abonnement Unibet Coolblue
pi_196417900
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 01:16 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik lees gewoon veel en dat is wat ik lees, zeker onder zorgpersoneel.

Zij vertrouwen het niet, vaccins moeten zeker 10 jaar getest worden.
Dat hep gestaan op Feesboek.

Als die verzorgers gewoon in gesprek gaan met hun leidinggevende artsen, die er daadwerkelijk iets vanaf weten, dan zal de meerderheid zich waarschijnlijk vaccineren.

[ Bericht 0% gewijzigd door groenen op 26-11-2020 08:49:55 ]
- verwijderd door admin -
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 08:59:37 #152
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196418080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 07:51 schreef Noek het volgende:
Wanneer gaan ze beslissen over de scholen en hun verlengde verkansie?
Wat een heerlijkheid, 4 weken door de wijk kunnen rijden zonder dat een Karen haar Sterre uit de auto flikkert in een bocht. Gewoon doorkachelen. O+
8 december is er een persco
pi_196418321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 00:42 schreef Mammietje het volgende:
Romeinen.... :{
En dan zeggen ze ook nog dat IK altijd offtopic ga... }:|
Corona is het Latijnse woord voor kroon. En de Romeinen spraken Latijns.
En dus is dat ontopic :7

Ave.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196418620
Moet je nog bellen voordat je naar de kapper gaat? :@
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 09:43:26 #155
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196418640
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:41 schreef Leonos het volgende:
Moet je nog bellen voordat je naar de kapper gaat? :@
Hier kon je pas 2 weken later terecht om de capaciteit minder dan de helft is dan normaal.
pi_196418646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:43 schreef Momo het volgende:

[..]

Hier kon je pas 2 weken later terecht om de capaciteit minder dan de helft is dan normaal.
Hier zitten 10 kappers in 1 straatje ofzo, zit nooit iemand, witwas praktijken :P
  donderdag 26 november 2020 @ 09:45:57 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196418667
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:41 schreef Leonos het volgende:
Moet je nog bellen voordat je naar de kapper gaat? :@
Ik moet eigenlijk altijd een afspraak maken bij mijn kapper. Al jaren.

Gewoon binnenlopen kan wel, maar dan moet je maar net mazzel hebben dat er nog plek is.
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 09:47:34 #158
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196418679
quote:
Rechter VS schrapt coronabeperkingen in gebedshuizen

In Verenigde Staten zijn de coronabeperkingen voor religieuze organisaties geschrapt na een uitspraak van het Hooggerechtshof. Het bisdom Brooklyn en enkele orthodoxe synagogen hadden rechters gevraagd maximumaantallen voor gelovigen in gebedshuizen te schrappen, omdat ze die regel een ongrondwettelijke inperking vinden van hun religieuze vrijheid.

Twee lagere rechtbanken wezen de claims af, maar het Hooggerechtshof gaat nu wel mee in die redenering. Eerder dit jaar werden soortgelijke regels in Nevada en Californië nog goedgekeurd door het hof, doordat opperrechter Roberts zich bij zijn progressieve collega voegde. Nu de conservatieve Amy Coney Barrett de overleden rechter Ruth Bader Ginsberg heeft vervangen, sloeg de balans door naar de andere kant.
Zelfde in de VS met betrekking tot gebedshuizen als hier, uitzonderingspositie
pi_196418734
quote:
6s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Corona is het Latijnse woord voor kroon. En de Romeinen spraken Latijns.
En dus is dat ontopic :7

Ave.
Latijn. Zonder de s van sneltest, dus ontopic.
pi_196418788
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:41 schreef Leonos het volgende:
Moet je nog bellen voordat je naar de kapper gaat? :@
Je kan ook langsgaan om een afspraak te maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196418837
Mijn kapper heeft op de website de mogelijkheid om online een afspraak te maken.
Kun je zelf kiezen voor wie, wat en hoe laat.
pi_196418873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 07:51 schreef Noek het volgende:
Wanneer gaan ze beslissen over de scholen en hun verlengde verkansie?
Wat een heerlijkheid, 4 weken door de wijk kunnen rijden zonder dat een Karen haar Sterre uit de auto flikkert in een bocht. Gewoon doorkachelen. O+
Je kan ook de politie bellen dan wordt sterre uit huis geplaatst ivm kindermishandeling.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 26 november 2020 @ 10:02:01 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196418877
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:41 schreef Leonos het volgende:
Moet je nog bellen voordat je naar de kapper gaat? :@
Is geheel afhankelijk van de kapper. Denk dat de meesten wel op afspraak gaan.
Maar je kan het altijd proberen.
pi_196418885
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is geheel afhankelijk van de kapper. Denk dat de meesten wel op afspraak gaan.
Maar je kan het altijd proberen.
Naja, bel wel ff gewoon :P
pi_196419075
Gelukt, mag naar de kapper *O*
pi_196419081
quote:
18s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Latijn. Zonder de s van sneltest, dus ontopic.
Toch, ik zat te twijfelen :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 26 november 2020 @ 10:44:05 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196419389
quote:
18s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Latijn. Zonder de s van sneltest, dus ontopic.
Ik hou hiervan mensen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 november 2020 @ 10:47:47 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196419439
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar alcoholconsumptie thuis?

Wij kopen en drinken nu echt veel meer speciaalbier dan voorheen, want geen horeca open en dan thuis maar borrelen.

(Wat anders dan probleemzuipen gelukkig :P )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196419506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 08:59 schreef Momo het volgende:

[..]

8 december is er een persco
Tegen die tijd is mijn dode oma al gevaccineerd.
Go hard or go home
pi_196419517
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:47 schreef Molo het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar alcoholconsumptie thuis?

Wij kopen en drinken nu echt veel meer speciaalbier dan voorheen, want geen horeca open en dan thuis maar borrelen.

(Wat anders dan probleemzuipen gelukkig :P )
Mijn man kreeg in juli een cocktailpakket van zijn werkgever voor een virtuele borrel, en sindsdien drinken wij geregeld een lekker cocktail :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 26 november 2020 @ 10:55:28 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196419536
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:47 schreef Molo het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar alcoholconsumptie thuis?

Wij kopen en drinken nu echt veel meer speciaalbier dan voorheen, want geen horeca open en dan thuis maar borrelen.

(Wat anders dan probleemzuipen gelukkig :P )
:D
bij ons is er opzich niet meer drank of andere drank. We drinken al genoeg :+
pi_196419657
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 01:16 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik lees gewoon veel en dat is wat ik lees, zeker onder zorgpersoneel.

Zij vertrouwen het niet, vaccins moeten zeker 10 jaar getest worden.
Las gisteren een stukje van een boze oudere vrouw die erg boos was op 'vaccinweigeraars'. Kern van het verhaal was: 'willen ze dan dat we doodgaan, willen ze dan nog meer bedrijven zien omvallen' etc.

Als voorlopige vaccintwijfelaar wil ik al die dingen niet natuurlijk. Ik snap het wel maar juist dat is niet fair of logisch. Een vaccin dat voor 95% veilig zou zijn, klinkt redelijk. Maar ook weer niet voor een vaccin wat amper onderzocht kan zijn. Dus ik twijfel, maar doen alsof ik dat express doe en graag mensen dood zie gaan vind ik echt niet tof.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196419658
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:47 schreef Molo het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar alcoholconsumptie thuis?

Wij kopen en drinken nu echt veel meer speciaalbier dan voorheen, want geen horeca open en dan thuis maar borrelen.

(Wat anders dan probleemzuipen gelukkig :P )
De Hertog Jan is niet voor niets elke 2 weken in de aanbieding B:)B
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 november 2020 @ 11:06:45 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196419683
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 01:16 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik lees gewoon veel en dat is wat ik lees, zeker onder zorgpersoneel.

Zij vertrouwen het niet, vaccins moeten zeker 10 jaar getest worden.
Onzin.

Dat je in de zorg werkt wil trouwens ook niet zeggen dat je alles van vaccins weet.
pi_196419786
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:47 schreef Molo het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar alcoholconsumptie thuis?

Wij kopen en drinken nu echt veel meer speciaalbier dan voorheen, want geen horeca open en dan thuis maar borrelen.

(Wat anders dan probleemzuipen gelukkig :P )
Ik drink de laatste tijd juist minder omdat ik altijd na 20u boodschappen doe. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook prima alcoholvrije biertjes.
  donderdag 26 november 2020 @ 11:22:11 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196419884
Ik fiets net naar huis, rijdt er enkele meters voor me een figuur zonder opvoeding die ineens opzij kwat. Waait de helft zo'n beetje in mijn gezicht. Eerste gedachte was niet eens gadver (hoewel dat de tweede tot en met tiende gedachte was) maar "oh nee, straks raak ik zo besmet".

Hij had nog een grote bek ook toen ik er wat van zei. Ben uiteindelijk maar weggefietst want het was me ook geen tikken waard, was nogal een genetisch gemankeerd opgewonden standje.
pi_196419962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Onzin.

Dat je in de zorg werkt wil trouwens ook niet zeggen dat je alles van vaccins weet.
En wie ben jij om dat onzin te kunnen noemen?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196420091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:22 schreef Qarrad het volgende:
Ik fiets net naar huis, rijdt er enkele meters voor me een figuur zonder opvoeding die ineens opzij kwat. Waait de helft zo'n beetje in mijn gezicht. Eerste gedachte was niet eens gadver (hoewel dat de tweede tot en met tiende gedachte was) maar "oh nee, straks raak ik zo besmet".

Hij had nog een grote bek ook toen ik er wat van zei. Ben uiteindelijk maar weggefietst want het was me ook geen tikken waard, was nogal een genetisch gemankeerd opgewonden standje.
Did not happen.
pi_196420105
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En wie ben jij om dat onzin te kunnen noemen?
Hij lijkt me uitstekend geplaatst om een uitspraak over de mening van zorgpersoneel te beoordelen.
Al kan de "onzin" ook de claim betreffen dat een vaccin zeker 10 jaar getest moet worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196420194
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:15 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ik drink de laatste tijd juist minder omdat ik altijd na 20u boodschappen doe. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook prima alcoholvrije biertjes.
Mag je die nog wel meenemen na 20.00 uur? Hier is gewoon alles afgesloten. Ik vond dat ook wel logisch, want 0,5% alcohol is nog steeds alcohol.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:47 schreef Molo het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar alcoholconsumptie thuis?

Wij kopen en drinken nu echt veel meer speciaalbier dan voorheen, want geen horeca open en dan thuis maar borrelen.

(Wat anders dan probleemzuipen gelukkig :P )
Als ik in een bierwinkel kom, dan is het er drukker dan vorig jaar. Vorig jaar moesten ze nog een paar keer uitverkoop houden omdat een aantal biertjes over de datum dreigden te gaan, nu is vrijwel niets over datum. Ik heb het gevoel dat bierwinkels gouden tijden beleven. Zelf drink ik ook elke zaterdag een stuk of drie speciaalbieren en dat is meer dan voorheen, omdat ik nu vrijwel elke zaterdagavond thuis ben.
pi_196420212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hij lijkt me uitstekend geplaatst om een uitspraak over de mening van zorgpersoneel te beoordelen.
Al kan de "onzin" ook de claim betreffen dat een vaccin zeker 10 jaar getest moet worden.
Onzin.

Geen vedere onderbouwing, gewoon omdat het kan.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196420242
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:49 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Onzin.

Geen vedere onderbouwing, gewoon omdat het kan.
Of gewoon... omdat je weet dat het onzin is? :)
Ik hoop ook dat het onzin is. :Y
pi_196420257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn man kreeg in juli een cocktailpakket van zijn werkgever voor een virtuele borrel, en sindsdien drinken wij geregeld een lekker cocktail :Y
Ik kreeg gisteren een koffiepakketje gratis van mijn werkgever. :Y
Na negen maanden thuiswerken en geld uitgeven aan elektriciteit en koffie (en zonder vergoeding of wat dan ook).

Het is wel peperdure koffie trouwens, Javaanse snit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rijksoverheid. *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196420279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:54 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik kreeg gisteren een koffiepakketje gratis van mijn werkgever. :Y
Na negen maanden thuiswerken en geld uitgeven aan elektriciteit en koffie (en zonder vergoeding of wat dan ook).

Het is wel peperdure koffie trouwens, Javaanse snit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rijksoverheid. *O*
Hmm.... en dat lag niet aan het tempo van werken? :{
Dat ze dachten: "Die gast moeten we wakker zien te houden?" :P
pi_196420358
Hmm... twijfels over het Oxford-vaccin:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vaccin-tegen-corona
pi_196420391
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:47 schreef Molo het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar alcoholconsumptie thuis?

Wij kopen en drinken nu echt veel meer speciaalbier dan voorheen, want geen horeca open en dan thuis maar borrelen.

(Wat anders dan probleemzuipen gelukkig :P )
Er is wel wat onderzoek gedaan naar de alcoholconsumptie in het algemeen, sinds de Coronacrisis. Dit onderzoek werd wel in de eerste lockdown verricht.
Een deel is meer gaan drinken (11-21%), een ander deel juist minder (17-22%).

Cijfers komen van Trimbos instituut.

quote:
Verandert alcoholgebruik tijdens de coronacrisis?

De meeste mensen blijken tijdens de crisis evenveel alcohol te drinken als voor de crisis (schattingen variëren van 55%-69%). Een deel van de mensen is minder gaan drinken (17,7%-22,1%). Ook is er een groep mensen die juist meer is gaan drinken (11%- 21,2%). Opvallend is dat een groot deel van de groep die is meer is gaan drinken tijdens de lockdown, aangeeft nog steeds meer te zijn blijven drinken dan in de periode voor de coronacrisis. Er is nog veel onduidelijk over deze groep. Zo is het niet duidelijk hoeveel meer deze groep is gaan drinken en in hoeverre er sprake is van problematisch alcoholgebruik.

We gaan de komende jaren nog de emotionele, sociale en economische nasleep van de coronacrisis tegemoet. Hoe het alcoholgebruik in de maanden en jaren ná de coronacrisis gaat veranderen is onbekend. Op basis van voorgaande pandemieën is te verwachten dat een groep mensen een patroon van problematisch alcoholgebruik zal gaan ontwikkelen. In periodes van economische recessies wordt er bijvoorbeeld vaak een toename van zwaar alcoholgebruik gezien met name onder mensen die werkloos zijn geworden. Daar staat tegenover dat in z’n algemeenheid er juist minder alcohol gedronken wordt tijdens recessies.

Ook mensen die in de lockdown aan een hoge mate van stress zijn blootgesteld zijn mogelijk gevoeliger om in de toekomst problemen door alcoholgebruik te ontwikkelen. Er is bijvoorbeeld gebleken dat onder ziekenhuispersoneel dat tijdens de SARS uitbraak in 2003 aan hoge risico’s blootgesteld was, vaker problematisch alcoholgebruik voorkwam dan onder het personeel dat deze risico’s niet ervaren had.
Factsheet met Trimbos-cijfers.
In deze factsheet wordt weer o.a. verwezen naar de RIVM-pagina, Gedragsonderzoek, Welbevinden en leefstijl.


Ik zie trouwens ook vaak (speciaal)bier in de uitverkoop staan. Bijna weekend. :Y
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 november 2020 @ 12:09:38 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196420405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hij lijkt me uitstekend geplaatst om een uitspraak over de mening van zorgpersoneel te beoordelen.
Al kan de "onzin" ook de claim betreffen dat een vaccin zeker 10 jaar getest moet worden.
Dat iemand in de zorg werkt wil niet zeggen dat diegene veel van vaccins weet. Dat slaat gewoon nergens op. Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat die meningen dan niet per definitie zwaarder moeten wegen dan iemand die zich gewoon goed heeft ingelezen.

Genoeg zorgpersoneel met domme en niet onderbouwde meningen.

Daarnaast klopt het gewoon niet dat iedere vaccin perse tien haar getest moet worden. Mensen halen dingen doorelkaar. Dat het vaak 10 jaar duurt voordat het op de markt komt is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk tien jaar lang getest is. Het is een leuke bijkomstigheid dat je in die periode nog wat patiënten kan volgen, maar geen keiharde eis voor alle vaccins.
pi_196420408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:54 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik kreeg gisteren een koffiepakketje gratis van mijn werkgever. :Y
Na negen maanden thuiswerken en geld uitgeven aan elektriciteit en koffie (en zonder vergoeding of wat dan ook).

Het is wel peperdure koffie trouwens, Javaanse snit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rijksoverheid. *O*
Wel tof, toch? :D

De werkgever van mijn man is wel heel attent in die dingen, hoor. Dat cocktailpakket was het eerste, dat was in juni, maar verder is er al een pakket voor een borrel geweest, een Italiaans pakket omdat er zo goed gewerkt was, kon er een lunch gedeclareerd worden tijdens een virtuele team-dag, en wordt er binnenkort een champagnepakket geleverd ivm het missen van het jaarlijkse personeelsfeest. Daarnaast is er ook voor 275 euro betaald voor upgrade van het thuiskantoor met een goede bureastoel en zit-stabureau. Complimenten voor zijn werkgever in dat opzicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196420447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wel tof, toch? :D

De werkgever van mijn man is wel heel attent in die dingen, hoor. Dat cocktailpakket was het eerste, dat was in juni, maar verder is er al een pakket voor een borrel geweest, een Italiaans pakket omdat er zo goed gewerkt was, kon er een lunch gedeclareerd worden tijdens een virtuele team-dag, en wordt er binnenkort een champagnepakket geleverd ivm het missen van het jaarlijkse personeelsfeest. Daarnaast is er ook voor 275 euro betaald voor upgrade van het thuiskantoor met een goede bureastoel en zit-stabureau. Complimenten voor zijn werkgever in dat opzicht.
Hebben ze nog mensen nodig bij jouw man op kantoor? :@

Oh, bij ons faciliterend ook wel dingen goed geregeld. Iedereen die wilde kreeg een bureaustoel mee naar huis, een tweede beeldscherm...netjes geregeld. Qua vergoedingen echter niets. Wel een aantal bedankkaartjes van management, Raad van Bestuur en dergelijke.

Overigens zal ik niet echt klagen hoor, wij krijgen regelmatig een extraatje in de vorm van een CAO-verhoging o.i.d.
En ik ben rijk zat (om zelf dure koffie te kopen). ;)

Ik vind het alleen frappant hoe sommige werkgevers omgaan met de hele situatie sinds maart.

Oh, toch een beetje klagen dat de NS-business card wordt afgeschaft. :{
Geen idee hoe ik nu voor mijn werk moet reizen mocht dat weer nodig zijn (en kunnen). Moet misschien binnenkort eens naar Amsterdam.

[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 26-11-2020 13:03:40 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:14:31 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196420452
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2020 01:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat de meeste mensen inmiddels de situatie wel geaccepteerd hebben. Ik zie ook hier in het topic minder mensen lijnrecht tegenover elkaar staan eigenlijk. Er valt ook minder te bespreken, want de nieuwigheid van het virus is er wel een beetje af en er is weinig discussie meer over of de maatregelen terecht zijn of niet. Het is wat het is. De vraag of dat vaccin er komt is ook beantwoord. Het is nu vooral afwachten hoe snel mensen ingeënt kunnen gaan worden.
Het is meer vermoeiende moedeloosheid, ook omdat alles wel ongeveer is gezegd waarbij ik mij blijf verbazen dat daaruit wordt afgeleid dat het daarom en daarmee wel OK is geworden. Ondanks dat het idd is wat het is en men zich daarin verbergt. Orwell: "He wears a mask, and his face grows to fit it.
//--//

Ongeveer hetzelfde zie je in elk andere land, waar men het zo normaal vindt (geworden) dat we zelf niet mogen nadenken omdat een eigen keuze ongewenst is.

Er wordt in media zelfs gelogen dat goedkeuring dat alle stappen die genomen worden bij acceptatie, zijn genomen. Hierbij vergeten dat de systematiek/regels/voorwaarden onder vloeibare druk zijn bijgesteld onder het mom dat dit goed kan en nodig is. Glad genegeerd wordt dat a) de acceptatie en testprocessen enorm zijn veranderd, b) de EMA niet lange ronafhankelijk meekijkt waarmee de fabrikant een soort van WC-eend wordt en c) de testfase/ en toezicht op de lange termijn en productie; pas zullen plaatsvinden nadat het vaccin in de bevolking is toegediend.
Ook de bias dat mensen willen/zullen worden ingeënt is op zijn minst een twijfelachtige insteek omdat die verwachtiging wordt aangejaagd nog voordat bekend is wat en waarmee. Met goed fatsoen kan een wetenchapper, laat staan het individu; niet eens meer kritisch kijken omdat die daarmee zijn positie in de waagschaal zet.

Het is vooral geloven wat men (soms individueel, overwogen) wil geloven , vaak ontkennen wat niet in de santekraam te pas komt, de "vrede" bewaren en volhouden dat alle maatregelen heel erg nodig zijn/waren. In Frankrijk hoor je nu dat zonder maatregelen het nog vele erger zou kunnen zijn geweest. Zonder verder overigens te duiden wat erge voor wie is en hoe je dat vaststelt. Het valse argument: dit middel heeft vele mensen gered van een gewisse dood.

Vervolgens zal ook deze reactie als sentiment worden opgeborgen, geen toevoegende waarde verkrijgen en kan die met een (N)OK de vergetelheid in verdwijnen.
De techniek die constant wordt gebruikt in deze discussie(s) is, los van inhoud, is die van "wearing out", "flooding" of "authoritive"; en als daarmee niet lukt wordt op karakter en/of de BNW kaart getrokken. De laatste linie van verzet breken is simpel door argumentatie negeren, die begraven in afleiding en desnoods toepassen van repressie.

Kern van het verhaal is dat het individu in onze samenleving kennelijk alleen geaccepteerd wordt mits het zich onderwerpt aan de waan van groep; dat bevestigd moet worden met signaalkapjes en handelingen die als doel gehandhaafd moeten worden. Welkom in 1984 waar een argumenten er niet toe doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196420454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wel tof, toch? :D

De werkgever van mijn man is wel heel attent in die dingen, hoor. Dat cocktailpakket was het eerste, dat was in juni, maar verder is er al een pakket voor een borrel geweest, een Italiaans pakket omdat er zo goed gewerkt was, kon er een lunch gedeclareerd worden tijdens een virtuele team-dag, en wordt er binnenkort een champagnepakket geleverd ivm het missen van het jaarlijkse personeelsfeest. Daarnaast is er ook voor 275 euro betaald voor upgrade van het thuiskantoor met een goede bureastoel en zit-stabureau. Complimenten voor zijn werkgever in dat opzicht.
Dat klinkt als een akelig goede werkgever! ^O^
pi_196420468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat klinkt als een akelig goede werkgever! ^O^
Het moet niet gekker worden idd.
Straks krijgt ie nog betaald ook.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196420506
quote:
11s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden idd.
Straks krijgt ie nog betaald ook.
Niet zo, he?! :{w
Een werkgever die een stapje extra zet om zijn waardering voor zijn werknemers te laten zien, moet je prijzen! :Y

Anders doen die kantoorpikkies niets meer joh! :P
pi_196420529
Wat is het hier rustig. :s)
Niks meer te ruziën vandaag?
Moeten we het dan echt eerst over herfstvakantie of scholen hebben? :P
  donderdag 26 november 2020 @ 12:24:55 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196420560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:38 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Did not happen.
Nee ik zit hier voor mijn lol met mijn pregel vol met desinfectiemiddel gesmeerd want ik wilde een sterk verhaal tot het uiterste doorvoeren nou goed.
pi_196420564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:22 schreef Mammietje het volgende:
Wat is het hier rustig. :s)
Niks meer te ruziën vandaag?
Moeten we het dan echt eerst over herfstvakantie of scholen hebben? :P
Ja, graag!
Say the magic word *O*
Scho-ohoh-len!
Go hard or go home
pi_196420596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee ik zit hier voor mijn lol met mijn pregel vol met desinfectiemiddel gesmeerd want ik wilde een sterk verhaal tot het uiterste doorvoeren nou goed.
Ik moest smakelijk lachen om je verhaal. :D
Maar... dat lag aan de gebruikte woorden, niet aan de inhoud natuurlijk. O-) ;)
pi_196420599
Te smerig voor woorden:

twitter
Definitely not CIA
pi_196420614
Ik voorspel een 3e golf in Buenos Aires over een paar weken

#Maradona

https://nos.nl/collectie/(...)presidentieel-paleis
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196420617
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:27 schreef capricia het volgende:
Te smerig voor woorden:

[ twitter ]
Smerig dekt de lading niet eens. Walgelijk wel en dan niet omdat het een meertje des doods wordt maar om de nutteloosheid en het lijden van die dieren om vervolgens zo te eindigen.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')