Dat is toch iets wat landelijk ook geregeld moet worden. Er waren wel bans van China, maar dat was het wel, Biden had dat ook niet anders gedaan. Dit had men ook veel beter in Europa kunnen doen uiteraard. Maar in Nederland heeft man pas deze week per spoedwet kunnen regelen dat reizigers een negatieve test moeten kunnen overleggen. Een negatieve test voor het reizen is vrijwel overal in Azie, Afrika en Zuid Amerika nodig en werd vrij snel ingesteld in veel landen. Ook het in quarantaine plaatsen na aankomst is in veel van die landen al ruim een half jaar het geval, of het geval geweest.quote:Professor Pybus says: "By reconstructing where and when COVID-19 was introduced to the UK we can see that earlier travel and quarantine interventions could have helped to reduce the acceleration and intensity of the UK's first wave of cases."
North Carolina passeert vandaag Nederland in de droeve statistiek van doden per inwoner, en is daarmee de 39e staat van de VS om dit voor elkaar te krijgen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:02 schreef VoMy het volgende:
Volgens World-o-meter heeft Californië nu ook meer geregistreerde doden per miljoen inwoners dan Nederland en dat is daarmee al de 38e staat om dit te bereiken.
Wel opmerkelijk dat Washington, nog redelijk onder Nederland zit. Het is behoorlijk connected met de rest van de wereld en arriveerde er vroeg. Er werd wel vroeg aan de bel getrokken en ook op gereageerd,vooral geloof ik omdat een koppige onderzoeker die toch wel samples gingen anlyseren. Eerste dode werd op 29 feb geregistreerd en dezelfde dag werd er een state of emergency afgeroepen.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
North Carolina passeert vandaag Nederland in de droeve statistiek van doden per inwoner, en is daarmee de 39e staat van de VS om dit voor elkaar te krijgen.
Allemaal staten die er tot nu toe redelijk mee weg kwamen tonen nog weer snelle en gestage toenames tot kritische hoogtes in het aantal gevallen, zoals Virginia en Oklahoma en dus ook North Carolina.
Was inderdaad de staat die in het begin het slechtst ging omdat er een uitbraak was in een verzorgingstehuis volgens mij. Maar de hele westcoast (Californië, Oregon, Washington) deed het tot dusver beter dan de eastcoast, toch een andere stijl van leven daar misschien, naast natuurlijk de bevolking en regering die redelijk democratisch gezind is en dus al vanaf maart bereid om het serieus te nemen.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk dat Washington, nog redelijk onder Nederland zit. Het is behoorlijk connected met de rest van de wereld en arriveerde er vroeg. Er werd wel vroeg aan de bel getrokken en ook op gereageerd,vooral geloof ik omdat een koppige onderzoeker die toch wel samples gingen anlyseren. Eerste dode werd op 29 feb geregistreerd en dezelfde dag werd er een state of emergency afgeroepen.
Klopt. Trouwens, een paar maanden geleden een keertje gekeken of er nu verschil zat tussen blauwe en rode staten, vooral op basis van CFR toen, maar daar leeg geen patroon in te zitten. Hoe zit dat eigenlijk met de overall death rates? Hoe doen de blauwe staten het dan tov de rode staten? En hoe zou je dan de staten meenemen die zijn geswitched.quote:Op maandag 11 januari 2021 16:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Was inderdaad de staat die in het begin het slechtst ging omdat er een uitbraak was in een verzorgingstehuis volgens mij. Maar de hele westcoast (Californië, Oregon, Washington) deed het tot dusver beter dan de eastcoast, toch een andere stijl van leven daar misschien, naast natuurlijk de bevolking en regering die redelijk democratisch gezind is en dus al vanaf maart bereid om het serieus te nemen.
Die pakt Trump allemaal nog even mee.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren 4000 plus doden, weer een triest record.
4300 doden gisteren. Het houdt niet op, niet vanzelfquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren 4000 plus doden, weer een triest record.
Het kan niet veel slechter lijkt me. Kan goed dat Biden straks gezien wordt als de president die corona overwon.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die pakt Trump allemaal nog even mee.
Wel medelijden met Biden trouwens, die begint als president in een ongelooflijke shitshow op alle fronten.
Zo zullen de media het wel spinnen. Nobelprijs staat al klaar.quote:Op donderdag 14 januari 2021 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het kan niet veel slechter lijkt me. Kan goed dat Biden straks gezien wordt als de president die corona overwon.
Een Nobelprijs voor het oplossen van een binnenlands probleem dat gelijktijdig opgelost wordt in alle andere landen ter wereld? Goede calimero-act.quote:Op donderdag 14 januari 2021 11:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zo zullen de media het wel spinnen. Nobelprijs staat al klaar.
De boze mediaquote:Op donderdag 14 januari 2021 11:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zo zullen de media het wel spinnen. Nobelprijs staat al klaar.
En de hits keep coming met Incompetent Donnie & the Gang:quote:
quote:There is no COVID vaccine reserve. Trump admin already shipped it
The Trump administration announced Tuesday, January 12, that it would begin shipping reserved vaccine supplies, raising hopes that states may see their vaccine supply potentially double as they work to accelerate the sluggish immunization campaign. But according to a report by The Washington Post, that promised vaccine stockpile doesn’t actually exist—it was already shipped out—and the limited vaccine supply available to states will remain as it is for now.
The news has not only left state health officials angry and confused by the false promises, they’re also left scrambling to sort out distribution changes. In addition to claiming they would release the (non-existent) stockpile, Trump administration officials told states to expand access to vaccines—now allowing anyone over age 65 to get vaccinated and people under 65 who have a documented underlying health condition that makes them more vulnerable to COVID-19.
https://arstechnica.com/s(...)-already-shipped-it/
Wat ik hier raar aan vind is dat ik niet het idee heb dat de mensen die werken voor Warp Speed, zoals zo'n leger-generaal met z'n logistiek-expertise, incompetent zijn...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de hits keep coming met Incompetent Donnie & the Gang:
[..]
Het leger is logistiek heel “goed”maar vaccins zijn wat anders dan legerspul in de Tweede wereld oorlog hadden ze op een gegeven moment al dat als ze voorraden niet konden vinden vanwege de gigantische operaties het handiger was om nieuw te bestellen in de VS dan er naar te gaan zoekenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat ik hier raar aan vind is dat ik niet het idee heb dat de mensen die werken voor Warp Speed, zoals zo'n leger-generaal met z'n logistiek-expertise, incompetent zijn...
...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ze raken vaak genoeg dingen kwijt in het leger in de VS, tot aan nucleaire bommen aan toe.
7 Miljard op zo'n begroting valt mij hartstikke mee.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 22:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het leger is logistiek heel “goed”maar vaccins zijn wat anders dan legerspul in de Tweede wereld oorlog hadden ze op een gegeven moment al dat als ze voorraden niet konden vinden vanwege de gigantische operaties het handiger was om nieuw te bestellen in de VS dan er naar te gaan zoeken
De Defense logistics agency dat is de organisatie die alles voor het leger koopt en verzendt van pleepapier tot airframes voor osprey vliegtuigen van die laatste hebben ze er 166 op voorraad dat is genoeg om er tot 2095 mee te doen alleen het ding is lang voor die tijd al met pensioen.
https://www.politico.com/(...)ken-by-design-216935
Vaccins komen helaas niet in een eindeloze stroom onze kant op en overheden kennende gaat ons dat allemaal opbreken.
Het is inderdaad maar 1% maar toch ons hele defensie budget.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
7 Miljard op zo'n begroting valt mij hartstikke mee.
En na het verder gelezen te hebben denk ik dat het heel goed is voor een leger om niet zo lean en mean te zijn als de private sector.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het is inderdaad maar 1% maar toch ons hele defensie budget.
Studie hier.quote:The deaths caused by COVID-19 have reduced overall life expectancy by 1.13 years, according to the analysis by researchers at the University of Southern California and Princeton University.
That would be the largest single-year decline in life expectancy in the past 40 years and cut U.S. life expectancy to 77.48 years — the lowest it's been since 2003, the researchers say.
"This impact is about 10 times as large as the worrisome annual decreases several years ago that were attributed largely to drug overdoses, other external causes, and respiratory and cardiovascular diseases," the researchers write in a paper published in the Proceedings of the National Academy of Sciences.
The reduction in life expectancy is estimated to be even greater among racial and ethnic minorities. Life expectancy is estimated to fall by 2.10 years among Blacks and 3.05 years among Latinos. The decline would be 0.68 years among whites.
That would widen the gap in life expectancy between black and white populations from 3.6 years to more than five years, "thereby eliminating progress made in reducing this differential since 2006," researchers write.
quote:L452R Covid Variant Increasing In Bay Area, Connected To SJ Kaiser Outbreak
Chiu said the L452R variant is "not a completely new variant," and the first case in California was described in Alameda County in May. "The first case of it in the world was in Denmark in March," he said. "So this is a variant that's been around, but it's been very rare up until November."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |