Uhm, wat is hier gek aan, dat ze dit adviseren? Let wel, zij maken geen beleid of wetten he, zij adviseren.
Het feit dat ik en al mijn vrienden die hier langskomen die takkedingen niet aanraken en ook niet een (WHO advies) of 1,5m uit elkaar gaan zitten omdat we gewoon samen series willen kijken op mijn computer of een puzzel willen doen etc wordt er niet minder toegestaan door, dat heeft onze Tweede Kamer namelijk besloten.
Maar áls je iedereen adviseert om mondkapjes te dragen met mensen buiten het huishouden is het raar om dat dan niet te adviseren als die mensen van buiten je huishouden dan je thuis zien, zeker als bv in de bioscoop de ventilatie prima is en iedereen 1 of 2 meter uit elkaar zit terwijl je huis een half bedompt hok is (studentenstudio hier!) waar zelfs als ik het zou willen iedereen al dicht bij elkaar moet zitten als we wat dan ook samen willen doen qua netflix, boordspellen of wat dan ook.
Het virus kijkt namelijk niet waar je bent met je vrienden, thuis, bioscoop, of museum of wat dan ook.
Dus: het hoeft niet dus lekker puh, maar objectief gezien vind ik dit niet meer dan logisch binnen hun denkwijze.