Klopt, stonden al gepland.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat wel ja. Dat er toch families bij elkaar gaan komen met kerst. (en wellicht vriendengroepen op oudjaarsdag, maar dat is nog net wat verder weg).
Hoe dan? Ze hadden moeten versoepelen zodat wat? Zodat mensen hetzelfde gingen doen maar dan zonder waarschuwing vooraf?quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Je had beter kunnen gaan versoepelen, in elk geval de feestdagen, ze gaan hier echt spijt van krijgen.
Nou, dit wilde ik precies nu gaan zeggen, inderdaad. Je bent me voor. Mensen tussen de 50 en de 65 komen relatief vaak in het zkh terecht, al is het sterftecijfer in die categorie nog redelijk 'laag'. Per saldo veel druk op de zorg, dus als verminderen daarvan het doel is, zou het handig zijn met die leeftijdsgroep te beginnen. Of in ieder geval als 2e, na de groep 65-80. Maar als het over vaccineren gaat, wordt er over de groep 50ers helemaal nooit gesproken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Het ging toch vooral om de druk op de zorg en verspreiding terugdringen.
Dan kun je beter beginnen met 50 tot 65 jaar.
Ze hadden wellicht bij wijze van damage control beter de hele boel na sinterklaas kunnen dichtgooien (zoals in maart). Dan ga je met een zo laag mogelijke besmettingsgraad richting die feestdagen. Want dat gaat sowieso mis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe dan? Ze hadden moeten versoepelen zodat wat? Zodat mensen hetzelfde gingen doen maar dan zonder waarschuwing vooraf?
Maar ze ontkennen dan weer niet te hebben meegeschreven aan een notitie. Ik krijg het idee dat hier een spel gespeeld wordt. Maar ik krijg de vinger er nog niet helemaal achter.quote:
Hoorde vanmorgen dat Merkel in DE geroepen heeft dat ze wil dat er een lockdown komt, en dat er in sommige deelstaten al een avondklok is om te voorkomen dat mensen elkaar opzoeken met kerst.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hadden wellicht bij wijze van damage control beter de hele boel na sinterklaas kunnen dichtgooien (zoals in maart). Dan ga je met een zo laag mogelijke besmettingsgraad richting die feestdagen. Want dat gaat sowieso mis.
Maar goed, dan krijg je ook een hele hoop onvrede en gedoe. Dat is ook verre van ideaal. Lastig zo.
Mensen hebben ook gewoon een kut jaar achter de rug de hele tijd die achterlijke regels, dan een tweede golf met nog meer regels, en dan met kerst en oud en nieuw ook nog eens alle horeca dicht en ook geen zicht op wat ruimte in de groepsgrootte. Dat pikken ze gewoon niet langer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Volgens mij riep ik hier begin september al dat ze echt nodig moesten na gaan denken over de periode eind december.
Het alternatief is nog steeds 0.0. Ze vragen er echt zelf om dat het straks goed fout gaat op meerdere plekken.
Ik ben er trots op.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moeten we nog noemen dat je dan een oudjesmoordenaar bent, of is dat ondertussen flauw?
Zo dom dit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Maximaal aantal gasten met kerst blijft 3
Kabinet gaat groepsgrootte niet vergroten tijdens kerst, blijft maximaal 3 gasten
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tijdens-kerst-blijft
Tja, als ik de vaccinatieplannen zo bekijk, kun je er nog wel een jaartje achteraan plakken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen hebben ook gewoon een kut jaar achter de rug de hele tijd die achterlijke regels, dan een tweede golf met nog meer regels, en dan met kerst en oud en nieuw ook nog eens alle horeca dicht en ook geen zicht op wat ruimte in de groepsgrootte. Dat pikken ze gewoon niet langer.
Je had beter met de feestdagen mensen even vrijaf kunnen geven met de afspraak daarna wel weer strengere maatregelen. Onherroepelijk krijgen we nu rellen op oudjaar en mensen die volop samenkomen met alsnog een shitload aan nieuwe besmettingsgevallen.
Gewoon met kerst de horeca open. Zodat horeca omzet kan draaien en mensen even wat plezier kunnen maken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe dan? Ze hadden moeten versoepelen zodat wat? Zodat mensen hetzelfde gingen doen maar dan zonder waarschuwing vooraf?
Als ik Grapperhaus een beetje inschat opent ie nog een anonieme kliklijn voor mensen die met zijn achten aan het gourmetstel zitten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo dom dit.
Het gaat toch wel gebeuren. Waarom niet dat stukje goodwill wat je krijgt als je het wel op 6-8 man zet met beide handen aanpakken waardoor een volgende kut maatregel net even wat minder weerstand krijgt?
Volgens mij is de koek wel echt op en dat lees ik hier ook wel. Tot ver in 2021 maatregelen zie ik niet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, als ik de vaccinatieplannen zo bekijk, kun je er nog wel een jaartje achteraan plakken.
De horeca kan helemaal niet op losse weken draaien. Dat werkt niet met personeel, niet met etenswaren, etcetera. Continuïteit is nuttiger dan een los weekje open en dan weer dicht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:43 schreef Elan het volgende:
Gewoon met kerst de horeca open. Zodat horeca omzet kan draaien en mensen even wat plezier kunnen maken.
Hoho! (pun intented). Het is geen black friday.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon met kerst de horeca open. Zodat horeca omzet kan draaien en mensen even wat plezier kunnen maken.
In die paar dagen vergaat de wereld toch niet meteen?
Dat. Plus dat mensen wellicht bij 6 denken 'ach dat kan wel' en dus die vrienden net even niet uitnodigen. terwijl ze nu wellicht zoiets hebben van 'nou ja als we toch al de regels overtreden kunnen Klaas en Truus er ook wel bij'quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo dom dit.
Het gaat toch wel gebeuren. Waarom niet dat stukje goodwill wat je krijgt als je het wel op 6-8 man zet met beide handen aanpakken waardoor een volgende kut maatregel net even wat minder weerstand krijgt?
Personeel van ziekenhuizen komt 100% in ziekenhuizen terecht, dus dat is ook een goede groepquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, dit wilde ik precies nu gaan zeggen, inderdaad. Je bent me voor. Mensen tussen de 50 en de 65 komen relatief vaak in het zkh terecht, al is het sterftecijfer in die categorie nog redelijk 'laag'. Per saldo veel druk op de zorg, dus als verminderen daarvan het doel is, zou het handig zijn met die leeftijdsgroep te beginnen. Of in ieder geval als 2e, na de groep 65-80. Maar als het over vaccineren gaat, wordt er over de groep 50ers helemaal nooit gesproken.
Goh iemand die het snapt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
De horeca kan helemaal niet op losse weken draaien. Dat werkt niet met personeel, niet met etenswaren, etcetera. Continuïteit is nuttiger dan een los weekje open en dan weer dicht.
Met kerst kun je over het algemeen top omzet draaien, daar kan die standaard compensatie echt niet tegenop.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
De horeca kan helemaal niet op losse weken draaien. Dat werkt niet met personeel, niet met etenswaren, etcetera. Continuïteit is nuttiger dan een los weekje open en dan weer dicht.
Lekker pieken kwekenquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
In die paar dagen vergaat de wereld toch niet meteen?
De retail, die blijkt pas moeilijk te sluiten. Om onbekende redenen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |