abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196320327
Hallo allemaal,

Ik twijfel over mijn huidige studie. Zit nu in het 2e jaar dus stoppen vind ik eigenlijk een beetje zonde. Als ik straks eventueel doorga met leren en een masteropleiding haal in een andere richting, kan ik daar dan wat mee, of kijken veel werkgevers ook naar de opleiding vóór de master?
  donderdag 19 november 2020 @ 15:17:09 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196320615
Valt weinig over te zeggen zonder dat je de studie noemt denk ik.

Neem een bachelor informatica vs psychologie.
pi_196320981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:17 schreef Scuidward het volgende:
Valt weinig over te zeggen zonder dat je de studie noemt denk ik.

Neem een bachelor informatica vs psychologie.
ja sorry je hebt gelijk
Ik studeer civiele techniek en wil toch wat meer de economische kant op
  donderdag 19 november 2020 @ 19:13:39 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196323457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:42 schreef Hankypanky5 het volgende:

[..]

ja sorry je hebt gelijk
Ik studeer civiele techniek en wil toch wat meer de economische kant op
Binnen de economisch sector zul je ook financieel rekenkundig sterk moeten zijn, in elk geval bepaalde profielen. Voor dergelijke functies zou civiele techniek onderbouwend kunnen werken. Weet je al welke master je wilt doen? Zit er een pre-master aan vast? Ken je mensen met een functie die jij later wilt vervullen?

Ik ben zelf per toeval gekomen waar ik nu ben, maar mijn exacte bachelor is wellicht 50% van de aanleg voor mijn huidige baan. Ander deel is timing en eerdere werkervaring.
pi_196324004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:13 schreef Scuidward het volgende:

Binnen de economisch sector zul je ook financieel rekenkundig sterk moeten zijn, in elk geval bepaalde profielen. Voor dergelijke functies zou civiele techniek onderbouwend kunnen werken. Weet je al welke master je wilt doen? Zit er een pre-master aan vast? Ken je mensen met een functie die jij later wilt vervullen?

Ik ben zelf per toeval gekomen waar ik nu ben, maar mijn exacte bachelor is wellicht 50% van de aanleg voor mijn huidige baan. Ander deel is timing en eerdere werkervaring.
Ik weet nog niet zo goed wat voor master ik dan zou moeten doen.. Wat ik me ook afvraag is of technische bedrijfskunde iets voor me is. Misschien is het wel mogelijk om wat studiepunten mee te nemen of iets dergelijks. Denk dat ik in die opleiding een mooie combinatie van techniek en bedrijfsvoering heb. Weet jij(of iemand anders natuurlijk) hier meer van?
pi_196324027
Techneuten worden veel gemakkelijker op professioneel vlak iets bedrijfskundigs dan andersom.


TU studie geeft wat mij betreft een betere uitgangspositie. Je kunt ook altijd nog wat economische vakken er bij volgen. Een ingenieurstitel is nog we iets waard itt een andere wo opleiding.
Whatever...
pi_196331673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:46 schreef Spanky78 het volgende:
Techneuten worden veel gemakkelijker op professioneel vlak iets bedrijfskundigs dan andersom.

TU studie geeft wat mij betreft een betere uitgangspositie. Je kunt ook altijd nog wat economische vakken er bij volgen. Een ingenieurstitel is nog we iets waard itt een andere wo opleiding.
Technische bedrijfskunde geeft ook de titel ingenieur, en hiermee staan er meer deuren open in het bedrijfsleven lijkt mij. Denk je ook niet?
pi_196343964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Hankypanky5 het volgende:

[..]

Technische bedrijfskunde geeft ook de titel ingenieur, en hiermee staan er meer deuren open in het bedrijfsleven lijkt mij. Denk je ook niet?
Mwoah, je zult gewoon in de praktijk moeten laten zien wat je waard bent.
Whatever...
pi_196364043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:46 schreef Spanky78 het volgende:
Techneuten worden veel gemakkelijker op professioneel vlak iets bedrijfskundigs dan andersom.

TU studie geeft wat mij betreft een betere uitgangspositie. Je kunt ook altijd nog wat economische vakken er bij volgen. Een ingenieurstitel is nog we iets waard itt een andere wo opleiding.
Een MSc titel is gewoon een bewijs dat je doorzettingsvermogen, intelligentie, discipline, (academische) schrijfvaardigheid en een heleboel andere kwaliteiten hebt. Of je nou een techneut bent of een alfa....

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:57 schreef Hankypanky5 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik twijfel over mijn huidige studie. Zit nu in het 2e jaar dus stoppen vind ik eigenlijk een beetje zonde. Als ik straks eventueel doorga met leren en een masteropleiding haal in een andere richting, kan ik daar dan wat mee, of kijken veel werkgevers ook naar de opleiding vóór de master?
Een titel heb je voor het leven, en hem behalen duurt maar even. Ik zou altijd voor de hoogst mogelijke opleiding gaan, je zit misschien wel tot je 70e in de professionele wereld ;) Als je technisch goed onderlegd bent en je wilt meer de economische kant op dan lijkt mij technische bedrijfskunde inderdaad ideaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:46 schreef Spanky78 het volgende:
Techneuten worden veel gemakkelijker op professioneel vlak iets bedrijfskundigs dan andersom.

TU studie geeft wat mij betreft een betere uitgangspositie. Je kunt ook altijd nog wat economische vakken er bij volgen. Een ingenieurstitel is nog we iets waard itt een andere wo opleiding.
Techneuten hebben vaak niet de persoonlijkheidstrekken die bijvoorbeeld een marketeer heeft, dat leer je ook niet zomaar aan. Ik zou dus niet te makkelijk denken over ''iets bedrijfskundigs''.
pi_196368816
Ik denk helemaal niet makkelijk over ‘iets’ bedrijfskundigs. Maar kn je wel vertellen dat iemand die een fabriek kan doorrekenen gemakkelijker een businesscase uitrekent dan andersom.

En dat verhaal over die persoonlijkheid geldt voor iedereen. Dat technische mensen ‘nooit’ kunnen samenwerken is dikke onzin. Net zoals salesmensen allemaal gladde praatjesmakers zijn.
Whatever...
pi_196371490
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:51 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Een MSc titel is gewoon een bewijs dat je doorzettingsvermogen, intelligentie, discipline, (academische) schrijfvaardigheid en een heleboel andere kwaliteiten hebt. Of je nou een techneut bent of een alfa....
Mee eens, al vind ik persoonlijk wel dat er een verschil is tussen een éénjarige master en een tweejarige master. Ik vind het nog steeds jammer dat die gelijk zijn aan elkaar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_196371545
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Mee eens, al vind ik persoonlijk wel dat er een verschil is tussen een éénjarige master en een tweejarige master. Ik vind het nog steeds jammer dat die gelijk zijn aan elkaar.
Dat diploma is alleen maar je toegangskaartje tot de echte wereld. Na een paar jaar werken maakt het allemaal geen hol meer uit. En als na een jaar of vijf je opleiding echt nog heel veel uitmaakt is er iets mis met je werkgever. Overigens is het wel zo dat je in principe wel minimaal hbo moet hebben gedaan voor een hogere functie.
Whatever...
pi_196409629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:57 schreef Hankypanky5 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik twijfel over mijn huidige studie. Zit nu in het 2e jaar dus stoppen vind ik eigenlijk een beetje zonde. Als ik straks eventueel doorga met leren en een masteropleiding haal in een andere richting, kan ik daar dan wat mee, of kijken veel werkgevers ook naar de opleiding vóór de master?
Als jij een andere bachelors hebt dan je masters, maar je hebt je masters in bijvoorbeeld finance gehaald dan kan je overal gewoon in de finance aan de slag. Je hebt immers een pre master moeten doen en/of deficiënties weg moeten werken voor de tekortkomingen.
pi_196559227
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:39 schreef Spanky78 het volgende:
Ik denk helemaal niet makkelijk over ‘iets’ bedrijfskundigs. Maar kn je wel vertellen dat iemand die een fabriek kan doorrekenen gemakkelijker een businesscase uitrekent dan andersom.

En dat verhaal over die persoonlijkheid geldt voor iedereen. Dat technische mensen ‘nooit’ kunnen samenwerken is dikke onzin. Net zoals salesmensen allemaal gladde praatjesmakers zijn.
Dit dus.

Tevens Het is dikke bullshit dat een master echt een must is(ja misschien voor bepaalde functies waar je het echt nodig hebt zoals big 4 maar ik kan je vertellen die zijn er niet zoveel) Tuurlijk het is mooi meegenomen maar denk wel werkervaring is altijd beter dan opleiding. Leuk en aardig die msc-titel maar de meeste managers die ik ken kiezen wel een persoon met een hbo/wo-bachelor met werkervaring dan een wo-master met geen werkervaring.
pi_196559233
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat diploma is alleen maar je toegangskaartje tot de echte wereld. Na een paar jaar werken maakt het allemaal geen hol meer uit. En als na een jaar of vijf je opleiding echt nog heel veel uitmaakt is er iets mis met je werkgever. Overigens is het wel zo dat je in principe wel minimaal hbo moet hebben gedaan voor een hogere functie.
Zeer eens! Volgens mij heb jij ook heel wat ervaring en bronnen zie ik.
pi_196567377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 06:42 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Dit dus.

Tevens Het is dikke bullshit dat een master echt een must is(ja misschien voor bepaalde functies waar je het echt nodig hebt zoals big 4 maar ik kan je vertellen die zijn er niet zoveel) Tuurlijk het is mooi meegenomen maar denk wel werkervaring is altijd beter dan opleiding. Leuk en aardig die msc-titel maar de meeste managers die ik ken kiezen wel een persoon met een hbo/wo-bachelor met werkervaring dan een wo-master met geen werkervaring.
Nouja, het is het totaalplaatje. Een wo studie geeft een klein plusje. Maar eigenlijk alleen als het een technische studie is voor mij. Wat ook belangrijk is om te zien is of iemand gericht is op groei. Elke dag een tikje beter maar begonnen op het hbo (en relevante ervaring opgedaan, gegroeide en verbeterd) wint het altijd van een volgevreten corpsbal die zijn bul oh zo belangrijk vindt. Ook al is die tweede in absolute zin beter. Ik wil mensen in mijn teams die na jaren nog groeien qua niveau. Niet die het allemaal we goed vinden.

En voor de echt goede functies is de assessment belangrijker dan je diploma om te zien of je voldoende niveau hebt.
Whatever...
pi_196897642
Is econometrie niks voor ts?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')