Zet je bericht op "klachtenkompas" (is van de consumentenbond), voor dat soort aandacht zijn ze vaak wel redelijk allergisch. Of dreigen (en doorzetten indien mogelijk) met rechtsbijstand werkt meestal ook uitermate goed.quote:Op dinsdag 24 november 2020 23:35 schreef Moederfokker486 het volgende:
Ik heb iets heel vervelends meegemaakt. Iemand heeft mij opgegeven voor de Bankgiroloterij en heeft zonder mijn medeweten mijn rekeningnummer opgegeven. Nu heb ik kwaad opgebeld, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Kunnen ze niet het ipadres achterhalen van degene die mij heeft opgegeven?
Volgens mij is het storneren bij loterijen uitgeschakeld, omdat die te veel last hebben van onterechte storno's nadat een trekking niet gunstig is uitgevallen.quote:Op woensdag 25 november 2020 00:08 schreef Postbus100 het volgende:
Zo, dat is een naaistreek. Ik kan me niet voorstellen dat dit rechtsgeldig is. Heb je het bedrag al gestorneerd en bezwaar aangetekend?
Als de trekking nog niet is geweest kan je wel storneren. Je kan altijd de incasso vooraf blokkeren. Let op dat je wel gedonder blijft houden dat zij vinden dat je een service krijgt waarvoor je moet betalen. Het betwisten dat er sprake is van lidmaatschap moet je dus wel in gang blijven zetten en niet zomaar stoppen op basis van die handeling met je bank.quote:Op dinsdag 24 november 2020 23:35 schreef Moederfokker486 het volgende:
Ik heb iets heel vervelends meegemaakt. Iemand heeft mij opgegeven voor de Bankgiroloterij en heeft zonder mijn medeweten mijn rekeningnummer opgegeven. Nu heb ik kwaad opgebeld, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Kunnen ze niet het ipadres achterhalen van degene die mij heeft opgegeven?
Maar het komt niet in ze op om die aanmeldprocedure ietsjes beter te controleren.quote:Op woensdag 25 november 2020 08:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Kan me nog wel herinneren dat er wel skeptisch werd gereageerd op mij. Maar goed het was gewoon zo; iemand had er ook een fake e-mailadres voor aangemaakt en zo om mij aan te melden.
Later belde ik weer met iemand van de loterij en die zei dat het wel vaker voorkwam; vaak zijn het boze exen die op die manier denken hun ex het leven een beetje zuurder te maken en vaak komen mensen er pas heel laat achter.
Nee blijkbaar dus niet. Gaat ze toch alleen maar om geld verdienen.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar het komt niet in ze op om die aanmeldprocedure ietsjes beter te controleren.
daar is zowaar over nagedacht. En aangepaste regelgeving op gemaaktquote:Op woensdag 25 november 2020 07:50 schreef snabbi het volgende:
[..]
Volgens mij is het storneren bij loterijen uitgeschakeld, omdat die te veel last hebben van onterechte storno's nadat een trekking niet gunstig is uitgevallen.
Edit - bijna goed
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)automatische-incasso
Bij kansspelen is het ook mogelijk om de incasso bij een machtiging terug te laten boeken. Hiervoor geldt wel dat dit alleen kan als er geen betalingsverplichting is. Consumenten kunnen bijvoorbeeld niet ná de trekking (omdat ze niets gewonnen hebben) storneren.
Nope, en ook de vriendenloterij en de postcodeloterij hebben dat nietquote:Op woensdag 25 november 2020 08:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Iedere gek kan je bankrekening doorgeven als ze dat willen en weten wat je rekeningnummer is.
Nou proberen de meeste loterijen dit aan te pakken door iDin te gebruiken, waar je dan door middel van inloggen op je rekening via ideal (en/of 1 cent over te maken), dan kan aantonen niet alleen wie je bent, maar ook hoe oud je bent.
De bankgiroloterij heeft blijkbaar niet zo'n systeem?
Dan noem je ook 3 loterijen van hetzelfde bedrijf. Da's is niet verwonderlijk natuurlijk.quote:Op woensdag 25 november 2020 15:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nope, en ook de vriendenloterij en de postcodeloterij hebben dat niet
Waarom zou je niet kunnen storneren?quote:Op woensdag 25 november 2020 15:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat je er in het kort aan kan doen : Incasso's blokkeren. Start een MOI procedure bij uw bank.
Je bent niet de enige als ik zo google.
Storneren kan in ieder geval niet.
Je kan incasso's van loterijen niet storneren en dat is heel specifiek zo voor loterijen.quote:Op woensdag 25 november 2020 16:51 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Waarom zou je niet kunnen storneren?
Wat een onzin wat je beschrijft. Juist wel. Vorige week nog gedaan toevalligquote:Op woensdag 25 november 2020 17:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je kan incasso's van loterijen niet storneren en dat is heel specifiek zo voor loterijen.
Valt niet onder herroepingsrecht.quote:Op woensdag 25 november 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een onzin wat je beschrijft. Juist wel. Vorige week nog gedaan toevallig
Ik een paar maanden geleden ookquote:Op woensdag 25 november 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een onzin wat je beschrijft. Juist wel. Vorige week nog gedaan toevallig
Hier nog vorige week geld terug gekregen loterij. Hoe kan dat dan?quote:Op woensdag 25 november 2020 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt niet onder herroepingsrecht.
Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering. Logisch: anders zou u na een teleurstellende trekking uw geld terug laten boeken.
Uitsluiting herroepingsrecht diensten:
Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn bijvoorbeeld reizen, evenementen, tickets, e.a.;
Weddenschappen en/of loterijen;
Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
Bijvoorbeeld het winterklaar maken van de tuin of de verhuur van gereedschap, wanneer deze dienst geheel wordt uitgevoerd tijdens de bedenktijd.
Je kan ons keihard de mond snoeren met een printscreen...quote:Op woensdag 25 november 2020 17:46 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hier nog vorige week geld terug gekregen loterij. Hoe kan dat dan?
Da's dus niet waar, als ik in mijn bank app kijk kan ik gewoon op terugboeken klikken bij een loterij afschrijving.quote:Op woensdag 25 november 2020 17:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan incasso's van loterijen niet storneren en dat is heel specifiek zo voor loterijen.
Je had het weliswaar niet tegen mij, maar alsjeblieft:quote:Op woensdag 25 november 2020 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
Je kan ons keihard de mond snoeren met een printscreen...
Het gaat hier niet om herroepingsrecht, er is immers geen overeenkomst om te herroepen.quote:Op woensdag 25 november 2020 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt niet onder herroepingsrecht.
Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering. Logisch: anders zou u na een teleurstellende trekking uw geld terug laten boeken.
Uitsluiting herroepingsrecht diensten:
Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn bijvoorbeeld reizen, evenementen, tickets, e.a.;
Weddenschappen en/of loterijen;
Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
Bijvoorbeeld het winterklaar maken van de tuin of de verhuur van gereedschap, wanneer deze dienst geheel wordt uitgevoerd tijdens de bedenktijd.
Als dat zo was dan kan TS toch zeggen dat het adres niet klopt. Dus lijkt mij dat die gene ook het adres van TS heeft opgegeven.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:58 schreef DX11 het volgende:
Ik zou gewoon lekker storneren dan sturen ze vanzelf wel een acceptgiro naar degene die het heeft aangemeld (adres zal wel kloppen), niet moeilijker maken dan het is.
Ik doe niet mee aan een loterij, dus ik kan het verder niet checken.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:58 schreef DX11 het volgende:
Ik zou gewoon lekker storneren dan sturen ze vanzelf wel een acceptgiro naar degene die het heeft aangemeld (adres zal wel kloppen), niet moeilijker maken dan het is.
[..]
Da's dus niet waar, als ik in mijn bank app kijk kan ik gewoon op terugboeken klikken bij een loterij afschrijving.
[..]
Je had het weliswaar niet tegen mij, maar alsjeblieft:
https://i.imgur.com/b9WcpKJ.png
Kan ook die van oktober terug boeken (trekking is al geweest). September overigens niet.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik doe niet mee aan een loterij, dus ik kan het verder niet checken.
Op de site van de AFM die ik in mijn post hierboven heb gekopieerd hebben ze het over NA de trekkingsdatum. Jouw foto is nog van voor de trekking.
Kan je eens kijken bij de vorige maand. Of je die van oktober kan terugboeken?
Hoe is dit geintje nou afgelopen?quote:Op dinsdag 24 november 2020 23:35 schreef Moederfokker486 het volgende:
Ik heb iets heel vervelends meegemaakt. Iemand heeft mij opgegeven voor de Bankgiroloterij en heeft zonder mijn medeweten mijn rekeningnummer opgegeven. Nu heb ik kwaad opgebeld, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Kunnen ze niet het ipadres achterhalen van degene die mij heeft opgegeven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |