Dat is net zo'n lukrake vraag als de volgende:quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, en toch vraag ik mij af hoe men zeker denkt te weten dat RNA vaccins over 20 jaar toch niet bepaalde elementen in het erfelijk materiaal kan hebben veranderd dat achteraf niet de bedoeling was. Ik pas daar echt voor.
Misschien over jáááááááááá[ááááááren zo'n adeno vaccin, maar dan nog..
Wat me niet helemaal duidelijk is: is er wat betreft mondkapje nou een verschil tussen theaters en de kerk? Heeft de kerk wel een uitzonderingspositie in dezen?quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:01 schreef Elan het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2357230
Waarom gelden regels niet voor kerken eigenlijk? Ook qua groepsgrootte, gezellig met 60 man in een zaaltje van 50 vierkante meter. Vervolgens allemaal Corona, goh.
Omdat in afbakbroodjes misschien geen stoffen zitten die een deeltje in het dna vervangen?quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is net zo'n lukrake vraag als de volgende:
Ja, en toch vraag ik mij af hoe men zeker denkt te weten dat afbakbroodjes over 20 jaar toch niet bepaalde elementen in het erfelijk materiaal kan hebben veranderd dat achteraf niet de bedoeling was. Ik pas daar echt voor.
Serieus, lees je meer in, of laat dit over aan mensen die de complexe materie snappen en op waarde kunnen schatten
Klopt, maar je vangt wel een deel af.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ziet er leuk uit maar virusmateriaal is kleiner dan de damp die je ziet en gaat gewoon dwars door zo'n masker heen naar buiten.
Buitengewoon gering effect.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, maar je vangt wel een deel af.
Daarom zijn ze ook niet zaligmakend maar helpt het wel iets
Exact mijn punt, in die vaccins ook niet namelijkquote:Op zaterdag 21 november 2020 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat in afbakbroodjes misschien geen stoffen zitten die een deeltje in het dna vervangen?
Tornen aan de grondwet is redelijk not donequote:Op zaterdag 21 november 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Kon dat niet middels die coronawet geregeld worden dan, mondkapjes konden tenslotte ook niet verplicht worden.
Geeft toch vooral veel schijnveiligheid.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, maar je vangt wel een deel af.
Daarom zijn ze ook niet zaligmakend maar helpt het wel iets
quote:Op zaterdag 21 november 2020 10:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
koop gewoon zo´n ding joh, ademt prima
https://www.trendx.nl/pro(...)jkg35waAjpnEALw_wcB#
Als het iets helpt, helpt het iets. Niet meer dan dat, ook niet minderquote:Op zaterdag 21 november 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Geeft toch vooral veel schijnveiligheid.
Dat ze een zeer gering effect hebben is nog tot daar aan toe, maar heel veel mensen snappen dat volgens mij niet eens. Die zetten dus een mondmasker op en vergeten vervolgens alle andere regels (niet nodeloos de stad in, afstand houden). Ze denken echt dat een masker een prima werkend substituut is.quote:
Die mondkapjesplicht kon ook niet vanwege grondwettechnische redenen, had je samenkomen in kerken ook best kunnen benoemen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Tornen aan de grondwet is redelijk not done
Zo simpel ligt dat helaas niet. Mensen gaan met zo'n luier om minder afstand houden, wat het eventuele positieve effect te niet doet.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het iets helpt, helpt het iets. Niet meer dan dat, ook niet minder
Zou van mij niet verplicht hoeven worden iig
Ja want de maatregels worden zo slecht nageleefd hč boehoehoequote:Op zaterdag 21 november 2020 09:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Je ziet, aan de hand van jouw eigen link, wat er kan als mensen zich WEL aan de maatregelen houden. De economie komt weer op gang daar, sportwedstrijden met publiek weer kunnen en de horeca weer draait.
Maar nee, wij lopen liever tegen alles wat de overheid doet te schoppen en weten het allemaal beter, waardoor wij hier nu nog steeds niet kunnen.
Bedankt he!
Daar ligt gok ik wat geschiedenis, bijvoorbeeld 40-45, vers in het geheugen, wat het extra gevoelig maakt.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Die mondkapjesplicht kon ook niet vanwege grondwettechnische redenen, had je samenkomen in kerken ook best kunnen benoemen.
Maar dan nog. Het is niet dat je mensen hun vrijheid van godsdienst afpakt als ze een periode online de kerkdienst moeten volgen.
Toen hadden ze nog geen internet. Je kunt toch online kerk kijken? Politieke bijeenkomsten mogen ook niet, alleen religie geniet kennelijk die exclusiviteit. Vind het maar bizar.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar ligt gok ik wat geschiedenis, bijvoorbeeld 40-45, vers in het geheugen, wat het extra gevoelig maakt.
Truus in Schubbekutteveen straks een mondmasker op als ze een brood gaat halen bij het bakkertje op de hoek, en intussen zitten ze in de Amsterdamse moskee massaal verzen en gebeden op te zeggen. Lekker man.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen hadden ze nog geen internet. Je kunt toch online kerk kijken? Politieke bijeenkomsten mogen ook niet, alleen religie geniet kennelijk die exclusiviteit. Vind het maar bizar.
Bedankt voor het benadrukken van mijn punt.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja want de maatregels worden zo slecht nageleefd hč boehoehoe
Zelfs de onzinmaatregels worden prima nageleefd, advies mondkapjes bijvoorbeeld.
Er is eigenlijk maar één ding wat niet nageleefd wordt, en dat is geen onnodige bezoeken / contacten beperken. Iedereen denkt toch die eiersnijder te moeten halen bij de Action. Dát is het probleem.
Dat los je niet op met een gesloten bieb of geen alcoholverkoop na 20u (wie dat ooit bedacht heeft)
Meteen last van elk ander virusje en infectieziekte want ons immuunsysteem is niets meer gewend.quote:
Ik wel.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
Of verwachten jullie al grootschalige evenementen in de zomer?
Lijkt me wel met euro2021 en Eurovisie songfestival.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als in Q1 ongeveer 4 miljoen Nederlanders een vaccinatie hebben gehad, hoe lang zou het dan duren voordat alles weer mag? En hoe lang duurt het voordat iedereen die vaccinatiebereid is, is gevaccineerd?
Kan me voorstellen dat je na vaccinatie als land nog wel voorzichtig moet zijn omdat de effecten op de langere termijn (> halfjaar) van het vaccin nog niet bekend zijn. Hoe lang blijft het werkzaam bijv.?
Ervanuitgaande dat die 4 miljoen hoofdzakelijk de groep omvat die normaliter de ziekenhuizen had doen laten overstromen, zou ik zeggen van schaf de maatregelen af.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als in Q1 ongeveer 4 miljoen Nederlanders een vaccinatie hebben gehad, hoe lang zou het dan duren voordat alles weer mag? En hoe lang duurt het voordat iedereen die vaccinatiebereid is, is gevaccineerd?
Kan me voorstellen dat je na vaccinatie als land nog wel voorzichtig moet zijn omdat de effecten op de langere termijn (> halfjaar) van het vaccin nog niet bekend zijn. Hoe lang blijft het werkzaam bijv.?
Dat duurt wel even voor dat we de maatregelen gaan opheffen, maar er is nog weinig informatie bekend over het vaccin. Maar voorspellen durven we nog niet aan, want dan zouden we jullie alleen maar valse hoop geven. Het blijft altijd koffiedik kijken hoe het alles verloopt. Minstens als bij vaccinatie goed verloopt, geen problemen ontstaan, dan is mogelijk dat heel waarschijnlijk al tegen de zomer 2021 of anders later weer grootschalige evenementen mogelijk zijn. We moeten hebben van 60% van groepsimmuniteit via het vaccin zien te bereiken.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |