abonnement Unibet Coolblue
pi_196435061
Wat een stralende lach van de baby's van SQ en madam-april O+

Wat vervelend dat het wenuurtje niet goed ging Sunshine -O- Hopelijk gaat het volgende wenmoment beter. Loempia mag dinsdag alweer voor het eerst wennen ;(

Ondanks dat het moeilijk is, klinkt het als een verstandige beslissing MaJo :* . Gelukkig krijg je ook veel steun van je man.

Wat naar Donna ;( Hopelijk voelt A. zich snel beter :* En echt naar die maatregelen door corona, dat is toch niet te doen met zo'n kleine baby ;(

Met loempia gaat verder alles goed. Hij had gisteravond wel even een huilavond, werd er helemaal gek van :@ vanochtend ook verslapen, gelukkig heeft man de oudste net op tijd op school gekregen en kon ik blijven liggen O+ . Mijn zogenaamde P20 baby groeit ondertussen voorbij de curve en draagt nu een outfit van next met maat "3 tot 6 maanden" :') :'( In 2 maanden tijd ongeveer 2,7kg aangekomen _O-
We hebben de kinderwagen nog niet gebruikt (ik doe eigenlijk alles met de draagdoek), maar als hij zo doorgroeit kunnen we die wel meteen vergeten want dan zal hij snel niet meer passen :')
  vrijdag 27 november 2020 @ 11:52:32 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_196435343
Miezziej, je vette loempia :D

Ik heb goud net even gewogen via de personenweegschaal maar die heeft zichzelf nu ook bijna verdubbeld. Hij is nu al even vet als zijn zus was met 7 weken (en die begon een kilo zwaarder) en is rap op weg om zijn broer ook in te gaan halen :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Donna, ach wat naar! Gelukkig lijkt het niet ernstig... ik hoop dat ze snel opknapt en jullie weer naar huis kunnen. Jeetje, wat een pech heb jij steeds in je kraamdagen ;( :*

[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 27-11-2020 11:58:57 ]
disclaimer
pi_196436304
Ach Donna wat naar ;( Veel sterkte voor je kleintje en jezelf!
pi_196436338
Donna, wat klote zeg :{ Sterkte!
pi_196438458
Vervelend van het wennen Sunshine! Hopelijk volgende keer beter. Kan me wel voorstellen voor zo’n kleintje dat het eventjes duurt voordat ie helemaal gewend is.

MaJo, zoals al gezegd, wat je ook kiest het is altijd goed zolang je er zelf achter staat. Maar wat ik niet zo goed snap, waarom is het zo’n taboe om te stoppen met bv als je toch gaat kolven? Dan krijgt hij toch dezelfde melk?
En ook als je helemaal over gaat op kv, prima toch? Wat Sunshine al aangaf, misschien geeft dat je ook een beter gevoel als je wat research doet en een merk vindt waar je helemaal achter staat.

Donna wat naar! Gelukkig niets ernstigs. Hoelang moet ze ter observatie blijven?
pi_196438503
En hulde voor de goed groeiende baby’s in dit topic! _O_
Babyspekjes O+

Wij mogen dinsdag weer met Y, heel benieuwd hoe zij het doet! Volgens mij groeit zij ook wel prima door, vooral in de lengte.
pi_196439304
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:30 schreef Smart_ass het volgende:

MaJo, zoals al gezegd, wat je ook kiest het is altijd goed zolang je er zelf achter staat. Maar wat ik niet zo goed snap, waarom is het zo’n taboe om te stoppen met bv als je toch gaat kolven? Dan krijgt hij toch dezelfde melk?
En ook als je helemaal over gaat op kv, prima toch? Wat Sunshine al aangaf, misschien geeft dat je ook een beter gevoel als je wat research doet en een merk vindt waar je helemaal achter staat.

Nu ik dit lees vraag ik me af, krijgen jullie echt negatieve reacties uit je omgeving op stoppen met borstvoeding óf is het vooral lastig om zelf te besluiten om te stoppen?

Dat laatste kan ik me namelijk erg goed voorstellen. Dat eerste niet zo!
pi_196439309
Over spekjes gesproken, onze kleine man tikt met bijna 12 weken al de 7,5kg aan... Heftig!
  Moderator vrijdag 27 november 2020 @ 16:48:51 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196439380
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo bij Noor ben ik na het stoppen van bv Nutrilon gaan geven. Had daar eigenlijk niet zo bij nagedacht. Het is het bekendste merk fv, dus het zal ok zijn. Zoiets. Bij mijn tweede wat research gedaan en we hebben nu ook wat anders genomen. Goed dat je ook verschillende fv gaat checken :)
Welke kunstvoeding gebruik je nu? Ik las dat over het algemeen de kv's best hetzelfde zijn, alleen zijn er wat verschillen qua biologische melk e.d. Bij het kdv die we op het oog hebben gebruiken ze Hipp, ook wel handig om daar 1 lijn in te trekken.

quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:32 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo herkenbaar weer.. elke keer nog een paar dagen erbij sprokkelen en weer wat moed verzamelen. Ik had zelf op een gegeven moment zoiets van 'OK, de hoop dat het beter wordt is nu echt weg'. En toen mocht ik van mezelf stoppen, en ik heb me er geen moment schuldig over gevoeld. Ik denk dat jij al wel een tijdje aanhikt tegen het doorhakken van deze knoop. Maar zolang je hoop hebt, ga je door! En wie weet zie je het morgen toch weer wat zonniger in (en dat is ook goed).

Als kolven je een goed alternatief lijkt, wees welkom in het kolftopic alwaar ik de enige actieve kolver ben :+ .

En wat je ook beslist, je bent allang een fucking heldin met doorzettingsvermogen ^O^ .
Je slaat de spijker op z'n kop :Y Ik heb denk ik nu wel de beslissing genomen dat ik ermee stop en doorga op kolven en aanvullen met kv. Ware het niet dat ik vanochtend wakker werd met borsten die op knappen stonden dus toen heb ik hem toch maar even aangelegd om de spanning eraf te halen :D

Kolven leverde zojuist 240ml op, op deze manier zou het fulltime kolven nog wel eens kunnen gaan lukken *O* Ik zal een kijkje nemen in het topic :)

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bij mijn tweede ben ik na 3 maanden gestopt, maar achteraf had ik gewild dat ik eerder gestopt was. Ik ben doorgegaan tot ik echt helemaal op was. Toen ik eenmaal gestopt was kon ik eindelijk gaan genieten, ipv constant in de stress zitten over het voeden, over de pijn, etc. En de kleine was ook echt een stuk gelukkiger toen ik eenmaal gestopt was. Het ging gewoon niet.
Dat je zegt dat het ook voor de kleine beter was vind ik een belangrijk punt, ik vraag me namelijk echt af of aapie er nou wel van geniet. Steeds verslikken, stikken in mijn borst, happen en loslaten. Echt relaxed lijkt het me ook niet voor hem. Dit heeft mij persoonlijk de doorslag gegeven om te stoppen. Als zelfs hij er niet van geniet waarom zou ik dit ons dan nog aandoen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:36 schreef Donna het volgende:
Even ego, ja weet dat ik dat niet mag zeggen.

Roze wolk was van korte duur.
A. gisteren koorts, dus uit voorzorg naar het ziekenhuis. Daar meteen in isolatie want koorts is een covid symptoom en ook een test. Echt bizar om dat mee te maken die isolatie, alles op plastic borden enzo, tot het dienblad aan toe. Die test was vanochtend gelukkig negatief.
Bloed en urine was ook goed, waarschijnlijk een virusje en houden ze haar hier sowieso ter observatie, maar we hoeven iig niet 7 dagen antibiotica, dat is al een opluchting.
Ik kon zelf gisteren alleen maar huilen en vanwege de C regels mag m'n vriend vandaag maar een uurtje komen. Vandaag komt de kinderarts en hopelijk gaat die toestemming geven dat hij vanmiddag hier langer mag zijn want ze is nog zo klein. Het is bijna onmenselijk dat hij hier niet mag zijn.
Jeetje dat is schrikken :o Hopelijk voelt A. zich snel wat beter :* Moet ze lang in het ziekenhuis blijven?

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:59 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo maak vooral de beslissing die voor jou en je kindje het beste is. Je hebt het geprobeerd en het is 5 weken gelukt! Daarmee heb je je kind sowieso een goede start gegeven he! (Niet dat dat met fv niet zo is, je snapt het vast wat ik bedoel!). Ik heb Frum uiteindelijk 3 maanden bv gegeven. Daarvan ‘maar’ 5-6 weken live aan de borst, de rest afgekolfd. Dit door haar ziekenhuisopnames, maar ook zeker door de pijn die ik had met voeden. Fulltime kolven is zeker een goede optie die je kunt overwegen, maar: ik vond het niet perse minder zwaar.. 8 keer per dag (en nacht) 15 minuten per keer kolven was bij mij echt nodig om de productie goed te houden. Toen ik dat niet meer trok door Frum haar ziekenhuisopnames is mijn productie heeeel snel gekelderd waardoor ik met 3 maanden ben gestopt. Je moet maar zo denken, elke dag is er een. En een gelukkige en blije mama is wat je baby nodig heeft.

@:Donna ach wat naar! Veel beterschap. En hopelijk mag papa snel erbij. Bizar dat dat niet langer mag bij zo’n kleintje..
Ik vind het heel fijn om deze verhalen te lezen, ik ben dus echt niet de enige die ermee worstelt! Ik ben benieuwd wat het kolven bij mij gaat doen. Echt fulltime ga ik niet redden maar ik mik erop om 4x per dag te kolven en de rest aan te vullen met kv. Wel een goed punt dat de productie dan ook afneemt, we gaan het zien :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:52 schreef SQ het volgende:
Miezziej, je vette loempia :D

Ik heb goud net even gewogen via de personenweegschaal maar die heeft zichzelf nu ook bijna verdubbeld. Hij is nu al even vet als zijn zus was met 7 weken (en die begon een kilo zwaarder) en is rap op weg om zijn broer ook in te gaan halen :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Donna, ach wat naar! Gelukkig lijkt het niet ernstig... ik hoop dat ze snel opknapt en jullie weer naar huis kunnen. Jeetje, wat een pech heb jij steeds in je kraamdagen ;( :*
Ik zie al helemaal voor me dat die lijn van Goud recht naar boven blijft gaan _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:35 schreef Miezziej het volgende:
Wat een stralende lach van de baby's van SQ en madam-april O+

Wat vervelend dat het wenuurtje niet goed ging Sunshine -O- Hopelijk gaat het volgende wenmoment beter. Loempia mag dinsdag alweer voor het eerst wennen ;(

Ondanks dat het moeilijk is, klinkt het als een verstandige beslissing MaJo :* . Gelukkig krijg je ook veel steun van je man.

Wat naar Donna ;( Hopelijk voelt A. zich snel beter :* En echt naar die maatregelen door corona, dat is toch niet te doen met zo'n kleine baby ;(

Met loempia gaat verder alles goed. Hij had gisteravond wel even een huilavond, werd er helemaal gek van :@ vanochtend ook verslapen, gelukkig heeft man de oudste net op tijd op school gekregen en kon ik blijven liggen O+ . Mijn zogenaamde P20 baby groeit ondertussen voorbij de curve en draagt nu een outfit van next met maat "3 tot 6 maanden" :') :'( In 2 maanden tijd ongeveer 2,7kg aangekomen _O-
We hebben de kinderwagen nog niet gebruikt (ik doe eigenlijk alles met de draagdoek), maar als hij zo doorgroeit kunnen we die wel meteen vergeten want dan zal hij snel niet meer passen :')
Hehe ook al zo'n flinke jongen _O-

Bizarre is dat mijn joekelbaby in de buik buiten de buik heel gemiddeld is. Hij is nu p42, en dat terwijl hij echt veel drinkt :?

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:30 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend van het wennen Sunshine! Hopelijk volgende keer beter. Kan me wel voorstellen voor zo’n kleintje dat het eventjes duurt voordat ie helemaal gewend is.

MaJo, zoals al gezegd, wat je ook kiest het is altijd goed zolang je er zelf achter staat. Maar wat ik niet zo goed snap, waarom is het zo’n taboe om te stoppen met bv als je toch gaat kolven? Dan krijgt hij toch dezelfde melk?
En ook als je helemaal over gaat op kv, prima toch? Wat Sunshine al aangaf, misschien geeft dat je ook een beter gevoel als je wat research doet en een merk vindt waar je helemaal achter staat.

Donna wat naar! Gelukkig niets ernstigs. Hoelang moet ze ter observatie blijven?
Ik denk omdat we een mix gaan doen tussen gekolfde melk en kv. Maar het is denk ik vooral een strijd met mezelf, iedereen reageert juist heel begripvol :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196440580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:43 schreef tpopml het volgende:

[..]

Nu ik dit lees vraag ik me af, krijgen jullie echt negatieve reacties uit je omgeving op stoppen met borstvoeding óf is het vooral lastig om zelf te besluiten om te stoppen?

Dat laatste kan ik me namelijk erg goed voorstellen. Dat eerste niet zo!
Ik denk inderdaad voornamelijk dat laatste. Persoonlijk weet ik vrij zeker dat er niemand in mijn omgeving negatief zou reageren als ik zou besluiten te stoppen, maar sommige mensen hebben nu eenmaal een hele sterke mening mbt borstvoeding vs kunstvoeding en dat zou maar net je moeder of beste vriendin zijn natuurlijk..
pi_196441256
Ik kreeg geen negatieve reacties toen ik stopte met borstvoeding. Wél toen ik overstapte van live voeden naar fulltime kolven. ‘Je bent toch geen koe’, ‘Wat doe je jezelf aan’, ‘Pak toch een fles’, etc. Dus hier was het eerder andersom. Ik heb me er niet door laten leiden maar vervelend is het wel.
  Moderator vrijdag 27 november 2020 @ 20:50:32 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196442895
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad voornamelijk dat laatste. Persoonlijk weet ik vrij zeker dat er niemand in mijn omgeving negatief zou reageren als ik zou besluiten te stoppen, maar sommige mensen hebben nu eenmaal een hele sterke mening mbt borstvoeding vs kunstvoeding en dat zou maar net je moeder of beste vriendin zijn natuurlijk..
In de VS is borstvoeding toch ook best een ding? Heb jij daar ook al iets van gemerkt?

Ik heb wel het idee dat mensen toch een flinke voorkeur voor borstvoeding hebben. Het begint eigenlijk al tijdens de zwangerschap als de verloskundige je vraagt of je borstvoeding gaat geven en dan reageert met "goed zo!". Je wordt dus al meteen die richting ingedrukt. Hierdoor ga je je automatisch schuldig voelen als je hiervan afwijkt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:12 schreef QuattroF het volgende:
Ik kreeg geen negatieve reacties toen ik stopte met borstvoeding. Wél toen ik overstapte van live voeden naar fulltime kolven. ‘Je bent toch geen koe’, ‘Wat doe je jezelf aan’, ‘Pak toch een fles’, etc. Dus hier was het eerder andersom. Ik heb me er niet door laten leiden maar vervelend is het wel.
Bizar eigenlijk dat op het fulltime kolven zo'n stigma heerst, terwijl je juist je best doet om je kindje je eigen melk te geven. Ik zou het denk ik ook niet aan iedereen vertellen, eigenlijk gaat het anderen ook helemaal niks aan.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196443151
Hoi! We hebben hier een regeldag gehad, of zitten er nog in, ik weet 't niet. Elk uur een voeding. De hele nachten drinken, smakken, dutten, wakker worden. Het is intens!

Vandaag weer een dag opvang gehad voor onze kleine <koosnaam> en daarmee zitten de eerste twee weken opvang er nu op. Durf wel te zeggen dat het boven verwachting goed gaat! O+ Het is nog even zoeken met het meegeven van de (borst)voeding, het meer kolven, zeker met een regeldag aan het werk gaan.. Maar ze lijkt het er naar haar zin te hebben! Al hebben ze haar vandaag niet veel gezien, ze heeft er bijna de hele dag geslapen. Mag ook wel na een nacht amper slaap. :9

Om het goed te maken dat ik niet echt tijd heb om bij te lezen.. Bonusfoto. O+


Oja! Ze is nu dus ook 12 weken. Dan worden de krampjes minder toch? O-)
pi_196444051
@MaJo ik heb vooral in mijn eerste zwangerschap een stevige voorkeur voor bv gemerkt. Bij mijn tweede bijna niks. Het enige wat me een beetje stak waren de woorden van een VK toen ik zei dat ik fv ging geven. Ze werd een tijdje stil toen ik dat zei en toen zei ze een beetje onverschillig: 'Oh. Nouja, daar worden baby's ook groot op. '. Maar voor de rest geen nare reacties gelukkig :)

Wat ik bij mijn eerste wel heel vervelend vond is dat op de verpakking van fv zuigelingenvoeding stond dat borstvoeding het beste is voor je baby. Had ik eindelijk de moed om te stoppen met bv, lees je dat op de verpakking. Terwijl ik alleen maar wilde lezen hoeveel ik moest geven. Ik heb begrepen dat dat van WHO vandaan komt, maar kom op. Een moeder die zich al ellendig genoeg voelt na het stoppen van bv hoeft zoiets niet te lezen. Iedereen weet echt wel dat bv beter voor een baby is dan fv.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 27-11-2020 21:46:19 ]
pi_196444054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

In de VS is borstvoeding toch ook best een ding? Heb jij daar ook al iets van gemerkt?

Ik heb wel het idee dat mensen toch een flinke voorkeur voor borstvoeding hebben. Het begint eigenlijk al tijdens de zwangerschap als de verloskundige je vraagt of je borstvoeding gaat geven en dan reageert met "goed zo!". Je wordt dus al meteen die richting ingedrukt. Hierdoor ga je je automatisch schuldig voelen als je hiervan afwijkt.
[..]


Ik denk dat het hier een beetje vergelijkbaar is met Nederland, maar je hebt inderdaad wel een punt hoor. Bij mijn verloskundigepraktijk zijn ze ook heel erg pro borstvoeding (ook best wel pro natuurlijke bevallingen etc.) en eigenlijk werd er in het ziekenhuis nadat ik bevallen was ook automatisch vanuit gegaan dat ik borstvoeding zou geven (maar misschien komt dat ook wel omdat ik aangegeven heb dat ik dat wilde, dat weet ik niet helemaal precies meer). Ook mijn doula was wel echt heel erg pro borstvoeding ja. Dus al met al.. maar daar staat weer tegenover dat ik de eerste van mijn vriendinnen ben met een kind en zij staan er allemaal heel neutraal tegenover (1 vriendin wil absoluut geen borstvoeding geven), mijn nicht geeft geen borstvoeding en ik ben zelf ook met kunstvoeding grootgebracht dus vanuit mijn directe omgeving ervaar ik verder geen druk ofzo. Hoe is dat in jouw directe omgeving dan?

Succes met de regeldag NJ! En wat fijn dat de opvang zo goed gaat O+.
pi_196444069
SQ wat staat dat pakje m tof!

Donna, wat een tegenvaller dat ze koorts heeft en jullie in het ziekenhuis zijn. Hopelijk is papa langer mogen blijven, want dit hoort idd helemaal niet zo. :{
Hopelijk is de koorts ook snel weg en kunnen jullie naar huis.

Sun, wat een vervelend gevoel moet dat zijn zo na het wennen. Hopelijk gaat het de volgende keer een stuk beter! Het is ook wat, die kleintjes alleen naar een voor hen vreemde omgeving.

Majo, hopelijk kun je op korte termijn volledig achter je keuze staan. Zoals de rest al zegt, het is allemaal goed als jij tevreden bent.

NJ hopelijk slaapt ze vannacht dan ook lekker en is de regendag snel voorbij.

Voor mijn gevoel heeft de opvang wel aan wat regelmaat bijgedragen hier. Sinds de 2de week drinkt ze overdag om de 3 uur, die haalde ze daarvoor vrijwel nooit. Daardoor zitten we sinds die tijd ook op 6 voedingen ipv 7. Afgelopen twee nachten sliep ze van 19:30 - 5:00. O+ Ze wordt dan nog 1 of 2x wakker maar slaapt dan redelijk vlot toch weer verder. (Ik vergeet even dat ik dus al twee dagen sinds 5 uur wakker ben). Hopelijk plakt ze er nog 2 uurtjes aan, al voelt dat wat veel gevraagd haha.
Het wakker - slapen - eten patroon is al 2 maanden best steady. Ze slaapt overdag nog 4x en niet langer dan 45 minuten. Maar je kunt niet alles hè. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Nolita op 27-11-2020 21:46:34 ]
pi_196444256
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad voornamelijk dat laatste. Persoonlijk weet ik vrij zeker dat er niemand in mijn omgeving negatief zou reageren als ik zou besluiten te stoppen, maar sommige mensen hebben nu eenmaal een hele sterke mening mbt borstvoeding vs kunstvoeding en dat zou maar net je moeder of beste vriendin zijn natuurlijk..
Ja die sterke mening kan ik me ook wel voorstellen, mijn schoonmoeder riep in die zin ook wel: "je gaat toch wel bv geven?!" Gaf altijd wel een vervelend gevoel, wij gaven dan ook altijd stellig aan dat we het gingen proberen en wilden ondervinden of het 1 'lukt' en 2 'bij ons past'.


quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:12 schreef QuattroF het volgende:
Ik kreeg geen negatieve reacties toen ik stopte met borstvoeding. Wél toen ik overstapte van live voeden naar fulltime kolven. ‘Je bent toch geen koe’, ‘Wat doe je jezelf aan’, ‘Pak toch een fles’, etc. Dus hier was het eerder andersom. Ik heb me er niet door laten leiden maar vervelend is het wel.
Heel vervelend! Je hebt er ook totaal geen boodschap aan, dit soort reacties. Het kan je alleen maar een rotgevoel geven. Hebben zij dan ook gevraagd waarom je hebt besloten over te gaan op fulltime kolven? Ik kan me wel goed voorstellen dat je nieuwsgierig bent waarom iemand dat besluit te gaan doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:50 schreef MaJo het volgende:

Ik heb wel het idee dat mensen toch een flinke voorkeur voor borstvoeding hebben. Het begint eigenlijk al tijdens de zwangerschap als de verloskundige je vraagt of je borstvoeding gaat geven en dan reageert met "goed zo!". Je wordt dus al meteen die richting ingedrukt. Hierdoor ga je je automatisch schuldig voelen als je hiervan afwijkt.
Ja dat gebeurt denk ik ook heel onbewust en heeft grotere impact op je als nieuwe moeder dan je beseft. Heb jij er vrede mee? En kolf jij 240 ml in één sessie?! Wow! Ik ben al blij als ik 100 ml heb met een kwartiertje kolven.
  zaterdag 28 november 2020 @ 04:58:07 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196448756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:36 schreef Donna het volgende:
Even ego, ja weet dat ik dat niet mag zeggen.

Roze wolk was van korte duur.
A. gisteren koorts, dus uit voorzorg naar het ziekenhuis. Daar meteen in isolatie want koorts is een covid symptoom en ook een test. Echt bizar om dat mee te maken die isolatie, alles op plastic borden enzo, tot het dienblad aan toe. Die test was vanochtend gelukkig negatief.
Bloed en urine was ook goed, waarschijnlijk een virusje en houden ze haar hier sowieso ter observatie, maar we hoeven iig niet 7 dagen antibiotica, dat is al een opluchting.
Ik kon zelf gisteren alleen maar huilen en vanwege de C regels mag m'n vriend vandaag maar een uurtje komen. Vandaag komt de kinderarts en hopelijk gaat die toestemming geven dat hij vanmiddag hier langer mag zijn want ze is nog zo klein. Het is bijna onmenselijk dat hij hier niet mag zijn.
-O-

Bohh, herkenbaar. Jij en je baby zijn nog zo ontzettend kwetsbaar... jij vanwege je hormonen en je meisje is nog zo ieniemienie. Verschrikkelijk om mee te maken zonder daarin op je partner te kunnen leunen.

Ik hoop dat ze snel opknapt :* .
Resistance is futile.
pi_196449158
Wat naar @Donna :{ Hopelijk vandaag goed nieuws daar. :* O+
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 10:41:35 #195
382129 crew  Donna
pi_196450730
Ze hadden A. voor de bezoekregeling aangemerkt als 'opgenomen kind', maar de pedagogisch medewerkster en de kinderarts vonden dat echt te ver gaan en nu is het 'pasgeborene' geworden met de neonatologie regels. Mijn vriend mag 3x per dag komen zonder max. tijdsduur, thank god! Heel fijn, zat er echt goed doorheen donderdag.

Vandaag komt de uitslag van de bloedkweek en weten we of het een bacteriële infectie of een virus infectie is. In het eerste geval moet ze antibiotica en bij een virus is het observeren en duimen dat de koorts snel afneemt.

Met paracetamol gaat het goed, maar zonder nog niet.
pi_196451340
Gelukkig donna :* en wat zwaar allemaal, jeetje!

Nou de harde borst en koorts is hier weer voorbij bij mij. Gelukkig poeh. Ellendig was het wel. Verder gaat alles goed. Slapen ook zo goed.

En krampjes idd vanaf 12 weken vaak minder nj
pi_196456862
Wat ik me trouwens helemaal niet gerealiseerd heb is hoe weinig Y eigenlijk echte kleren aan heeft :@. Eigenlijk draagt ze voornamelijk van die boxpakjes (sleep&play noemen ze dat hier).. die wakkertijd van 1-1,5 uur is al zo kort om te verschonen, voeden en een beetje te spelen, als ik dan ook nog hele outfits moet gaan verwisselen wordt het helemaal niets.

Herkennen jullie dit? Ik zie namelijk wel regelmatig foto’s voorbij komen met leuke kleertjes aan en dan denk ik ja daar moet ik haar ook maar eens inhijsen, al is het maar voor de foto :') :D.
pi_196456970
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:31 schreef Smart_ass het volgende:
Wat ik me trouwens helemaal niet gerealiseerd heb is hoe weinig Y eigenlijk echte kleren aan heeft :@. Eigenlijk draagt ze voornamelijk van die boxpakjes (sleep&play noemen ze dat hier).. die wakkertijd van 1-1,5 uur is al zo kort om te verschonen, voeden en een beetje te spelen, als ik dan ook nog hele outfits moet gaan verwisselen wordt het helemaal niets.

Herkennen jullie dit? Ik zie namelijk wel regelmatig foto’s voorbij komen met leuke kleertjes aan en dan denk ik ja daar moet ik haar ook maar eens inhijsen, al is het maar voor de foto :') :D.
Waarom moet je outfits wisselen dan? Babykleertjes zijn toch lekker zacht? In de eerste twee maanden veranderden wij alleen van outfit bij pakjekakje of melkgolf... Of in het onwaarschijnlijke geval dat het langer dan 24 uur gedragen was :')
pi_196456980
Donna, fijn dat je vriend meer bij jullie mag zijn! Hopelijk zakt de koorts snel en hoeven jullie niet lang meer te blijven. :*

Smart ass; ik kleed ook niet vaker om dan nodig hoor. Ze begint de dag met een schone outfit en meestal draagt ze die door tot de volgende dag. Tenzij idd veel spuug of kakje pakje. Maar ze draagt hier van alles. Vooral broekjes met shirtje afgewisseld met een jurkje en legging of maillot of een boxpakje idd.
En in al die kleertjes slaapt ze ook gewoon hoor, ook ‘s nachts. Alleen als het broekje wat stug is krijgt ze voor het slapen een comfortabeler broekje aan, maar dat is zo gebeurt.
Bij de oudste ben ik pas rond 9-10 maanden overgegaan naar een pyjama voor de nachten. Overdag heeft ze altijd in dr kleding geslapen.
pi_196457013
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Waarom moet je outfits wisselen dan? Babykleertjes zijn toch lekker zacht? In de eerste twee maanden veranderden wij alleen van outfit bij pakjekakje of melkgolf... Of in het onwaarschijnlijke geval dat het langer dan 24 uur gedragen was :')
”Normale” kleertjes lijken me niet per se lekker slapen toch? Daarom heeft Y dus bijna alleen boxpakjes aan ipv gewone kleren zeg maar. En ik wissel inderdaad ook bij bovenstaande maar dat gebeurt vaak genoeg :P.

Ohh jullie laten ze wel in gewone kleertjes slapen? Misschien moet ik dat dan inderdaad ook maar doen. Anders vind ik het zo zonde dat ze best wat kleding niet of nauwelijks draagt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')