abonnement Unibet Coolblue
pi_197191108
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:36 schreef Meke het volgende:

[..]

;(

Wat zonde!

Mijne was niet bepaald low budget (deze) dus kan daar niet echt iets over zeggen, maar ik ben wel heel erg fan van kobo en hoe alles hierop werkt. Zeker de bol.com/kobo plus samenwerking, ik vind de synchronisatie tussen telefoon en app heel prettig :Y
Niet echt, ik vervloek dat trage ding al maanden. :D Ik ga kijken voor een Kobo. Zag er al eentje bij Bol voor ¤99 en dat vind ik wel een mooie prijs. Dank je!
pi_197344452
Voor februari;
https://www.bol.com/nl/p/(...)g.1_5.9.ProductTitle



quote:
Raynor Winn is a long-distance walker and writer; her first book The Salt Path was a Sunday Times bestseller in 2018. Winn and her husband Moth, who was diagnosed with a terminal illness called corticobasal degeneration, became homeless after a bad investment and decided to walk the 630-mile (1,010 km) South West Coast Path. The Salt Path was shortlisted for the 2018 Wainwright Prize and the 2018 Costa Book Awards in the "Biography" category. The judges described it as "An absolutely brilliant story that needs to be told about the human capacity to endure and keep putting one foot in front of another. In May 2019 The Salt Path won the inaugural RSL Christopher Bland Prize. In September 2019 it was the number one bestselling book in UK independent bookstores. Winn also writes about nature, homelessness and wild camping and her second book Wild Silence will be published by Michael Joseph in spring 2020. (Bron: Wikipedia)


[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 15:50:44 ]
pi_197344557
Een vervolg? Is dat handig?
pi_197344649
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:43 schreef Samhain het volgende:
Een vervolg? Is dat handig?
Ja nee, sorry. Had ik niet door. Ff post aanpassen :P
pi_197344914
Heel mooi boek :Y
pi_197375878
Ik heb het boek van deze maand al een paar dagen uit maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Het verhaal op zich is tof, heel interessant om het verhaal te lezen van iemand die zo'n idioot lange trail loopt. Maar ik vond het wel erg beknopt beschreven, ondanks dat de schrijver op bepaalde punten wel wat de diepte ingaat. Ik had het boek ook binnen no time uit.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:23:42 #107
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_197421973
Wat zijn zo'n beetje de kenmerken van familie- of streekroman? waar moeten we zo'n beetje op letten?

Had net een boekje gezien als voorstel, in mijn bib als familie/streekroman aangeduid maar online staat ie toch duidelijk als thriller geboekstaafd, of zijn dit genres die makkelijk overlappen?



[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 15-01-2021 11:30:04 ]
pi_197422539
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:56 schreef Fugue het volgende:
Tim Voors - Alleen

[ afbeelding ]
[..]

Gelezen! Erg leuk en ik had het anders nooit opgepakt.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 13:26:26 #109
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_197424048
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:58 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Gelezen! Erg leuk en ik had het anders nooit opgepakt.
Voor besprekingen hebben we ook aparte topics per boek.
TTK / [Boekenclub] Januari - Alleen
pi_197424067
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:26 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Voor besprekingen hebben we ook aparte topics per boek.
TTK / [Boekenclub] Januari - Alleen
Dank! Wist ik niet :@
pi_197448293
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:23 schreef kl1172 het volgende:
Wat zijn zo'n beetje de kenmerken van familie- of streekroman? waar moeten we zo'n beetje op letten?

Nou, of het over een familie gaat en het zich afspeelt in een streek 🤣
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 17:57:51 #112
319979 Fok-it
All is well
pi_197448958
Ik sla even maandje over om voor mijn geliefde FOK! al een boekje te recenseren.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:48:53 #113
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_197648042
Zijn er al kandidaten voor februari?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 januari 2021 @ 13:34:17 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197649681
Is Cafe zon en zee een familie en streek roman?
https://www.hebban.nl/boek/cafe-zon-zee-jenny-colgan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:20:10 #115
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197650451
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:34 schreef Ynske het volgende:
Is Cafe zon en zee een familie en streek roman?
https://www.hebban.nl/boek/cafe-zon-zee-jenny-colgan
Ik zou m onder chicklit plaatsen. Maar ik vind het dan ook een wat onduidelijk onderscheid...
pi_197654775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:34 schreef Ynske het volgende:
Is Cafe zon en zee een familie en streek roman?
https://www.hebban.nl/boek/cafe-zon-zee-jenny-colgan
Welja. Laten we vooral niet te moeilijk doen over de genres. Er wordt toch gestemd.
pi_197689647
quote:
Lanzarote, nieuwjaarsdag. Henning wil fietsend de steile weg naar Femés beklimmen. Zijn materiaal is slecht, de fiets trapt zwaar en hij heeft geen proviand mee. Terwijl hij tegen wind en helling vecht laat hij zijn leven de revue passeren. Ogenschijnlijk loopt alles op rolletjes: hij heeft twee gezonde kinderen en een goede baan. Met zijn vrouw Teresa vormt hij een modern ouderpaar: ze delen de zorg 50/50. Maar eigenlijk gaat het slecht met Henning. Hij is al tijden overbelast. Kostwinner, echtgenoot, vader – geen van de rollen lijkt hem op het lijf geschreven.

Wanneer Henning uitgeput in Femés aankomt realiseert hij zich dat hij er eerder is geweest. Toen hij hier als kind was is er iets vreselijks gebeurd, iets wat hij diep heeft weggestopt. Iets wat hem blijkbaar al die jaren heeft achtervolgd.

In Nieuwjaar van Juli Zeh mondt zijn perfecte familievakantie uit in een nachtmerrie.

Van de auteur van Ons soort mensen ( O+ )
pi_197696224
Volgens mij mag deze een familieroman genoemd worden, of niet?

Een heel gewoon gezin- Mattias Edvardsson



quote:
. Een heel gewoon gezin van Mattias Edvardsson is een originele, psychologische thriller over een gezin dat uit elkaar valt. Hoe ver zou jij gaan als je dochter beschuldigd wordt van moord?

Ze zijn een heel gewoon gezin: Adam, zijn vrouw Ulrika en hun negentienjarige dochter Stella. Ze leiden een gerieflijk leven in een villawijk, met goedbetaalde banen en een uitgebreide vriendenkring. Tot Stella wordt gearresteerd op beschuldiging van moord op een man van bijna tweemaal haar leeftijd. Hoe kende ze deze zakenman, en vooral, welke reden zou ze hebben gehad om hem te doden? Adam gelooft in zijn dochters onschuld. Ulrika denkt echter dat ze iets verbergt. En Stella? Wat is haar kant van het verhaal? Hoe goed kennen Adam en Ulrika hun dochter, en elkaar? En hoe ver gaan ze om haar te beschermen? ‘Zo spannend, zo bedrieglijk, je weet niet meer wie je kunt vertrouwen. .
pi_197696319
De ultieme familieroman is overigens (imo) Het lot van De familie Meijer van Charles Lewinsky.



Maar die is wel heel dik (en misschien moeilijker verkrijgbaar)

quote:
Als op een nacht in 1871 een ver familielid bij de deur van de Meijers aanklopt, kan niemand vermoeden, dat hun leven vanaf dat moment radicaal zal veranderen. Hun wereld in het dorp Endingen is op dat moment klein, maar nog intact. Dan duikt wervelwind Janki op, een ver familielid, al weet niemand er het fijne van. Een jaar later heeft hij een bruid - de aangenomen dochter annex dienstmeid Chanele, een vrouw, die op vele momenten een beslissende rol gaat spelen in het leven van de Meijers - en een stoffenwinkel in Baden.
Vijf generaties beslaat de geschiedenis van de Meijers, een geschiedenis vol liefdesgeluk en levensdroefenis, en vol strijd om succes en acceptatie. En steeds raakt de wereld een stukje meer uit zijn voegen.
pi_197696436
Ik heb er nog een. Als het niet mag hoor ik het wel.

Een vreemde in de wereld - Simon Stranger



quote:
Waar liggen je roots, als je vader én grootvader geadopteerd zijn?

In Een vreemde in de wereld worden vier dramatische verhaallijnen op een aangrijpende en originele manier met elkaar verbonden.

In 1652 stichtte Jan van Riebeeck de eerste Nederlandse handelspost op Kaap de Goede Hoop. Hij denkt vreedzaam te gaan onderhandelen met de lokale bevolking.

De zestienjarige Noah woont in een van de betere buurten van Kaapstad. Hij is een zwarte jongen, geadopteerd in een wit gezin; een kind van het nieuwe Zuid-Afrika.

Adele woont in een zwarte buurt die plaats moet maken voor een witte wijk. Hoewel ze pas zes jaar oud is, probeert ze de bulldozers tegen te houden.

En dan is er Simon, schrijver. Hij onderneemt een riskante zeiltocht over de Atlantische Oceaan. Tot hij een bericht krijgt over zijn vader.

Ze zijn alle vier ontheemd. De familiegeschiedenis van de Strangers biedt de opstap naar een indringend verhaal over het vinden van je thuis.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 07:23:30 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197698248


quote:
In De familie Wachtman van Christiaan Alberdingk Thijm raakt Philip Wachtman in de problemen wanneer hij door een uitspraak van de rechter zijn geheim prijs moet geven: hij heeft 411 nakomelingen.

De familie Wachtman van Christiaan Alberdingk Thijm, bekend van Het proces van de eeuw, is een ontzagwekkende en actuele roman over identiteit.

De wetenschappelijke carrière van Philip Wachtman zit in een dip. Zijn promotieonderzoek over de anonimiteit van de spermadonor is overbodig geworden en hij dreigt gepasseerd te worden voor een benoeming tot hoogleraar. Hoe anders vergaat het zijn vriendin, stemactrice Freya de Koning, die zich op het hoogtepunt van haar roem bevindt. Maar er is één groot gemis. Freya is op haar negenendertigste nog kinderloos. Het ligt aan Philip, denkt Freya. Maar hij weet dat de oorzaak niet bij hem kan liggen. Wachtman heeft naar schatting 411 nakomelingen, het gevolg van uit de hand gelopen praktijkonderzoek bij de spermabank. Door een uitspraak van de rechter dreigt hij zijn levenswerk niet langer geheim te kunnen houden.

Achtervolgd door zijn verleden en een opdringerige studente, komt Wachtman gaandeweg tot de conclusie dat hij niet is wie hij dacht te zijn. Een indrukwekkende roman over maakbaarheid, identiteit en privacy.
***
pi_197698723
Tot nu toe hebben we:

Raynor Winn - Het Zoutpad
Eve Chase - Het verloren meisje
Jenny Colgan - Cafe zon en zee
Juli Zeh - Nieuwjaar
Mattias Edvardsson - Een heel gewoon gezin
Charles Lewinsky - Het lot van de familie Meijer
Simon Stranger - Een vreemde in de wereld
Christiaan Alberdingk Thijm - De familie Wachtman

Iemand nog een suggestie? Ik wil vanavond de poll eruit doen.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 09:40:17 #123
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_197699684
Nog even de korte inhoud voor Het verloren meisje van Eve Chase.
quote:
Voor de liefhebbers van Kate Morton, maar dan met een extra dosis spanning

Zal de geschiedenis zich herhalen? Of kan de vloek verbroken worden?

Als de vijftienjarige Margot Wilde en haar drie zussen in juli 1959 op Applecote Manor aankomen, verwachten ze een stille, ietwat saaie Engelse zomer tegemoet te gaan. Maar hun oom en tante blijken nog steeds bezeten van de verdwijning van hun dochter Audrey, nu vijf jaar geleden. De komst van twee knappe buurjongens drijft de zussen uit elkaar, en Margot voelt zich steeds meer verbonden met de verdwenen Audrey. Als de zomer een dodelijke wending neemt, hebben de zussen slechts één keuze: zich met elkaar verzoenen of voor altijd van elkaar gescheiden worden.

Vijftig jaar later is Jessie op zoek naar een nieuw huis om de schaduw van de overleden eerste vrouw van haar man voorgoed achter zich te laten. Het prachtige Applecote Manor lijkt een antwoord op al haar dromen te zijn. Maar Jessie voelt zich steeds eenzamer, haar zestienjarige stiefdochter lijkt zich steeds meer tegen haar af te zetten, en de geruchten over de geschiedenis van het huis worden steeds onheilspellender.
pi_197700593
Ik ben heel benieuwd! Heb "Café Zon en Zee" en "Een heel gewone familie"al gelezen maar er staan nog leuke titels tussen! Even kijken waar ik op ga stemmen.
pi_197701418
Ik ben er tussen vier aan het twijfelen 🤔
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')