abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:34:31 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196390634
Hallo,

Jullie kennen mij wel een beetje, ik heb een hbo rechten studie, maar helaas ook schizofrenie. Het was altijd mijn droom geweest om advocaat te worden, maar vanwege de schizofrenie doe ik nu vrijwilligerswerk en ben bezig met een jobcoach voor een betaalde baan.

Na lang nadenken heb ik gemerkt dat ik nog steeds advocaat wil worden, alleen weet ik niet of ik het kan. Ik heb wel een IQ van 118, dus slim genoeg. Alleen die aandoening zorg ervoor dat ik niet tegen veel stress kan en die medicatie hebben veel bijwerkingen.

Nu zit ik te denken om over een jaar terug te gaan naar Curaçao en daar mijn masters te doen. Denk je dat het een goed idee is om daar te proberen om advocaat te worden? Zou ik het aankunnen? Zijn er meer mensen met ernstige psychische problemen die alsnog zijn gelukt om advocaat te worden?

Ik zou heel blij zijn als het me lukt, geeft me voldoening en dan kom ik uit de uitzichtloze situatie waarin ik nu zit. Wat denken jullie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196390699
Ik denk dat je het kan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196390730
Qua iq zou je het wel aankunnen alleen de stress en spanningen worden onderschat.... Zelfs als het al wordt overschat.
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:41:41 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196390740
Nouns, laat je nooit in je dromen tegenhouden maar het lijkt me een behoorlijk lastig verhaal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196390772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:40 schreef hoechst het volgende:
Qua iq zou je het wel aankunnen alleen de stress en spanningen worden onderschat.... Zelfs als het al wordt overschat.
In de sociaal advocatuur valt het wel mee ivm een corporate advocaat.
Maar ja, neem je genoegen om te werken voor water en brood?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196390776
Kun je niet een tijdje uithelpen/ stage lopen bij een advocatenbureau om zo een beetje beter beeld te krijgen hoe hoog de stress is?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_196390778
Je kunt sowieso die rechtenmaster gaan doen.
Dit opent ook andere carrièremogelijkheden dan als advocaat dagelijks degens kruisen in de rechtszaal.

Juristen die vooral bureauwerk doen en advocaten ondersteunen met een specifieke master op zak zijn net zo goed gewild. Als je tijdens je studie of in de praktijk merkt dat je aandoening geen probleem vormt om advocaat te worden, ga daar dan voor.
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:58:24 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196390947
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In de sociaal advocatuur valt het wel mee ivm een corporate advocaat.
Maar ja, neem je genoegen om te werken voor water en brood?
Sociaal advocaat is voldoende. Vooral op Curaçao.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196390981
Je hebt meer dan een master nodig om in de advocatuur te werken, google "civiel effect".

Met een bul van UoC kan je alleen op de eilanden terecht als advocaat, niet in Nederland. Dat vind ik overigens een grof schandaal, want je krijgt college van fantastische docenten en professoren in een kleine groep. Wel zit je met wat oudere studenten in de zaal.

Ik ben geen psycholoog, maar wel advocaat op de eilanden en ik vermoed dat er heel veel advocaten met psychische problemen hier rondlopen.

Als je niet tegen stress kan raad ik je de advocatuur sterk af.

Op alle eilanden is een groot gebrek aan juristen, zowel hbo als universitair. Ook vacaturestoppen ivm covid maar misschien zijn er uitzonderingen. Ben je ydk? Probeer het bij de overheid en studeer tegelijk aan UOC, misschien betaalt het Land zelfs voor je studie.
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:06:44 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196391039
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:00 schreef Gustaf86 het volgende:
Je hebt meer dan een master nodig om in de advocatuur te werken, google "civiel effect".

Met een bul van UoC kan je alleen op de eilanden terecht als advocaat, niet in Nederland. Dat vind ik overigens een grof schandaal, want je krijgt college van fantastische docenten en professoren in een kleine groep. Wel zit je met wat oudere studenten in de zaal.

Ik ben geen psycholoog, maar wel advocaat op de eilanden en ik vermoed dat er heel veel advocaten met psychische problemen hier rondlopen.

Als je niet tegen stress kan raad ik je de advocatuur sterk af.

Op alle eilanden is een groot gebrek aan juristen, zowel hbo als universitair. Ook vacaturestoppen ivm covid maar misschien zijn er uitzonderingen. Ben je ydk? Probeer het bij de overheid en studeer tegelijk aan UOC, misschien betaalt het Land zelfs voor je studie.
Ga ik doen! Kan ik je een bericht sturen? Ben jij ook ydk?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196396079
Ik bewonder je doorzettingsvermogen KW, maar denk je echt dat je het gaat redden in dat beroep? Ik ben er zelf niet in werkzaam, maar de advocaten die ik persoonlijk ken maken lange dagen, er worden veel eisen gesteld. Jij bent nog herstellende van een psychose, ik denk dat het echt geen verstandig plan is om hier een carrière van te willen maken.

Stress kan psychoses triggeren. Advocatuur = stress.

Hoe zit het met je plan om in het voorjaar ergens in dienst te gaan (ben de naam van de organisatie even kwijt).

Waarom toch meteen je doelen zo hoog stellen, en daarin waarschijnlijk teleurgesteld worden? En hoe is de psychische zorg in Curaçao, mocht je een terugval krijgen? Ik meen dat je daar tegen slechte zorg en een stigma aanliep?

Zijn er geen aan rechtspraak gerelateerde beroepen die minder stressvol zijn?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196397099
Als je niet tegen stress kan, zware medicatie slikt tegen schizofrenie en helaas kampt met dit ziektebeeld (wat chronisch is) acht ik je kansen zeer minimaal om advocaat te worden. Het spijt me.
pi_196397774
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik bewonder je doorzettingsvermogen KW, maar denk je echt dat je het gaat redden in dat beroep? Ik ben er zelf niet in werkzaam, maar de advocaten die ik persoonlijk ken maken lange dagen, er worden veel eisen gesteld. Jij bent nog herstellende van een psychose, ik denk dat het echt geen verstandig plan is om hier een carrière van te willen maken.

Stress kan psychoses triggeren. Advocatuur = stress.

Hoe zit het met je plan om in het voorjaar ergens in dienst te gaan (ben de naam van de organisatie even kwijt).

Waarom toch meteen je doelen zo hoog stellen, en daarin waarschijnlijk teleurgesteld worden? En hoe is de psychische zorg in Curaçao, mocht je een terugval krijgen? Ik meen dat je daar tegen slechte zorg en een stigma aanliep?

Zijn er geen aan rechtspraak gerelateerde beroepen die minder stressvol zijn?
Hangt maar vanaf wat je wil, maatje van me heeft na 20j strafrecht het roer omgegooid en doet nu allemaal klein werk, voor de vrederechter, flutzaken als zwartrijders bijstaan, huurachterstanden enzo. Drie dagen gaat ie wat brieven schrijven en administratie doen, 2 halve dagen is ie in de rechtbank.
Hij heeft nog steeds een prima inkomen en laat de stress weg.
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:43:12 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196398248
Je bent goed bezig KW.
pi_196398910
KW .. als dit voor nu echt is wat je wil, ga er dan voor.

Het leven is te kort om kansen te laten schieten en je tegen te laten houden door (waarschijnlijk wel heel oprechte) adviezen van anderen.

Je kunt beter spijt hebben van iets wat je hebt geprobeerd, als spijt hebben van het nooit hebben geprobeerd. Mensen zullen altijd een (goedbedoelde) mening hebben. Maar als jij dit sterk diep van binnen voelt, just go for it.
  woensdag 25 november 2020 @ 09:10:51 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196402435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:31 schreef hartloper het volgende:
Als je niet tegen stress kan, zware medicatie slikt tegen schizofrenie en helaas kampt met dit ziektebeeld (wat chronisch is) acht ik je kansen zeer minimaal om advocaat te worden. Het spijt me.
Ja, ik snap wat je zegt. Maar ik wil toch graag wat van mijn leven maken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 25 november 2020 @ 09:11:09 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196402444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:27 schreef Twinkle20 het volgende:
KW .. als dit voor nu echt is wat je wil, ga er dan voor.

Het leven is te kort om kansen te laten schieten en je tegen te laten houden door (waarschijnlijk wel heel oprechte) adviezen van anderen.

Je kunt beter spijt hebben van iets wat je hebt geprobeerd, als spijt hebben van het nooit hebben geprobeerd. Mensen zullen altijd een (goedbedoelde) mening hebben. Maar als jij dit sterk diep van binnen voelt, just go for it.
Bedankt. Ga ik ook doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196403383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, ik snap wat je zegt. Maar ik wil toch graag wat van mijn leven maken.
En dat is (nog steeds) een zware baan die je ‘status’ oplevert?
Eerder zei je dat je een gevoel van eigenwaarde ook uit andere bezigheden kon halen. Waar is dat gevoel gebleven?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196403437
Niet alle advocaten maken 60+ uur. Er zijn ook veel verschillende takken, waaronder minder prominente, maar met meer voldoening en inhoud. Mijd in ieder geval de Zuidas.
  woensdag 25 november 2020 @ 11:24:11 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196404147
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dat is (nog steeds) een zware baan die je ‘status’ oplevert?
Eerder zei je dat je een gevoel van eigenwaarde ook uit andere bezigheden kon halen. Waar is dat gevoel gebleven?
Gaat niet om status. Ik wil gewoon geen schizofrenie hebben. Ik wil normaal zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 25 november 2020 @ 12:00:05 #21
3542 Gia
User under construction
pi_196404732
Wat ik aan advocaten op tv langs zie komen, denk ik dat er velen een psychische aandoening hebben.

Maar effe serieus, ga ervoor, niet geschoten is altijd mis. En de kennis die je opdoet, neemt niemand je meer af.
Wat de toekomst brengt, weet niemand.

Heel veel succes!
pi_196406618
Denk dat je IQ wel het probleem gaat zijn.. voor de meeste advocaten is een IQ van 110 toch wel de max.
Play hard, go pro.
  woensdag 25 november 2020 @ 14:18:14 #23
3542 Gia
User under construction
pi_196407052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:55 schreef Aethereal het volgende:
Denk dat je IQ wel het probleem gaat zijn.. voor de meeste advocaten is een IQ van 110 toch wel de max.
De max? Bedoel je dat de meeste advocaten dommer zijn?
110 is echt niet hoog, hoor.
pi_196408583
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gaat niet om status. Ik wil gewoon geen schizofrenie hebben. Ik wil normaal zijn.
Een carrière in de advocatuur gaat dat helaas niet wegnemen. Maar de werkdruk geeft wel meer kans op terugvallen, meer medicatie, minder een ‘normaal’ leven kunnen leiden. -O-

Tot recent was status een belangrijke drijfveer voor je. Bovenop de logische wens om een normaal en ziektevrij leven te kunnen leiden. Wat is er veranderd?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 25 november 2020 @ 16:43:54 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196409179
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een carrière in de advocatuur gaat dat helaas niet wegnemen. Maar de werkdruk geeft wel meer kans op terugvallen, meer medicatie, minder een ‘normaal’ leven kunnen leiden. -O-

Tot recent was status een belangrijke drijfveer voor je. Bovenop de logische wens om een normaal en ziektevrij leven te kunnen leiden. Wat is er veranderd?
Status maakt me niks uit. Ik wil het leven hebben die ik zou kunnen hebben als ik psychosevrij was.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 25 november 2020 @ 16:46:03 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196409210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Status maakt me niks uit. Ik wil het leven hebben die ik zou kunnen hebben als ik psychosevrij was.
Dus je wilt psychosevrij zijn. Hoe kan je dat bereiken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_196409589
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Nu zit ik te denken om over een jaar terug te gaan naar Curaçao en daar mijn masters te doen.
Hier weet ik even niets van, maar kan je met die masters ook advocaat worden in Nederland?

Wat betreft stress en werk. Alles went naar verloop van tijd. Ik zou het gewoon proberen je leeft maar 1 keer. Kan je achteraf niet jezelf verwijten dat je het niet hebt geprobeerd!

Succes
pi_196411447
Heel begrijpelijk dat je het leven wil leiden wat je zou kunnen hebben, zonder psychose.

Maar: wees realistisch en vriendelijk voor jezelf. Vandaar ook dit topic van je denk ik?

Ook zonder advocaat te worden kan je nog steeds ergens juridisch aan de slag. Dat is echt geen schande. Maar zeer select groepje die het aankan advocaat te zijn, en dat is zonder psychose gevoeligheid.

Probeer gewoon eerst een master te halen, ga ergens aan de slag, en kijk daarna rustig rond in de advocatuur.

Met "follow your dreams" gaat dit alleen maar uitlopen in teleurstelling.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:27:57 #29
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196420605
Neit opgeven, stapje voor stapje, zorg voor begeleiding door collega's en zorg ervoor dat je altijd een mentor hebt waarmee je kan sparren. Een mentor zoals in de zakelijke wereld bestaat, dat is een meer ervaren collega waar je respect voor hebt. Of het dan werkelijk advocaat zal zijn waar je terecht komt, dat blijkt vanzelf of dat dan ook een goede keuze is. Maar die master, daar moet je gewoon voor gaan, denk ik.

my 2 cts
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_196420813
Het meest lastige gedeelte zal een stageplek vinden zijn.

Die zijn zeer beperkt en je moet echt hele hoge cijfers halen wil je opvallen zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')