Dat zag ik wel ja, een soort wafel patroon. Ben ik dan weer te paranoïde?quote:Op woensdag 25 november 2020 18:53 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Toegestaan, de draden zijn samengeperst, het zijn geen losse draden.
Ja die draden zijn door het persen massief gemaakt. Je kan de uiteindes nu ook zien als een massieve draad.quote:Op woensdag 25 november 2020 18:59 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat zag ik wel ja, een soort wafel patroon. Ben ik dan weer te paranoïde?
Een zwanenhals zal je niet vinden, maar hij kan inderdaad op het riool zijn aangesloten. Maar voor hetzelfde geld was het ooit de bedoeling het water in de border los te laten.quote:Op donderdag 26 november 2020 12:33 schreef Fretwork het volgende:
Is er een kans dat ze die pijp gewoon in de border geprikt hebben? Of lopen ze eigenlijk altijd via aan zwanenhals het riool in?
Dat ga ik dan maar doen. Schrale troost, volgens mij hoef ik niet heel diep voor de verstoppingquote:Op donderdag 26 november 2020 12:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Een zwanenhals zal je niet vinden, maar hij kan inderdaad op het riool zijn aangesloten. Maar voor hetzelfde geld was het ooit de bedoeling het water in de border los te laten.
Je hebt best kans dat door verzakking in de loop der jaren de verticale leiding is afgebroken van de van de horizontale die naar het riool loopt of dat door ophoging de verticale leiding dieper eindigt dan de hoogte van de border.
Eigenlijk is er maar een manier om hier achter te komen: de schep pakken en de boel uitgraven.
Als je strijklicht hebt dan zie je echt alles.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:53 schreef YourCaptor het volgende:
Hoe strak moet een muur zijn om te behangen?
Een zwanenhals in een regenpijp is niet ongewoon hoor.quote:Op donderdag 26 november 2020 12:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Een zwanenhals zal je niet vinden, maar hij kan inderdaad op het riool zijn aangesloten. Maar voor hetzelfde geld was het ooit de bedoeling het water in de border los te laten.
Je hebt best kans dat door verzakking in de loop der jaren de verticale leiding is afgebroken van de van de horizontale die naar het riool loopt of dat door ophoging de verticale leiding dieper eindigt dan de hoogte van de border.
Eigenlijk is er maar een manier om hier achter te komen: de schep pakken en de boel uitgraven.
Voor een wand: Metalstud om de 30 cm.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:21 schreef Barry1986 het volgende:
ff een vraagje over het schroeven van gisplaten.
Om de 30 of 60cm een paal/profiel?
Ik heb altijd 30cm gedaan ivm "stevigheid", maar ik zie in de youtube filmpjes altijd maar 60cm....
Ik heb overigens een schuine te isoleren wand wel om de 60 gedaan, maar dat waren korte stukken (tussen balken) en 12,5 mm gipsplaten. Die laatste zou ik sowieso bij wanden toepassen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:51 schreef FranticDJ het volgende:
Zou 60cm ook alleen doen met houten plaat materiaal er achter of dubbel gipsen.. Zou anders echt het idee hebben dat je er door heen zit als je iets te hard leunt ofzo.
De verf er aftikken met een te kleine schroevendraaier. Als de groef dan redelijk schoon is en de verf ook grotendeels weg van de rest van de kop, vooral de randen dan met een goed passende schroevendraaier een poging wagen. Misschien komt ie los en misschien breekt ie af. Anders de kop uitboren. Bij afbreken en uitboren is ie wel los maar kan je het gat niet opnieuw gebruiken.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:12 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand nog een tip om een oude, meegeverfde schroef te verwijderen? Het is helaas geen kruiskop, daarvoor heb ik een opzetstukje voor op de boormachine.
Ik krijg de verf niet (voldoende) uit de kop van de schroef om de schroef te kunnen draaien. Dremel was ook geen hulp, helaas. Ik denk dat ik de schroeven dan helaas moet uitboren.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De verf er aftikken met een te kleine schroevendraaier. Als de groef dan redelijk schoon is en de verf ook grotendeels weg van de rest van de kop, vooral de randen dan met een goed passende schroevendraaier een poging wagen. Misschien komt ie los en misschien breekt ie af. Anders de kop uitboren. Bij afbreken en uitboren is ie wel los maar kan je het gat niet opnieuw gebruiken.
Wat zit er mee vast?
Je hoeft niet over de hele 2,50m een anti-inbraakstrip te zetten. 30/40 cm bij het slot is al genoeg. Niet zo mooi natuurlijk. Maar dan kan je meer deuren uit een strip halen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:20 schreef James1988 het volgende:
....
Nou wil mijn buurman dat er op alle deuren anti-inbraakstrips worden aangebracht. Gezien de afmetingen van de deuren (250cm hoog) en hun aantal (3 stuks), gaat dat denk ik een duur geintje worden.
...
Wat mij betreft vervangen we eerst alleen het slot dat defect is, en kijken we dan of het probleem is opgelost.
Denk er alleen om dat je niet op het zelfde plekje weer een schroef kan plaatsen. Als het een scharnier is kan je zien of je die in de zelfde maat kan vinden met een ander aantal schroefgaten.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik krijg de verf niet (voldoende) uit de kop van de schroef om de schroef te kunnen draaien. Dremel was ook geen hulp, helaas. Ik denk dat ik de schroeven dan helaas moet uitboren.
(Het gaat om de sluiting van een raam, waar sinds de jaren 30 minstens 6x overheen geschilderd is.)
Eerst maar eens vervangen wat kapot is inderdaad.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:20 schreef James1988 het volgende:
Wat mij betreft vervangen we eerst alleen het slot dat defect is, en kijken we dan of het probleem is opgelost.
Ik heb al nieuw beslag in huis, daarvan zitten de gaten net iets verder uit elkaar. Bedankt voor het meedenkenquote:Op zaterdag 28 november 2020 19:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Denk er alleen om dat je niet op het zelfde plekje weer een schroef kan plaatsen. Als het een scharnier is kan je zien of je die in de zelfde maat kan vinden met een ander aantal schroefgaten.
Dat is een optie, al denk ik niet dat de mede-eigenaar van het gebouw daarmee akkoord zal gaan.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:19 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Je hoeft niet over de hele 2,50m een anti-inbraakstrip te zetten. 30/40 cm bij het slot is al genoeg. Niet zo mooi natuurlijk. Maar dan kan je meer deuren uit een strip halen.
Dat is geen optie, alle niet-privéruimtes in het gebouw hebben twee uitgangen en één ervan kan altijd van binnenuit geopend worden.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:41 schreef manny het volgende:
[..]
Eerst maar eens vervangen wat kapot is inderdaad.
Een creatief alternatief is uiteraard om ze in te sluiten als ze er zijn (dat gespuis bedoel ik), dus de deuren op slot te doen met die lieden ingesloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |