Kort maar krachtig.quote:Op maandag 7 december 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
'Korte maar strenge lockdown,' dat zullen de Grieken ook wel gedacht hebben.
Het gebrek aan ambitie is misschien wel het meest teleurstellende aan dit kabinetsbeleid. Een beetje aanmodderen is goed genoeg blijkbaar.quote:Op maandag 7 december 2020 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit was mij na de persco van 28 september al duidelijk.
Nu we weten dat de scholen open blijven hoeven we voor het inhoudelijke ook eigenlijk niet meer te kijken morgen. Je weet gewoon dat er verder niks zal veranderen tot begin januari en dat er hoogstens iets geroepen wordt over 4, 5 of 6 mensen op de koffie met Kerstmis.quote:Op maandag 7 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gebrek aan ambitie is misschien wel het meest teleurstellende aan dit kabinetsbeleid. Een beetje aanmodderen is goed genoeg blijkbaar.
Ambitie in welke zin? We willen binnen Z tijd van het virus af? Dat kan niet, dan bent je afhankelijk van het vaccin. Dat heb je zelf niet in de hand.quote:Op maandag 7 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gebrek aan ambitie is misschien wel het meest teleurstellende aan dit kabinetsbeleid. Een beetje aanmodderen is goed genoeg blijkbaar.
Mag 7 ook? En met een stukje taart?quote:Op maandag 7 december 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu we weten dat de scholen open blijven hoeven we voor het inhoudelijke ook eigenlijk niet meer te kijken morgen. Je weet gewoon dat er verder niks zal veranderen tot begin januari en dat er hoogstens iets geroepen wordt over 4, 5 of 6 mensen op de koffie met Kerstmis.
Misschien kortzichtig, maar ik ben nu ook alleen gefocust op dat vaccin. Of je nou met 3 of 4 mensen bij iemand op bezoek "mag" tijdens kerst, lekker boeiend is dat.quote:Op maandag 7 december 2020 18:48 schreef groenen het volgende:
Ik ga morgen kijken voor de aftrap van de vaccinatiefase met Hugogod.
Kerstmaatregelen interesseren mij niet.
Het kan niet zo zijn dat ze dat gaan verkloten, toch?quote:Op maandag 7 december 2020 18:48 schreef groenen het volgende:
Ik ga morgen kijken voor de aftrap van de vaccinatiefase met Hugogod.
Kerstmaatregelen interesseren mij niet.
Precies mijn gevoel. Eigenlijk moet je gewoon met overvolle ziekenhuizen zitten als je gaat vaccineren begin januari, en het nieuwe jaar uitbundig uitluiden in plaats van voor anderhalve maand nog allerlei onzin van stal halen.quote:Op maandag 7 december 2020 18:52 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien kortzichtig, maar ik ben nu ook alleen gefocust op dat vaccin. Of je nou met 3 of 4 mensen bij iemand op bezoek "mag" tijdens kerst, lekker boeiend is dat.
Dat vaste zinnetje "nog even volhouden" is nu pas echt van toepassing. We moeten in ieder geval december nog even uitzitten met z'n allen, en hopelijk kunnen we dan concreet naar het einde toewerken.
Iedereen moet toch al thuis werken waar mogelijk.quote:Op maandag 7 december 2020 18:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik las dat ze daadkrachtig gaan optreden morgen, 60+ wordt dringend verzocht in zelf isolatie te gaan en werkend 60+ verplicht thuiswerken waar mogelijk.
Ja. De bibliotheek weer dicht. En dan doen of de daling door de kerstvakantie daardoor kwam. Dat trucje met extra maatregelen net voor een schoolvakantie werkte immers ook in de herfst.quote:Op maandag 7 december 2020 19:02 schreef Elan het volgende:
Zie ze er wel voor aan om de niet essentiële winkels nog even te sluiten ook rond kerst, dan zijn echt alle sectoren gestraft
Exact. Vanaf januari - en in enkele andere landen al deze maand - gaat het speelveld eindelijk substantieel veranderen. Niet van de ene op de andere dag, maar we kunnen nu eindelijk stapsgewijs toewerken naar het einde van de tunnel.quote:Op maandag 7 december 2020 18:52 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien kortzichtig, maar ik ben nu ook alleen gefocust op dat vaccin. Of je nou met 3 of 4 mensen bij iemand op bezoek "mag" tijdens kerst, lekker boeiend is dat.
Dat vaste zinnetje "nog even volhouden" is nu pas echt van toepassing. We moeten in ieder geval december nog even uitzitten met z'n allen, en hopelijk kunnen we dan concreet naar het einde toewerken.
Hoe snel gaat het eigenlijk duren die vaccinatieronde, en nadat die boomers hun prikje hebben gehad kan het land meteen weer open of zo?quote:Op maandag 7 december 2020 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exact. Vanaf januari - en in enkele andere landen al deze maand - gaat het speelveld eindelijk substantieel veranderen. Niet van de ene op de andere dag, maar we kunnen nu eindelijk stapsgewijs toewerken naar het einde van de tunnel.
Nee, het land kan niet meteen weer open waarschijnlijk. We zullen in de praktijk gaan zien in welke mate de toenemende vaccinatiegraad invloed gaat hebben op de ziekenhuisdruk.quote:Op maandag 7 december 2020 19:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe snel gaat het eigenlijk duren die vaccinatieronde, en nadat die boomers hun prikje hebben gehad kan het land meteen weer open of zo?
Dank je wel. Er zijn zo’n 250.000 leraren, dit is een omderzoek onder totaal 750 docenten, waarvan zo’n 67% het een goed voorstel vond, dus zo’n 500 leraren totaal. Ik heb geen idee hoe dit onderzoek gedaan is, maar aangezien het een ÉénVandaag peiling is gok ik op Facebook/Twitter. Daarmee raak je volgens mij geen representatieve groep.quote:
De vaccinatie gaat eerst onder de echt ouderen plaatsvinden.quote:Op maandag 7 december 2020 18:52 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik wil onze lerarenkamer ook niet representatief noemen, maar ik kom in elk geval weinig collega's tegen die een langere sluiting een goed idee vinden.quote:Op maandag 7 december 2020 19:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank je wel. Er zijn zo’n 250.000 leraren, dit is een omderzoek onder totaal 750 docenten, waarvan zo’n 67% het een goed voorstel vond, dus zo’n 500 leraren totaal. Ik heb geen idee hoe dit onderzoek gedaan is, maar aangezien het een ÉénVandaag peiling is gok ik op Facebook/Twitter. Daarmee raak je volgens mij geen representatieve groep.
Ik zou er geen geld meer op durven zettenquote:Op maandag 7 december 2020 18:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kan niet zo zijn dat ze dat gaan verkloten, toch?
Toch???
Twitter (en deze crisis) is natuurlijk ook wel hét medium voor tout Nederland om zichzelf eens op de kaart te zetten. Jan en alleman hun meninkjes worden door een smaldeel van de bevolking uitvergroot; de rest leeft gewoon door.quote:Op maandag 7 december 2020 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuke prognose van Yorick met zijn > 365 dagen, maar als er vanaf januari gevaccineerd wordt gaan allerlei andere variabelen ook een rol spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |