abonnement Unibet Coolblue
pi_196432680
Goedendag,

Sinds een paar dagen ben ik de eigenaar van een sony HT-G700. Het is een 3.1 soundbar met virtuele dolby atmos. Verder heb ik een Intel NUC van een jaar of 6 oud met windows 10 erop.

Nu ik alles geconfigureerd heb en mijn soundbar eindelijk laat zien dat hij een Dolby Atmos signaal binnen krijgt, stuurt mijn windows elk geluidsignaal uit als een Dolby Atmos, zelfs als ik iets op Spotify Premium afspeel. Als ik bijvoorbeeld een film als predator ultimate edition via windows afspeel, maakt windows daar ook een Dolby Atmos versie van, welke dan weer erg belabberd klinkt.

Als ik windows handmatig de output op 2.0 of 5.1 zet, dan wordt er geen Atmos geluid doorgestuurd en klinkt de Predator film stukken beter/voller. Echter als ik in die stand een Dolby Atmos van bijvoorbeeld Mad Max Fury Road afspeel, dan krijgt mijn soundbar geen Atmos signaal binnen. Dus moet ik dat weer handmatig instellen.

Gedoe allemaal. Hoe kan ik ervoor zorgen dat Windows, ongeacht de bron, de automatisch de juiste audio stream naar mijn soundbar stuur?

TL;DR
Windows stuurt alleen maar Atmos uit, ookal is het een film met 2.0 geluid. Hoe kan ik windows automatisch de juiste audio-output uitsturen"?


Ik wil niet in de discussie gaan of ik wel of geen muziek via de soundbar moet afspelen, daar heb ik mijn eigen versterker met 2.0 setup voor.
pi_196436025
Met welk programma speel je films af? Want het lijkt me makkelijker om alleen in dat programma dan passthrough aan te zetten en dan ergens in Windows een algemene instelling vinden die niet alles standaard als Atmos uitstuurt.
pi_196436763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:36 schreef Saekerhett het volgende:
Met welk programma speel je films af? Want het lijkt me makkelijker om alleen in dat programma dan passthrough aan te zetten en dan ergens in Windows een algemene instelling vinden die niet alles standaard als Atmos uitstuurt.
Dankjewel voor je reactie!

Ik gebruik normaal BS player, maar momenteel MPC-HC. Ik ja niet zo 1,2,3 de direct output niet vinden. Zal er later op de dag naar kijken.
pi_196447359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie!

Ik gebruik normaal BS player, maar momenteel MPC-HC. Ik ja niet zo 1,2,3 de direct output niet vinden. Zal er later op de dag naar kijken.
Als je MPC-HC gebruikt, zitten daar allerlei handige codecs bij. Een van die codecs is LAV Audio. Kun je openen als je rechtsklikt in de video en dan ergens bij filters. Daar moet je de passthrough zaken aanvinken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')