abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196371215
Goed, ik ga het proberen uit te leggen waar ik mee zit. Ik wil vragen om alsjeblieft begrijpend te lezen waar ik mee zit.

Ik heb dus diabetes. En ik krijg mijn bloedsuiker maar niet goed, dit heeft meerdere redenen. De belangrijkste is dat ik de diabetes nog altijd niet kan accepteren. Ik wil niet dat iets bepaalt wat ik mag eten, want ik vind lekker eten zo ontzettend fijn. Ik heb dus een eetstoornis, dat is een tweede reden. Dit houdt in dat mijn bloedsuiker eigenlijk altijd veel te hoog is. En dat is niet oké. Want dat maakt je lichaam kapot. Ik heb al langwerkende insuline en Metformine van 1000mg.

Nu zou ik eigenlijk kortwerkende insuline moeten krijgen. Maar dat weigert mijn diabetesverpleegkundige te geven. Terwijl ik dit al jaren aangeef, dat ik het nodig heb. Op een andere manier kan ik niet mijn bloedsuiker genoeg omlaag krijgen. Ik ben niet altijd in staat om genoeg te bewegen, wegens energiegebrek. En zomaar meer langwerkende insuline bijspuiten mag en kan ook niet. Nu zou ik naar de internist worden gestuurd, maar die afspraak kan voorlopig niet doorgaan.

Dus wat moet ik doen?! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik kortwerkende insuline krijg?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_196371250
Dit topic is er al eens geweest. Exact hetzelfde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196371269
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:14 schreef -Ferb- het volgende:
Goed, ik ga het proberen uit te leggen waar ik mee zit. Ik wil vragen om alsjeblieft begrijpend te lezen waar ik mee zit.

Ik heb dus diabetes. En ik krijg mijn bloedsuiker maar niet goed, dit heeft meerdere redenen. De belangrijkste is dat ik de diabetes nog altijd niet kan accepteren. Ik wil niet dat iets bepaalt wat ik mag eten, want ik vind lekker eten zo ontzettend fijn. Ik heb dus een eetstoornis, dat is een tweede reden. Dit houdt in dat mijn bloedsuiker eigenlijk altijd veel te hoog is. En dat is niet oké. Want dat maakt je lichaam kapot. Ik heb al langwerkende insuline en Metformine van 1000mg.

Nu zou ik eigenlijk kortwerkende insuline moeten krijgen. Maar dat weigert mijn diabetesverpleegkundige te geven. Terwijl ik dit al jaren aangeef, dat ik het nodig heb. Op een andere manier kan ik niet mijn bloedsuiker genoeg omlaag krijgen. Ik ben niet altijd in staat om genoeg te bewegen, wegens energiegebrek. En zomaar meer langwerkende insuline bijspuiten mag en kan ook niet. Nu zou ik naar de internist worden gestuurd, maar die afspraak kan voorlopig niet doorgaan.

Dus wat moet ik doen?! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik kortwerkende insuline krijg?
Inzien dat je eerst aan de andere problemen moet gaan werken waarschijnlijk. Je bent niet de enige die dit soort problemen heeft, misschien kan je behandelend arts je doorverwijzen. In mijn buurt zijn er wat "praatgroepen" bijvoorbeeld.
pi_196371289
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:16 schreef miss_sly het volgende:
Dit topic is er al eens geweest. Exact hetzelfde.
Nee, dat was de vraag of ik mijn DVK aan kon geven/een klacht in kon dienen over haar.

Nu wil ik weten wat ik kan doen. Inachtnemend wat ik beschreef.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
pi_196371316
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2020 23:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Inzien dat je eerst aan de andere problemen moet gaan werken waarschijnlijk. Je bent niet de enige die dit soort problemen heeft, misschien kan je behandelend arts je doorverwijzen. In mijn buurt zijn er wat "praatgroepen" bijvoorbeeld.
Dat zou te lang duren en al die tijd is mijn bloedsuiker veel te hoog wat mijn lichaam kapot maakt en is de kans op bijv neuropathie meer reëel. Ik heb nú nog zeer weinig last van de gevolgen.
[/quote]
pi_196371407
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:18 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Nee, dat was de vraag of ik mijn DVK aan kon geven/een klacht in kon dienen over haar.

O ja, klopt.
In dat geval gewoon wat Citizen.Erased zegt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 22 november 2020 @ 23:27:42 #7
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196371426
Oké, maar zou je niet gewoon proberen te beginnen dit probleem bij de bron aan te pakken; je eetstoornis?

Zolang je zelf niet wil, heeft het totaal geen zin en los je het ene probleem met een ander probleem op. Je wil toch zelf ook het liefst van de insuline af?

Als het je lichaam kapot maakt dan zou ik zeker eens gaan nadenken om je eetpatroon te veranderen. Je zult zien dat het je insulineniveau ook goed doet.
pi_196371525
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, klopt.
In dat geval gewoon wat Citizen.Erased zegt.
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Dat zou te lang duren en al die tijd is mijn bloedsuiker veel te hoog wat mijn lichaam kapot maakt en is de kans op bijv neuropathie meer reëel. Ik heb nú nog zeer weinig last van de gevolgen.
[/quote]
pi_196371540
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:27 schreef denattedweil het volgende:
Oké, maar zou je niet gewoon proberen te beginnen dit probleem bij de bron aan te pakken; je eetstoornis?

Zolang je zelf niet wil, heeft het totaal geen zin en los je het ene probleem met een ander probleem op. Je wil toch zelf ook het liefst van de insuline af?

Als het je lichaam kapot maakt dan zou ik zeker eens gaan nadenken om je eetpatroon te veranderen. Je zult zien dat het je insulineniveau ook goed doet.
Wat ik al zei: op deze manier duurt het te lang. Ik heb echt dringend kortwerkende insuline nodig, voor de hoge bloedsuikers mijn lichaam te erg kapot maken.
[/quote]
pi_196371563
Je denkt echt verkeerd om.
Jij krijgt geen kortwerkende insuline zodat je lekker kunt eten wat je wil. Zo werkt het gewoon niet.
Vraag meer hulp. Met de eetstoornis, met het accepteren.
Gelukkig heb je wel een amaaaazing immuunsysteem.
pi_196371571
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:39 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Wat ik al zei: op deze manier duurt het te lang. Ik heb echt dringend kortwerkende insuline nodig, voor de hoge bloedsuikers mijn lichaam te erg kapot maken.
Nu de werkelijkheid; jij maakt je lichaam kapot door niet op je suikers te letten.
Geef niet de bloedsuikers de schuld, jij bent de baas, jij moet ze onder controle houden.
pi_196371584
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je geeft zelf aan dat je je eetpatroon niet aan wilt passen. Je eetpatroon is de reden dat je steeds een te hoge bloedsuikerspiegel hebt. Je doet het jezelf aan. Als je nou heel erg je best zou doen om je eetpatroon aan te passen en het zou je dan nog niet lukken om je bloedsuikerspiegel onder controle te houden, dan zou kortwerkende insuline een prima optie zijn. Maar je zult wel echt eerst je best moeten doen om je bloedsuikerspiegel onder controle te houden zonder kortwerkende insuline, dus door je eetpatroon echt aan te passen. En als het je niet lukt om zonder hulp je eetpatroon aan te passen, dan vraag je daar hulp bij. En als je hulp hebt bij het aanpassen van je eetpatroon, dan is het misschien wel bespreekbaar om in de tussentijd tijdelijk wel die kortwerkende insuline te krijgen.
Ik kopieer mijn reactie uit je vorige topic maar even..
  zondag 22 november 2020 @ 23:52:38 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196371634
Gewoon even corona oplopen waar je gezien je andere topic druk mee bezig bent zodat je niks meer proeft voor een tijdje. Kan je mooi juiste dingen eten en wat je heel lekker vindt zou je toch niet proeven dan :)
pi_196371663
Heb je sinds juni eigenlijk al hulp gezocht voor je eetprobleem? Aangezien je je zo ontzettend druk maakt over de gevolgen op je lichaam van je te hoge bloedsuikerspiegel, zou je toch wel verwachten dat je, zolang je (nog) geen kort werkende insuline hebt, alvast je best doet om aan het onderliggende probleem te werken.
pi_196371823
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:39 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Je hebt therapie nodig, voordat jouw verkeerde eetpatroon je lichaam te erg kapot maakt.

Je diabetesverpleegkundige heeft volgens mij heel goed door dat het geen goed plan is jou kortwerkende insuline als een ‘quick fix’ te geven. Zodat de eetstoornis lekker zijn gang kan blijven gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 23 november 2020 @ 00:37:05 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196371841
Ik volg het voorbeeld van madam-april.

quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:20 schreef Seven. het volgende:
Je arts heeft gelijk. Pas eerst je eetgedrag aan, dan heb je die kortwerkende insuline helemaal niet nodig. Nog beter.

En als je eerder doodgaat of je voet moet geamputeerd worden, dan is dat ook 100% jouw eigen verantwoordelijkheid.
Resistance is futile.
pi_196372386
Er zijn mensen die door afvallen/ander eetpatroon geen diabetes meer hebben
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_196372497
Je zult eerst jezelf moeten accepteren, daarna kan je hulp zoeken met je doorbreken van je eetpatroon.
Daarmee kan je gaan afvallen. Zo nodig ook een sportcoach erbij.
Wat eten betreft, er zijn zoveel variantie soorten te vinden dat echt lekker kan en afvallen tegelijk. Maar je moet dat wel eerst ontdekken welk.

Dus begin met 1e stap. erkennen
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 23 november 2020 @ 06:46:39 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_196372521
Ik vraag me oprecht af wat voor antwoorden je verwacht had te krijgen met deze OP. Ik kan namelijk ook maar 1 reactie bedenken, maar die is al 10 keer gegeven dus dat voegt weinig toe.

Er staan tig redenen waarom je het niet zelf zou kunnen, maar de realiteit is dat je wel zelf zult moeten. Anders ga je dood. En dat moment uitstellen maakt het in geen enkel opzicht beter of makkelijker.
disclaimer
pi_196372531
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:18 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Potato, potato. Het gaat gewoon weer over jij die kortwerkende insuline wil krijgen voorgeschreven in plaats van je eetstoornis bij de kern aan te pakken.
pi_196372576
Alles hierboven.
Meer bewegen helpt natuurlijk ook.
Loop eens een dagje mee in een revalidatiecentrum bij de amputatiegroep. Als je het vraagt met deze uitleg mag het vast wel.
pi_196373932
Wéér dubbel gvd
[/quote]
pi_196373954
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:43 schreef mootie het volgende:
Je denkt echt verkeerd om.
Jij krijgt geen kortwerkende insuline zodat je lekker kunt eten wat je wil. Zo werkt het gewoon niet.
Vraag meer hulp. Met de eetstoornis, met het accepteren.
Gelukkig heb je wel een amaaaazing immuunsysteem.
In elk ander geval had ik je gelijk gegeven. Maar hier gaat het om diabetes met eetstoornis. Ik wil geen kortwerkende insuline óm maar te kunnen eten wat ik wil. Ik wil kortwerkende insuline om mijn bloedsuiker naar beneden te brengen. En diabetes is simpelweg geen ziekte waarbij je maar af kunt wachten, hoge suikers maken je lichaam kapot. Diabetes kan dodelijk zijn!
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 23:44 schreef mootie het volgende:

[..]

Nu de werkelijkheid; jij maakt je lichaam kapot door niet op je suikers te letten.
Geef niet de bloedsuikers de schuld, jij bent de baas, jij moet ze onder controle houden.
Ik heb een eetstoornis! Dat ís niet zomaar 1 2 3 op te lossen. (Anders was Emma niet overleden aan haar eetstoornis.) Uit mezelf lukt het me niet, ik heb hulp nodig in de vorm van kortwerkende insuline.
[/quote]
pi_196373974
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik kopieer mijn reactie uit je vorige topic maar even..
Ik heb hulp gehad, hielp niet... Ik weet hoe het moet, het lukt me alleen niet.
[/quote]
pi_196373990
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 10:09 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik heb hulp gehad, hielp niet... Ik weet hoe het moet, het lukt me alleen niet.
Sinds je vorige topic heb je opnieuw hulp gehad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')