quote:
Op woensdag 22 januari 2003 20:07 schreef NorthernStar het volgende:
Het gaat dus om mensen die de daad bij het woord voegen en wat je ook van hun standpunt vindt, dwingt dat nog altijd meer respect af dan de mensen die hun mond vol hebben over dat Irak moet worden aangevallen zonder daar zelf maar enig risico bij te lopen.
Dus jij kan ook respect opbrengen voor Saddam omdat hij de daad bij het woord voegt door hele Koerdische dorpen te vergassen?
En van mij mag Nederland ook best de daad bij het woord voegen door soldaten te leveren.
quote:niet elk topic heeft met Israel te maken.
Op woensdag 22 januari 2003 18:50 schreef schatje het volgende:
Ach, het gebruik van "human shields" heeft Saddam gewoon van Israel afgekeken.
Deden de SS'ers op de grebbeberg bv ook in 1940 zijn veel nederlanders door gesneuveld.
ik snap dat je tegen israel bent maar om nou in elk topic de link te leggen vind ik een beetje overdreven en niet in de laatste plaats irritant.
quote:Dat mag jij vinden, is niet erg.En ik ben overigens niet tegen Israel.
Op woensdag 22 januari 2003 20:11 schreef sp3c het volgende:[..]
niet elk topic heeft met Israel te maken.
"human shields" zijn even oud als oorlog zelf voor zover ik weet.Deden de SS'ers op de grebbeberg bv ook in 1940 zijn veel nederlanders door gesneuveld.
ik snap dat je tegen israel bent maar om nou in elk topic de link te leggen vind ik een beetje overdreven en niet in de laatste plaats irritant.
quote:Ik heb liever mijn mond vol woorden dan een leeg hoofd zonder hersens.
Op woensdag 22 januari 2003 20:07 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Het gaat dus om mensen die de daad bij het woord voegen en wat je ook van hun standpunt vindt, dwingt dat nog altijd meer respect af dan de mensen die hun mond vol hebben over dat Irak moet worden aangevallen zonder daar zelf maar enig risico bij te lopen.
De keizer doet zijn duim naar beneden en het domme volk juigt.
quote:Als je staat voor wat je zegt verdien je respect, anders is het niet.
Op woensdag 22 januari 2003 20:11 schreef Tikorev het volgende:[..]
Wat weer een domme redenering.
Dus jij kan ook respect opbrengen voor Saddam omdat hij de daad bij het woord voegt door hele Koerdische dorpen te vergassen?
En van mij mag Nederland ook best de daad bij het woord voegen door soldaten te leveren.
Als Saddam zegt ik ga puur voor mijn eigen macht en daarom moord ik mijn tegenstanders uit, dan verdiend dat respect inderdaad.
Dat doet hij echter niet, hij heeft allemaal smoesje waarom hij dat doet, net zoals de VS smoesjes heeft om Irak te willen oprollen.
Het is nog sterker, de enige mensen die betrouwbaar zijn, zijn die waarbij wat ze zeggen en wat ze doen in overeenstemming zijn.
Dus ben je voor oorlog, pak je spullen en meld je aan voor god en vaderland!
quote:Dus alleen soldaten mogen beslissen over oorlog omdat zij bereid zijn zelf mee te vechten? Rare wereld krijg je dan.
Op woensdag 22 januari 2003 20:21 schreef NorthernStar het volgende:
Gelukkig beslist hier de politiek of er oorlog komt. En aangezien we hier een democratie hebben bepaalt het volk daarin mee. Dan mag je toch zeker zelf wel bepalen of je als burger voor of tegen die oorlog bent?
Het leger is er verder om oorlog te voeren, niet de burgers.
Als je niet tegen een andere mening dan je eigen kan moet je niet op een forum gaan zitten!
quote:Was geen 'human shield' maar gewoon regulaire Nederlandse strijdkrachten.
Op woensdag 22 januari 2003 20:11 schreef sp3c het volgende:[..]
...
Deden de SS'ers op de grebbeberg bv ook in 1940 zijn veel nederlanders door gesneuveld.
..
quote:Als je zo redeneerd kun je nooit bepalen wat goed of slecht is. Hitler deed ook wat hij zei. Of had je daar ook respect voor.
Op woensdag 22 januari 2003 20:21 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Als je staat voor wat je zegt verdien je respect, anders is het niet.
Als Saddam zegt ik ga puur voor mijn eigen macht en daarom moord ik mijn tegenstanders uit, dan verdiend dat respect inderdaad.
Dat doet hij echter niet, hij heeft allemaal smoesje waarom hij dat doet, net zoals de VS smoesjes heeft om Irak te willen oprollen.Het is nog sterker, de enige mensen die betrouwbaar zijn, zijn die waarbij wat ze zeggen en wat ze doen in overeenstemming zijn.
quote:Nou moet je niet af gaan dwalen, het ging hier om mensen die bereid zijn zich als menselijk schild in te zetten omdat ze ergens in geloven en ergens voor staan, en die worden vervolgens afgebrand door mensen die veilig achter hun pctje zitten te oordelen.
Op woensdag 22 januari 2003 20:27 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dus alleen soldaten mogen beslissen over oorlog omdat zij bereid zijn zelf mee te vechten? Rare wereld krijg je dan.
Gelukkig beslist hier de politiek of er oorlog komt. En aangezien we hier een democratie hebben bepaalt het volk daarin mee. Dan mag je toch zeker zelf wel bepalen of je als burger voor of tegen die oorlog bent?
Het leger is er verder om oorlog te voeren, niet de burgers.
Als je niet tegen een andere mening dan je eigen kan moet je niet op een forum gaan zitten!
Vind je het dan vreemd dat er anderen zijn die juist voor die "heldhaftigheid" van de laatste groep geen respect kan opbrengen?
En als je daar niet tegen kan moet je eerst eens nadenken voordat je oordeelt!
quote:Nee Hitler was ook een bedrieger.
Op woensdag 22 januari 2003 20:31 schreef Fricandel het volgende:[..]
Als je zo redeneerd kun je nooit bepalen wat goed of slecht is. Hitler deed ook wat hij zei. Of had je daar ook respect voor.
Het is toch niet zo moeilijk?
Niet het een met je mond beleiden en het andere doen. Dan pas weet je wat je aan een ander hebt. En een moreel oordeel komt daarna pas aan de orde.
ik kan me nog een verhaal over de kinderkruistochten herinneren, dat is ook niet helemaal goed af gelopen. die amerikaan moet gewoon gearresteerd worden voordat hij zichzelf en anderen in gevaar (en eventueel in de vuurlinie) brengt.
quote:nee is nie moeilijk , maar dan mag je dus nooit meer ergens over discusieren toch ?
Op woensdag 22 januari 2003 20:38 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Nee Hitler was ook een bedrieger.
Het is toch niet zo moeilijk?
Niet het een met je mond beleiden en het andere doen. Dan pas weet je wat je aan een ander hebt. En een moreel oordeel komt daarna pas aan de orde.
quote:Waarom moet die laatste groep heldhaftig zijn om een mening te mogen verkondigen op een forum.
Op woensdag 22 januari 2003 20:34 schreef NorthernStar het volgende:
Vind je het dan vreemd dat er anderen zijn die juist voor die "heldhaftigheid" van de laatste groep geen respect kan opbrengen?
Ik vind vanachter mijn computer het een hele domme actie waar ik geen respect voor kan hebben
quote:Wie heeft jou wijsgemaakt dat Saddam TEGEN Bush is ?
Op woensdag 22 januari 2003 15:50 schreef HeatWave het volgende:Ik snap niet dat mensen zo gek zijn, dat je TEGEN de oorlog bent snap ik, maar dat je VOOR saddam je leven op het spel gaat zettenIdioten met een bord voor hun kop!!
Dat mensenschild tegen Saddam heb ik al:
US ARMY; kanonnenvoer in de ogen van Bush.
quote:dan bombaderen we die ook gewoon weg.
Op woensdag 22 januari 2003 15:49 schreef Perrin het volgende:
Een regenbui begint altijd met een paar druppels.. Wat als er telkens tienduizenden westerse mensen zich verzamelen in landen die de VS wil bombarderen? Het is iets wat je praktisch kan uitrichten tegen het kolossale leger van de VS.. Ik vind het een goed initiatief.
EDIT
er van uitgaand dat er daadwerkelijk wat gevonden wordt en onder VN mandaat wordt aangevallen.
quote:zou je mij even precies uit kunnen leggen wat de link tussen landverrader en beschermer van burgerdoelen met elkaar gemeen hebben. Of waarom concentratiekampen in deze context door jou gebruikt worden om eens lekker loos te blaten? Ahh misschien wil je dat er zoveel mogelijk slachtoffers gaan vallen .. lekker genieten op de bank met een zak chips
Op woensdag 22 januari 2003 23:53 schreef Baas het volgende:
Hopelijk worden ze daar kapot geschoten als er een oorlog komt. Scheelt weer een aantal landverraders. Was dit soort mensen ook op de wachttorens van Auschwitz gaan staan om Amerikaans ingrijpen te voorkomen?
quote:Tuurlijk wel, maar je kunt iig respect hebben voor mensen die ook daadwerkelijk doen wat ze zeggen. Zouden we er meer van moeten hebben.
Op woensdag 22 januari 2003 20:42 schreef Fricandel het volgende:[..]
nee is nie moeilijk , maar dan mag je dus nooit meer ergens over discusieren toch ?
Voor de rest vind ik het "dom" om je eigen leven in gevaar te brengen voor een hoger doel wat niet direct je eigen leven of dat van je familie/vrienden aangaat. Dat vind ik btw ook van de soldaten van de VS. Wordt je op je 20e doodgeschoten aan de andere kant van de wereld. Nou dan heb je echt de goede keuzes gemaakt...
Er zijn mi niet zoveel dingen in de wereld zo belangrijk dat je daar je leven voor in de waagschaal moet leggen.
quote:Ach, de vergelijking tussen Hitler en Hussein gaat best op. Irak heeft martelkamers, de nazi's hadden o.a. Auschwitz. Mensen die een regime dat de eigen bevolking martelt willen gaan helpen hebben een moreel defect, ongeacht welk regime het is. Helder zo?
Op donderdag 23 januari 2003 00:51 schreef Re het volgende:[..]
zou je mij even precies uit kunnen leggen wat de link tussen landverrader en beschermer van burgerdoelen met elkaar gemeen hebben. Of waarom concentratiekampen in deze context door jou gebruikt worden om eens lekker loos te blaten? Ahh misschien wil je dat er zoveel mogelijk slachtoffers gaan vallen .. lekker genieten op de bank met een zak chips
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |