Welk koud weer? Het vriest niet eens overdag. Alleen af en toe een beetje 's nachts.quote:Op maandag 7 december 2020 18:54 schreef Daarnaast het volgende:
Kan deze melding door het koude weer komen?
Volgens vw dealer zou ik ruim de tijd hebben om ze te vervangen als ik die melding krijg. 1000km gaf hij aan volgens mij.quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef Carlos93 het volgende:
Zsm de blokken vervangen voordat de schijven beschadigd raken.
Gewoon even via de website een afspraak inplannen bij de VW dealer.quote:Op maandag 7 december 2020 19:32 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Volgens vw dealer zou ik ruim de tijd hebben om ze te vervangen als ik die melding krijg. 1000km gaf hij aan volgens mij.
Tuurlijk, kunnen ze gelijk de schijven ook mee vervangenquote:Op maandag 7 december 2020 19:32 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Volgens vw dealer zou ik ruim de tijd hebben om ze te vervangen als ik die melding krijg. 1000km gaf hij aan volgens mij.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 7 december 2020 18:54 schreef Daarnaast het volgende:
Laatste keer toen ik de auto voor een beurt naar de garage bracht (half jaar terug) hadden ze mij verteld dat mijn remblokken na volgens mij 10k kilometers vervangen moeten worden.
Ik denk dat ik inmiddels wel 10k gereden hebt die het zou wel een verklaring kunnen zijn. Maar ik had eigenlijk een ander melding verwacht. Iets in de trant van "remblokken op, laat vervangen".
Dus is dit de melding die je krijgt als je remblokken aan vervanging toe zijn?
Nee, dat hoeft niet. Je moet wel per as samen vervangen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Daarnaast het volgende:
Hoe zit dit precies, moeten niet alle remblokken tegelijk vervangen worden?
Dat klopt. Het is geen exacte meting maar een indicatie.quote:Op maandag 7 december 2020 19:32 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Lol die blokken kosten een paar tientjes en monteren is weinig werk (ex schoonmaken).quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Daarnaast het volgende:
Nu zie ik ook de website van Volkswagen dat het voor mij auto remblokken voor 285 euro kost en achter 235.
En is hetoké om de remblokken bij een goedkoper garage te laten vervangen? Want ik zie dat het echt een stuk goedkoper kan zijn als ik een korte Google search doe.
Dealer = 100,- per uur, ook voor de BBLers.quote:
Oké, maar als ze dus allemaal vervangen moeten worden omdat ze allemaal versleten zijn ben ik 510 euro armer?quote:Op maandag 14 december 2020 11:06 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Je moet wel per as samen vervangen.
Een uurtje werk? Inclusief de lunch denk ik dan... En de koffiepauze daarna, want je mist nog 85 euro.quote:Op maandag 14 december 2020 18:00 schreef Fer het volgende:
Ik vind het een keurige prijs voor een dealer. Het kan goedkoper bij de universeel, maar met originele blokken en een uurtje werk kom je ook al snel op 200¤.
Wil je nog goedkoper, dat kan altijd. Maar niet zeuren als het daarna piept, rammelt of je velgen snel zwart worden van remstof.
quote:Op maandag 14 december 2020 20:42 schreef daNpy het volgende:
Uurtje werk wel ja.
Op de brug rijden, wielen eraf, demonteren beetje schoonmaken etc.
Een goede garage maakt de klauwen ook meteen gangbaar, dat kost wat meer tijd.
Nieuwe blokken aanvijlen, eventueel remvloeistof vervangen. Wielen erop, van de brug, kleine proefrit.
Remblokken Brembo vooras 43 euro
Remblokken Brembo achteras 30 euro
Remvloeistof 1 liter Castrol 13 euro
Wat doen ze voor die andere 424 euro, behalve ongevraagd je ruitenwisservloeistof bijvullen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |