abonnement Unibet Coolblue
pi_196418311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:01 schreef 111210 het volgende:

[..]

De personen die hij noemt en waar ze problemen mee hadden zijn vrijwel allemaal acteurs of mensen van de crew.
Ze zijn in de jaren 80 begonnen met het zelf produceren van hun shows en series omdat ze niet konden opschieten met het volk van joop van de ende.

Ik denk dat ze terecht veeleisend zijn.
speak only if it improves the silence.
pi_196418336
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ze zijn in de jaren 80 begonnen met het zelf produceren van hun shows en series omdat ze niet konden opschieten met het volk van joop van de ende.

Ik denk dat ze terecht veeleisend zijn.
Ja die krijgt er ook van langs, al zit daar wel een goede onderbouwing bij idd.

Viel me alleen op dat heel veel acteurs en mensen uit de camera crew uit vrijwel alle series allemaal kritiek krijgen op hun werk en gedrag.
pi_196418429
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:17 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja die krijgt er ook van langs, al zit daar wel een goede onderbouwing bij idd.

Viel me alleen op dat heel veel acteurs en mensen uit de camera crew uit vrijwel alle series allemaal kritiek krijgen op hun werk en gedrag.
Ik heb ooit wel eens zijdelings samengewerkt met zowel endemol als eyworks en bij beiden vondt ik de kwaliteit niet voorop staan, ook daar zag ik cameramensen en regisseurs die gewoon hun werk deden ipv hun passie.

99% accepteerd dat. 1% kiest ervoor om in het in eigen beheer te nemen en de beste(volgens hun) uit te zoeken. Het is hetzelfde als radiodjs die naar muzikalevrijheid opzoek zijn. Never happend.
speak only if it improves the silence.
pi_196436470
Het is een heel pak papier en ik heb geen zin om alles te lezen. Hier is namelijk de uitspraak van de rechtbank (http://deeplink.rechtspra(...):NL:RBROT:2020:10655). Daarvoor is er ook al een jarenlange procedure geweest die uiteindelijk is geëindigd met bij de Hoge Raad, hier de conclusie van de PG: http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:PHR:2014:1876.

Als ik alle informatie even snel scan was het geschil redelijk simpel:

Joop van de Ende heeft bepaalde series van Bassie en Adriaan geproduceerd. Hij heeft met acteurs een overeenkomst gesloten, waarin onder meer stond dat zij onder bepaalde omstandigheden een vergoeding kregen voor uitgezonde herhalingen.

In 1991 en 1992 hebben Bassie en Adriaan/hun b.v.'s de exploitatierechten van Joop van de Ende overgenomen.

Nu was de vraag of alleen de exploitatierechten van Joop van de Ende zijn overgegaan op Bassie en Adriaan of ook de betalingsverplichtingen aan de acteurs. Schijnbaar was dit laatste het geval en daarom moeten Bassie en Adriaan nu een bedrag betalen aan de acteurs.

Zoals gezegd, niet de hele uitspraak gelezen, maar even snel gescand. Maar volgens mij is bovenstaande weergaven van de feiten redelijk accuraat.

Ik vind het jammer dat de media altijd zo'n bericht zonder duiding brengen. Zo lastig is het allemaal niet.
pi_196437478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:53 schreef cobain1994 het volgende:
Is een habbekrats, ze hebben miljoenen verdient aan hun video's,etc..
Alles is voor....
Aan de andere kant... wat is er nog van over? Bas heeft tot het allerlaatste moment allerlei dorpskermissen en braderieën afgelopen (het schnabbelcircuit). Vraag is of hij dat deed omdat ie het zo ontzettend leuk vond of omdat ie geld nodig had...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196437484


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 27-11-2020 14:24:53 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196438090
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Aan de andere kant... wat is er nog van over? Bas heeft tot het allerlaatste moment allerlei dorpskermissen en braderieën afgelopen (het schnabbelcircuit). Vraag is of hij dat deed omdat ie het zo ontzettend leuk vond of omdat ie geld nodig had...
Veel bn'ers zitten niet verlegen om geld maar meer om aandacht. Je ben tientallen jaren nationaal bekend geweest, door iedereen herkend. Het is heel lastig om dan van 100 naar nul te gaan.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:50:37 #58
15600 BB-King
Long live the King!
pi_196440197
Van 15000 euro kan je een hoop frikandellen, bamihappen en zakken patat kopen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')