En de laatste post van Nolita:quote:Kan borstvoeding dippen of stoppen rond de 11 maanden? Mijn zoontje laat de laatste dagen vaak los, wil dan toch meer, is gefrustreerd en begint vlak na de borstvoeding al te jengelen van de honger, terwijl hij normaal pas een uur na de borstvoeding zijn brood en fruit krijgt.
quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:30 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ze is 4 maanden inderdaad. Ik ging ook uit van aantal keer drinken, maar het steeds ‘te veel’ aan opbrengst liet me twijfelen. Nog maar even zo verder dus.
Ligt er een beetje aan wat je zelf wil. Je kunt het hem ook zelf laten regelen door toch weer vaker aan te leggen. Geef je er al flesvoeding naast nu?quote:Op vrijdag 20 november 2020 14:28 schreef B.ertha het volgende:
Kan, dat zou dan voor het eerst zijn... Moet je dan gewoon doorgaan en tijdelijk een extra flesje geven?
Wat je met de fles gaat geven maak je dan zelf niet meer aan. ...quote:Op vrijdag 20 november 2020 14:28 schreef B.ertha het volgende:
Kan, dat zou dan voor het eerst zijn... Moet je dan gewoon doorgaan en tijdelijk een extra flesje geven?
Kan prima dan!quote:Op vrijdag 20 november 2020 14:28 schreef B.ertha het volgende:
Klopt, maar het gaat hier enkel om een dipje op te vangen met 11 maanden. Structureel zou een ander verhaal zijn natuurlijk. 🤗quote:Op zaterdag 21 november 2020 08:02 schreef Rebubbled het volgende:
Volgens mij is het advies dat tot 1 jaar melk de hoofdboeding is. Ik zou eerder voor een extra flesje kv gaan dan een boterham of yoghurt.
quote:Op maandag 23 november 2020 16:25 schreef SQ het volgende:
Ik heb net voorzichtig een flesje gekolfde melk aangeboden. Ik verwachtte er weinig van gezien de voorgeschiedenis van zijn broer en zus, maar deze makker dronk de hele 50cc zonder morren op. DIT BIEDT ZOVEEL HOOP
Ik probeerde therapeutisch maar desondanks klokte hij het nog in een mum weg
Ja dit is bij mijn andere 2 kinderen ook nooit gelukt hoor. Dat was echt een drama, beide keren. Ik had dus lage verwachtingen, maar dit is bemoedigend!quote:Op woensdag 25 november 2020 14:52 schreef tpopml het volgende:
[..]en ook nog eens terwijl je het zelf gaf... Hier op aanraden en lezen heeft papa het gedaan toen ik niet thuis was. Ging ook goed, maar zelf nog niet geprobeerd. Is ook nog geen aanleiding toe geweest, maar toch!
Oh, als je op verzoek wil voeden dan is regelmaat inderdaad vaak een utopie.quote:Op woensdag 25 november 2020 14:57 schreef tpopml het volgende:
Hier is het momenteel zo dat meneer aan het minderen is zo lijkt. Na 11 weken lang om de 2 uur beide borsten te vragen, gaan we nu ineens andere koers:
Gisteren zat er ineens vier uur tussen, en nu al een paar nachten dat hij maar 1 borst drinkt om drie uur (laatste voeding is dan 23u), om dan weer om 5/6 uur te komen voor een voeding die we slapend voortzetten in bed. Vervolgens komt hij vaak weer om 10 uur.
Herkenbaar? Is het utopisch om te denken dat er regelmaat zit in voeden op verzoek, of zijn we nu gewoon op weg naar een nieuw ritme?
En zowaar daarna geprobeerd om zelf te geven... Tot de laatste druppel. Eten is eten volgens dit Michelinmannetjequote:Op woensdag 25 november 2020 15:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dit is bij mijn andere 2 kinderen ook nooit gelukt hoor. Dat was echt een drama, beide keren. Ik had dus lage verwachtingen, maar dit is bemoedigend!
[..]
Oh, als je op verzoek wil voeden dan is regelmaat inderdaad vaak een utopie.
Maar, wat hier ook vaak wordt aangehaald, op verzoek kan ook op jouw verzoek zijn. Dus als je het liever nog wat vaker hebt kun je hem ook gewoon proberen aan te bieden. Het is maar net wat je zelf prettig vindt.
Ik heb dagen gehad met 12 voedingen en dagen met 4, daar was soms gewoon geen peil op te trekken.
quote:Lecithine
Hoewel niet wetenschappelijk bewezen, hebben sommige moeders goede ervaringen met een dagelijkse inname van twee eetlepels (3,6 - 4,8 gram) lecithine. De lecithine zou helpen om de verstoppingen sneller op te lossen. Vooral moeders met steeds terugkerende verstoppingen zeggen hier baat bij te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |