abonnement Unibet Coolblue
pi_196399894
Ik heb iets heel vervelends meegemaakt. Iemand heeft mij opgegeven voor de Bankgiroloterij en heeft zonder mijn medeweten mijn rekeningnummer opgegeven. Nu heb ik kwaad opgebeld, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Kunnen ze niet het ipadres achterhalen van degene die mij heeft opgegeven?
pi_196400266
Zo, dat is een naaistreek. Ik kan me niet voorstellen dat dit rechtsgeldig is. Heb je het bedrag al gestorneerd en bezwaar aangetekend?
Somebody that I used to know
pi_196400279
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:35 schreef Moederfokker486 het volgende:
Ik heb iets heel vervelends meegemaakt. Iemand heeft mij opgegeven voor de Bankgiroloterij en heeft zonder mijn medeweten mijn rekeningnummer opgegeven. Nu heb ik kwaad opgebeld, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Kunnen ze niet het ipadres achterhalen van degene die mij heeft opgegeven?
Zet je bericht op "klachtenkompas" (is van de consumentenbond), voor dat soort aandacht zijn ze vaak wel redelijk allergisch. Of dreigen (en doorzetten indien mogelijk) met rechtsbijstand werkt meestal ook uitermate goed.
pi_196400670
Laat ze maar bewijzen dat jij je hebt aangemeld, zij horen dit te controleren en dan heb je wel iets meer nodig dan alleen een naam en rekeningnummer. Sowieso aangifte van identiteitsfraude doen bij de politie.
  woensdag 25 november 2020 @ 05:35:50 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196401270
Dat is mooi kut. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt zou ik die sowieso even bellen en om advies vragen. En inderdaad bedrag direct laten storneren.
pi_196401831
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 00:08 schreef Postbus100 het volgende:
Zo, dat is een naaistreek. Ik kan me niet voorstellen dat dit rechtsgeldig is. Heb je het bedrag al gestorneerd en bezwaar aangetekend?
Volgens mij is het storneren bij loterijen uitgeschakeld, omdat die te veel last hebben van onterechte storno's nadat een trekking niet gunstig is uitgevallen.
Edit - bijna goed
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)automatische-incasso
Bij kansspelen is het ook mogelijk om de incasso bij een machtiging terug te laten boeken. Hiervoor geldt wel dat dit alleen kan als er geen betalingsverplichting is. Consumenten kunnen bijvoorbeeld niet ná de trekking (omdat ze niets gewonnen hebben) storneren.

[ Bericht 27% gewijzigd door snabbi op 25-11-2020 08:00:05 ]
pi_196401852
En toen won je een miljoen. O-)
pi_196401859
Storneren en de Bankgiroloterij in je bankieromgeving blokkeren
pi_196401942
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:35 schreef Moederfokker486 het volgende:
Ik heb iets heel vervelends meegemaakt. Iemand heeft mij opgegeven voor de Bankgiroloterij en heeft zonder mijn medeweten mijn rekeningnummer opgegeven. Nu heb ik kwaad opgebeld, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Kunnen ze niet het ipadres achterhalen van degene die mij heeft opgegeven?
Als de trekking nog niet is geweest kan je wel storneren. Je kan altijd de incasso vooraf blokkeren. Let op dat je wel gedonder blijft houden dat zij vinden dat je een service krijgt waarvoor je moet betalen. Het betwisten dat er sprake is van lidmaatschap moet je dus wel in gang blijven zetten en niet zomaar stoppen op basis van die handeling met je bank.

Verder denk ik dat je de rol moet omdraaien. Volgens mij moeten zij bewijzen, dat jij hebt ingestemd en niet andersom.

Als de trekking wel al geweest is, dan wordt het gewoon een heel moeilijk verhaal. Immers had je bij een eventuele prijs wel weer kunnen meeliften.
pi_196402154
Iedere gek kan je bankrekening doorgeven als ze dat willen en weten wat je rekeningnummer is.

Nou proberen de meeste loterijen dit aan te pakken door iDin te gebruiken, waar je dan door middel van inloggen op je rekening via ideal (en/of 1 cent over te maken), dan kan aantonen niet alleen wie je bent, maar ook hoe oud je bent.

De bankgiroloterij heeft blijkbaar niet zo'n systeem?
pi_196402217
ik wacht rustig tot blijkt dat dit niet kan, en TS in een opwelling in de bankgiroloterij is getrapt en er nu vanaf wil.
pi_196402304
Ik heb dit ook een keer gehad, dat was vorig jaar, toen konden ze het meteen stopzetten en het bedrag dat van m’n rekening was gehaald terugstorten.
pi_196402330
Kan me nog wel herinneren dat er wel skeptisch werd gereageerd op mij. Maar goed het was gewoon zo; iemand had er ook een fake e-mailadres voor aangemaakt en zo om mij aan te melden.

Later belde ik weer met iemand van de loterij en die zei dat het wel vaker voorkwam; vaak zijn het boze exen die op die manier denken hun ex het leven een beetje zuurder te maken en vaak komen mensen er pas heel laat achter.
pi_196402535
storneren en ze via social media benaderen
pi_196402745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Kan me nog wel herinneren dat er wel skeptisch werd gereageerd op mij. Maar goed het was gewoon zo; iemand had er ook een fake e-mailadres voor aangemaakt en zo om mij aan te melden.

Later belde ik weer met iemand van de loterij en die zei dat het wel vaker voorkwam; vaak zijn het boze exen die op die manier denken hun ex het leven een beetje zuurder te maken en vaak komen mensen er pas heel laat achter.
Maar het komt niet in ze op om die aanmeldprocedure ietsjes beter te controleren.
pi_196403694
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:33 schreef Adames het volgende:

[..]

Maar het komt niet in ze op om die aanmeldprocedure ietsjes beter te controleren.
Nee blijkbaar dus niet. Gaat ze toch alleen maar om geld verdienen.
pi_196407568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 07:50 schreef snabbi het volgende:

[..]

Volgens mij is het storneren bij loterijen uitgeschakeld, omdat die te veel last hebben van onterechte storno's nadat een trekking niet gunstig is uitgevallen.
Edit - bijna goed
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)automatische-incasso
Bij kansspelen is het ook mogelijk om de incasso bij een machtiging terug te laten boeken. Hiervoor geldt wel dat dit alleen kan als er geen betalingsverplichting is. Consumenten kunnen bijvoorbeeld niet ná de trekking (omdat ze niets gewonnen hebben) storneren.
:o daar is zowaar over nagedacht. En aangepaste regelgeving op gemaakt :D _O-
Somebody that I used to know
pi_196408141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Iedere gek kan je bankrekening doorgeven als ze dat willen en weten wat je rekeningnummer is.

Nou proberen de meeste loterijen dit aan te pakken door iDin te gebruiken, waar je dan door middel van inloggen op je rekening via ideal (en/of 1 cent over te maken), dan kan aantonen niet alleen wie je bent, maar ook hoe oud je bent.

De bankgiroloterij heeft blijkbaar niet zo'n systeem?
Nope, en ook de vriendenloterij en de postcodeloterij hebben dat niet
  Redactie Frontpage woensdag 25 november 2020 @ 15:43:12 #19
38148 crew  Innisdemon
pi_196408332
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Nope, en ook de vriendenloterij en de postcodeloterij hebben dat niet
Dan noem je ook 3 loterijen van hetzelfde bedrijf. Da's is niet verwonderlijk natuurlijk.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_196408392
Wat je er in het kort aan kan doen : Incasso's blokkeren. Start een MOI procedure bij uw bank.

Je bent niet de enige als ik zo google.
Storneren kan in ieder geval niet.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:51:12 #21
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196409289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat je er in het kort aan kan doen : Incasso's blokkeren. Start een MOI procedure bij uw bank.

Je bent niet de enige als ik zo google.
Storneren kan in ieder geval niet.
Waarom zou je niet kunnen storneren?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196409424
Aangifte bij de politie doen van identiteitsfraude
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196409607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:51 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kunnen storneren?
Je kan incasso's van loterijen niet storneren en dat is heel specifiek zo voor loterijen.
pi_196409644
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je kan incasso's van loterijen niet storneren en dat is heel specifiek zo voor loterijen.
Wat een onzin wat je beschrijft. Juist wel. Vorige week nog gedaan toevallig :)
pi_196409686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat een onzin wat je beschrijft. Juist wel. Vorige week nog gedaan toevallig :)
Valt niet onder herroepingsrecht.

Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering. Logisch: anders zou u na een teleurstellende trekking uw geld terug laten boeken.

Uitsluiting herroepingsrecht diensten:

Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn bijvoorbeeld reizen, evenementen, tickets, e.a.;
Weddenschappen en/of loterijen;

Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
Bijvoorbeeld het winterklaar maken van de tuin of de verhuur van gereedschap, wanneer deze dienst geheel wordt uitgevoerd tijdens de bedenktijd.
pi_196410081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat een onzin wat je beschrijft. Juist wel. Vorige week nog gedaan toevallig :)
Ik een paar maanden geleden ook
pi_196410182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Valt niet onder herroepingsrecht.

Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering. Logisch: anders zou u na een teleurstellende trekking uw geld terug laten boeken.

Uitsluiting herroepingsrecht diensten:

Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn bijvoorbeeld reizen, evenementen, tickets, e.a.;
Weddenschappen en/of loterijen;

Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
Bijvoorbeeld het winterklaar maken van de tuin of de verhuur van gereedschap, wanneer deze dienst geheel wordt uitgevoerd tijdens de bedenktijd.
Hier nog vorige week geld terug gekregen loterij. Hoe kan dat dan?
pi_196410735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:46 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hier nog vorige week geld terug gekregen loterij. Hoe kan dat dan?
Je kan ons keihard de mond snoeren met een printscreen...
  woensdag 25 november 2020 @ 18:35:51 #29
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_196410925
Sinds de nieuwe Europese incasso is een schriftelijke bevestiging verplicht.
Veel organisaties houden zich hier niet aan.
Je zou ze daar op kunnen pakken.

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen

"
Storneren (terugboeken)a
Je kunt een eenmalige of doorlopende incasso altijd binnen 8 weken terugboeken (storneren) zonder een reden op te geven. Ook als kansspelen zoals de Lotto en Staatsloterij geld van je rekening afschrijven, kun je dat storneren. Bij alle banken kun je via internetbankieren en/of mobiel bankieren een incasso storneren.
"

Ik zie dat de incassotermijn bij een onjuiste incassomachtiging (dus geen papieren of Digitale Incassomachtiging) gewoon 13 maanden is.

[ Bericht 21% gewijzigd door FF op 25-11-2020 18:39:55 (storneren) ]
pi_196428746
Ik zou gewoon lekker storneren dan sturen ze vanzelf wel een acceptgiro naar degene die het heeft aangemeld (adres zal wel kloppen), niet moeilijker maken dan het is.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan incasso's van loterijen niet storneren en dat is heel specifiek zo voor loterijen.
Da's dus niet waar, als ik in mijn bank app kijk kan ik gewoon op terugboeken klikken bij een loterij afschrijving.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
Je kan ons keihard de mond snoeren met een printscreen...
Je had het weliswaar niet tegen mij, maar alsjeblieft:
https://i.imgur.com/b9WcpKJ.png

[ Bericht 42% gewijzigd door DX11 op 26-11-2020 22:05:40 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196429105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Valt niet onder herroepingsrecht.

Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering. Logisch: anders zou u na een teleurstellende trekking uw geld terug laten boeken.

Uitsluiting herroepingsrecht diensten:

Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn bijvoorbeeld reizen, evenementen, tickets, e.a.;
Weddenschappen en/of loterijen;

Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
Bijvoorbeeld het winterklaar maken van de tuin of de verhuur van gereedschap, wanneer deze dienst geheel wordt uitgevoerd tijdens de bedenktijd.
Het gaat hier niet om herroepingsrecht, er is immers geen overeenkomst om te herroepen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196429729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:58 schreef DX11 het volgende:
Ik zou gewoon lekker storneren dan sturen ze vanzelf wel een acceptgiro naar degene die het heeft aangemeld (adres zal wel kloppen), niet moeilijker maken dan het is.
Als dat zo was dan kan TS toch zeggen dat het adres niet klopt. Dus lijkt mij dat die gene ook het adres van TS heeft opgegeven.
pi_196430407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:58 schreef DX11 het volgende:
Ik zou gewoon lekker storneren dan sturen ze vanzelf wel een acceptgiro naar degene die het heeft aangemeld (adres zal wel kloppen), niet moeilijker maken dan het is.
[..]

Da's dus niet waar, als ik in mijn bank app kijk kan ik gewoon op terugboeken klikken bij een loterij afschrijving.
[..]

Je had het weliswaar niet tegen mij, maar alsjeblieft:
https://i.imgur.com/b9WcpKJ.png
Ik doe niet mee aan een loterij, dus ik kan het verder niet checken.
Op de site van de AFM die ik in mijn post hierboven heb gekopieerd hebben ze het over NA de trekkingsdatum. Jouw foto is nog van voor de trekking.

Kan je eens kijken bij de vorige maand. Of je die van oktober kan terugboeken?
pi_196430702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:24 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik doe niet mee aan een loterij, dus ik kan het verder niet checken.
Op de site van de AFM die ik in mijn post hierboven heb gekopieerd hebben ze het over NA de trekkingsdatum. Jouw foto is nog van voor de trekking.

Kan je eens kijken bij de vorige maand. Of je die van oktober kan terugboeken?
Kan ook die van oktober terug boeken (trekking is al geweest). September overigens niet.
Anyway. Voor ts dus gewoon storneren. En nee ik vermoed niet dat het adres van TS ook is door gegeven, want wat heeft de de aanmelder er dan aan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_202547798
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:35 schreef Moederfokker486 het volgende:
Ik heb iets heel vervelends meegemaakt. Iemand heeft mij opgegeven voor de Bankgiroloterij en heeft zonder mijn medeweten mijn rekeningnummer opgegeven. Nu heb ik kwaad opgebeld, maar ze geven aan niets te kunnen betekenen. Kunnen ze niet het ipadres achterhalen van degene die mij heeft opgegeven?
Hoe is dit geintje nou afgelopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')