Hopelijk ben je niet afhankelijk van 1 van de machines.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:14 schreef ACT-F het volgende:
Financiële afschrijftermijn is 5 jaar, maar dit jaar sla ik over vanwege een matige omzet als gevolg van corona. Ik heb nog een 10 jaar oude i7 920 ernaast draaien voor de administratie en andere meuk die 24/7 draait. De huidige i7 5820 is 5 jaar oud en draait nog steeds als een speer.
Hoezo? Ik heb er 2, dus als de één uitvalt kan ik de andere nog gebruiken. Daarnaast is er nog een nieuwe i5 laptop.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hopelijk ben je niet afhankelijk van 1 van de machines.
Die noemde je niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb er 2, dus als de één uitvalt kan ik de andere nog gebruiken. Daarnaast is er nog een nieuwe i5 laptop.
Ik ben bekend met de risico's als gevolg van intensief gebruik met daarbij horende warmteontwikkeling en het is ook gebeurd dat 1 van de 2 pc's uitgevallen is (defecte voeding), maar als ICT'er kan ik het vrij vlot weer herstellenquote:Op woensdag 9 december 2020 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die noemde je niet.
De reden waarom ik het zeg is dat uitval na 3 jaar en zeker na 5 jaar intensief gebruik hoog is. Als je hele bedrijf van 1 of 2 tien jaar oude laptops afhankelijk is dan loop je een serieus risico.
Foto's?quote:
staan geen spellen op is voor fiksen photoplays en branden eproms flipperkastenquote:Op maandag 21 december 2020 11:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Foto's?
Kun je er nog iets van games op spelen?
Die flight sim weet ik niet. Maar ik heb nooit problemen met browsers onder Linux. Wat gaat er mis bij jou?quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:33 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dit komt in de buurt en dus op Linux. Ja, voor 'normale' toepassingen zie ik (ook prijstechnisch) het nut niet van iets nieuws. Hierboven las ik ook dat een oude PC prima kan funktioneren met een 'deftige' SSD en ook bijgeprikt RAM. Heb ik allemaal. Mag ook wel na al die jaren trouwe dienst. Werkt uitstekend en ook Open Office.
Probleem is browsers en misschien ook FSX (Flightsim).
Eigenlijk laat ik het alleen maar om over te stappen op Linux vanwege de flightsim.
CAD hoef ik niet meer, ik werk met papier in het veld. Er zijn andere mensen om dat te doen. Ben ik ook helemaal niet ervaren/handig in.
Is LinuxWine tegenwoordig zo goed om FSX te kunnen slikken? Ik heb geen idee.
Alle posts zijn welkom.
Net als schilders, die hebben thuis ook rotte kozijnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de risico's als gevolg van intensief gebruik met daarbij horende warmteontwikkeling en het is ook gebeurd dat 1 van de 2 pc's uitgevallen is (defecte voeding), maar als ICT'er kan ik het vrij vlot weer herstellen
Heb ook een Samsung ultrabook uit 2013. Precies dezelfde weg bewandeld (ssd geplaatst). Eind vorige maand leek dan toch het eind van deze fijne laptop te zijn gekomen. Door Dual boot met linux en secureboot opstarten onmogelijk. Enkele toetsen op m’n toetsenbord doen het niet meer (waaronder de up- en down pijlen, waardoor ik secureboot niet tijdelijk uit kon zetten en kon booten van usb-stick). Anyway op wonderbaarlijke wijze na veel rommelen kunnen fixen met extern toetsenbord. Was al aan het rondkijken voor een upgrade, maar iets vinden wat ik wil... maar nu kan ik het nog even uitstellenquote:Op dinsdag 24 november 2020 15:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb een Samsung Ultrabook uit 2013. Daar heb ik in 2017 een SSD in gezet en is nog in gebruik met WIN10. Accu is echter crap van dat ding.
Ja, had je net je pentium 1 was de 2 of 3 we al. Ook ging het rap van 100 naar 200 en 500 mhz en 1 ghz. Zo, wat heb ik in die tijd veel geld uitgegeven aan veranderende techniek. Geheugen, videokaarten, mobo’s alles ging snel met enorme sprongen vooruit.quote:Op maandag 28 december 2020 14:17 schreef Palomar het volgende:
Vroeger (lees: jaren 90 / 00) was je pc na 2-3 jaar vaak wel dermate verouderd dat veel games/software er niet of heel traag op draaiden. Ik was toen ook altijd aan het upgraden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |