Nee hoor. Daar kan je je nog wel eens in vergissen.quote:Op woensdag 25 november 2020 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zou mensen wellicht motivatie geven ja.
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is het al verplicht.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:02 schreef Modus het volgende:
Ik loop wellicht achter hoor, maar de mondkapjesplicht moet toch nog goedgekeurd worden door regering?
Dus nog niet zeker dat hij er ook gaat komen? Wanneer besluiten ze dat definitief?
quote:Op woensdag 25 november 2020 23:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is het al verplicht.
https://www.rijksoverheid(...)cht-vanaf-1-december
Op 19-11 is de regeling naar de kamer gestuurd, ze hebben een week om te beslissen.quote:De mondkapjesplicht is vastgelegd in een ministeriële regeling, die door de ministers De Jonge (VWS), Grapperhaus (J&V) en Ollongren (BZK) naar de Tweede en Eerste Kamer is gestuurd, tegelijk met de ministeriële regeling met de maatregelen die in de huidige noodverordening staan.
quote:. Op grond van de aangehaalde bepaling treden de regelingen niet eerder in werking
dan een week na deze overlegging. Indien de Tweede Kamer binnen die termijn
besluit niet in te stemmen met een regeling, vervalt deze van rechtswege.
Ah.... dat is morgen dus.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[..]
Op 19-11 is de regeling naar de kamer gestuurd, ze hebben een week om te beslissen.
https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19
[..]
Stiekem hoop ik een beetje dat ze even gaan polderen over iets anders morgenquote:
Och, volgens mij hebben ze genoeg waar ze over kunnen bakkeleien, dus wie weet!quote:Op woensdag 25 november 2020 23:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik een beetje dat ze even gaan polderen over iets anders morgen
Ja en ook nog eens niet werkende mondkapjes.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:35 schreef leolinedance het volgende:
Geweldige maatregel, verplichte mondkapjes
Gaat om gedragsverandering niet om werkzaamheidquote:Op woensdag 25 november 2020 23:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en ook nog eens niet werkende mondkapjes.
Ze zijn alleen maar dichter bovenop mij komen staan sinds die kapjesquote:Op woensdag 25 november 2020 23:38 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gaat om gedragsverandering niet om werkzaamheid
Die volg ik niet. Gaan mensen nu meer afstand houden? Of minder niet-noodzakelijke bezoeken doen?quote:Op woensdag 25 november 2020 23:38 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gaat om gedragsverandering niet om werkzaamheid
Is er geen agenda bekend voor morgen toevallig? Zal zo eens checken.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik een beetje dat ze even gaan polderen over iets anders morgen
Dat is de uitspraak van deze regering, letterlijk. Werkzaamheid is 0, het gaat om verandering van gedrag.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zijn alleen maar dichter bovenop mij komen staan sinds die kapjes![]()
Uiteraard maar stiekem hoop ik op een dagje fel debat.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:54 schreef Twinkle20 het volgende:
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2020A06071
Alleen Sgp en fvd lijken moties te hebben die tegen verplichting zijn.
Denk dat we allemaal wel het antwoord weten maar ik ga wel luisteren (ondertussen hard aan het thuis werken)
Denk zelf naquote:Op woensdag 25 november 2020 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die volg ik niet. Gaan mensen nu meer afstand houden? Of minder niet-noodzakelijke bezoeken doen?
Moet ik dat echt op gaan zoeken? Dat heeft Rutte of De jonge zelf gezegd. Het gaat om gedragsverandering.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Jij beweert iets hè.
Je belerende toontje is uiterst irritant, stop daar eens mee.quote:Op donderdag 26 november 2020 00:07 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Moet ik dat echt op gaan zoeken? Dat heeft Rutte of De jonge zelf gezegd. Het gaat om gedragsverandering.
Huiswerk
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat het niet om bescherming gaat (bij deze regering) maar om gedragsverandering.quote:Op donderdag 26 november 2020 00:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je belerende toontje is uiterst irritant, stop daar eens mee.
En speciaal voor jou:
https://nscr.nl/verandert-ons-gedrag-met-een-mondkapje-op/
"Mensen mét een mondkapje op houden zich niet beter of slechter aan de regels dan mensen zonder mondkapje. "
Ik weet nog wel in het begin van deze reeks.. toen het nog spannend was.. wanneer zou de eerste besmetting in NL zijn? Ohh Zuid- Duitsland zijn al 4 besmettingen.. kan nooit lang meer duren!quote:Op donderdag 26 november 2020 00:21 schreef Momo het volgende:
Zucht [modbreak]Speel de bal, niet de persoon.[/modbreak]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |