Kijk hier http://www.apple.com/trailers/wb/dreamcatcher/large.html
quote:Nu maar hopen dat het boek een beetje gevolgd wordt
Op woensdag 22 januari 2003 15:24 schreef Strolie75 het volgende:
Het boek was iig erg goed!
quote:
Morgan Freeman in Stephen King-filmAMSTERDAM - Morgan Freeman is gestrikt voor de nieuwe film 'The Dreamcatcher'. Het is een verfilming van het gelijknamige boek van horrorschrijver Stephen King. In januari gaan de opnames van start.
'Dreamcatcher' vertelt het verhaal van vier vrienden die elkaar kennen uit hun kindertijd en beschikken over telepathische krachten. Jaren later moeten de vier herenigd worden om met hun gezamelijke krachten de aarde te redden van een mysterieuze kracht. Freeman gaat de rol van Col spelen.De film wordt geregisseerd door Lawrence Kasdan en het script is geschreven door William Goldman. Gezegt wordt dat de film elementen bevat die eerder naar voren kwamen in 'The Green Mile' en 'Stand by Me' ook van Stephen King.
Wel ff wat meer info da's wel handig voor de mensen die er niks van weten
Heb het boek van Stephen King nooit gelezen,
dus weet niet of de film erg trouw aan het boek is geweest.
Vond het zelf een erg spannende film in de trend van The Thing/Phantoms/Outbreak,
met een all star cast en een geweldige rol van Damian Lewis.
Jason Lee was weer erg grappig aanwezig "If he can still do that, he MUST be alive!"
1 ding weet ik zeker zodra deze film uit is op DVD,
dan krijgt ie een mooi plekje in me collectie!
8+
Ik wist alleen nix van de film dus ik begon er redelijk nuchter aan en verwachte een echte King verfilming (die meestal kut zijn) en begon ook een beetje zoals ik verwachte (een soort IT storyline dacht ik) totdat er ineens aliens te voorschijn kwamen en stuff
Al met al een Goeie film.
Ik had er wel veel van verwacht eigenlijk. Maar ik moet hem eerst zelf nog maar eens zien voordat ik er over kan oordelen.
een 7,5
quote:Och.
Op woensdag 22 januari 2003 15:24 schreef Strolie75 het volgende:
Het boek was iig erg goed!
Een drol met tanden die mensen aan gaat vallen
Sure
quote:ik heb 'm geziehien ... ik heb 'm geziehien ... *deuntje fluit
Op maandag 14 april 2003 00:48 schreef victorinox het volgende:
Ik heb van zeer betrouwbare bron gehoord dat het 4de deel van The Animatrix voor Dreamcather te zien is.
Kan iemand die al naar Dreamcather geweest is hier uitsluitsel over geven.
Ik kan dus ook niet wachten tot ik hem zieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
quote:Dan moet ik toch maar naar Dreamcather gaan dan.
Op maandag 14 april 2003 08:37 schreef realist_ik het volgende:[..]
ik heb 'm geziehien ... ik heb 'm geziehien ... *deuntje fluit
'final flight of the osiris' ... ofzo ... a-dem-be-ne-mend.
Maar het is trouwens niet deel 4, want deel4 heet: The Second Renaissance part 2
quote:King films staan bekend om het feit dat ze gewoon waardeloos zijn ivm het boek..... Er zijn uitzonderingen (hele goeie uitzonderingen) maar vele zijn echt verschrikkelijk slecht...
Op donderdag 17 april 2003 12:13 schreef Ceriel het volgende:
'k Ga vanavond naar de premiere van deze film.
Ben razend benieuwd!
Bijna elke King verfilming is een topper geweest, dus ik schat dat het een zeer fijn avondje bioscoop zal gaan worden!
quote:Kijk, jij snapt 'm!
Op donderdag 17 april 2003 12:24 schreef HeatWave het volgende:[..]
King films staan bekend om het feit dat ze gewoon waardeloos zijn ivm het boek..... Er zijn uitzonderingen (hele goeie uitzonderingen) maar vele zijn echt verschrikkelijk slecht...
[lichte spoilers]
.
.
.
.
.
De film was wel onderhoudend met af en toe spannende scene's.
Helaas komen de schrikeffecten voornamelijk door het harde geluid dat je op zo'n moment voor je kiezen krijgt.
De special effects waren matig, en vooral de scene met het ruimtevaartuig was erbarmelijk.
Ik vind het een slechte kruising tussen The Thing en Signs.
.
.
.
.
.
[/lichte spoilers]
Maar de enige echte reden die ik mensen kan geven om naar deze film te gaan is:
The Final Flight Of The Osiris
Dit is één van de negen korte teken/animatie-filmpjes behorende bij The Animatrix.
Dit filmpje krijg je voor Dreamcatcher te zien.
Dit is een heel mooi animatie filmpje met een prachtig geanimeerde actiescene. Matrix-stijl.
[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 18-04-2003 00:59]
quote:Precies...
King films staan bekend om het feit dat ze gewoon waardeloos zijn ivm het boek..... Er zijn uitzonderingen (hele goeie uitzonderingen) maar vele zijn echt verschrikkelijk slecht...
Beetje een combi van aliens, the shining en outbreak
Neej gaste, deze is echt major crap!
Leuke film met absolute uitblinker Duddits.
Wat WEL helemaal super-rete-gaaf-fanTAStisch was: Flight of the Osiris. 9 minuten KWIJLEN
Eerst de Matrix-teaser en daarna dit meesterwerkje van Andy & Larry zelf. Mooi dat ik deze DVD al bij Play ge-preordered heb
quote:Tja, misschien de wat kleinere verfilmingen, waarin er drie verhaaltjes worden verteld in één film, maar ik doel meer op films als:
-The Green Mile
-It
-The Shining
-The Shawshank Redemption
-The Mysery
Dat zijn er al vijf. En dan noem ik het geen uitzondering meer op de regel. Als je de kleinere erbij gaat halen kom je uit op een stuk of 90 verfilmingen, maar aangezien Dreamcatcher toch een redelijke big-budgetfilm te noemen is, mag deze niet tot de kleinere benoemd worden.
Overigens vond ik 'm niet zo enorm geweldig. Wel spannend, maar aan het einde verliest het verhaal zijn grip, en wat in de eerste drie kwartier zo mooi en rustig uitgewerkt leek, wordt onderuit gehaald in het laatste gedeelte.
het verhaal zit op zich wel goed in elkaar maar dat science fiction gedoe met die monsters
En wij kregen dat Animatrix filmpje NIET! Dat vond ik wel erg jammer...
quote:Saai zou ik deze film niet willen noemen, nee.
Op zondag 20 april 2003 09:57 schreef GotenSSJ het volgende:
is het wat jongens of is het saai ?
quote:Maar dan mis je wel die uiterst briljante plot twist op het einde.
Op dinsdag 22 april 2003 18:35 schreef Sandman2k3 het volgende:
Maar ik denk dat je beter na de pauze naar huis kunt gaan
quote:Ow dan heb je het verhaal echt een kans gegeven
Op dinsdag 22 april 2003 22:17 schreef Larissa het volgende:
Ohoh.. wát een vreselijke film. En ranzig ook. En ik vond hem echt niet spannend. Ik heb er zelfs een half uur bij liggen slapen.
quote:Ik snap niet dat iemand tijdens een film in de bioscoop in slaap kan vallen, of gewoon weggaan in de pauze
Ohoh.. wát een vreselijke film. En ranzig ook. En ik vond hem echt niet spannend. Ik heb er zelfs een half uur bij liggen slapen.
Daar begrijp ik dus echt helemaal niks van...
En Dreamcatcher vond ik een baggerfilm, pure pulp.
quote:Sterker nog! Ik had amper wat gemist. Ik zat zo weer in het "verhaal". En achteraf bleek het een half uur te zijn geweest. Gevoelsmatig was het maar een minuutje of 10.
Op dinsdag 22 april 2003 22:18 schreef Jusp het volgende:Ow dan heb je het verhaal echt een kans gegeven
.
quote:Ja, kan ik het helpen? Moeten ze maar niet zo'n dodelijk saaie ranzige film maken.
Op dinsdag 22 april 2003 22:23 schreef Pietjuh het volgende:Ik snap niet dat iemand tijdens een film in de bioscoop in slaap kan vallen, of gewoon weggaan in de pauze
Hoe kan je nu in godsnaam weten of een film goed is als je al halverwege weggaat. En het is ook zonde van je geld
quote:
heb er zelfs een half uur bij liggen slapen.
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 23:06 schreef Larissa het volgende:
Sterker nog! Ik had amper wat gemist.
quote:Ik heb de film niet gezien maar het boek wel gelezen.
Op dinsdag 22 april 2003 23:12 schreef Larissa het volgende:
Ja duh, ik had natuurlijk wel een stukje uit het verhaal gemist, maar blijkbaar was er in dat half uur zo weinig gebeurd dat ik zó weer in het verhaal zat.
Toen ik vorig jaar het boek las dacht ik nog: hier kunnen ze noooooooooit een film van maken, zo'n raar verhaal, maarja, toch gebeurt
Vaak heeft Stephen King zelf een klein rolletje in de film (gastrol/figurant). Ik heb wel een beetje opgelet, maar ik heb hem niet gevonden in de film. Weet iemand of hij zowieso een klein rolletje heeft (zonder tekst tuurlijk ), en wanneer dat was????
* Alohagirl is nieuwschierig
quote:zit wel wat in eigenlijk ja
Op vrijdag 18 april 2003 00:06 schreef catfish het volgende:
de film is nie echt slecht, maar goed is hij toch niet
ik ken het boek niet, maar de rol van Morgan Freeman is totaal nutteloos voor het verhaal en er wat bijgetrokken, waarschijnlijk is dit in het boek beter
ook de vorm/voorstelling van de aliens is nogal flauw, weinig fantasierijk
het verhaal komt ZEER traag op gang
op het einde is ie wel wat spannend, maar uiteindelijk wel een tegenvaller voor een film die op de affiche staat met als eerste acteurnaam Morgan Freeman... beetje goedkoop als hij maar een bijrol heeft en dus puur als publiekstrekker wordt gebruikt
oja, de snelle/weinig heroise dood van sommige personages is toch wel raar als je bekijkt hoelang de opbouw van deze personages duurt
'k zou zeggen: goed boek en slecht verfilmt?
quote:Hmmm, volgensmij was het SSDD;
Op maandag 28 april 2003 08:34 schreef amaranta het volgende:
noem me maar stom hoor
maar wat betekenden die vier letters? DDDS of SSSD ofziets
quote:ah oke
Op maandag 28 april 2003 12:46 schreef Sandman2k3 het volgende:[..]
Hmmm, volgensmij was het SSDD;
wat betekent 'Same Shit Different Day'
en in het nederlands dan?
iets van zsad?
zelfde shit andere dag?
haha
quote:ga niet!
Op maandag 28 april 2003 15:02 schreef Vision het volgende:
toch maar goed dat ik dit topic even lees. Ik wilde 'm toch wel in de bios gaan kijken. Nu ben ik aan 't twijfelen of ik 'm uberhaupt nog wil zien.
GAAAAAAAA NIEEEEEEEET
quote:Dit kan ik alleen maar beamen.
Op maandag 28 april 2003 15:37 schreef amaranta het volgende:[..]
ga niet!
GA NIETGAAAAAAAA NIEEEEEEEET
Eindcijfer: 7-
Ik kijk trouwens zelden films, dus als ie op andere films lijkt weet ik dat toch niet!
quote:Geheel op eigen risico......
Op woensdag 30 april 2003 16:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De internationale rececenten spreken van een meesterwerk en de grote winnaar van filmprijzen.. dus heb besloten om er morgen heen te gaan.. wat vinden jullie er van?Ik kijk trouwens zelden films, dus als ie op andere films lijkt weet ik dat toch niet!
quote:ik ga met een meisje naar de film die alleen maar van horrorfilms houdt, dus andere keuze is er niet..
Op woensdag 30 april 2003 16:56 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Geheel op eigen risico......
quote:Dan Final Distanation 2.....
Op woensdag 30 april 2003 17:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ik ga met een meisje naar de film die alleen maar van horrorfilms houdt, dus andere keuze is er niet..
quote:Over welke recensenten heb jij het dan?
Op woensdag 30 april 2003 16:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De internationale rececenten spreken van een meesterwerk en de grote winnaar van filmprijzen.. dus heb besloten om er morgen heen te gaan.. wat vinden jullie er van?Ik kijk trouwens zelden films, dus als ie op andere films lijkt weet ik dat toch niet!
quote:die lijkt me nou juist niks..
Op woensdag 30 april 2003 17:00 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Dan Final Distanation 2.....
quote:ga dan naar Final Destination 2
Op woensdag 30 april 2003 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
die lijkt me nou juist niks..
Maar de rol van morgan freeman was erg onduidelijk, dat dat gehandicapte kind een alien was dacht ik wel, maar waren er nu twee soorten aliens en was freeman nu ook zon andere en probeerden die rassen elkaar uit te moorden? dus, de slechte (met die tanden) en de goede (met die ei0hoofden) ??? of was er toch maar 1 muterende soort??? het is me helaas onduidelijk gebleven,...
Op een gegeven moment werd het ook wat langdradig en bleven de schrikmomenten helaas ook beperkt.. Er zat weinig "gevoel" in de film, het bleef allemaal erg oppervlakkig.. Je krijgt nooit een band met een personage, voind ik een groot nadeel.. en het eind dat de hele boel ontplofte en hij die worm doodtrapte blijf je toch ook met een onbevredigend gevoel zitten... zo van was dit het
en al die mensen in dat Kamp dan? om maar is wat te noemen?
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-05-2003 02:12]
quote:Dat is nou precies het handelsmerk van King, imo. Bijvoorbeeld in het boek "Desperation" worden in de eerste 30 pagina's 2 personen uitgebreid geïntroduceerd, je raakt aan ze gewend, begint mee te leven, en pats, daar gaat één van de twee dood. Da's dan ff niet leuk, maar je wil wel graag weten hoe het afloopt.
oja, de snelle/weinig heroise dood van sommige personages is toch wel raar als je bekijkt hoelang de opbouw van deze personages duurt
'k zou zeggen: goed boek en slecht verfilmt
Ik vond het een spektakel, je kreeg weinig rust, lekker vieze beelden, de worm met de tanden zag er best cool uit, Jonesy met zijn geweldige Engelse accent! En het einde vond ik stukken beter dan in het boek. O, en de rol van Duddits is duidelijker dan in het boek, zeker gezien het einde!!!
Maar:
- In de boeken van King worden personages altijd goed uitgewerkt, zoals ik al schreef, en daar is in een film weinig tijd voor. Zo ook in deze. Ik vond het dan ook schijnheilig dat in "The making of" wordt gezegd dat de relatie tussen de vier vrienden belangrijk element is in de film, maar dat vond ik niet echt heel duidelijk.
- De kinderscènes vond ik niet geweldig
- Jammer (maar ja, de tijd he?) dat de psyche van het Mr. Gray niet uitgediept werd zoals in het boek (dat hij het fijn begint te vinden om "mens" te zijn (het spekvet!!)).
- Het geheugenpakhuis vond ik heel mooi verfilmd, maar er werd te weinig mee gedaan. Daardoor was het telefoon-pistoolgesprek erg lachwekkend voor degenen die het boek niet kenden (nou ja, ik vond het ook lachwekkend).
quote:SPOILER
Op vrijdag 2 mei 2003 10:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Maar waren er nou 2 soorten aliëns? En Freeman, was hij nou één van de slechte aliens? zoals ik dacht? en dat gehandicapte kind, was dat dan de goede aliën? enwat is nou het idee van die besmette mensen uiteindelijk?
Tsja, da's wat moeilijk, boek lijkt (imo) te verschillen van film. Ik zie het zo, er zijn inderdaad 2 soorten aliens, de poppetjes en de wormpjes zeg maar. Maar die zijn samen wel erop uit om de aarde geweld aan te doen, dus die werken samen, maar de worm is wel van een veel lagere intelligentie als de poppetjes (vergelijk dier-mens op aarde). De wormen zijn wel vrspreiders van de infectie (de rode schimmel). Aan de andere kant denk ik dat de twee levenssoorten misschien wel 1 en dezelfde zijn (omdat in het einde van de film Mr. Gray een reuzeworm wordt).
Freeman/Curtis was gewoon mens. Maar inderdaad (in de film) was Duddits in feite ook een alien, maar dan weer een anders soort (denk ik), die het tegen de reuzeworm opnam op het einde.
En tsja, besmette mensen -> allemaal dood -> aliens gewonnen. Zoiets?
Geen goede, maar ook geen zeer slechte film... Niets bijzonders, dat is wel zeker.
Dertien in een dozijn special effects, flauwe humor in de scenes die wél spannend zouden kunnen zijn en zéér matig acteerwerk van acteurs die zeker beter hebben gepresteerd!
Een dikke vette 3!!!
quote:Ik snapte dat ook nooit, maar tijdens Adaptation zag ik het licht. In slaap gevallen dus.
Op dinsdag 22 april 2003 22:23 schreef Pietjuh het volgende:Ik snap niet dat iemand tijdens een film in de bioscoop in slaap kan vallen, of gewoon weggaan in de pauzeHoe kan je nu in godsnaam weten of een film goed is als je al halverwege weggaat. En het is ook zonde van je geld
Dreamcatcher. Vooral het begin is erg sterk. Hoe langer de film duurt hoe minder het eigenlijk wordt. Redelijke film als geheel. De moeite toch wel waard, maar je moet er ook weer niet al te veel van verwachten.
[Dit bericht is gewijzigd door Nazgul op 14-05-2003 21:36]
quote:Ik ben bij die voorfilm de zaal uitgelopen, omdat ik dacht dat ik bij de verkeerde film zat
Op woensdag 14 mei 2003 22:25 schreef KonnieKipke het volgende:
ik vond het een supergave film, maar ik hou er dan ook van.
Al moet ik zeggen dat van mij die animatrix film ervoor SUPER GAAF WAS! Wat briljant dat ze dat zo met de computer kunnen animeren. Klasse
quote:WHAHAHAHA
Op vrijdag 16 mei 2003 16:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik ben bij die voorfilm de zaal uitgelopen, omdat ik dacht dat ik bij de verkeerde film zat
Meisje bij de kassa, "jahoor meneer, daar gaat straks echt dreamcatcher draaien.. "
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik ben bij die voorfilm de zaal uitgelopen, omdat ik dacht dat ik bij de verkeerde film zat
Meisje bij de kassa, "jahoor meneer, daar gaat straks echt dreamcatcher draaien.. "
En Duddits is lief.
Voorderest goede film, een 8.
Ik ga maar eens het boek lezen
quote:Het boek is net zo vaag.
Op donderdag 18 december 2003 19:01 schreef N1nj4 het volgende:
Heb m net gekeken, maar ik snap er geen donder van,![]()
Ik ga maar eens het boek lezen
quote:heb je in ieder geval nog "iets" voor je geld..
Op vrijdag 9 januari 2004 19:33 schreef rheingold het volgende:
ik heb de film net gehaald bij de videotheek, ik moet hem nog gaan zien, ik kreeg er een 'dromenvanger' bij.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 09-01-2004 19:36]
quote:sterkte..
Op vrijdag 9 januari 2004 19:38 schreef rheingold het volgende:
ik zal er zo eens voor gaan zitten.
Ow lama let weer eens niet op vond het al zo vaag omdat ik hem al lang gelden had gezien (naja lang ruim een jaar ofzo)
Tja blond
Ze moeten eens een fijne film van 'Bag of Bones' maken.
fakking film gaat echt helemaal nergens over, scenes worden maar een beetje aan elkaar geplakt terwijl er absoluut geen diepgaande storyline aan zit.
ermmm..
het is gewoon een fakked up pauper film.
nuf said
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |