abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 november 2020 @ 14:22:22 #76
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196484078
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 15:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Een persoonlijke relatie vermengen met een professionele is juist onethisch, en tuchtrechtelijk te vervolgen. Tevens na te lezen in de beroepscode voor psychologen, vanaf artikel 51, zo uit mijn hoofd.

Gebruik geen termen als “ethisch” als je geen idee hebt van wat dat is voor mensen in het vak. En hou is op met denken te weten hoe ik gereageerd heb op mijn man want dat is hier nergens besproken (gaat ook niet gebeuren want gaat je niks aan). Nogmaals: dat ik mijn man niet heb behandeld wil niet zeggen dat ik hem niet heb geholpen.
Dacht dat je beloofd had niet meer te reageren. Maar okay ....

Iedere Nederlander mag zich psycholoog noemen. Dan mag ook iedere Nederlander psychologisch werken, met mensen. Vreemd dat idee te combineren met de door jou gebruikte termen als het vak, professioneel, beroepscode en tuchtrecht, als er geen enkele eis aan wordt gesteld om als psycholoog te werken.

JIj draait het om, wat betreft ... "Een persoonlijke relatie vermengen met een professionele is juist onethisch".
Als je iets persoonlijks begint met een cliënt, dat is verboden, maar niet als je iemand waarmee je een persoonlijke relatie hebt, hier dus je eigen man, professioneel helpt.

En ik zeg niet te weten hoe je gereageerd hebt op de problemen van je man, ik reageer op wat jij vertelt hier hoe je NIET gereageerd hebt op hem en zijn problemen.
Misschien heb jij wél chinees eten voor hem gemaakt en daarna hem op enige andere wijze eens lekker verwend hebt, maar dus niet op jouw "vakgebied".
Ik vind een vrouw moet haar man goed behandelen. En ik vind overigens óók dat een man zijn vrouw goed moet behandelen. En ik doe dat dan ook.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 30 november 2020 @ 14:23:32 #77
450228 LeesFoknl
pi_196484102
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:38 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Alleen maar respect dat je dat op die manier hebt gedaan :)
Jij ook al geen gevoel voor echte commitment :N :N
  maandag 30 november 2020 @ 14:30:42 #78
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_196484196
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:23 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Jij ook al geen gevoel voor echte commitment :N :N
Jij praat voornamelijk onzin
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196484327
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:22 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Dacht dat je beloofd had niet meer te reageren. Maar okay ....

Iedere Nederlander mag zich psycholoog noemen. Dan mag ook iedere Nederlander psychologisch werken, met mensen. Vreemd dat idee te combineren met de door jou gebruikte termen als het vak, professioneel, beroepscode en tuchtrecht, als er geen enkele eis aan wordt gesteld om als psycholoog te werken.
Ik krijg hoofdpijn van jou, want wat een zeur ben jij, maar laat ik dit geneuzel maar is uit de wereld helpen:

Ja. Iedereen mag zich psycholoog noemen. Dus als jij vindt dat je in je huiskamer lekker mensen mag ontvangen voor een kletspraatje en daar dik geld voor vragen van je bezoeker onder de noemer “psycholoog”, dan kan niemand daar iets tegen doen.

Maar denk je nu serieus dat een ggz instelling mensen aanneemt zonder gedegen diploma controle? Of dat een zorgverzekeraar die zorg vergoed die niet door een gediplomeerd professional geleverd is? NEE. Om daar voor in aanmerking te komen moet aan allerlei eisen worden voldaan.

En om de kwaliteit te borgen is dus, inderdaad, een beroepsvereniging, een beroepscode én tuchtrecht. En dan heb ik het nog niet over de groep psychologen die, net als een arts, BIG geregistreerd zijn.

quote:
JIj draait het om, wat betreft ... "Een persoonlijke relatie vermengen met een professionele is juist onethisch".
Als je iets persoonlijks begint met een cliënt, dat is verboden, maar niet als je iemand waarmee je een persoonlijke relatie hebt, hier dus je eigen man, professioneel helpt
En dit is eveneens onjuist. Het mag 2 kanten op niet. Je moet ten alle tijden je professionele distantie bewaren en die heb je niet met mensen die je persoonlijk kent.

En voor we gaan zeuren over “ach als ze niet betalen is het toch geen professionele relatie”, weer verkeerd. Er zijn tuchtzaken geweest waarbij sancties zijn opgelegd voor “ongevraagde adviezen” aan mensen die ze prive of via via kenden (in dit voorbeeld: een psycholoog die een goed gesprek had met een minderjarig vriendje van haar kind). Dát is al onethisch, omdat ze een prive betrekking met dat kind had (via haar eigen kind) en door dat gesprek toch de schijn wekte dat ze haar functie “inzette”.

[ Bericht 2% gewijzigd door silliegirl op 30-11-2020 14:49:45 ]
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:30:15 #80
450228 LeesFoknl
pi_196505460
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 14:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik krijg hoofdpijn van jou, want wat een zeur ben jij, maar laat ik dit geneuzel maar is uit de wereld helpen:

Ja. Iedereen mag zich psycholoog noemen. Dus als jij vindt dat je in je huiskamer lekker mensen mag ontvangen voor een kletspraatje en daar dik geld voor vragen van je bezoeker onder de noemer “psycholoog”, dan kan niemand daar iets tegen doen.

Maar denk je nu serieus dat een ggz instelling mensen aanneemt zonder gedegen diploma controle? Of dat een zorgverzekeraar die zorg vergoed die niet door een gediplomeerd professional geleverd is? NEE. Om daar voor in aanmerking te komen moet aan allerlei eisen worden voldaan.

En om de kwaliteit te borgen is dus, inderdaad, een beroepsvereniging, een beroepscode én tuchtrecht. En dan heb ik het nog niet over de groep psychologen die, net als een arts, BIG geregistreerd zijn.
[..]

En dit is eveneens onjuist. Het mag 2 kanten op niet. Je moet ten alle tijden je professionele distantie bewaren en die heb je niet met mensen die je persoonlijk kent.

En voor we gaan zeuren over “ach als ze niet betalen is het toch geen professionele relatie”, weer verkeerd. Er zijn tuchtzaken geweest waarbij sancties zijn opgelegd voor “ongevraagde adviezen” aan mensen die ze prive of via via kenden (in dit voorbeeld: een psycholoog die een goed gesprek had met een minderjarig vriendje van haar kind). Dát is al onethisch, omdat ze een prive betrekking met dat kind had (via haar eigen kind) en door dat gesprek toch de schijn wekte dat ze haar functie “inzette”.
Werkelijk, dat weet ik allemaal !! En ik denk dat serieus niet! En niet pas sinds dit topic geopend is. Dat vind ik tot algemene basiskennis behorend.

BIG en andere kwaliteit-bewaking instanties en organisaties zijn gewoon zelfbescherming en belangen -verenigingen van mensen uit het "vak" om te zorgen dat ze (dus en vooral ook zich zelf) rond de 100 euro per uur kunnen vragen. Geld maken, zich interessant maken en natuurlijk macht, bv een tuchtraad waarmee je ook weer de organisatie kunt beschermen en tevens de naam en reputatie van de "vak-uitoefenaars" zodat blunders niet aan de beroepsgroep blijven hangen, Dan wordt namelijk de blunderaar geroyeerd en blijft de groep zijn voordeeltjes en status behouden.
Als de kaartleggers, de handlezers en de horoscooptrekkers een goede lobby hadden zouden ze hetzelfde doen, het ook willen opzetten, een organisatie met tuchtraad enz. En "alleenrecht" en bescherming van hun kliek, en 100 euro per uur declareren.
Net zo als vele beroepsgroepen en branches organisaties opzetten om hun belangen te verdedigen In de zin van wij van wc eend vinden de wc eenden met die en die eigenschappen (bv in bezit van dat diploma van jullie) toch de enige die 100 euro per uur mogen vangen.

En wat het laatste betreft; je komt met een voorbeeld van een kind etc. (zie boven, vetgedrukt) .
Maar in jouw geval, met je man, je suggereert dat je dat niet zou mogen. Maar boven deze wet daar staat de vrijheid van het invullen van je huwelijk en je relatie, zolang beiden daar mee akkoord gaan.
Als ik een vrouw sla met de broekriem dan is dat in onze contreien verboden. en gelukkig maar ook.
Maar als dat met beider instemming gebeurt, dus als voorbeeld bij sm relaties, dan kan en mag dat. Eerstens, wie zou je aanklagen, en ten tweede, mocht (pak hem beet, de ouders van de vrouw deze man aanklagen), geen rechter zal je veroordelen als 2 volwassenen dat zo willen.
Let wel, ik word al niet goed van shades of grey, maar als zij dat willen ...

Daarom denk ik dat hoewel die wet bestaat, dat jij als je als echtgenote tevens psycholoog je man helpt met een psychisch probleem of ongemakje, dan zal een rechter nooit die wet op jullie situatie van toepassing vinden. Want zoals iedereen weet is dit de taak van een rechter. Anders zou het genoeg zijn een catalogus te raadplegen, bv. een wetboek.
Sorry, je probeert gewoon gelijk te krijgen maar de hier boven beschreven redenaties vind ik krom.

Ik begrijp werkelijk niet dat je zoveel energie hierin blijft steken. Je hebt een baan, ik schat je een stuk jonger in dan ik ben. Ik werk niet meer en ben sinds maart in thuis-quarantaine (stuur zelfs mijn familie weg) en mij verveelt het al omdat ik weet, hier komen wij niet toch niet uit. IK heb mijn mening geschreven, en uitgelegd. En jij ook, van jouw kant. En je maakt je duidelijk boos vanwege mijn mening.
Iedereen mag best een mening hebben (in Nederland) mits die maar politiek correct is. Volgens de (zelfbenoemde) autoriteit of tenminste haar regels. Hier BIG te noemen. En jij natuurlijk, zijnde een van hen.
Maar ik ben opgegroeid, ben opgevoed, heb mijn eigen ervaringen opgedaan in mijn leven, ik heb allerlei informatie uit allerlei bronnen, en daarop in de loop van decennia mijn waarden gevormd en dus ook mijn normen. Voor mij is dat de wereld, de werkelijkheid. Zo zie ik dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 01-12-2020 20:41:30 ]
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:35:50 #81
450228 LeesFoknl
pi_196505541
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:30 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Jij praat voornamelijk onzin
Dat doet pijn puzziepie. :'(
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:50:23 #82
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196505822
Dat kan en mag niet, vanwege integriteitscode van een stichting of een instelling waar ook een psycholoog werkt. Je bent een cliënt van een psycholoog dus dat is een zorg-relatie waarmee de psycholoog te maken heeft. Maar dan kent een psycholoog jou als cliënt alleen van haar of zijn werk zowel behandeling en gesprekken met elkaar in vertrouwen. Iedereen in de zorg werkt namelijk volgens de code en gedragscode waar ook privé en zakelijk gescheiden moeten houden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196510964
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:30 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Laat ik besluiten met zeggen dat ik me niet boos maak om jouw mening, maar om jou veronderstellingen, die je op denigrerende en beledigende wijze weet te verwoorden. Al je levenservaring schiet op het gebied van communicatie duidelijk tekort.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:28:17 #84
450228 LeesFoknl
pi_196511626
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:28 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Laat ik besluiten met zeggen dat ik me niet boos maak om jouw mening, maar om jou veronderstellingen, die je op denigrerende en beledigende wijze weet te verwoorden. Al je levenservaring schiet op het gebied van communicatie duidelijk tekort.
bla bla bla
pi_196511686
quote:
Wat is het verschil tussen een mening en veronderstellingen gebaseerd op levenservaring dan? Die laatste zin is vrij ironisch in combinatie met de eerste.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196511962
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een mening en veronderstellingen gebaseerd op levenservaring dan? Die laatste zin is vrij ironisch in combinatie met de eerste.
Jemig echt. Dat zijn, heel feitelijk, gewoon 2 verschillende dingen. Van Dale.nl:

quote:
Veronderstelling.
ver·on·der·stel·ling (de; v; meervoud: veronderstellingen)
1 hetgeen je als waar aanneemt

Mening.
me·ning (de; v; meervoud: meningen)
1
manier waarop je over een bep. zaak denkt
  woensdag 2 december 2020 @ 10:05:12 #87
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_196512190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mijn hemel! Lees jij eigenlijk wel goed :')
Of ben je alleen maar bezig om die dommigheid van leesfok te verdedigen.
Ongelofelijk!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 2 december 2020 @ 10:40:45 #88
450228 LeesFoknl
pi_196512692
quote:

[..]

Hou toch op, omdat je hier niet kunt argumenteren zoek je nu allerlei futiliteiten om toch nog wat winst te kunnen behalen. Ik begrijp niks van jou Sillygirl (weer met y) Je bent psycholoog, met een baan, een man en hebt voor 10 uur 's ochtends al 2 x gereageerd op iets dat helemaal geen zin heeft. Of je nou uit de Dikke van Dale citeert of niet (heb je op je werk soms de internetversie?), je hebt in mijn ogen je man niet op een juiste manier geholpen toen hij je nodig had en dat nog wel terwijl het je vakgebied is.
IK heb uitgelegd waarom ik dat vind, en jij hebt uitgelegd waarom je niet gedaan hebt wat je niet gedaan hebt en nou kom je met deze flut.

En ja, ik weet in het algemeen mijn gedachten en gevoelens prima te verwoorden.

Laten we het houden op het deel dat ik vet heb gemaakt in jouw hier gequote bijdrage.

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 02-12-2020 10:50:03 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 10:50:22 #89
450228 LeesFoknl
pi_196512832
Van Dale .........

Veronderstelling.
ver·on·der·stel·ling (de; v; meervoud: veronderstellingen)
1 hetgeen je als waar aanneemt

Mening.
me·ning (de; v; meervoud: meningen)
1
manier waarop je over een bep. zaak denkt

Nou, ook volgens mij gaat dat prima samen;
mijn mening, hoe ik over een bepaalde zaak denk, is uiteraard wat ik als waar aanneem, veronderstel.
pi_196514457
Ik hou het hierbij lekker op jouw enige nuttige bijdrage in dit topic, die tevens de perfecte weerspiegeling is van alle (onjuiste) veronderstellingen die je doet:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:28 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

bla bla bla

[ Bericht 21% gewijzigd door silliegirl op 02-12-2020 12:41:17 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 13:12:00 #91
450228 LeesFoknl
pi_196515097
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:31 schreef silliegirl het volgende:
Ik hou het hierbij lekker op jouw enige nuttige bijdrage in dit topic, die tevens de perfecte weerspiegeling is van alle (onjuiste) veronderstellingen die je doet:
[..]

:O :O :O
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 december 2020 @ 13:14:51 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196515145
2x een relatie gehad met iemand die psycholoog was. Oh eigenlijk 3 keer. De reden dat zij dit beroep kiezen is omdat ze zelf psychologisch niet helemaal helder zijn. Je gaat in elk geval vaak praten over dingen waarvan je denkt: "als ik nog 1 minuut langer naar dit geneuzel moet luisteren, dan heb ik een psychiater nodig."

Groetjes,
K.
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 december 2020 @ 13:15:50 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196515161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:50 schreef Ven1972 het volgende:
Dat kan en mag niet, vanwege integriteitscode van een stichting of een instelling waar ook een psycholoog werkt. Je bent een cliënt van een psycholoog dus dat is een zorg-relatie waarmee de psycholoog te maken heeft. Maar dan kent een psycholoog jou als cliënt alleen van haar of zijn werk zowel behandeling en gesprekken met elkaar in vertrouwen. Iedereen in de zorg werkt namelijk volgens de code en gedragscode waar ook privé en zakelijk gescheiden moeten houden.
Of je leest de OP even. Het zijn maar 4 regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')