SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb jaar in Lausanne gewerktquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:59 schreef kwiwi het volgende: [..] Ik hou hier veel meer over om te sparen dan in Nederland met dezelfde baan en zelfde werkgever. Auto's zijn bijvoorbeeld goedkoper. Electronica ook vaak.. Boodschappen en huur hoger, maar al met al ben je beter af.
Moet ik eerst nog ff leren jodelenquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou best gewaardeerd worden als het echt zo ver zou komen
Grappig! Wat deed je daar?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ik heb jaar in Lausanne gewerkt
Zou graag weer eens teruggaan.
Dat lijkt wel een kwok die wat drugs achter de kiezen heeftquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:11 schreef Budapestenaar het volgende:
Blije kwok, beer met down en stomme zeefant, wiieeeeeee!
Doorgesnoven kwokquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een kwok die wat drugs achter de kiezen heeft
Dus zo’n toeslagaffaire zou in Zwitserland nooit voorkomen?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een kwok die wat drugs achter de kiezen heeft
Onzinnig. Het blijft mensenwerk. In Nederland dachten we ook al die tijd dat zoiets hier niet zou kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus zo’n toeslagaffaire zou in Zwitserland nooit voorkomen?
Incapabele Zwitserse baby's worden de Jungfrau afgegooid.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is de belasting zoveel competenter of zijn de mensen gewoon beter af waardoor rare toeslagen niet nodig zijn?
Toeslagen bestaan hier sowieso nietquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is de belasting zoveel competenter of zijn de mensen gewoon beter af waardoor rare toeslagen niet nodig zijn?
Hoplakkee! Tschüssli!quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Incapabele Zwitserse baby's worden de Jungfrau afgegooid.
zeefantquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:11 schreef Budapestenaar het volgende:
Blije kwok, beer met down en stomme zeefant, wiieeeeeee!
Werkte er als consultant voor een telecomaanbieder. Toen had ik nog de leeftijd dat ik me tussen studenten kon mengen daarquote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hups da geht behindertes Knut [ afbeelding ]
Ja is erg mooi daarquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Werkte er als consultant voor een telecomaanbieder. Toen had ik nog de leeftijd dat ik me tussen studenten kon mengen daar
Kwam ook wel eens in Biel/Bienne. Best een leuk ritje met de trein.
Mhoa. In Nederland maken ze het ons wel (onnodig) moeilijk door complexe stelsels.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzinnig. Het blijft mensenwerk. In Nederland dachten we ook al die tijd dat zoiets hier niet zou kunnen voorkomen.
Denk je dat Nederland daar uniek in is?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mhoa. In Nederland maken ze het ons wel (onnodig) moeilijk door complexe stelsels.
Misschien kom ik er ooit nog wel terug. Volgende week ga ik het over m'n toekomstige doelen hebben en ben eigenlijk nog van plan een keer een stap naar het buitenland te maken.quote:
Nee, maar er zijn vormen waarmee je minder complexe belastingstelsels krijgt. Zwitserland is wel een goed voorbeeld waarbij de toeslagen er niet of nauwelijks zijn en waarbij de belasting ook relatief eenvoudig is.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat Nederland daar uniek in is?
Ik weet niet of ik dat hele toeslagenstelsel wel eens ergens anders zo heb gezien. In welk land hebben ze dat nog meer?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat Nederland daar uniek in is?
Geen idee, neem ik meteen aanquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn vormen waarmee je minder complexe belastingstelsels krijgt. Zwitserland is wel een goed voorbeeld waarbij de toeslagen er niet of nauwelijks zijn en waarbij de belasting ook relatief eenvoudig is.
Ah duidelijk. Dacht ik al.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Toeslagen bestaan hier sowieso nietAls je kinderen hebt wordt je belastbare inkomen simpelweg wat verlaagd.
weet ik veel. Maar zou het echt zo uniek zijn dan?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat hele toeslagenstelsel wel eens ergens anders zo heb gezien. In welk land hebben ze dat nog meer?
Ik denk dat het vrij uniek is ja. België misschien?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
weet ik veel. Maar zou het echt zo uniek zijn dan?
Waarom maakt Nederland het zo ingewikkeld is vooral de vraag denk ikquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, neem ik meteen aanMaar als dat zo is, waarom gaan we dan niet daarheen?
Het zijn de stokpaardjes van een aantal partijen geweest in het verleden. En de Belastingdienst die functioneert niet zo goed, dus dit soort trajecten weten ze vast ook wel te verkloten.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, neem ik meteen aanMaar als dat zo is, waarom gaan we dan niet daarheen?
Net zei je dat het niet uniek was.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
nou dan is het wel uniek. Ik heb toch geen kinderen. Ehm. Weg hier?
Nou dat dacht ik. Weet ik veel. Het kwam me niet voor als iets buitenaards onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Net zei je dat het niet uniek was.
Ambtenaren moeten toch ook hun baantjes houden héquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:36 schreef bitterbal het volgende:
ik heb begrepen dat ons stelsel met toeslagen en alles vrij uniek is en onnodig ingewikkeld
Omdat we hier subsidies voor alles hebben, heb je maar twee vingers maar wil je toch graag blokfluit spelen, subsidie, wil je graag zwemmen in een boerka, subsidie, vind je eenden leuk om van heeeeeel dichtbij te bekijken, subsidie, knuffel je graag met triplex, subsidie.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:37 schreef kwiwi het volgende:
W
[..]
Waarom maakt Nederland het zo ingewikkeld is vooral de vraag denk ik
ja en DIE mensen hebben we de afgelopen twee weken dus niet aan het woord gezien.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:39 schreef bitterbal het volgende:
maar in de zaak van de opvangtoeslag heeft het ook te maken met het verrotte karakter van sommige mensen in de dienst.
Pieter Omtzigt is een van de grootste onderzoekers in deze affaire, maar ook iemand die een aantal jaar eerder een deel van die toeslagen graag in wilde voeren op deze manier. Ergens vreemd dat hij niet ondervraagd is.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:39 schreef bitterbal het volgende:
maar in de zaak van de opvangtoeslag heeft het ook te maken met het verrotte karakter van sommige mensen in de dienst.
Ik krijg anders weinig subsidies.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Omdat we hier subsidies voor alles hebben, heb je maar twee vingers maar wil je toch graag blokfluit spelen, subsidie, wil je graag zwemmen in een boerka, subsidie, vind je eenden leuk om van heeeeeel dichtbij te bekijken, subsidie, knuffel je graag met triplex, subsidie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |