Al die mensen ongesteld reageren, maar het is gewoon een grapje. Kindergroep K3 die bij volwassen radiozender op bezoek gaat.quote:
Ik begrijp ook niet dat winkelmedewerkers die man aanspreken. Daarmee krijg je alleen dit soort situaties en is het risico op een besmetting weer groter.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:42 schreef deedeetee het volgende:
Jammer dat ze die man die opgesloten kunnen houden....
Ouderwets pak rammel zou hem mss kunnen bekeren ?
Of naar de PS5quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat een rust in dit topic opeenssinds gister avond niet gekeken en amper een paar posts erbij. Zijn we overgestapt naar de whatsapp groep?
Ja, sorry.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat een rust in dit topic opeenssinds gister avond niet gekeken en amper een paar posts erbij. Zijn we overgestapt naar de whatsapp groep?
Het is eigenlijk al best een tijd "rustig". Er gebeurt natuurlijk ook weinig, er zijn nauwelijks echte ontwikkelingen. Zelfs het aantal nieuwe positieve tests neemt niet echt duidelijk toe of af.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nou ja.... dinsdag persco.... dus er kan ruzie gemaakt worden over van alles dat heel misschien wel gezegd kan gaan worden.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al best een tijd "rustig". Er gebeurt natuurlijk ook weinig, er zijn nauwelijks echte ontwikkelingen. Zelfs het aantal nieuwe positieve tests neemt niet echt duidelijk toe of af.
Op zich weten mensen na een maand of 10 ook wel hoe iedereen erin zit
Er gaat deze maand toch ook weinig meer veranderen. Horeca blijft dicht, kerst wordt in klein gezelschap gevierd, het is allemaal wel bekend.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al best een tijd "rustig". Er gebeurt natuurlijk ook weinig, er zijn nauwelijks echte ontwikkelingen. Zelfs het aantal nieuwe positieve tests neemt niet echt duidelijk toe of af.
Op zich weten mensen na een maand of 10 ook wel hoe iedereen erin zit
En morgen het Catshuisoverleg. En dan lekt er vast wel weer wat. En dat is dan weer voldoende brandstof voor reuring, rellen en revolutiequote:Op zaterdag 5 december 2020 12:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou ja.... dinsdag persco.... dus er kan ruzie gemaakt worden over van alles dat heel misschien wel gezegd kan gaan worden.![]()
Ik verwacht in januari nog geen veranderingen, ook al beginnen de inentingen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er gaat deze maand toch ook weinig meer veranderen. Horeca blijft dicht, kerst wordt in klein gezelschap gevierd, het is allemaal wel bekend.
Vanaf januari wordt het interessanter zodra de eerste vaccins arriveren en worden gezet. Dan verandert de hele dynamiek.
Straks alvast ff popcorn halen!quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En morgen het Catshuisoverleg. En dan lekt er vast wel weer wat. En dat is dan weer voldoende brandstof voor reuring, rellen en revolutiehier in dit topic
Maar het speelveld gaat vanaf januari wel veranderen, niet van de ene op de andere dag nee, dat klopt. Het zal in stappen gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verwacht in januari nog geen veranderingen, ook al beginnen de inentingen.
In ieder geval geen positieve...
Ik hoop het. Hoe eerder, hoe beter.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het speelveld gaat vanaf januari wel veranderen, niet van de ene op de andere dag nee, dat klopt. Het zal in stappen gaan.
Maar het onderwijs kun je wel tijdelijk iets anders inrichten en ik kan mij voorstellen dat er kinderen zijn die er baat bij kunnen hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De horeca kun je stucen met financiële steun, onderwijs niet.
Mijn jongste houdt hem op de fiets tegenwoordig op na schooltijd. "Lekker warm Mam!"quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:39 schreef crystal_meth het volgende:
De laaste dagen een nieuw nadeel van mondmaskers opgemerkt: na tien minuten fietsen in de koude buitenlucht is je gezicht flink afgekoeld (tenzij je ook dan een masker draagt), als je daarna een mondkapje opzet komt de uitgeademde lucht, die warm en verzadigd met waterdamp is, in contact met je gezicht waardoor de waterdamp condenseert.
Een liter uitgeademde lucht bevat ongeveer 1 druppel water (0.05 ml), en je ademt pakweg 15 liter per minuut uit (6L/m in volledige rust, tot 100L/m bij zware inspanningen). Dan moet er slechts een fractie van condenseren om hinderlijk te zijn.
Ondanks de vaccinaties in januari (en zoveel zijn het er dan ook nog niet) heeft het denk ik weinig zin om dan al te versoepelen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:34 schreef Luke83 het volgende:
Ik denk dat we in januari eerder tegen een nieuwe piek aan gaan zitten dan dat we versoepelingen gaan krijgen. Op basis van wat ik om me heen hoor en zie gebeuren, dus geen hogere wiskunde of wetenschappelijke bronnen. Hoop wel dat ik ernaast zit.
Weet ik, maar wat ik al eerder schreef; ik hoor veel mensen die denken vanaf 4 januari weer los te kunnen gaan. Dat gebeurt sowieso niet.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ondanks de vaccinaties in januari (en zoveel zijn het er dan ook nog niet) heeft het denk ik weinig zin om dan al te versoepelen.
Waarschijnlijk lopen de besmettingen in de 1e en 2e week van januari terug door het sluiten van de scholen vanaf 19 december. Mochten mensen zich met Kerst en Oud en Nieuw niet aan de regels hebben gehouden, dan heft dat die daling in die periode misschien wat op, maar de algemene trend is denk ik toch wel echt een daling.
Maar lage aantallen besmettingen in de 1e en 2e week van januari zijn nog geen reden om bijv. de horeca vanaf dan weer open te gooien. Omdat vanaf de 3e en 4e week in januari pas echt zichtbaar is wat het einde van de Kerstvakantie (3 januari) en het (eventueel) niet naleven van regels tijdens de feestdagen voor een effect heeft.
Als je dan al in de 2e week hebt besloten de horeca open te gooien op basis van lage aantallen op dat moment, kan dat nogal verkeerd uitpakken eind januari/begin februari. Dan komen al die dingen (einde vakantie, feestdagen, horeca open) ineens samen in de cijfers.
Denk dat het huidige pakket tot minimaal februari wel blijft gelden.
Wie zijn dat dan?quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:56 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Weet ik, maar wat ik al eerder schreef; ik hoor veel mensen die denken vanaf 4 januari weer los te kunnen gaan. Dat gebeurt sowieso niet.
En ik zie om me heen op h het werk steeds meer en grotere uitbraken ontstaan, en met de feestdagen én gek genoeg het vaccin in zicht, heb ik zo'n gevoel dat er straks echt nog een piek komt.
Maar zoals ik al zei, ik hoop dat ik het mis heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |