abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196538801
Mijn ouders kopen ook het liefst meuk, maar ze proberen toch ook wel rekening te houden met onze wensen. Alleen heel soms dan doen ze hun eigen zin, zoals met de op afstand bestuurbare auto :P maar ik moet zeggen dat Jip er wel heel leuk mee kan spelen.
pi_196538814
@Lemijn Jazeker! De onderste twee planken van onze boekenkasten zijn voor Günthers speelgoed en wat daarin voor het grijpen staat rouleer ik geregeld. Dingen waar niet meer mee gespeeld word vervang ik zo eens in de paar weken en dan is het een paar maanden later bij terugkeer op de plank ineens alsnog weer een succes, vaak inderdaad door er weer op een andere manier mee te spelen :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_196538858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:D

Ik heb echt wel moeten leren om nee te zeggen en nog zeg ik het niet vaak genoeg.
Dan vind ik het zielig :')
Awww :) Denk maar zo: het is op de lange termijn juist zielig als je opgroeit zonder aan 'nee' te wennen ;)
pi_196538980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:33 schreef Donna het volgende:

[..]

Mijne ook. Wij liggen zo niet op 1 lijn wat betreft het hele cadeau gebeuren. Hij en z'n broertje en zusje werden (worden eigenlijk) tot op het bot verwend met de feestdagen en zoals zij het vroeger vierden vind ik echt veel te gek. Maarja m'n vriend vindt dat normaal. :X
Hier is het andersom. Ik werd altijd ontzettend verwend, manlief kreeg vroeger amper speelgoed. Hij wil nu dat U. niks te kort komt en niks hoeft te missen.
Snap dat wel, maar laten we dan op z’n minst kwalitatief en educatief goed spul kopen in plaats van de zoveelste Monster Truck. :+

Mijn moeder is trouwens ook nog steeds van het verwennen.
Protège moi de mes désirs.
pi_196539053
Het is misschien ook een generatieding.. mijn meukkopende moeder vindt juist dat Günther door ons verwend wordt omdat we 'm overal bij betrekken, hij altijd een weerwoord mag geven en z'n bord nooit leeg hoeft te eten :7
  donderdag 3 december 2020 @ 20:54:10 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196539078
Een paar weken geleden stond er een ingezonden brief in de Trouw waarbij grootouders hun beklag deden over de opvoeding die hun kinderen gaven. Vooral alles uitleggen stuitte ze nogal tegen de borst, 'waarom niet gewoon nee'. Het antwoord was dat dat die moderne opvoedtechnieken zijn uit angst om de tere zieltjes te kwetsen of zoiets. Het was heel boeiend dat min ouders het met de grootouders eens waren, en ik niet. Blijkbaar vinden ze dus ook wel wat van mijn opvoedstijl, maar daar hoor ik ze verder nooit over :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 december 2020 @ 20:54:59 #32
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196539094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Awww :) Denk maar zo: het is op de lange termijn juist zielig als je opgroeit zonder aan 'nee' te wennen ;)
Is ook zo.

Bij mijn ouders is alles altijd next level,zo ben ik tussen sint/kerst jarig en wist na 5-12 niet meer wat ik moest vragen voor mijn verjaardag. :')
  donderdag 3 december 2020 @ 20:57:19 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_196539138
Ik denk dat elke generatie opa's en oma's wel uitgesproken ideeën heeft over hoe de generatie na hen opvoedt. Net als dat elke generatie zich ergert aan de bemoeizucht van de generatie vóór hen en zich zorgen maakt over de moraal van de generatie ná hen. Beetje circle of life effect :P
disclaimer
pi_196539169
Ik houd gewoon van cadeaus geven :) Wel altijd persoonlijk, ik geef nooit cadeaubonnen ofzo.

Juul zal wel moeten afkicken van deze periode. Ze zingt de hele dag door Sinterklaas liedjes, alle tekeningen die ze maakt zijn voor Sinterklaas en ze wilt de hele dag haar Sinterklaas outfit aan. Zondag is de switch van Sint naar Kerst hier.
pi_196539172
Ik ga dat artikel eens opsnorren @Lemijn :D
Hier overigens ook altijd uitleggen en nooit 'gewoon 'nee', niet vanwege vermeend teer zieltje, wel gewoon omdat ik het vind getuigen van respect voor de koter.
pi_196539197
Mijn ouders laten het wel weten hoor, dat ze het niet altijd met ons eens zijn :') mijn moeder zegt er dan wel bij dat ze het wel respecteert. Overigens gaat dat met name over snoepen en suikers. Als ik ze hun gang laat gaan als Jip daar is, dan heeft ie al voor 10 uur een beker limonade, 2 koekjes en snoep/chocolade op ofzo :') ik vind dat niet nodig.
pi_196539213
@exode Herkenbaar! Hier gaat het ook de hele godganse dag van Hoor de Wind Waait Door de Bomen en Günther bestaat momenteel voor een derde uit kruidnootje :')
  donderdag 3 december 2020 @ 21:02:02 #38
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196539236
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:58 schreef minilot het volgende:
Ik ga dat artikel eens opsnorren @:Lemijn :D
Hier overigens ook altijd uitleggen en nooit 'gewoon 'nee', niet vanwege vermeend teer zieltje, wel gewoon omdat ik het vind getuigen van respect voor de koter.
Hier is ie: klik.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196539288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:02 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ha, dank!
Verplichten om sorry te zeggen vind dan wel weer zinloos en onwenselijk :+
  donderdag 3 december 2020 @ 21:08:14 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196539352
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:05 schreef minilot het volgende:

Ha, dank!
Verplichten om sorry te zeggen vind dan wel weer zinloos en onwenselijk :+
Ik heb het wel eens geprobeerd toen hij me moedwillig in mijn gezicht had gemept. Was heel kansloos. Dus ik geef je groot gelijk.

Jacob zegt wel vaak sorry maar dan bijvoorbeeld in een zin als dit: 'sorry mama, maar nu is jouw pauze over, het is echt tijd om een boekje voor te lezen'.
pi_196539393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Jacob zegt wel vaak sorry maar dan bijvoorbeeld in een zin als dit: 'sorry mama, maar nu is jouw pauze over, het is echt tijd om een boekje voor te lezen'.
:D Goed zo, Jacob! _O_
  donderdag 3 december 2020 @ 21:12:14 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196539437
Ja, van het trage praten is niks meer over :') .
pi_196539535
Hehe, die van mij zegt soms wel "Sowwie mama" als hij mij per ongeluk pijn doet en dan krijg ik een kus op de plek waar het zeer doet en vraagt ie daarna "Mama gaattet?" *;
pi_196539577
En waar ik ook om moet gniffelen is als ik hem naar boven moet tillen en ik dat al zuchtend en kreunend doe (want zwanger en kan niks meer :')). En dat hij dan halverwege vraagt "is zwaar mama?" en dan bovenaan met zijn hand op mijn rug klopt en zegt "Oettedaan mama!" (goed gedaan) :') :') O+
pi_196539582
Ik krijg vooral kusjes op de zere plek als -ie me expres pijn heeft gedaan }:| Ik voorzie een glansrijke carrière als dominatrix voor Günther als -ie groot is |:)
pi_196539596
Och @ schouderklopjes Aure! O+
pi_196539652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:02 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oh, Beatrijs. Brrrr. :X
pi_196539836
Beatrijs is toch niet echt? Die geeft soms echt zulke bizarre antwoorden.

Juul moet van ons wel sorry zeggen tegen B. Niet zozeer voor haarzelf maar vooral voor B. Maar niet zo achteloos sowwy. Wij herhalen waarom ze sorry moet zeggen en ze moet B aankijken. Geen idee of het pedagogisch verantwoord is maar het werkt hier. B is er blij om en Juul stopt ook echt met meppen, dingen afpakken etc. Het gaat dus meer om het moment dan het woord.
  donderdag 3 december 2020 @ 21:39:11 #49
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196539982
Beatrijs is zeker wel echt. En in onze familie al jaren een bron van discussie door haar soms ietwat controversiële opvattingen. Maar ik lees het dus wel wekelijks.
pi_196540424
Beatrijs staat voor mij vooral symbool voor haar recente antwoord over eten van de Syrische buren. Die was echt tenenkrommend. En ook gewoon lomp. Sindsdien twijfel ik nog meer over haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')