abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_196388913
Goedemorgen allen,

Even een vraagje wat wijsheid is. Ik heb gisteren een opdracht die ik aan de lokale dakdekker gegeven heb geannuleerd. Ik heb hem een mail gestuurd waarin alle noodzakelijke informatie staat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe aannemelijk is het dat ik reactie van de annulering krijg en kan ik nu zonder problemen een nieuwe dakdekker gaan zoeken? Of is de kans aanwezig dat die knakker aanspraak gaat maken op "opdracht is opdracht"?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_196389069
Wat zeggen zijn algemene voorwaarden hierover?
Als rozijnen staan te wellen, terwijl het recept krenten vermeld,
hebben die rozijnen dan zinloos geweld?
  dinsdag 24 november 2020 @ 10:58:04 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_196389397
Aangetekende brief.

Ja email mag, maar is juridisch toch weer een hoop gezever qua bewijs en discussie.

En die brief zou ik 1 dec. sturen, zodat er geen discussie kan zijn over 'medio november', en je de overeenkomst verder ontbind op basis van het gebrek aan communicatie en gebrek aan uitgevoerde werkzaamheden.

Houdt het verder zakelijk, en zonder emotie.

Dit waren de afspraken.
Dit zijn de feiten.
Klaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fe2O3 op 24-11-2020 12:44:59 ]
Dum de dum
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:50 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_196390489
Wil je de opdracht intrekken of ga je de opdracht intrekken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_196390746
Als ik een email krijg van iemand die zich muppet noemt dan beschouw ik dat als spam.

Maar heb je een automatische ontvangstbevestiging gekregen?
pi_196391178
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:30 schreef Essebes het volgende:
Wat zeggen zijn algemene voorwaarden hierover?
Niet ontvangen en de toko heeft ook geen website. Daarnaast wordt in de offerte ook nergens melding gemaakt van algemene voorwaarden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:23 schreef sanger het volgende:
Wil je de opdracht intrekken of ga je de opdracht intrekken?
Ik heb de mail gestuurd. Dus wat mij betreft is de opdracht ingetrokken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als ik een email krijg van iemand die zich muppet noemt dan beschouw ik dat als spam.

Maar heb je een automatische ontvangstbevestiging gekregen?
Is die eerste vraag cynisch bedoeld?

Nee
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:21:00 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_196391188
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:20 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Niet ontvangen en de toko heeft ook geen website. Daarnaast wordt in de offerte ook nergens melding gemaakt van algemene voorwaarden.
[..]

Ik heb de mail gestuurd. Dus wat mij betreft is de opdracht ingetrokken.
[..]

Is die eerste vraag cynisch bedoeld?

Nee
Maar je stelt dat je de opdracht wilt intrekken, niet dat je het dmv de mail gedaan hebt ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_196391203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar je stelt dat je de opdracht wilt intrekken, niet dat je het dmv de mail gedaan hebt ;)
Ik wil om deze reden de opdracht dan ook intrekken.

Graag ontvang ik bevestiging van annuleren van de opdracht.

Ik wil hem intrekken (en wacht op reactie), maar weet niet of dit zomaar gaat. Zoals ook in de TS staat, wil ik zekerheid dat die gasten straks sowieso niet voor de deur staan, terwijl ik al een vervanger heb geregeld.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:31:47 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196391350
Ik zou me er eerder zorgen om maken dat ze je nog een rekening gaan sturen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:22:59 #10
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_196394480
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou me er eerder zorgen om maken dat ze je nog een rekening gaan sturen.
En dat is inderdaad dus de vraag. Hoe groot is die kans. Ik verwacht namelijk geen reactie terug.
Ik heb de vraag inmiddels ook bij mijn RBV neergelegd.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 24 november 2020 @ 18:36:06 #11
104963 ETA
European Travel Author
pi_196395404
Alles wat tijdens het offerteproces is gebeurd kan je niet meetellen, je had de mogelijkheid om de offerte niet te accepteren als je geen vertrouwen had.

Uiteraard snap ik dat dit wel meespeelt. Maar als je het sec bekijkt, dan zijn ze te laat geweest met het contact opnemen eind september, en zijn ze nu "medio november" niet nagekomen. Dat zijn 2 relatief kleine vertragingen. Om hiervoor meteen te annuleren, dat is wel marginaal. Mocht de tegenpartij moeilijk doen, dan ga je dit niet 100% zeker winnen in een rechtszaak. Zij moeten een redelijke kans krijgen hun fouten te herstellen.

Je maakt wel iets meer kans als er geen duidelijke levervoorwaarden, maar is geen garantie op winst. Ook al heb je helemaal gelijk, niemand wordt blij van al het gedoe met incassobureaus en rechtszaken.

Dus ik zou ze opbellen en overleggen hoe verder. Misschien hebben ze niet de capaciteit en kunnen jullie in overeenstemming annuleren.
Totaal Travel 04-20: 144 vliegtickets, 57 landen, 6 continenten, 913 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_196407503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:36 schreef ETA het volgende:
Alles wat tijdens het offerteproces is gebeurd kan je niet meetellen, je had de mogelijkheid om de offerte niet te accepteren als je geen vertrouwen had.

Uiteraard snap ik dat dit wel meespeelt. Maar als je het sec bekijkt, dan zijn ze te laat geweest met het contact opnemen eind september, en zijn ze nu "medio november" niet nagekomen. Dat zijn 2 relatief kleine vertragingen. Om hiervoor meteen te annuleren, dat is wel marginaal. Mocht de tegenpartij moeilijk doen, dan ga je dit niet 100% zeker winnen in een rechtszaak. Zij moeten een redelijke kans krijgen hun fouten te herstellen.

Je maakt wel iets meer kans als er geen duidelijke levervoorwaarden, maar is geen garantie op winst. Ook al heb je helemaal gelijk, niemand wordt blij van al het gedoe met incassobureaus en rechtszaken.

Dus ik zou ze opbellen en overleggen hoe verder. Misschien hebben ze niet de capaciteit en kunnen jullie in overeenstemming annuleren.
Mijn uitdaging hiermee is dat ik een vervolgstap nu ook steeds moet uitstellen. Ik heb afgesproken met een andere leverancier dat, zodra de dakbedekking geregeld is, er zonnepanelen op komen. De offerte die ik van de zonnepanelen heb ontvangen is ook beperkt geldig. Dus omdat leverancier A zich niet aan de afspraken houdt, kom ik straks in de problemen met leverancier B.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')