Hier moest ik een beetje om gniffelenquote:Op maandag 16 november 2020 16:56 schreef Barreltje het volgende:
Nouja, ik denk maar zo, over een tijdje komt die erfenis er dan toch vanzelf wel..
Ik hoop zo dat je een grapje maakt.quote:Op maandag 16 november 2020 16:56 schreef Barreltje het volgende:
Mijn ouders zijn vreks.
Hun huis is volledig afbetaald.. en mijnzysje zit midden in een verbouwing.. get zou zo leuk zijn geweest als mijn ouders haar en mij belastingvrij wat hadden geschonken voor onze huizen.. maar helaas..
Nouja, ik denk maar zo, over een tijdje komt die erfenis er dan toch vanzelf wel..
Het leek uiteindelijk totaal niet op nasi. Maar het was wel lekker.quote:Op maandag 16 november 2020 17:37 schreef Kreator het volgende:
Ah verspakket nasi aan het maken. Wat een werk.
Ach ja. Ik hoor mijn hele leven al gezeur over die erfenis. Als ze iets voor me kocht en ik terug wilde betalen, ging het van de erfenis af. Maar me er wel steeds aan herinneren. Ze was toch zo vrijgevig.quote:Op maandag 16 november 2020 17:47 schreef Clubsoda het volgende:
Jeetje Lucky, wat een principespelletje![]()
Ik heb me vrijwillig laten 'onterven', althans, op mijn legitieme portie na. Kun je echt volledig onterft worden?
Nope. Je hebt altijd recht op het kindsdeel.quote:Op maandag 16 november 2020 17:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb me vrijwillig laten 'onterven', althans, op mijn legitieme portie na. Kun je echt volledig onterft worden?
Invloed proberen uit te oefenen via geldquote:Op maandag 16 november 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach ja. Ik hoor mijn hele leven al gezeur over die erfenis. Als ze iets voor me kocht en ik terug wilde betalen, ging het van de erfenis af. Maar me er wel steeds aan herinneren. Ze was toch zo vrijgevig.
Ik ga echt zo hard iets kopen dat ze af zou keuren als het zo ver is![]()
Waarom heb je je vrijwillig laten onterven?
Volgens mij heb je altijd recht op de legitieme portie van 25%.
Ach ja, zo ging dat altijd.quote:Op maandag 16 november 2020 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Invloed proberen uit te oefenen via geldHoe sneu.
Jeutje...quote:Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach ja, zo ging dat altijd.
Toen we hen de laatste keer zagen, uitten ze dus dat dreigement. We vroegen hen weg te gaan. Ze waren hier onaangekondigd de tuin in gelopen en we waren not amused, vooral niet toen ze begonnen te dreigen. Ze wilden niet weg gaan want ze hebben geschonken voor dit huis dus het was ook deels van hen
Da's voorbij idioot, dus als ze jou een boterham geven (is toch ook schenken), mogen ze 'm terugvragenquote:Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach ja, zo ging dat altijd.
Toen we hen de laatste keer zagen, uitten ze dus dat dreigement. We vroegen hen weg te gaan. Ze waren hier onaangekondigd de tuin in gelopen en we waren not amused, vooral niet toen ze begonnen te dreigen. Ze wilden niet weg gaan want ze hebben geschonken voor dit huis dus het was ook deels van hen
Mijn oma van moeders kant belegde in sieraden, die kocht ze samen met mijn moeder zodat zij ze ook zou dragen. Dat deed ze ook, maar toen mijn moeder overleed hebben we ze wel verkocht, met uitzondering van een paar stukken. Mijn nichtje heeft de verlovingsring, mijn schoonzus een hanger en mijn zus ook een ketting en een hanger. Ik heb een ring met diamanten van mijn oma en een gouden munt. Die heeft mijn vader aan mijn moeder gegeven bij mijn geboorte, en ze droeg 'm ook tijdens opbaring. Ik kan helemaal in paniek raken als ik 'm niet voel.quote:Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Tele6 het volgende:
Mijn oma (die overleden is in 2014) had een heel lief briefje in haar sieradendoos gestopt met welk sieraad naar welk (klein)kind ging. Nu heb ik een malachieten hanger -- dat was haar favoriete steen. Voor mij meer waard dan een erfenis van geld.
Ja, moet er een testament zijn waarin alles naar iets/iemand anders gaat. En dan je kindsdeel niet opeisen. Dan erf je niks (en weiger je ook niks).quote:Op maandag 16 november 2020 17:47 schreef Clubsoda het volgende:
Maar je krijgt bij overlijden dan wel geld. Je lening terugquote:Op maandag 16 november 2020 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij verwachten tzt wel een en ander aan erfenissen, van de ouders en mijn tante. De jongste van hen is 73, de oudste 76.
Mijn ouders hebben maatregelen getroffen om de erfenis te verminderen. Ik moest ineens opdraven bij de notaris. Ik kreeg een schenking op papier en leende hen dat geld weer uit. Zij betalen me daar rente over. Ze zullen er inmiddels wel spijt van hebben
De laatste keer dat ik mijn ouders zag, zeiden ze dat ze me zouden onterven als ik geen contact meer met hen wilde. Ik heb geen idee of ze dat ook gedaan hebben. Ik kom er vanzelf wel achter.
Edit: gisteren was de dag dat de rente weer op mijn rekening moest staan. Ze hebben weer netjes overgemaakt. Ze hebben een keer niet overgemaakt, net na het conflict. Ze waren toen 45 dagen van totale opeisbaarheid van de vordering vandaan. We verheugden ons daar wel op. Helaas betaalden ze toch op de laatste dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |