joh! Nee, joh!"

"Nog meer vragen?" Goed weekend allen! :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:04:43 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196619737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Restaurants zijn alleen veilig wanneer het rustig is en er goede ventilatie is. Zonder goede ventilatie kan een besmet iemand via aerosolen anderen in de ruimte besmetten.
En als lui zitten te zuipen in stoffige oude zuipketen is er niets aan de hand.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:05:36 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196619755
Dit bericht komt trouwens wel "goed uit" met het oog op de kerst ofniet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196621227
Straks vinden ze nóg een memo, dat mondkapjes nutteloos zijn...
pi_196621342
Notities zijn toch per definitie de waarheid?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196621367
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:27 schreef Chanel5 het volgende:
Wat is een kroeg en wat een restaurant?
De wet maakt er geen onderscheid in was laatst op tv.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:37:32 #24
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196621468
Het blijft lastig, sommige kroegen zou je toch niet bezoeken de dag voordat je naar je oma gaat lijkt me. Echter in restaurants waar ik kwam vooraf aan de laatste sluiting, ging het er uiterst ordentelijk aan toe.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196621676
Bijzondere wending dit. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dit.

Had liever beperkingen in het alcoholverkoop bij de horeca gezien dan dat de horeca compleet moet sluiten. Want gasten die onder invloed (vanwege drank) maling krijgen aan de maatregelen was onderdeel van het hele idee achter het sluiten van de horeca.

Dan hou je de restaurants open met beperkingen in het verkoop van alcohol (denk aan max. aantal alcoholische bestellingen per gast of een andere gewenste eenheid) en café's, discotheken en kroegen gewoon dicht zoals het nu is. Veel beter dan de hele sector aanpakken. Genoeg restaurants waar 1,5 meter afstand mogelijk is.
Ik denk dat alcohol een behoorlijk drijfveer achter oplopende besmettingen is geweest.
We weten allemaal hoe het gaat met de goede voornemens en adviezen als het promillage langzaam maar zeker omhoog klimt.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')