abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 december 2020 @ 09:53:39 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196702061
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De eu die al die boeren ook nog eens 60 miljard euro per jaar aan subsidies geeft, die eu?

Dat is al omgerekend 165 euro per inwoner en nog is het blijkbaar niet genoeg voor de boeren rupsjes nooit genoeg.
Ja dat is al zo sinds Mansholt
Subsidie is zo slecht , je komt er niet vanaf, het werkt verslavend en marktverstorend
En creëert een enorme lobby industrie om die ongein in stand te houden en komt terecht op plekken waar subsidie helemaal niet hoort , zoals de wijnchateau's in Frankrijk die vaak eigendom zijn van Russische oligarchen en de varkensexport

http://www.deschaalvankampen.nl/de-dure-fouten-van-mansholt/

quote:
Je hebt fouten en je hebt dure fouten.
Eurocommissaris en landbouwminister Sicco Mansholt maakte hele dure fouten.
Hij zorgde er met zijn krachtige na-oorlogse subsidiebeleid weliswaar voor dat de honger uit Europa verdween, maar tegen het einde van zijn loopbaan in 1971 realiseert hij zich dat datzelfde beleid op termijn desastreuse gevolgen voor de aarde heeft.

De vergaande intensivering van de landbouw leidt tot enorme productieoverschotten (de beroemde boterberg) en tast de natuur aan.
Een uur en drie kwartier lang is het publiek op Oerol in de boerenschuur op de Teunis Plak getuige van zijn gewetensnood.
Kan hij zijn fouten ongedaan maken?


[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2020 10:23:23 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 december 2020 @ 10:54:23 #202
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196702663
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 09:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zo'n hele grote waar ze kleine pakketjes maken van gigantische auto's.
Dat heet een compactor of autopers. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 13 december 2020 @ 12:54:10 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196704610
https://www.telegraaf.nl/(...)d-door-boerenprotest

Daar gaan een paar boeren gedagvaard worden voor de kosten
Dit is gewoon chantage
quote:
Boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zei eerder dat het om een spontane actie van individuele boeren ging.
Donderdag liep een ultimatum van de actiegroep af.
FDF had geëist dat supermarkten 3 procent van hun omzet afdragen aan de coöperatie Farmer Friendly.


[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2020 13:50:48 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196711087
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:54 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-door-boerenprotest

Daar gaan een paar boeren gedagvaard worden voor de kosten
Dit is gewoon chantage
[..]

[ afbeelding ]
Dat is wel te hopen, dat men de boeren op laat draaien voor de kosten die door de supermarkten gemaakt moesten worden en voor de gederfde inkomsten doordat er enkele producten niet in de schappen lagen. Zou onrechtvaardig voor de supermarkten zijn als dat niet gebeurd.
  zondag 13 december 2020 @ 19:21:10 #205
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_196712074
Ik zou als inkoper van AH alles in Duitsland gaan inkopen. Wat een kutlui.
pi_196712861
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik zou als inkoper van AH alles in Duitsland gaan inkopen. Wat een kutlui.
Precies, de boeren misbruiken hun kracht om de wegen te blokkeren. Dat is nog steeds een ernstige misdaad tegen de menselijkheid. Want arme mensen hebben de kracht niet om de wegen van de boeren te blokkeren.
  zondag 13 december 2020 @ 22:44:57 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196715564
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik zou als inkoper van AH alles in Duitsland gaan inkopen. Wat een kutlui.
geef een van die boeren een dagvaarding en ze betalen zich scheel aan advocaat kosten van 200 euro per uur,
helemaal failliet procederen zo een paar van die boeren dan leren ze het wel af

Dit is gewoon chantage Maffia praktijken , Boeren omzetbellasting
quote:
Boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zei eerder dat het om een spontane actie van individuele boeren ging.
Donderdag liep een ultimatum van de actiegroep af. FDF had geëist dat supermarkten
3 procent van hun omzet afdragen aan de coöperatie Farmer Friendly.

'Niet onder indruk dreigement'
Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) stelt te hebben aangegeven langer tijd nodig te hebben om te kijken naar het Farmer Friendly-voorstel.
Directeur Marc Jansen zei al eerder zich niet onder druk te laten zetten met een ultimatum en daaraan gekoppelde dreigementen.


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2020 23:10:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 december 2020 @ 22:48:32 #208
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_196715616
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

geef een van die boeren een dagvaarding en ze betalen zich scheel aan advocaat kosten van 200 euro per uur, helemaal failliet procederen zo een paar van die boeren dan leren ze het wel af
Te beginnen met die holocaust-idioot graag...
  zondag 13 december 2020 @ 22:55:58 #209
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196715731
Kut boeren. De mandarijnen waren op en ook al geen aubergine.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_196718704
De boeren doen net alsof het verschil tussen de winkelprijs en de prijs die de boeren krijgen allemaal in de zak van de supermarkt CEO verdwijnt. Niets is natuurlijk minder waar. Van die prijs moet de btw naar de Belastingdienst en moeten ook de (vlees)verwerkers en machines in de fabriek, de transporteurs van de artikelen en hun benzine / diesel, de medewerkers en materialen van de verpakkingsfabriek en de vakkenvullers en de kassamedewerkers van de supermarkt worden betaald. Ophouden met janken boertjes, dat jullie nu vooraan staan in de keten wil nog niet zeggen dat er niemand anders is die ook wat moet verdienen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196719111
quote:
18s.gif Op zondag 13 december 2020 22:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Kut boeren. De mandarijnen waren op en ook al geen aubergine.
De supermarkten zouden de boeren moeten aanklagen wegens gederfde inkomsten. Waardoor de boeren misschien de wegen niet meer zouden blokkeren. Want blokkades zijn nog altijd een ernstige misdaad tegen de menselijkheid.
  maandag 14 december 2020 @ 11:07:12 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196720388
https://www.bd.nl/uden-ve(...)~a9d7b59d/180211308/

Ze staan nu ook bij Frits van Eerd op de stoep voor een huisbezoek om een bijdrage te vragen

Is het niet de probleem dat men de internationale concurrentie niet goed aan kan ??
https://interfarms.com/nl(...)reak-even-melkprijs/
Is dat de schuld van de supers ? Die kopen waar de melk goedkoop is en de consument die wil goedkope melk of drinkt veel minder melk dan vroeger
In Nederland is de grond te duur , lonen te hoog en de soja import is duur voer


[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2020 11:13:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196720434
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, de boeren misbruiken hun kracht om de wegen te blokkeren. Dat is nog steeds een ernstige misdaad tegen de menselijkheid. Want arme mensen hebben de kracht niet om de wegen van de boeren te blokkeren.
Kan een Traktor door een diepe sloot?
pi_196720538
Wat zou het toch leuk zijn als we justitie hadden die durfde te handhaven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196720771
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef hoechst het volgende:

[..]

Kan een Traktor door een diepe sloot?
Ga jij dan tegen boeren diepe sloten graven?
  maandag 14 december 2020 @ 11:35:52 #216
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196720827
Sjonge jonge.

Ze verkopen die zooi toch zelf voor een lagere prijs.
Dan moeten ze dat niet doen of even langs diegene gaan die er wel een boterham aan overhoudt hoe die het dan doet.

Ook staat het ze vrij zelf een supermarktketen te starten.

In plaats denken in beperkingen kunnen ze beter gaan denken in oplossingen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196720848
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Ga jij dan tegen boeren diepe sloten graven?
Ik heb heel veel respect voor ongelijke concurrentie en afpersing.

Ik bedoel voor de boeren.
pi_196723318
Kutboeren, dat ze allemaal failliet gaan.
  maandag 14 december 2020 @ 16:46:59 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196728828
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik heb heel veel respect voor ongelijke concurrentie en afpersing.

Ik bedoel voor de boeren.
De supers zijn niet de schuld, zij verkopen slechts 1% van de door melkveeboeren geproduceerde producten
De wereld markt is de oorzaak
Het probleem is niet dat ze te weinig voor de melk krijgen, het probleem is dat boeren in andere landen veel goedkoper melk kunnen produceren
Door veeeel grotere stallen , geen weidegang verplichting door de overheid , goedkoper voer en lager loon


https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/


https://www.telegraaf.nl/(...)maar-op-de-verkeerde
quote:
Laag inkomen
Dat veel boeren het water aan de lippen staat, is goed te begrijpen.
Het inkomen van boeren stijgt sinds het begin van deze eeuw nauwelijks, rekening houdend met het prijspeil daalt het relatieve inkomen zelfs.
Ongeveer een derde van de boeren valt onder de lage inkomensgrens, dus komt niet boven ¤26.500 per jaar. Vooral in de veeteelt is sappelen.
Komende donderdag komt de Wageningen Universiteit met de inkomensraming over 2020 en die zal daar niet veel van afwijken.

De bijdrage die Nederlandse supermarkten kunnen leveren is echter gering.
Zo;n 80% van de producten die worden geproduceerd door onze land- en tuinbouw zijn bestemd voor de export. Bij melkveehouders is dat zelfs nog meer.
Dus een vijfde heeft de bestemming Nederland en daarvan gaat nog een aanzienlijk deel niet naar de supermarkt, maar naar de verwerkende industrie zoals ijsmakers.
Een kleiner deel wordt aan de man gebracht via de horeca.
Supermarkten hebben al aangegeven graag met boeren in gesprek te willen over hun verdienmodel, maar dat zij daar de verwerkende industrie, horeca en het ministerie van Landbouw bij willen betrekken.

Wereldtoneel
Mocht dit leiden tot goede afspraken, dan nog zullen de landbouwinkomens achterblijven.
De boeren acteren immers vooral op het wereldtoneel, waarbij vraag en aanbod bepalen hoe prijzen tot stand komen en de Nederlandse boeren alleen met kwaliteit en niet met volume geld kunnen verdienen.

Voormalig LTO-voorzitter Marc Calon zei onlangs in deze krant terecht dat de Nederlandse boer niet produceert voor de Indiër die van een dollar per week leeft.


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2020 17:59:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196736400
Ik heb wel begrip voor de boeren alleen snap ik niet waarom ze hun producten zo goedkoop van de hand doen. Als ik zie wat kaas en boter kost dan zou ik dit zelf gaan maken. Desnoods weer ouderwets met z'n allen een cooperatie opstarten en wat boerderijwinkels. Op dat vlak zie ik ze weinig doen terwijl daar zoveel potentie zit.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_196736738
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef kawotski het volgende:
Ik heb wel begrip voor de boeren alleen snap ik niet waarom ze hun producten zo goedkoop van de hand doen. Als ik zie wat kaas en boter kost dan zou ik dit zelf gaan maken. Desnoods weer ouderwets met z'n allen een cooperatie opstarten en wat boerderijwinkels. Op dat vlak zie ik ze weinig doen terwijl daar zoveel potentie zit.
Goedkoop? Arme klanten moeten tot hun pensioen hun vrije tijd inleveren om te werken, want anders krijgt van de inmiddels vele boeren niets te drinken of te eten. Dat is niet goedkoop?
  maandag 14 december 2020 @ 22:34:59 #222
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196737448
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:55 schreef torentje het volgende:

[..]

Goedkoop? Arme klanten moeten tot hun pensioen hun vrije tijd inleveren om te werken, want anders krijgt van de inmiddels vele boeren niets te drinken of te eten. Dat is niet goedkoop?
En nu even in het Nederlands.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196737497
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En nu even in het Nederlands.
Zo praat deze user altijd.
Zelfs het Orakel van Delphi sprak duidelijkere taal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 14 december 2020 @ 22:38:16 #224
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196737521
De boeren moeten gewoon een aantal weken, desnoods maanden, niets meer leveren. Bekijk het met je schijtregeltjes.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 december 2020 @ 22:47:11 #225
426493 crew  PippenScottie
pi_196737694
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef kawotski het volgende:
Ik heb wel begrip voor de boeren alleen snap ik niet waarom ze hun producten zo goedkoop van de hand doen. Als ik zie wat kaas en boter kost dan zou ik dit zelf gaan maken. Desnoods weer ouderwets met z'n allen een cooperatie opstarten en wat boerderijwinkels. Op dat vlak zie ik ze weinig doen terwijl daar zoveel potentie zit.
De Nederlandse consument gaat echt niet meer betalen voor hun bbq worstjes om daarmee de portemonnee van de boeren te spekken.

En de doelgroep die wel kan en wil betalen voor een beter leven van de dieren en een kleinere ecologische voetafdruk van hun eten (Groen Links, D’66, PvdD) worden door de boeren weggezet als de vleesgeworden satan.

Stik er dan ook maar in, denk ik.
  dinsdag 15 december 2020 @ 02:44:43 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196739432
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef PzKpfw het volgende:
De boeren moeten gewoon een aantal weken, desnoods maanden, niets meer leveren. Bekijk het met je schijtregeltjes.
Zo is dat, dan kopen de supermarkten maar in Denemarken , Duitsland of Polen
dan piepen de Boeren wel even anders

O ja dat doen ze al

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef kawotski het volgende:
Ik heb wel begrip voor de boeren alleen snap ik niet waarom ze hun producten zo goedkoop van de hand doen.
Als ik zie wat kaas en boter kost dan zou ik dit zelf gaan maken.
Desnoods weer ouderwets met z'n allen een coöperatie opstarten en wat boerderijwinkels.
Op dat vlak zie ik ze weinig doen terwijl daar zoveel potentie zit.
nee dat snap ik ook niet , ze moeten meer geld vragen

Wat bedoel je , Boter of Margarine ?? Eet je wel eens Boter ?/

Margarine is beter voor je in tijden van Corona vanweg de Vit D, en Margarine bestaat uit onverzadigde vetten
quote:
Margarine en boter hebben eigenlijk niet zoveel overeenkomsten, ook al worden ze op dezelfde manier toegepast.
Boter wordt van room gemaakt en is dus altijd roomboter: een zuivelproduct.
Margarine wordt gemaakt van plantaardige oliën en vetten.

Hoewel boter voller en romiger smaakt dan margarine, bevatten ze beiden ongeveer evenveel vet: boter verzadigde vetten en margarine onverzadigde vetten.
Aan margarine worden de vitamines A en D kunstmatig toegevoegd, terwijl die in boter van nature al aanwezig zijn.
Wel is de hoeveelheid Vitamine D in margarine vele malen hoger dan in roomboter.


[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 17-12-2020 00:02:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196739459
Ik vind het diep triest dat ze het leger willen inzetten tegen de mensen die voor ons voedsel zorgen. Zijn we echt met zijn allen zo ver afgegleden.
Check it out
pi_196739675
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 03:00 schreef hjansen82 het volgende:
Ik vind het diep triest dat ze het leger willen inzetten tegen de mensen die voor ons voedsel zorgen. Zijn we echt met zijn allen zo ver afgegleden.
Als de boeren alleen de distributie van zuivelprodukten en groenten gingen blokkeren, dan hadden ze een punt. maar ze gebruiken nu hun trekkers weer als tanks om gebieden te blokkeren.
pi_196739768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 03:00 schreef hjansen82 het volgende:
Ik vind het diep triest dat ze het leger willen inzetten tegen de mensen die voor ons voedsel zorgen. Zijn we echt met zijn allen zo ver afgegleden.
2 van de 4 vreedzame demonstranten bij vleesverwerker vion worden opgepakt omdat ze zich niet legitimeren. https://www.omroepbrabant(...)erker-vion-in-boxtel

En boeren mogen ongehinderd maar wegen blijven blokkeren. |:(

Nee zoals ik al eerder opmerkte worden boeren met hun tractoren met fluwelen handschoenen aangepakt door onze politie.
pi_196739785
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 03:00 schreef hjansen82 het volgende:
Ik vind het diep triest dat ze het leger willen inzetten tegen de mensen die voor ons voedsel zorgen. Zijn we echt met zijn allen zo ver afgegleden.
Niet omdat ze ons voedsel verzorgen, maar om de terreur die ze plegen. Alsof het voorzien van voedsel een Get out of jail free card is :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 06:57:11 ]
pi_196739937
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En nu even in het Nederlands.
Is jouw beroep soms boer? Of heb jij veel boeren als vriend? En bent daardoor doof voor arme klanten.
pi_196740316
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef PzKpfw het volgende:
De boeren moeten gewoon een aantal weken, desnoods maanden, niets meer leveren. Bekijk het met je schijtregeltjes.
Ach, de boeren doen toch al decennia muiten en opruien ten nadele van arme klanten?
  dinsdag 15 december 2020 @ 08:54:14 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196740498
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef kawotski het volgende:
Ik heb wel begrip voor de boeren alleen snap ik niet waarom ze hun producten zo goedkoop van de hand doen. Als ik zie wat kaas en boter kost dan zou ik dit zelf gaan maken. Desnoods weer ouderwets met z'n allen een cooperatie opstarten en wat boerderijwinkels. Op dat vlak zie ik ze weinig doen terwijl daar zoveel potentie zit.
Wat bedoel je , Boter of Margarine ?? Eet je wel eens Boter ?/
Weet je wel wat boter is ?? Om jouw een plezier te doen zal ik vandaag weer eens een keer echte boter gaan kopen
Weet je wel hoe moeizaam de kaasmakerij is aan tijd en investering voor die 8 euro per KG cons prijs?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Margarine#Gezondheid
Margarine is beter voor je in tijden van Corona vanwege de VITAMINE D - Boter zit vol met verzadigde vetten
quote:
Het vervangen van verzadigd vet door zowel enkelvoudig onverzadigd vet als meervoudig onverzadigd vet verlaagt het LDL-cholesterolgehalte van het bloed.
Een hoog LDL-cholesterol is niet goed voor de bloedvaten.
Het vervangen van verzadigd vet door onverzadigd vet verlaagt zo het risico op hart- en vaatziekten.
Margarine wordt veelal van palmolie gemaakt dat komt uit Indonesië https://nl.wikipedia.org/wiki/Palmolie
De melk die jij in de supermarkt koopt komt vaak uit Denemarken
De kaas die jij in de supermarkt koopt komt vaak uit Polen
Begrijp je nu de frustratie van de Nederlandse boeren ?/
De Nederlandse boer is klaar met spitten
Alleen dankzij de landbouwsubsidie redden ze het financieel net om de RABO te betalen
quote:
In de eenentwintigste eeuw worden alle margarines gemaakt van plantaardige oliën.
Deze oliën worden gewonnen uit onder andere zonnebloemen, maïs, koolzaad en palmvruchten.
quote:
Margarine en boter hebben eigenlijk niet zoveel overeenkomsten, ook al worden ze op dezelfde manier toegepast.
Boter wordt van room gemaakt en is dus altijd roomboter: een zuivelproduct.
Margarine wordt gemaakt van plantaardige oliën en vetten.

Hoewel boter voller en romiger smaakt dan margarine, bevatten ze beiden ongeveer evenveel vet: boter verzadigde vetten en margarine onverzadigde vetten.
Aan margarine worden de vitamines A en D kunstmatig toegevoegd, terwijl die in boter van nature al aanwezig zijn.
Wel is de hoeveelheid Vitamine D in margarine vele malen hoger dan in roomboter.
quote:
Duitse importeurs kiezen echter steeds vaker voor de goedkopere kaas uit Oost-Europa.
Met name Polen wint marktaandeel; sinds 2015 is de kaasexport met maar liefst 354% gegroeid.

Annual Insight signaleert dat de export van Poolse Gouda naar vrijwel elk Europees land groeit. Ten opzichte van 2015 is de totale export met circa 60% gegroeid tot 19.000 ton.
Vergeleken met het Nederlandse volume is Polen nog een kleine speler, maar de groeipercentages zijn zonder meer indrukwekkend.
Dit maakt Polen voor de toekomst een niet te onderschatten speler op de kaasmarkt.
Gouda kaas uit Polen
quote:
Duitsland importeert steeds meer Gouda-kaas, maar niet uit Nederland (deze daalt met 8%: -7.000 ton).
Vooral Oostenrijk en Polen zitten flink in de lift en vullen het gat in.
De gemiddelde kiloprijs van deze Poolse gouda ligt 17% lager dan de vanuit Nederland geïmporteerde Gouda.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 16-12-2020 11:26:12 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 15 december 2020 @ 14:52:48 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196746294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 03:00 schreef hjansen82 het volgende:
Ik vind het diep triest dat ze het leger willen inzetten tegen de mensen die voor ons voedsel zorgen. Zijn we echt met zijn allen zo ver afgegleden.
welk leger van welk land??
Waar heb je dat gelezen ?
Welk voedsel?
Gouda kaas ?/

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-12-2020 15:50:44 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196746492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 06:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als de boeren alleen de distributie van zuivelprodukten en groenten gingen blokkeren, dan hadden ze een punt. maar ze gebruiken nu hun trekkers weer als tanks om gebieden te blokkeren.
Zelfs dan hadden ze geen punt trouwens. Blokkades opwerpen is hoe dan ook illegaal, dat valt (terecht) niet onder het stakingsrecht of demonstratierecht.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:49:49 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196760209
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef PzKpfw het volgende:
De boeren moeten gewoon een aantal weken, desnoods maanden, niets meer leveren. Bekijk het met je schijtregeltjes.
Dan hebben de Nederlandse boeren geen inkomsten meer

Dan gaan we alle melk en roomboter in andere EU landen kopen zeker, voor zover dat al niet gebeurt

Jij bent ook zo iemand die tegen palmolieplantages en voor behoud van het regenwoud loopt te protesteren en vervolgens een pakje margarine en wat kaas in de super koopt om de Nederlandse boeren te steunen 8)7 _O- :W

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 16-12-2020 12:58:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196762249
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Twee keer dezelfde reactie quoten, begin je te dementeren?
Lekker niet op de inhoud ingaan en op de man spelen dat is hoe we fok kennen. *O*

De boeren kunnen veel willen in de geglobaliseerde wereld zal men moeten meegaan. En aangezien sommige takken van de boerensport te arbeidsintensief of door andere redenen hier te duur is zal men het bedrijf moeten opdoeken of zoals veel bedrijven gedaan hebben de productie naar lage loon landen verplaatst.

De boeren zou zich eerst eens druk moeten maken over de oneerlijke concurrentie vanuit italie en spanje waar massa's illegale zwart zwaar onderbetaald worden en boeren werk doen.
  woensdag 16 december 2020 @ 13:07:06 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196762847
50% van de Nederlandse boeren kan beter stoppen in plaats van met forse subsidie ons land te vervuilen

Als je economische geen toekomst hebt in Nederland door de veel te dure grond en de hoogste lasten en lonen van de EU , dan moet je stoppen ipv andere bedrijven af te persen

Dan is het tijd om plaats te maken voor andere takken van geld verdienen zoals veel meer recreatie met resorts aan de rivieren ivm de klimaatopwarming scheelt ook weer naar Turkije vliegen

Tijd om het land even opnieuw in te delen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 16 december 2020 @ 13:28:31 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196763327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:11 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee.
Echte Boter, volle melk en jonge kaas is vanwege de verzadigde vetten gewoon slecht voedsel voor de moderne mens

Dus waarom zouden we die producten subsidiëren en ons land daardoor vervuilen , als we dat land ook kunnen gebruiken om geld te verdienen en voor recreatie
Tegen de concurrentie uit andere landen binnen de EU hebben we ieder jaar minder verweer en het afpersen van
de Jumbo en de AH wil ook al niet lukken

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 17-12-2020 00:00:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196763408
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
50% van de Nederlandse boeren kan beter stoppen in plaats van met forse subsidie ons land te vervuilen

Als je economische geen toekomst hebt in Nederland door de veel te dure grond en de hoogste lasten en lonen van de EU , dan moet je stoppen ipv andere bedrijven af te persen

Dan is het tijd om plaats te maken voor andere takken van geld verdienen zoals veel meer recreatie met resorts aan de rivieren ivm de klimaatopwarming scheelt ook weer naar Turkije vliegen

Tijd om het land even opnieuw in te delen
De meeste boeren genieten toch al van een groot pensioen? Waarmee de boeren arme klanten al decennia vervelen.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:18:20 #241
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196766065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:31 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste boeren genieten toch al van een groot pensioen? Waarmee de boeren arme klanten al decennia vervelen.
De boeren die ik ken zijn heel blij met hun AOW, en blijven gewoon iedere dag melken en hopen op een goed gewas voermais dat jaar, dat scheelt weer soja inkoop bij de For Farmers monopolist

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196767384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De boeren die ik ken zijn heel blij met hun AOW, en blijven gewoon iedere dag melken en hopen op een goed gewas voermais dat jaar, dat scheelt weer soja inkoop bij de For Farmers monopolist

[ afbeelding ]
De boeren die ik ken vervelen met geluid en bewegingen de arme klanten. Zodat arme klanten niet hun eigen soort/familie kunnen vinden.
  woensdag 16 december 2020 @ 17:14:48 #243
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_196768639
Als er een keurmerk komt van boeren die tegen die Farmers Defence force zijn of hoe ze ook mogen heten (ik krijg altijd een Life of Brian-gevoel bij die naam) dan ondersteun ik ze graag...
  donderdag 17 december 2020 @ 10:03:57 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196779843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:14 schreef Fietsertje70 het volgende:
Als er een keurmerk komt van boeren die tegen die Farmers Defence force zijn of hoe ze ook mogen heten (ik krijg altijd een Life of Brian-gevoel bij die naam) dan ondersteun ik ze graag...
Farmers defence Force is een juridische afdeling van de SOJA voer handel For Farners met geldwolf Yvon als boegbeeld
For Farmers weet precies hoever ze kunnen gaan

https://www.foodlog.nl/ar(...)at-het-te-veel-werd/



[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 17-12-2020 10:11:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 17 december 2020 @ 15:45:03 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196786354
https://www.telegraaf.nl/(...)iep-in-boereninkomen
Een negatief inkomen, ja dat hou je niet lang vol , ook vind je koeienboer zijn nog zo.n machtig mooi vak
Maar dat de koeienboer het land vervuild met fosfaat en ammoniak en het land laat verdrogen is niet zo mooi

quote:
Ondernemers in de land- en tuinbouw hebben niet alleen slechter gedraaid dan in 2019.
Hun inkomen ligt ook fors lager dan het gemiddelde over de afgelopen vijf jaar, dat uitkwam op ¤59.000.
Een op de vijf boeren heeft dit jaar zelfs een negatief inkomen.

„Sinds 1995 blijft de ontwikkeling van het landbouwinkomen ver achter bij die van de BV Nederland”, zegt Cor Pierik, landbouweconoom van het CBS, die benadrukt dat het belang van de landbouw in de totale Nederlandse economie ook fors afneemt. „
De toegevoegde waarde van de landbouw is 1,3% van het BBP, dat is historisch laag.
Praat je over het hele agrocomplex (inclusief verwerkende industrie, landbouwmachines en -logistiek) dan heb je het over een toegevoegde waarde van 7%.”
Hoewel het inkomen niet nauwelijks gestegen is, zijn de landbouwbedrijven in de afgelopen 25 jaar wel een kwart meer gaan produceren.
De werkgelegenheid is in diezelfde periode met een vijfde gedaald.
Opvallend is overigens dat het economisch belang van de veeteelt heel snel daalt ten opzichte van de plantaardige sectoren.

Inkomensverschillen
Traditioneel zijn de inkomensverschillen tussen de bedrijfstypen in de agrarische sector heel erg groot. ,,

Verrassend vind ik hoe krachtig de sector pot- en perkplanten zich heeft hersteld. Het meer thuis zijn heeft voor een impuls gezorgd bij de afzet van planten via de tuincentra.”
De pot- en perkplantenkwekers boeren dit jaar fors beter dan in 2019.
Zij zagen het gemiddelde inkomen stijgt liefst ¤49.000 tot ¤181.000.
De gemiddelde opbrengsten van potplanten zijn gedaald door vraaguitval vanwege corona, maar de kosten namen nog harder af doordat er minder planten werden opgepot en de kwekers fors minder energiekosten hoefden te maken.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Vis een optie? donderdag 17 december 2020 @ 16:30:11 #246
70532 loveli
N
pi_196787289
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Echte Boter, volle melk en jonge kaas is vanwege de verzadigde vetten gewoon slecht voedsel voor de moderne mens
Onzin.
crap in = crap out
pi_196789061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iep-in-boereninkomen
Een negatief inkomen, ja dat hou je niet lang vol , ook vind je koeienboer zijn nog zo.n machtig mooi vak
Maar dat de koeienboer het land vervuild met fosfaat en ammoniak en het land laat verdrogen is niet zo mooi
[..]

Waarom plaats jij een link naar een nieuwsbericht dat men slechts lezen kan als men de schrijver en zijn makkers heeft betaald?
  donderdag 17 december 2020 @ 20:05:43 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196791358
Het rare is dat landbouwsubsidies de overproductie van melk aanwakkeren , het hele systeem is zo krom als maar mogelijk is
https://www.trouw.nl/nieu(...)o-per-jaar~b6d0046b/

Hoe meer landbouwsubsidie hoe meer de boeren gaan melken, hoe meer het land wordt vervuild en verdroogd

Subsidie is een hele slechte heelmeester, een foute stimulans
quote:
Nederlands gezin steunt boerensector met 500 euro per jaar

Protesterende boeren vragen meer waardering en steun van de bevolking.
In werkelijkheid betaalt een gemiddeld gezin in 2020 nu al meer dan 500 euro belasting als inkomenssteun voor de agrarische sector.

Nederlandse gezinnen moeten in 2020 meer dan 500 euro belasting betalen die via de Europese Unie als subsidie bij Europese boeren terechtkomt.
Dat blijkt uit berekeningen van Wageningen Economic Research, de opvolger van het Landbouw Economisch Instituut. Inwoners van Nederland betalen via de EU rond de 130 euro per persoon aan hun boeren, wat neerkomt op ruim 500 euro voor een gezin met twee kinderen.
quote:
Hoge landbouwsubsidies stimuleren overproductie en schaalvergroting

Minister Wopke Hoekstra van Financiën liet in mei in een toespraak in Berlijn weten dat Nederland in Europees verband al langer kritisch is over de hoge landbouwsubsidies in de EU, omdat die overproductie en schaalvergroting stimuleren.

Volgens hem kan dat beter besteed worden aan (groene) technologische ontwikkeling en innovatieve bedrijven


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 18-12-2020 12:45:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 18 december 2020 @ 16:20:13 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196804570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 03:00 schreef hjansen82 het volgende:
Ik vind het diep triest dat ze het leger willen inzetten tegen de mensen die voor ons voedsel zorgen. Zijn we echt met zijn allen zo ver afgegleden.
Het ergste van al vind ik wel Zeeuws Meisje margarine , daar is geen enkel Zeeuws meisje aan te pas gekomen

Gemaakt van PALMOLIE uit INDONESIE, waar eerst half Sumatra voor is platgebrand
Dat kunne ze beter Halalboter noemen
Overigens wel een goed product , beter dan de vette roomboter
https://www.jumbo.com/zeeuws-meisje-light-20-vet-500g/396637CUP/

En Blueband durft er nog een weiland en een koe op te zetten ook , alhoewel de meeste koeien nooit een weiland van dichtbij zien
https://www.jumbo.com/zee(...)raden-250g/384954PAK
Voordeel is wel dat hier geen landbouwsubsidie voor gebruikt is

quote:
Becel ProActiv bevat plantensterolen die wetenschappelijk bewezen het cholesterol verlagen!

Becel zet zich in voor duurzame palmolie. Kijk op: www.pro-activ.com.

Hoe verlaagt Becel ProActiv het cholesterol?
Becel is gemaakt met een mix van 100% plantaardige oliën en is van nature rijk aan Omega 3.
Aan Becel ProActiv wordt een extra plantaardig ingrediënt toegevoegd: plantensterolen..
.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2020 08:19:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 19 december 2020 @ 00:14:30 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196813598
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef kawotski het volgende:
Ik heb wel begrip voor de boeren alleen snap ik niet waarom ze hun producten zo goedkoop van de hand doen. .
Dat begrijp ik ook niet
Misschien leunen ze teveel op de landbouwsubsidie


quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Onzin.
https://www.telegraaf.nl/(...)-op-ons-bord-in-2021
we gaan wel steeds beter eten

https://www.telegraaf.nl/(...)dus-vet-goed-voor-je

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2020 10:09:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')