abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210311998
quote:
5s.gif Op maandag 14 augustus 2023 20:24 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Dat vieze wijf leeft ook nog steeds?
Die had volgens eigen zeggen nog maar kort te leven.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 23:36:36 #152
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210312043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 23:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Die had volgens eigen zeggen nog maar kort te leven.
Oh ja, ik heb het even opgezocht en het staat in dit artikel:
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)t-haar-heb~a066f318/

Inmiddels bijna 3 jaar verder. Het is natuurlijk altijd de vraag in hoeverre zoiets toneel is. Als je aan de dialyse moet ben je wel behoorlijk ziek, maar onwel worden in de rechtbank voelt wel als een hele handige timing.
  dinsdag 12 december 2023 @ 21:18:04 #153
346653 Ceviche
pi_211599385
quote:
Het Zeeuwse dorp Waterlandkerkje werd drie jaar geleden opgeschrikt door een huiveringwekkende zedenzaak. Tanja D., wordt ervan verdacht tussen 2008 en 2019 haar twee eigen kinderen te hebben laten misbruiken door haar vriend. Ook maakte ze de verkrachting van een vriendinnetje mogelijk. De rechtbank veroordeelde de vrouw in 2021 tot een gevangenisstraf van tien jaar, maar daar legde de vrouw zich niet bij neer. Vandaag, tijdens het hoger beroep, werd 15 jaar cel tegen haar geëist.
Niks mis met de hogere eis.
  woensdag 13 december 2023 @ 01:02:43 #154
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211600986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 21:18 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Niks mis met de hogere eis.
en levenslang tbs graag
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211601402
Dat zou mooi zijn, als ze een nóg hogere straf krijgt.

Heeft iemand informatie over waarom de strafeis is aangepast?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211601760
Menselijk afval
Heel veel sambal
  woensdag 13 december 2023 @ 17:06:35 #157
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211607564
quote:
De rechtbank bespreekt ook diverse chatberichten die tussen de man en de vrouw zijn uitgewisseld. In een daarvan was er sprake van om ‘nog een baby te maken’, ook met het doel om die na enige jaren in te zetten voor seksuele handelingen. Dit kwam ter sprake toen een van de dochters 18 jaar was geworden en ‘misschien te groot’.
Vind ik toch niet zo netjes dit.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 13 december 2023 @ 19:39:41 #158
346653 Ceviche
pi_211609511
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 07:24 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zou mooi zijn, als ze een nóg hogere straf krijgt.

Heeft iemand informatie over waarom de strafeis is aangepast?
Ik las ergens dat ze zich wat meer richten op de actieve rol van de moeder, niet alleen het toestaan, maar ook adviseren over dosering drogering, kleding laten aantrekken zodat ze er sexier uitzagen, echt veel actiever dan alleen ervanaf weten en gedogen zeg maar.
Soms zit zo'n moeder ook onder de duim of wordt mishandeld en geeft ze bij de rechter aan dat ze te zwak was om het anders te doen, bla bla bla. Maar dat was hier duidelijk niet het geval.
Het OM had dat de vorige ook wel meegenomen in de strafeis (10 jaar wordt ook echt niet zomaar geëist) maar ik begreep dat ze dat de eis verhoogd is omdat blijkt dat die moeder een nog grotere rol speelde. Maar ik weet het niet zeker.

Ergens vond ik het jammer dat die stiefvader zelfmoord had gepleegd omdat die dochters er wel behoefte aan hadden dat hij verantwoording moest afleggen en een straf moest uitzitten en hij er zo wel makkelijk vanaf komt, maar ik denk ook regelmatig dat het voor de wereld echt een stuk beter is dat nu hij dood is.
pi_211611696
Ik lees in de reactie op zijn zelfmoord eerlijk gezegd vooral een correct antwoord. Opgeruimd staat netjes, wat mij betreft, en ik kan me voorstellen dat het voor de betrokkenen fijn is om te weten dat deze dader nooit meer vrij rond zal lopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_216824624
» Er is al 438 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Straf van 14,5 jaar cel voor moeder die dochters jarenlang liet misbruiken nu definitief

quote:
De 48-jarige vrouw uit Terneuzen die jarenlang actief meewerkte aan het seksueel misbruiken van haar twee dochters door haar partner, moet definitief 14,5 jaar de gevangenis in. Ze ging tegen de uitspraak van het gerechtshof in cassatie. Na advies van de procureur-generaal heeft de Hoge Raad nu besloten de zaak niet in behandeling te nemen. Daarmee komt er een einde aan de rechtszaak.

De vrouw werd in 2021 veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf door de rechtbank in Middelburg, maar was het niet eens met de uitspraak en ging in hoger beroep. Dat pakte niet goed uit voor haar. Het gerechtshof in Den Bosch vond een hogere straf van 14,5 jaar passend vanwege de aard en omvang van de zedenzaak en de gruwelijkheid ervan.

De vrouw besloot daarop in cassatie te gaan bij de Hoge Raad. Die kijkt niet meer inhoudelijk naar feiten en bewijs, maar of het recht juist is toegepast. De Hoge Raad is in dit geval tot het oordeel gekomen dat het cassatieberoep duidelijk niet kan slagen. Daarom is het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

Parenclubs en parkeerplaatsen
De dochters van de vrouw werden tussen 2008 en 2019 veelvuldig misbruikt door hun stiefvader. Eén van hen moest ook seks met anderen hebben. Zij werd meegenomen naar parenclubs en parkeerplaatsen. Naast de dochters werd ook het seksueel misbruik van een vriendinnetje bewezen geacht.

Bij het gerechtshof in Den Bosch was de verdachte een stuk spraakzamer dan eerder bij de rechtbank in Middelburg. Dat betekende echter niet dat ze veel schuld op zich nam. "Ik had moeten ingrijpen, maar ik was heel angstig voor voor mijn partner."

Tijdens de zitting bleek dat de moeder van de twee dochters zichzelf grotendeels als slachtoffer ziet. "Ik heb ze zelf niet aangeraakt. Toen ik erachter kwam dat mijn partner de meiden misbruikte, heb ik gezegd dat hij daarmee moest kappen. Maar ik werd gecommandeerd en was bang dat hij agressief werd als ik niet deed wat hij zei."

Tips
Uit de vele chatgesprekken in het dossier bleek echter wat anders. Zo zou de vrouw juist tips hebben gegeven aan haar partner om één van haar dochters, destijds acht jaar, te kunnen penetreren. Ook maakten de chatgesprekken duidelijk dat de vrouw actief op zoek was naar andere jonge meisjes die haar vriend zou kunnen misbruiken.

De partner van de vrouw, die het daadwerkelijke misbruik pleegde, werd veroordeeld tot acht jaar cel en tbs. Hij maakte echter in augustus 2023 een einde aan zijn leven in de gevangenis van Dordrecht.

https://www.omroepzeeland(...)ruiken-nu-definitief
pi_216824943
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 23:25 schreef Nober het volgende:
» Er is al 438 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Straf van 14,5 jaar cel voor moeder die dochters jarenlang liet misbruiken nu definitief
[..]

Ik dacht dat die vrouw zo ontzettend ziek was en ondertussen wel dood, :@
Dit gaf toch complete shows weg tijdens de rechtzaak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')