abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196273663
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:56 schreef Barreltje het volgende:

Nouja, ik denk maar zo, over een tijdje komt die erfenis er dan toch vanzelf wel.. :X
Hier moest ik een beetje om gniffelen :D

Erfenis zit er hier aan beide kanten niet in. Maar in ieder geval ook geen schulden meer.
pi_196273698
Mijn ouders zijn niet zo handig met geld. Maar ik krijg genoeg van ze O+
Mijn schoonouders sparen een hoop. Doen weinig. En hebben ook nog een erfenisje gehad. Wij krijgen elk jaar geld zo rond de kerst. En ik heb liever dat ze het nu opmaken ipv straks te erven. Zus en broer van mijn man zijn nu niet de meest leuke mensen om zulke dingen mee te regelen. Gaat geheid gezeik van komen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196273805
De ene helft van mijn ouders huurde, dus lieten geen eigen woning na en de andere helft met wel een eigen woning overleed net toen de woningmarkt instortte, dus dat huis werd ver onder de verwachtte opbrengst verkocht.
Gelukkig lieten ze ook geen schulden na.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196273813
Het nadeel van erven is dan weer dat je daar ook weer belasting over betaalt vanaf een bepaald bedrag. Met jaarlijks schenken gaat er dubbel minder naar de belastingdienst. Beetje scheve vrekkerigheid ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196273842
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:56 schreef Barreltje het volgende:
Mijn ouders zijn vreks.
Hun huis is volledig afbetaald.. en mijnzysje zit midden in een verbouwing.. get zou zo leuk zijn geweest als mijn ouders haar en mij belastingvrij wat hadden geschonken voor onze huizen.. maar helaas..

Nouja, ik denk maar zo, over een tijdje komt die erfenis er dan toch vanzelf wel.. :X
Ik hoop zo dat je een grapje maakt. :')
pi_196273852
Ja, die rare erfbelasting in Nederland.
Wij moesten over de jarenlang onverkocht te koop staande woning van mijn ouders wel al erfbelasting betalen op grond van de WOZ-waarde die veel hoger was dan de uiteindelijke verkoopprijs.
Na 3 jaar bezwaar aantekenen toch uiteindelijk moeten aftikken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 17:37:06 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196274065
Ah verspakket nasi aan het maken. Wat een werk.
pi_196274072
Wij verwachten tzt wel een en ander aan erfenissen, van de ouders en mijn tante. De jongste van hen is 73, de oudste 76.

Mijn ouders hebben maatregelen getroffen om de erfenis te verminderen. Ik moest ineens opdraven bij de notaris. Ik kreeg een schenking op papier en leende hen dat geld weer uit. Zij betalen me daar rente over. Ze zullen er inmiddels wel spijt van hebben :')
De laatste keer dat ik mijn ouders zag, zeiden ze dat ze me zouden onterven als ik geen contact meer met hen wilde. Ik heb geen idee of ze dat ook gedaan hebben. Ik kom er vanzelf wel achter.

Edit: gisteren was de dag dat de rente weer op mijn rekening moest staan. Ze hebben weer netjes overgemaakt. Ze hebben een keer niet overgemaakt, net na het conflict. Ze waren toen 45 dagen van totale opeisbaarheid van de vordering vandaan. We verheugden ons daar wel op. Helaas betaalden ze toch op de laatste dag.

[ Bericht 19% gewijzigd door Lucky_Strike op 16-11-2020 17:43:54 ]
Spoilers!
pi_196274176
Oh wauw Lucky. :X
pi_196274194
Jeetje Lucky, wat een principespelletje :')

Ik heb me vrijwillig laten 'onterven', althans, op mijn legitieme portie na. Kun je echt volledig onterft worden?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 17:56:49 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196274268
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2020 17:37 schreef Kreator het volgende:
Ah verspakket nasi aan het maken. Wat een werk.
Het leek uiteindelijk totaal niet op nasi. Maar het was wel lekker.
pi_196274277
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:47 schreef Clubsoda het volgende:

Ik heb me vrijwillig laten 'onterven', althans, op mijn legitieme portie na. Kun je echt volledig onterft worden?
Ach ja. Ik hoor mijn hele leven al gezeur over die erfenis. Als ze iets voor me kocht en ik terug wilde betalen, ging het van de erfenis af. Maar me er wel steeds aan herinneren. Ze was toch zo vrijgevig.
Ik ga echt zo hard iets kopen dat ze af zou keuren als het zo ver is _O-

Waarom heb je je vrijwillig laten onterven?

Volgens mij heb je altijd recht op de legitieme portie van 25%.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 17:58:47 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196274284
quote:

Nope. Je hebt altijd recht op het kindsdeel.
Maar er zijn natuurlijk 1001 trucjes om weinig voor je over te laten.

Zo zou ik geld moeten krijgen uit de erfenis van mijn oma, maar heb toch geen geld gezien. (Niet dat ik het wilde hebben)
pi_196274326
Mijn ouders hebben slim belegd en goede regelingen gemaakt. Onbezorgde oude dag dus ^O^
En waar mogelijk wordt met warme hand geschonken aan de kinderen. Fijn extraatje maar ik roep altijd wel dat het geen verplichting is, ik red me wel. Ze moeten zichzelf er niets om ontzeggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196274346
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ach ja. Ik hoor mijn hele leven al gezeur over die erfenis. Als ze iets voor me kocht en ik terug wilde betalen, ging het van de erfenis af. Maar me er wel steeds aan herinneren. Ze was toch zo vrijgevig.
Ik ga echt zo hard iets kopen dat ze af zou keuren als het zo ver is _O-

Waarom heb je je vrijwillig laten onterven?

Volgens mij heb je altijd recht op de legitieme portie van 25%.
Invloed proberen uit te oefenen via geld :N Hoe sneu.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196274402
Hier is de erfenis heel soepel verlopen omdat mijn vader al alles had uitgeplozen. Zelfs erfbelasting hoefde niet betaald te worden door ons. Geen idee hoe die constructie was, maar de administrateur die het nakeek was vol bewondering.
Voordat mijn vader overleed is wel zijn auto overgeschreven naar mijn zus en omdat hij langer dan 6 maanden daarna overleed kon dat uit de erfenis gehouden worden (zus heeft niet zo'n goed betaalde baan dus die heeft de afgelopen 25 jaar steeds de oude auto van mijn ouders gekregen). En de laatste schenking van mijn vader was ook meer dan 6 maanden voor zijn overlijden, dus ook dat bedrag telde er niet bij.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 16 november 2020 @ 18:09:48 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196274416
Mijn ouders zijn nog jong genoeg om zelf heel veel op te maken :D
Laat ze dat maar lekker doen. Ik heb genoeg.
pi_196274429
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Invloed proberen uit te oefenen via geld :N Hoe sneu.
Ach ja, zo ging dat altijd.

Toen we hen de laatste keer zagen, uitten ze dus dat dreigement. We vroegen hen weg te gaan. Ze waren hier onaangekondigd de tuin in gelopen en we waren not amused, vooral niet toen ze begonnen te dreigen. Ze wilden niet weg gaan want ze hebben geschonken voor dit huis dus het was ook deels van hen _O-
Spoilers!
pi_196274434
Mijn oma (die overleden is in 2014) had een heel lief briefje in haar sieradendoos gestopt met welk sieraad naar welk (klein)kind ging. Nu heb ik een malachieten hanger -- dat was haar favoriete steen. Voor mij meer waard dan een erfenis van geld.
pi_196274446
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Toen we hen de laatste keer zagen, uitten ze dus dat dreigement. We vroegen hen weg te gaan. Ze waren hier onaangekondigd de tuin in gelopen en we waren not amused, vooral niet toen ze begonnen te dreigen. Ze wilden niet weg gaan want ze hebben geschonken voor dit huis dus het was ook deels van hen _O-
Jeutje... :|W
pi_196274459
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Da's voorbij idioot, dus als ze jou een boterham geven (is toch ook schenken), mogen ze 'm terugvragen _O-
pi_196274519
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Tele6 het volgende:
Mijn oma (die overleden is in 2014) had een heel lief briefje in haar sieradendoos gestopt met welk sieraad naar welk (klein)kind ging. Nu heb ik een malachieten hanger -- dat was haar favoriete steen. Voor mij meer waard dan een erfenis van geld.
Mijn oma van moeders kant belegde in sieraden, die kocht ze samen met mijn moeder zodat zij ze ook zou dragen. Dat deed ze ook, maar toen mijn moeder overleed hebben we ze wel verkocht, met uitzondering van een paar stukken. Mijn nichtje heeft de verlovingsring, mijn schoonzus een hanger en mijn zus ook een ketting en een hanger. Ik heb een ring met diamanten van mijn oma en een gouden munt. Die heeft mijn vader aan mijn moeder gegeven bij mijn geboorte, en ze droeg 'm ook tijdens opbaring. Ik kan helemaal in paniek raken als ik 'm niet voel.
Na de verkoop hebben we het geld verdeeld en ik heb er oa een ballonvlucht in Kenia van gemaakt (was m'n moeder vast niet mee eens :P )
pi_196274768
quote:

Ja, moet er een testament zijn waarin alles naar iets/iemand anders gaat. En dan je kindsdeel niet opeisen. Dan erf je niks (en weiger je ook niks).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196274784
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij verwachten tzt wel een en ander aan erfenissen, van de ouders en mijn tante. De jongste van hen is 73, de oudste 76.

Mijn ouders hebben maatregelen getroffen om de erfenis te verminderen. Ik moest ineens opdraven bij de notaris. Ik kreeg een schenking op papier en leende hen dat geld weer uit. Zij betalen me daar rente over. Ze zullen er inmiddels wel spijt van hebben :')
De laatste keer dat ik mijn ouders zag, zeiden ze dat ze me zouden onterven als ik geen contact meer met hen wilde. Ik heb geen idee of ze dat ook gedaan hebben. Ik kom er vanzelf wel achter.

Edit: gisteren was de dag dat de rente weer op mijn rekening moest staan. Ze hebben weer netjes overgemaakt. Ze hebben een keer niet overgemaakt, net na het conflict. Ze waren toen 45 dagen van totale opeisbaarheid van de vordering vandaan. We verheugden ons daar wel op. Helaas betaalden ze toch op de laatste dag.
Maar je krijgt bij overlijden dan wel geld. Je lening terug :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')