Net of de gemiddelde Nederlander veel urgentie heeft bij het houden aan de huidige maatregelenquote:Op maandag 7 december 2020 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Er lijkt op deze manier geen enkele urgentie vanuit de regering om het aantal besmettingen verder terug te dringen. Alsof ze zoiets hebben van: we proberen het uit te zingen tot het vaccin breed ingezet kan worden.
Maar deze zin klopt dus niet. Er zou moeten staan:quote:Op maandag 7 december 2020 17:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
idd.
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 7134 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 333 meer dan gisteren werden gemeld en ruim 1600 meer dan het weekgemiddelde. Het is de zesde achtereenvolgende dag dat het aantal nieuwe besmettingen stijgt.
Heb eigenlijk wel weer een update over hem.quote:Op maandag 7 december 2020 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit nog te wachten op het boek van @:Lenny_Leonard over Kuipers
Eens. Helemaal als het onder het motto is dat anders de familiebezoekjes uitgesmeerd worden.quote:Op maandag 7 december 2020 17:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan gaan we wellicht gewoon weer naar 10.000 besmettingen per dag in januari.
Terwijl het met 1 week extra vakantie een betere start van het jaar had kunnen geven.
Maar de overheid is bang dat mensen hun familiebezoek dan 'uit gaan smeren'.
Ik vind het een gemiste kans.
Ook dit ja.quote:Op maandag 7 december 2020 17:53 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Eens. En mij stoort het sowieso nog steeds dat het alleen maar over schoolsluiting gaat, i.p.v. extra maatregelen op een OPEN school
Ik niet. Het effect van de herfstvakantie was nauwelijks aantoonbaar, en in maart gebeurde er véél meer dan alleen de sluiting van de scholen. Het is gerommel in de marge, zowel OMT als regering hebben dat in de gaten en dus blijven de scholen gewoon open.quote:Op maandag 7 december 2020 18:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij sluiting scholen verwacht ik dat de besmettingscijfers vrij snel zullen dalen, zoals in het voorjaar en tijdens de herfstvakantie.
quote:
quote:Op maandag 7 december 2020 15:11 schreef Benny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En omdat je misschien zelf even in de cijfertjes wil duiken: https://github.com/minvws/nl-covid19-notification-app-statistics
Precies daarom kreeg die persoon ook geen boete. Of vind je juist dat bizar?quote:Op maandag 7 december 2020 17:33 schreef JosMert het volgende:
[..]
Vind dat ook bizar. Je kunt zoiets toch wel eens vergeten...
'Korte maar strenge lockdown,' dat zullen de Grieken ook wel gedacht hebben.quote:Lockdown Griekenland verlengd tot 7 januari
Verreweg de meeste coronamaatregelen in Griekenland zullen tot 7 januari gehandhaafd blijven, heeft de Griekse regering bekendgemaakt. Scholen, horeca, nachtclubs, rechtbanken en skicentra blijven tot die datum dicht.
De mondkappen zijn ook een weekje verplicht in openbare binnenruimtes.quote:Op maandag 7 december 2020 17:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
idd.
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 7134 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 333 meer dan gisteren werden gemeld en ruim 1600 meer dan het weekgemiddelde. Het is de zesde achtereenvolgende dag dat het aantal nieuwe besmettingen stijgt.
Wanneer zijn die begonnen, half oktober toch?quote:Op maandag 7 december 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
'Korte maar strenge lockdown,' dat zullen de Grieken ook wel gedacht hebben.
Gelukkig gaat Wuhan hier niet naar scholen of naar de werkvloer.quote:Op maandag 7 december 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Hebben vooral in de zomer zoveel mogelijk geprobeerd om zo lang mogelijk het toerisme geopend te houden. Daarbuiten valt het allemaal vies tegen. Vele maanden terug moest je al verplicht zelfs in je auto een mondkapje dragen.quote:Op maandag 7 december 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Kort maar krachtig.quote:Op maandag 7 december 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het gebrek aan ambitie is misschien wel het meest teleurstellende aan dit kabinetsbeleid. Een beetje aanmodderen is goed genoeg blijkbaar.quote:Op maandag 7 december 2020 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit was mij na de persco van 28 september al duidelijk.
Nu we weten dat de scholen open blijven hoeven we voor het inhoudelijke ook eigenlijk niet meer te kijken morgen. Je weet gewoon dat er verder niks zal veranderen tot begin januari en dat er hoogstens iets geroepen wordt over 4, 5 of 6 mensen op de koffie met Kerstmis.quote:Op maandag 7 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gebrek aan ambitie is misschien wel het meest teleurstellende aan dit kabinetsbeleid. Een beetje aanmodderen is goed genoeg blijkbaar.
Ambitie in welke zin? We willen binnen Z tijd van het virus af? Dat kan niet, dan bent je afhankelijk van het vaccin. Dat heb je zelf niet in de hand.quote:Op maandag 7 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gebrek aan ambitie is misschien wel het meest teleurstellende aan dit kabinetsbeleid. Een beetje aanmodderen is goed genoeg blijkbaar.
Mag 7 ook? En met een stukje taart?quote:Op maandag 7 december 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu we weten dat de scholen open blijven hoeven we voor het inhoudelijke ook eigenlijk niet meer te kijken morgen. Je weet gewoon dat er verder niks zal veranderen tot begin januari en dat er hoogstens iets geroepen wordt over 4, 5 of 6 mensen op de koffie met Kerstmis.
Misschien kortzichtig, maar ik ben nu ook alleen gefocust op dat vaccin. Of je nou met 3 of 4 mensen bij iemand op bezoek "mag" tijdens kerst, lekker boeiend is dat.quote:Op maandag 7 december 2020 18:48 schreef groenen het volgende:
Ik ga morgen kijken voor de aftrap van de vaccinatiefase met Hugogod.
Kerstmaatregelen interesseren mij niet.
Het kan niet zo zijn dat ze dat gaan verkloten, toch?quote:Op maandag 7 december 2020 18:48 schreef groenen het volgende:
Ik ga morgen kijken voor de aftrap van de vaccinatiefase met Hugogod.
Kerstmaatregelen interesseren mij niet.
Precies mijn gevoel. Eigenlijk moet je gewoon met overvolle ziekenhuizen zitten als je gaat vaccineren begin januari, en het nieuwe jaar uitbundig uitluiden in plaats van voor anderhalve maand nog allerlei onzin van stal halen.quote:Op maandag 7 december 2020 18:52 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien kortzichtig, maar ik ben nu ook alleen gefocust op dat vaccin. Of je nou met 3 of 4 mensen bij iemand op bezoek "mag" tijdens kerst, lekker boeiend is dat.
Dat vaste zinnetje "nog even volhouden" is nu pas echt van toepassing. We moeten in ieder geval december nog even uitzitten met z'n allen, en hopelijk kunnen we dan concreet naar het einde toewerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |